Werk & Studie alle pijlers

hulp bij huishouden

07-01-2016 11:48 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi. werken er hier nog meer in de hulp bij het huishouden?

vraagje doen jullie plinten en zo ja ga je op je knieën heel het huis door?
quote:broadway schreef op 07 januari 2016 @ 12:16:

[...]

dan moet je het boekje pakken waar die regels in staan en daaruit werken.Dit.
quote:teddybeer29 schreef op 07 januari 2016 @ 12:20:

daar vraag ik dus andere mensen hun mening over.

arbo technisch is het natuurlijk niet verantwoord.

bij ons is het bijvoorbeeld heel normaal dat de buitenkant van het huis niet gedaan word.Het is helemaal niet slecht om te bukken, als je het maar goed doet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik werk als huishoudelijke hulp (thuiszorg) en mij is nog nooit specifiek om plinten schoonmaken gevraagd dus ik stofzuig ze wel mee maar echt met een doekje afdoen? Nee. Als ze echt vies zijn of vlekjes op zitten ga ik er gewoon voorzichtig met mijn dweil langs als ik toch de vloer aan het dweilen ben. Als ik de trap stofzuig doe k ook altijd even de plinten en leuning af met een vochtig doekje maar wederom vroeg men daar niet specifiek naar.

Als men wil dat je alle plinten doet zou ik aangeven dat ze dan eerst alles van de muur af zetten zodat je er fatsoenlijk bij kan met stofzuiger/dweil of dat ze minimaal mee helpen schuiven.

In mijn geval is wie betaald niet wie bepaald. Bepaalde dingen mag ik weigeren als ik dat wil of mag ik officieel niet eens doen. Zo mag ik officieel niks aan de buitenkant van het huis doen of met bleek en andere agressieve schoonmaak middelen werken. Ik weiger dus bij iedereen om met bleek en ander agressief spul te werken tenzij het voor de wc is (wat ik dus eigenlijk ook moet weigeren maar in die middeltjes zit nu eenmaal vaak iets van bleek). Ramen zemen aan de buitenkant doe ik alleen als ik er met een veilig keukentrapje bij kan, ga niet uit ramen hangen. Zware dingen alleen verschuiven/tillen weiger ik ook want ik wil mijn rug niet de vernieling in helpen. Heb ik wel eens teleurgestelde cliënten door gehad maar goed.
quote:Goguma schreef op 07 januari 2016 @ 13:33:

Ik werk als huishoudelijke hulp (thuiszorg) en mij is nog nooit specifiek om plinten schoonmaken gevraagd dus ik stofzuig ze wel mee maar echt met een doekje afdoen? Nee. Als ze echt vies zijn of vlekjes op zitten ga ik er gewoon voorzichtig met mijn dweil langs als ik toch de vloer aan het dweilen ben. Als ik de trap stofzuig doe k ook altijd even de plinten en leuning af met een vochtig doekje maar wederom vroeg men daar niet specifiek naar.

Als men wil dat je alle plinten doet zou ik aangeven dat ze dan eerst alles van de muur af zetten zodat je er fatsoenlijk bij kan met stofzuiger/dweil of dat ze minimaal mee helpen schuiven.

In mijn geval is wie betaald niet wie bepaald. Bepaalde dingen mag ik weigeren als ik dat wil of mag ik officieel niet eens doen. Zo mag ik officieel niks aan de buitenkant van het huis doen of met bleek en andere agressieve schoonmaak middelen werken. Ik weiger dus bij iedereen om met bleek en ander agressief spul te werken tenzij het voor de wc is (wat ik dus eigenlijk ook moet weigeren maar in die middeltjes zit nu eenmaal vaak iets van bleek). Ramen zemen aan de buitenkant doe ik alleen als ik er met een veilig keukentrapje bij kan, ga niet uit ramen hangen. Zware dingen alleen verschuiven/tillen weiger ik ook want ik wil mijn rug niet de vernieling in helpen. Heb ik wel eens teleurgestelde cliënten door gehad maar goed.de voorbeelden die jij noemt vind ik enorm logisch. TO heeft het erover dat bukken "natuurlijk niet arbo-verantwoord" is. en daar heb ik wat moeite mee. als je niet wil bukken dan moet je denk ik gewoon een andere baan zoeken. poetsen is fysiek, daar hoort hurken en bukken bij.
En doooooor!
een keertje plinten zou ik niet moeilijk over doen... wekelijks afnemen wel.

En ook niet het hele huis in één keer. Beetje bijhouden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven