~ Juli 2005 ~

12-06-2007 09:43 2326 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dan is zaterdag 10 januari 2009 tot nu toe voor iedereen beschikbaar en hopelijk heeft Barrel dan nog een baby in de buik. Anders gaan we gewoon met zijn allen op kraamvisite Zullen we deze datum prikken? Locatie van vorig jaar is leuk! Andere ideeen zijn natuurlijk welkom.

Hihi er is een nieuwe emoticon: :puke: . Wel grappig!

Ik heb een baby die niet slaapt s nachts vanaf 4 uur. Vannacht heb ik hem 40 min. laten huilen, fupje erin en een half uur later ging hij weer huilen en dit om het half uur.Het lijkt wel alsof hij huilt in zijn slaap? Dit is al iets van de laatste weken en als ik hem voed, doet hij hetzelfde en nu ben ik MOE. Minime slaapt nog 2 uurtjes smiddags, maar Nr2 maar een uurtje en idd op een andere tijd. Iemand nog tips and tricks?
Nou he he, kan eindelijk ook weer eens inloggen. Hebben een nieuwe PC waar niets mee lukte...

Kom graag met Marit de 10e, locatie lijkt me prima, wij waren er vorig jaar niet bij, net bevallen van Lotje volgens mij, of net niet... Weet de datum niet meer.

Er is hier veel gebeurd op prive gebied de afgelopen periode. Erg heftig. Vriendlief heeft iemand ontmoet die gek op hem is en hij weet het niet goed....vind haar ook wel leuk...

Het loopt eigenlijk al een poosje niet lekker tussen ons. Ik erger me aan veel zaken, mopper heel veel, kende mezelf ook niet meer terug hoor (heb nu spijt dat ik zolang BV heb gegeven, die hormonen hebben mn leven er niet makkelijker op gemaakt - ik dacht er niet zoveel last van te hebben maar achter af...ik ben nu weer Lot en was dat dus niet).

Nadat vriendlief het had verteld zijn we een stuk gaan wandelen (kids gedropt bij opa en oma - die nergens om vragen, gelukkig). Veel gehuild allebei en beseft dat het zo niet gaat er moet echt iets veranderen.

Tis niet makkelijk maar we willen wel.

Afgelopen weekend zouden we al een weekendje weg gaan en dit hebben we ook gedaan. Lang in de auto, wat we beiden prettig vinden. Het was fijn maar ook erg emotioneel. Pff zoveel hebben we in de afgelopen jaren nog niet gepraat met elkaar...

Tja je weet wel, er verandert veel als je kinderen krijgt, je moet aan je relatie blijven werken etc etc maar goed het overkomt ons toch, niet goed en fijn.

Nou, we zijn er nog lang niet, kan ook niet na zo'n korte tijd. We blijven er wel voor "vechten".

Knappe vent T..!! Bij Marit hebben we het ook iets gepushed en zij is nu overdag zindelijk. Poepen wil ze nog niet op toilet, dat is nog gillen.

Ben het verder even kwijt.

Tot later.
Voor mij is de 10e niet zo heel erg handig ivm verjaardag van Stijn op de 11e en alle voorbereidingen en visite die daarbij horen. Ik zou evntueel wel kunnen, maar liever niet op die dag. Zullen we per januari-weekend inventariseren wie wel en niet kan en op besis daarvan een weekend prikken?

Voor mij geldt:

za 3 januari: wel

zo 4 januari: wel

za 10 januari: liever niet, Lot en Findi wel

zo 11 januari: wel

za 17 januari: wel

zo 18 januari: wel

za 24 januari: wel, Madootje niet, Sams liever niet??

zo 25 januari: wel, Madootje niet, Sams niet

Wat vinden jullie van 3/4 of 17/18 januari?

Findi, ik ben sinds een paar dagen overgestapt op de avondvoeding van Nutrilon en hier slaapt Stijn een stuk beter op. Durf nog niet te vroeg te juichen, maar hij slaapt al 3 nachten door. Ideetje? En kun je de slaaptijd van Minime niet aanpassen aan de tijd van Minime2? Jurre slaapt niet meer elke dag, maar áls hij een dutje gaat doen, dan is dat op Stijns slaaptijd. Ik hou hem net zo lang wakker tot Stijn ook naar bed gaat.

Jeetje Lot, wat heftig! Ik herken het wel hoor. Ben ook veel emotioneler dan anders, mopper veel (je ziet natuurlijk ook veel als je 2 dagen per week thuis bent en dat krijgt manlief dan 's avonds weer op zijn bord) en op knuffel-gebied valt er ook niet zo veel te beleven, want 's avonds duik je vroeg je bed in, omdat je er 's nachts geheid weer uit moet. Zal nooit beweren dat onze relatie zo stevig is dat zoiets nooit kan gebeuren.

Fijn dat jullie er in ieder geval samen aan willen werken en dat jullie de tijd hebben genomen om er samen over te praten.

Dikke knuf!!
De 17e kan ik ook, op een zondag vind ik niet relaxed. Alleen dan is vriendlief er de hele dag.(ziet ie ook nog eens de kids)

Ernie die slaapvoeding is voor babies vanaf 6 mnd, dus daar moet ik nog even mee wachten.

voor Lot.
Lot: Heftig hoor, wel goed dat jullie er toch voor willen gaan. Ook ik ben veranderd na de geboorte van de kids, en dat is niet altijd in het positieve.

Wat de data betreft op zaterdag moet ik altijd werken, dus liever een zondag. Kan me voorstellen dat jullie dat niet prettig vinden.

Alleen zaterdag 3 januari niet (schoonmoeder jarig)

Suzanne en Mellanie gaan allebei rond 12:00 uur naar bed. Mellanie slaapt ongeveer 3 uurtjes en Suzanne de ene keer wel de andere keer niet. Ze moet 2 uurjes in haar slaapkamer blijven. Ze mag slapen maar spelen is ook goed. Wel heeft Suzanne het middag slaapje nog nodig, die wordt zoooooo stront vervelend als er niet geslapen wordt.

Wat dat betreft helaas geen tips voor je.

Ook 's avonds gaan ze allebei om 19:30 uur douchen en naar bed. Dan hebben manlief en ik nog de avond voor onszelf.
Findi, volgens mij vanaf 4 maanden, dus dan mag het wel. Zal het nog even nakijken...

Zaterdag of zondag heeft wat mij betreft geen voorkeur.
Oei...eigenwijze Ernie... is inderdaad vanaf 6 maanden, sorry. Kan het zijn dat de voeding voor hongerige baby's dan vanaf 4 maaden is? Misschien kun je dat dan proberen? Weet niet of dat, net zoals die avondvoeding, een stevigere bodem geeft. Zou je evn moeten navragen bij het CB.
Ik kan, zolang de kleine meid het toelaat, altijd

Lot heel veel sterkte in deze heftige tijd!!!! Kan het wel begrijpen hoor, het is allemaal zo makkelijk gezegd " tijd voor elkaar vrijmaken, niet alleen mama en papa maar ook man en vrouw etc etc..." maarja in het dagelijkse leven loopt het helaas! ook wel eens anders.

Ik hoop iig dat jullie er samen sterk uit zullen komen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeetje Lot, wat heftig zeg. Hopelijk komen jullie er samen uit. Het klinkt in ieder geval goed dat jullie hier allebei aan willen werken. Hier gaat het ook zeer wisselend, dus de twijfels ken ik heel goed helaas. Sterkte de komende tijd

Zaterdag of zondag is mij om het even. En de voorgestelde weekenden vind ik prima. De locatie van vorig jaar is misschien wel handig. Het is behoorlijk centraal en we wonen zo verspreid over het land (en verder).
Lot hele dikke

Net zoals de anderen schrijven is het bij ons ook niet zo heel gezellig meer, we hebben allemaal last van te weinig slaap denk ik, alleen hoeven wij (gelukkig) niet te concureren met een andere vrouw.

Bij ons is donderdag ook de bom gebarsten ,alleen staat mijn man niet zo open voor kritiek.

Hij zit zelf ook in een hele rotperiode en heeft zelf ook al de stap genomen om hulp te zoeken om zijn stressklachten onder controle te krijgen, maar daardoor moet ik altijd maar begrip voor hem opbrengen en dat houdt soms ook een keer op: ik ben ook moe en wil ook wel eens aandacht!

Door zijn gedrag gaan al mijn goede voornemens om het gezellig te maken gelijk de lucht in, ik kan me soms enorm ergeren.

Ik ben blij dat jullie dit ook herkennen.

Maar goed zoals ik al zei, wij hoeven gelukkig niet te concureren. Als het even niet lekker loopt lijkt een ander natuurlijk altijd veel leuker, en is het allemaal weer lekker spannend. maar ook daar komt op een gegeven moment de sleur in.

Jullie hebben samen 2 prachtige kinderen, ik hoop dat hij daar ook voor wil vechten.

In ieder geval hartstikke goed dat jullie het gesprek aangaan, dat is de 1e stap naar verbetering!

Heel veel sterkte!!
Bedankt voor jullie

Het doet me goed te lezen dat we niet de enige zijn waar iets speelt.

En inderdaad zoals je schrijft Charly, als het niet lekker loopt dan is het gras ergens anders altijd groener...!

We willen er inderdaad beiden voor gaan. Zeker ook omdat we bewust gekozen hebben om samen kinderen te krijgen. Dat zet je niet zomaar op het spel.

Alleen zou het wel fijn zijn als je het dan ook samen fijn hebt en dingen kunt delen.

De drukte van de zaak speelt ook zeker mee maar zoals vriendlief zei, ik heb al die klanten (gelukkig) niet nodig. Dan maar een offerte minder... thuis is belangrijk!

Wij moeten het weer leuk gaan krijgen.

Maar zoals vandaag. Marit is een echte peuterpuber, alles is nee, huilen om niets, aldoor haar zin willen etc etc

En Lotje... krijgt tandjes...

Feest dus!!

Vanavond gezellig vrienden op bezoek (die ook van de situatie weten). We gaan de film van ons huis in Frankrijk bekijken. Gezellig!

Voor jullie ook dikke !
Jeetje, Lot, inderdaad heftig, en hier ook herkenbaar. Het blijft gewoon moeilijk om tijd voor elkaar vrij te maken als je weinig/slecht slaapt en het zo druk hebt met de kids. Vriendlief is nu met goede vriend van ons aan het praten, omdat zijn relatie op klappen staat. En daar is aan beide kanten concurrentie. Pfoe...heftig, Sterkte !!

Datum voor mij: het liefst het weekend van 17/18, zat of zon maakt mij niet uit.

Hier dus nog steeds gebroken nachten, soms wel 3x per nacht huilende baby. Thibault vindt die Pepti zo vies dat hij overdag als ik er niet ben maar 100 cc drinkt. Vervolgens slaat hij 's nachts zijn slag. Ik ben er nu echt achter dat hij KM allergie heeft. Afgelopen 3 weken dus geen KM gebruikt en maandag 10 cc gewone nutrilon gegeven en na 2 uur zaten de eerste rode bulten alweer in zijn gezicht. Maandag nog maar eens met CB bellen, om te vragen hoe ik dat melk-drink probleem moet gaan oplossen. De BV wil ik zo langzamer hand wel gaan afbouwen. Vannacht ga ik een nachtje bij Amelie op haar kamer slapen, in de hoop dan een keer een goede nacht te hebben.

Hier gaan de kids zo rond 13.00/13.30 naar bed, en slapen dan ongeveer 2 uur. Soms wat langer soms korter.

Afgelopen week is eindelijk onze makelaar langs geweest, we gaan een achterlijk hoge prijs vragen voor ons huis. Nu maar hopen dat er ook een debiel iemand is die dat wil betalen. Haarlem blijft hot om te wonen. Dus we maken ons niet heel erge zorgen. Ons nieuwe huis wordt eind jan/ begin feb opgeleverd. Morgen gaan we weer eens een kijkje nemen. Spannend dus.

Zooooo, geloof dat het een mooie tijd is om naar bed te gaan. Oordoppen in, en slapen maar.
Zo, even een paar dagen niet op de site geweest en wat een heftige verhalen zeg! Jeetje Lot, heftig hoor, maar super dat jullie er voor gaan om het weer op de rails te krijgen.

Het uitje maakt mij ook niet uit welke datum, als ik het maar wel een paar weken van te voren weet.

Hier gaan de nachten goed bij ons mannetje. Het is zo'n ontzettende beer. Past ook al echt niet meer in zijn kinderwagenbakje. Hij is zo makkelijk alsof het zo moet zijn.

Huilt alleen om eten of slaap.

De borstvoeding loopt wat terug, dus 1 flesvoeding erbij op een dag. ( allergie care van friso ) Misschien iets voor jou sams. Wel heel erg prijzig, maar hij drinkt zo een fles weg van 200 cc.

En slaapt daar dus ook de hele nacht op.

Vanaf 4 maanden mag je wel rijstebloem door de voeding heen doen, Findi. Misschien slaapt je mannetje daar beter op ?!?

Nikki komt nog steeds zo'n 3 keer per nacht, om gek van te worden. "ik moet plassen" "ik hebt goed geslaapt" "ben mijn speen kwijt " .........en en en en.........

Je zou 3 kinderen hebben die elke nacht wakker worden pffffff

Ik klop het gauw af hoor!

Nou, volgende week maandag ga ik onder het mes. Hoop dat ze het spiraaltje snel kunnen vinden. Ik heb wel voor de hele week hulp in huis gelukkig. Schijnt niet in je koude kleren te gaan zitten.

Nou, fijne zondag nog en ik ga nog even genieten van de rust in huis nu alles ligt te slapen!!
quote:tomaatje78 schreef op 19 oktober 2008 @ 13:41:

Vanaf 4 maanden mag je wel rijstebloem door de voeding heen doen, Findi. Misschien slaapt je mannetje daar beter op ?!?

Ja ik ben dus verkeerd begonnen met afbouwen van de bv en heb de 4e voeding (19.00) vervangen door fv ipv de 2e (11.00 uur) en ik geef dus nog steeds een 5e voeding om 22.30 bv en ik denk dat als ik rijstebloem in de 4e voeding doe, Minime2 niet bij me wil drinken de 5e voeding en dan doet t s morgens auw! Volgende week de 3e voeding eraf en dan een paar dagen later de 5e voeding en dan kan er rijstebloem in de 4e voeding. Dit is tenminste mijn theorie, ben benieuwd of hij t pikt. Naar mijn mening ben ik te lang doorgegaan met de laatste voeding.

Ik ga even alles in bad stoppen, t is alweer half tien en heb nog niets gedaan...
Tomaatje, waarom heb je gekozen voor Allergy Care en niet Intensief HA ?
Ha Sams,

Ik had nog 6 pakken voeding in de kast staan van Sofie, dus vandaar dat ik deze voeding weer geef.

Als alle pakken op zijn ga ik proberen om op pepti over te stappen, maar voorlopig heb ik nog genoeg.

Mijn borstvoeding loopt echt enorm terug in een paar dagen tijd, dus ik denk dat ik alleen nog maar 's ochtends en 's avonds de borst kan geven helaas! Maar ja, toch 4 maanden volgehouden!!
Ik ben gisteren 6 winkels afgeweest voor die voeding van Friso. Nergens te verkrijgen. Uiteneindelijk maar met de consumentenlijn van de Etos gebeld en die konden me vertellen waar ik het kon kopen. Vriendlief oppad gestuurd en jahoor, bonnetje weggegooid. Grr...mannuh!!

Vanmiddag laatste opruim sessie voordat de makelaar foto's komt maken, en inmiddels vragen we ons waarom we gaan verhuizen. hahaha.....nog nooit zo opgeruimd geweest. En we zijn zondag in ons nieuwe huis geweest. HEEEEL GROOOT! Het wordt echt te gek. Goed aan de slag. KUS!!
Mellanie kruipt sinds gisteren. Ze komt vooruit met een hoop gekreun en gesteun, maar ze komt vooruit.

Op het kdv weigert Suzanne om te slapen, houdt iedereen wakker, gaat klieren en kletsen, en dat terwijl ze thuis max. 2 uur slaapt. Ik maak haar na 2 uur wakker.

Om nog even terug te komen op de datum kan iedereen zaterdag 17 januari?
quote:truusje50 schreef op 23 oktober 2008 @ 09:32:

Om nog even terug te komen op de datum kan iedereen zaterdag 17 januari?

Ja dan ik, gezelli hoor!

Echt kikke Sams, bijna je huisje klaar, lekker alles nieuw en shoppen!!
Hier mogelijk ook een meisje met koemelk allergie.

Ze kreeg altijd al nutrilon hypoallergeen, maar ging steeds slechter drinken, gaf sinds ongeveer 2 weken elke keer melk terug en nog steeds zo'n probleem met poepen.

Ze is ook heel onrustig tijdens het drinken, ik moet haar soms bijna in de houtgreep houden.

Ik kom eigenlijk nooit bij de huisarts maar altijd als ik dan een keer bel omdat ik het dan nu wel nodig vind is hij er niet: vakantie!

Afspraak gemaakt bij de osteopaat maar daar kan ik pas maandag terecht.

Gisteren ging het echt heel slecht: de een na laaste en laatste fles allebei 70 cc over. Ik dacht dat ze dan vanochtend wel honger zou moeten hebben, maar nee hoor ook die ging met heel veel moeite. De fles van 10.30 weer 90 cc over (en ze krijgt maar flessen van 150 cc water...)

Dan maar het cb gebeld: en ook die hadden geen bureau vandaag, maar gelukkig wilde de wvp wel even tijd voor me vrijmaken.

F. was wel goed gegroeid ondanks dat ze zo weinig binnenkrijgt, maar daar op de weegschaal begon ze ook weer zo zielig te huilen dat de wvp ook wel zei dat ze duidelijk ergens last van had.

Haar voorstel is om nu Pepti te gaan proberen om te kijken hoe ze daar op reageert. Ik heb haar om 14,30 een fles Pepti gegeven van 165cc water en dit ging zo rustig helemaal naar binnen dat ik er nu al in geloof (maar ja ik wil ook zo graag....)

We zullen zien.
Hopelijk gaat de Pepti werken Charly! Zo frustrerend als je niet weet wat het probleem is...

De 17e kan ik, jihaa!

Stoer dat Mellanie kruipt,Truusje! Sinds een week of 2 is Stijn ook volop aan het kruipen en hij trekt zich al overal aan op tot staan. Alleen zelfstandig gaan zitten kan hij nog niet. Wat een verschil met Jurre: die begon pas (een beetje) met tijgeren toen hij al bijna één was!
De 17de. ik zet m in de agenda. Hoop dat er geen rare ontwikkelingen komen met ons huis, anders ben ik genoodzaakt af te zeggen. Hoop natuurlijk van niet.

Vervelend he Charly, dat gedoe met drinken. Het blijft hier ook een probleem. Aan de borst blijft het goed gaan, maar de fles vindt ie gewoon niet een goed idee. Met Friso lijkt het iets beter te gaan, maar nog steeds niet top. Het schijnt wel zo te zijn dat km allergie kindjes sowieso slechter drinken. Zucht.

Allemaal kruipende kindjes. Leuk he, maar ook zo vermoeiend. Thibault weet niet van ophouden, trekt zich over al op, pakt alles van kastjes en randjes, En vandaag voor t eerst tand door zijn lip. Echt zo'n ontdeugend ventje, zo anders dan Amelie. Alhoewel ze even snel zijn nu met zitten/kruipen/staan!

Ik ga nog even chillen op de bank en dan zo naar bed.

Zou ik een nachtje zonder wakker worden mogen slapen ? Wie weet ?????
Sams: Heb je al een nacht door kunnen slapen??

Ook ik zet de 17e vast in de agenda. Leuk, gezellig, mag Mellanie ook mee??

Suzanne is een nachtje logeren bij opa en oma. Zomaar, ze vraagt al een hele tijd om te mogen logeren en gisteren hebben we haar weggebracht. Net ging de telefoon, Suzanne aan de lijn dat ze heel goed heeft geslapen en nog even bij opa en oma blijft. Ze heeft het dus naar haar zin.
Tuurlijk mag Mellanie mee, ik neem ze ook allebei mee!

Vanmiddag naar de dokter met Minime2 voor t spugen, beetje droge plekjes en het huilen in zijn slaap ( soms wel 5 x per nacht). volgens mij zit er iets dwars, dit is nl iets van de afgelopen maand. Ongeveer sinds ik aan t afbouwen ben met bv, dus misschien moet hij andere voeding (omneo). Ook is hij nogal gehecht aan zijn fupje.

Minime gaat vandaag op de foto op t kdv. Altijd weer leuk nieuwe pasfotootjes. Ook ging hij vandaag een kindje terugduwen!? die hem vorige week geduwd had. Meer grootspraak denk, want ik zie t m nog niet doen.

Gaat t goed Lot?
Tomaatje hoe is je operatie gegaan?

Hopelijk viel het allemaal een beetje mee

Maandag met F. naar de huisarts geweest: ze liet ook van de pepti halve flessen staan, maar de ha kon niets verontrustends vinden: ze ziet er goed gevoed uit en ook aan de darmpjes kon hij nu niets ontdekken. Mag morgen met haar naar de kinderarts voor second opnion.

Sinds gisteren heeft ze koorts en ze is al een tijdje behoorlijk aan het hoesten (T. heeft met 5 maand het RS virus gehad... )

Misschien zit er al een tijdje een virus te sudderen en dronk ze daarom zo slecht.

Ik hoop dat wanneer de koorts over is, ze weer beter gaat drinken. Ik ben trouwens weer gewoon over gegaan op de Hypoallergeen: geen reactie dus geen koemelk allergie (pffff, gelukkig)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven