Vertrouwensactiviteit

17-10-2008 21:03 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond dames,

Kunnen jullie mij wat tips geven met betrekking tot activiteiten waarmee ik op een speelse manier het vertrouwen tussen mij en mn vriendin kan opbouwen? Dus zeg maar activiteiten waarbij je op de ander moet vertrouwen, waarbij een spelelement zeker aanwezig mag zijn. Het hoeft ook niet iets heel flitsends te zijn, als het maar zorgt dat haar vertrouwen in mij groeit. Ik wil haar dus het gevoel laten ervaren dat ze op mij kan terugvallen...

Groet,

Jabberwock (25)
??

Klimmen, waarbij de een de ander zekert?

Waarom wil je dit?
Je vriendin een blinddoek om doen en met haar gaan lopen en haar begeleiden.
Wat is er mis met een goede relatie opbouwen en gewoon betrouwbaar zíjn?
Ik wil haar laten "voelen" en ervaren dat je een nieuw iemand mag vertrouwen. Ze heeft in het verleden een aantal nare ervaringen meegemaakt met mannen waardoor ze het moeilijk vindt om een nieuw persoon toe te laten... Ik hoop op deze speelse manier dat vertrouwensgevoel weer aan te wakkeren.
Zusenzo dat vind ik nou een hele praktische tip.

Thanks.Meer suggesties zijn natuurlijk nog steeds welkom.
Wat goed zeg dat je daar zo bewust mee bezig bent! Heb verder niet echt tips ofzo... wees gewoon altijd eerlijk... maar dat zal je al wel bedacht hebben ^.^
quote:Jabberwock schreef op 17 oktober 2008 @ 21:13:

Ik wil haar laten "voelen" en ervaren dat je een nieuw iemand mag vertrouwen. Het MAG, het hoeft niet...Ze heeft in het verleden een aantal nare ervaringen meegemaakt met mannen waardoor ze het moeilijk vindt om een nieuw persoon toe te laten... Ik hoop op deze speelse manier dat vertrouwensgevoel weer aan te wakkeren.Dit zou mij extra wantrouwig maken, vreemd idee. Doe gewoon en geef het de tijd.
Ook kan je achter je vriendin gaan staan en dan moet zij zich laten vallen en moet jij haar opvangen( moet jij ook wel kunnen vangen natuurlijk).
quote:zoe73 schreef op 17 oktober 2008 @ 21:17:

[...]

Dit zou mij extra wantrouwig maken, vreemd idee. Doe gewoon en geef het de tijd.
Dat is een extra reden om betrouwbaar te zíjn en samen te bouwen aan een normale relatie. Om nou iemand die nare ervaringen met mannen heeft meegemaakt geblindoekt aan jouw hand mee de straat op te nemen, tja, dat lijkt me wat ver gaan. Je bent niet haar therapeut en zij is geen klein kind dat door een spelletje direct allerlei nare ervaringen achter zich zal kunnen laten, hoe goed bedoeld ook.

Bespreek samen met haar hoe jullie je onderlinge band kunnen verstevigen en heb geduld.
Foutje...
Hoezo wantrouwig. Ik denk dat als je vertrouwen wilt creeren dat je daar bewust tijd in moet steken. Is het niet een soort vuistregel dat binnen relaties ook gewoon werk verricht hoort te worden?

Niets komt vanzelf...
Kweenie... er moet wel werk verricht worden, maar hou het bij jezelf. Het is volgens mij niet de bedoeling dat je in een relatie de ander gaat veranderen. Dus jij kunt niet het gevoel van je vriendin beinvloeden, alleen je eigen gedrag. Dus eens met Wuiles, als jij betrouwbaar BENT komt haar gevoel wel (of niet, maar dat ligt bij haar).
quote:Jabberwock schreef op 17 oktober 2008 @ 21:19:

Hoezo wantrouwig. Ik denk dat als je vertrouwen wilt creeren dat je daar bewust tijd in moet steken. Is het niet een soort vuistregel dat binnen relaties ook gewoon werk verricht hoort te worden?

Niets komt vanzelf...Ik ga er vanuit dat je partner geen hond is die je even een kunstje aanleert. Neem haar serieus, praat samen over wat je dwars zit, wees daadwerkelijk betrouwbaar en heb geduld. Dit soort zaken laat zich niet forceren door trucjes en kunstjes.
Tja mijn man zou er ook niet mee aan moeten komen hoor, ik zou me maar mal voelen.

Maar gewoon als spelletjes avond is het wel leuk hoor!

Vind het wel lief van je!
Wel een mooi woord, vertrouwensactiviteit.
Mmm, het is vast goed bedoeld, maar ik vind het nogal betuttelend en zou het ook niet waarderen als ik je vriendin was. Misschien kun je eerst eens voorzichtig en in algemene termen over dit onderwerp beginnen en dan kijken hoe ze reageert. Succes!
quote:wuiles schreef op 17 oktober 2008 @ 21:22:

[...]

Ik ga er vanuit dat je partner geen hond is die je even een kunstje aanleert. Neem haar serieus, praat samen over wat je dwars zit, wees daadwerkelijk betrouwbaar en heb geduld. Dit soort zaken laat zich niet forceren door trucjes en kunstjes.Inderdaad, vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Dus het gaat even duren voor ze het gevoel er is.
Zou niet helpen. Mensen zijn wantrouwig op een bepaald gebied. Met dit soort spelletjes zou ik mijn partner gaan vertrouwen op dat soort 'spelletjes' gebied, maar mijn vertrouwen in hem als man/persoon zou daardoor niet groeien hoor. Dat groeit alleen door ervaring met die man en dat duurt gewoon een tijd. Voor je vriendin zou dat ook zo gaan vermoed ik, helemaal omdat zij niet zo snel iemand vertrouwd.
quote:Jabberwock schreef op 17 oktober 2008 @ 21:13:

Ik wil haar laten "voelen" en ervaren dat je een nieuw iemand mag vertrouwen.Dat doe je toch gewoon door anders te zijn dan die mannen waar ze slechte ervaringen mee heeft? Gewoon een betrouwbare gozer zijn is genoeg, lijkt me. Voor het verwerken van "issues" kan ze m.i. beter naar iemand toe die daar voor doorgeleerd heeft.
Ik vind het wel heel erg lief van TO dat hij hier over nadenkt en probeert op zijn manier een stap in de goede richting te laten zetten.

@Jabberwock

Ik ga er vanuit dat je niet iets zoekt waarbij het er duimendik bovenop ligt, maar dat je meer iets zoekt waarbij je leuk samen bezig bent en tegelijk op elkaar terug moet vallen, wat op een subtiele manier het vertrouwen en jullie band versterkt? En dat je ook snapt dat dit niet betekent dat ze je direct op alle vlakken volledig zal vertrouwen, dat dat evengoed wel tijd nodig zal hebben?

Klimmen/abseilen/ed zijn inderdaad hele goede activiteiten voor dit doel. Je moet wel samenwerken en elkaar daarin vertrouwen, want het leven van de ander kan letterijk in jouw handen liggen. Het mooie van deze activiteiten is ook dat het om en om gebeurd en het daardoor zowel gaat om nemen als geven. Daarmee blijft het evenwaardig en geef je haar ook aan dat jij haar volledig vertrouwd.

Check wel eerst of ze geen hoogtevrees of valangst heeft, want als dat aan de orde is dan kun je beter een alternatief bedenken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven