Hoe vrienden maken

08-01-2016 13:12 47 berichten
Altijd een druk leven gehad, veel mensen om mij heen en gezelligheid. Maar dat was allemaal in mijn oude woonplaats en helaas ben ik verhuist....

Heb altijd ( behalve de zorg van mijn zoontje) ook de zorg over mijn moeder gehad. Daar is nu verandering in gekomen wat opzicht een hele opluchting is maar nu ben ik wel echt heel erg eenzaam. Mijn moeder woont ook in mijn oude woonplaats en aangezien het 1,5 uur met het OV is heb ik daar ook niet veel zin meer in om dat dagelijks te doen zodat ik wat aanspraak heb. Sinds de thuiszorg en dagbesteding is doorgegaan voor haar ben ik eigenlijk een beetje in een gat gevallen.

Ik zit hier nu echt hele dagen binnen op uitstapjes naar de supermarkt na. Man werkt veel dus is er ook nauwelijks. Ik heb zelf al veel gesolliciteerd maar nog nergens aangenomen helaas.

Maar hoe maak ik nu nieuwe vrienden met binnen zitten? Nou niet natuurlijk. Ik hou de plaatselijke krant in de gaten voor activiteiten maar die zijn hier ook nauwelijks. Ik ben echt een beetje gek aan het worden van de eenzaamheid. Alle buren zijn 80 + en kan moeilijk in de supermarkt mensen aanspreken met " hee wil je vrienden worden" . heeft iemand tips voor mij?
vrijwilligerswerk, een oproepje op viva forum bij contact, moeders van zoons vriendje, cursussen/teamsport?
Hoe oud is je kindje? Ik heb op school een paar hele leuke vriendinnen ontmoet. Anders babyzwemmen, muziek op schoot of een andere baby-/peuteractiviteit? Hier is bij ons ook een mamacafe, eens per maand ofzo, voor moeders met jonge kinderen. Zelf op een sport gaan?
Ga op een sport of bij een club/vereniging. Plaats een oproep bij de supermarkt of hier op viva. Sluit je aan bij een eetclub/knutselclub/leesclub: maar net wat je leuk vindt.

Ga een cursus doen.

Ga wekelijks naar peuterdans/muziek of ga zwemmen met de kleine. Ook zijn er mama-cafe's en dat soort dingen.

Gaat je kleintje straks naar de psz? Wees daar actief. Dan ontmoet je wellicht ouders.
Alle reacties Link kopieren
vrijwilligerswerk, ook goed voor je cv....
escape to the country met jonnie irwin, allistair, jules , nikki, denise 16 hr bbc1
Mijn zoontje wordt volgende week 1. Babyzwemmen is helaas niet te doen hier, ben afhankelijk van OV en die komt niet eens in de buurt van het zwembad. Mama cafés hier worden niet bezocht ( ja 2 keer door mij en dat was het haha). Activiteiten voor kindjes beginnen hier verder pas vanaf 2 jaar helaas.

Zelf op een sport gaan wil ik heel graag maar de ellende is dat wij hier ook helemaal geen oppas hebben en mijn man rare werktijden heeft dus de ene keer in de ochtend vrij, dan de nacht vrij, dan de middag vrij etc. En alle sporten in teamverband ( wat ik graag wil) zijn altijd op hetzelfde moment in de week. Dus ik heb dan geen oppas....
vrijwilligerswerk zit ik een beetje mee in hetzelfde schuitje..Geen oppas.
Dan regel je een oppas. Zo moeilijk is dat niet.

Ik vraag me wel af in wat voor gehucht je bent gaan wonen en vooral waarom.
Of je gaat vrijwilligerswerk doen waarbij baby mee mag. Wellicht bij het bejaardentehuis? Veel ouderen zijn dol op kleintjes.
quote:JulienClerc schreef op 08 januari 2016 @ 13:29:

Dan regel je een oppas. Zo moeilijk is dat niet.

Ik vraag me wel af in wat voor gehucht je bent gaan wonen en vooral waarom.

Waarom is omdat we in een zeer klein flatje woonde met enorm veel geluidsoverlast. We een kans krijgen op een mooie eengezinswoning met een tuin dus dat maar gedaan.

Oppas vinden gaat via internet idd redelijk makkelijk maar ik moet dan wel een compleet vreemde in huis halen die voor mijn kind gaat zorgen. Dat staat mij tegen. Oppas in de zin van familie/vienden hebben we alleen in onze oude woonplaats,
Het klinkt sowieso alsof je een rijbewijs, auto of scooter moet regelen om uberhaupt ergens heen te kunnen.
Ik heb wel een scooter maatja een baby kan dan natuurlijk niet mee, rijbewijs heb ik zelf niet. En je hebt hier wel bussen en een metro maar niet die bij de plekken komen waar ik graag heen wil zoals het zwembad.
Maar je kan toch vragen of die persoon een keer langs wil komen en dat hij/zij oppast terwijl jij thuis bent. En later een uurtje weg, en zo opbouwen.

Hebben wij ook gedaan en we hebben nu de liefste oppas die we ons maar kunnen wensen. De kinderen lopen weg met haar.
quote:Lovely1987 schreef op 08 januari 2016 @ 13:26:

Mijn zoontje wordt volgende week 1. Babyzwemmen is helaas niet te doen hier, ben afhankelijk van OV en die komt niet eens in de buurt van het zwembad. Mama cafés hier worden niet bezocht ( ja 2 keer door mij en dat was het haha). Activiteiten voor kindjes beginnen hier verder pas vanaf 2 jaar helaas.

Zelf op een sport gaan wil ik heel graag maar de ellende is dat wij hier ook helemaal geen oppas hebben en mijn man rare werktijden heeft dus de ene keer in de ochtend vrij, dan de nacht vrij, dan de middag vrij etc. En alle sporten in teamverband ( wat ik graag wil) zijn altijd op hetzelfde moment in de week. Dus ik heb dan geen oppas....

Wat een excuses zeg... Dan neem je de bus tot de dichtstbijzijnde halte en dan ga je lekker wandelen, of je neemt de fiets mee.

Zoek een oppas: buurvrouw/buurmeisje/briefje op het prikbord in de supermarkt, probeer iets!

Zet een oproepje hier op het forum, ga vrijeilleswerk doen, zoek verder naar een baan, verlaag je eisen, nodig de buren uit voor de koffie, organiseer een wijkborrel, kijk op internet wat er in jouw dorp georganiseerd wordt, en hop, aan de slag!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Je ziet wel overal beren op de weg zeg. Als je iets wilt, moet je actie ondernemen. Denken in mogelijkheden niet in onmogelijkheden
En op de fiets? Wij hebben geen auto, maar gaan bijna overal op de fiets naartoe. Zwemmen, dierentuin, park, bos, meertje. Een baby van bijna een jaar kan gewoon mee.
In welk gehucht rijdt een metro?

En inderdaad, wandelen is heel gezond! En in een draagzak kan een baby toch overal wel mee naartoe?
Fiets ben ik voor op marktplaats aan het kijken, bejaardentehuis mocht baby incidenteel mee maar niet voor " vast" . En ze werken daar met vaste dagen voor vrijwilligers wat dus lastig is. Ene keer kan ik dinsdag t/m vrijdag, week later weer juist van vrijdag t/m maandag bijvoorbeeld en de ene keer in de ochtend en de andere keer avond. Ga zo het asiel bellen of zij nog vrijwilligers nodig hebben en of ze daar flexibeler zijn.

Een vaste oppas voor bijvoorbeeld 2 dagen in de week wordt een beetje te duur.

En idd denk ik veel in dingen die niet mogelijk zijn. Wat ik al zei ik ben een beetje in een gat gevallen.
quote:MarindaH schreef op 08 januari 2016 @ 13:41:

In welk gehucht rijdt een metro?

En inderdaad, wandelen is heel gezond! En in een draagzak kan een baby toch overal wel mee naartoe?Ik woon in een " stad" op de rand met een gehucht. Jij hebt ervan gemaakt dat ik in een gehucht, niet ik. En wandelen ja...doelloos wandelen is mijn ding niet echt.
Nou asiel hier is gesloten voor de komende maanden dieren worden nu opgevangen in het asiel in mijn vorige woonplaats....
O sorry hoor.

Ik bedoel dat je ook de metro kan nemen en de rest wandelen naar bijv het zwembad, als die niet voor de deur stopt.
mss therapie?

om een depressie te voorkomen, ga eens met huisarts hierover praten...

ik zie heel veel moeders ellenlange wandelingen maken met de kinderwagen

hier in mijn kinderrijke buurt..ook goeds voor de weerstand van moeder en kind

, zegt men( wandelen)

ps, mss een "datingbureau " voor moeders met veel vrije tijd beginnen?
escape to the country met jonnie irwin, allistair, jules , nikki, denise 16 hr bbc1
quote:Lovely1987 schreef op 08 januari 2016 @ 13:43:

[...]

Ik woon in een " stad" op de rand met een gehucht. Jij hebt ervan gemaakt dat ik in een gehucht, niet ik. En wandelen ja...doelloos wandelen is mijn ding niet echt.

Ik geloof dat ze niet doelloos wandelen bedoelt, maar wandelen naar waar je naartoe wil, zoals ik al eerder zei. En als je in een stedelijke omgeving woont zal er heus wel wat zijm.

Verder kan je man toch ook dagen opgeven dat hij niet kan werken? Dan heb jij je vaste werkdag.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Sportschool met opvang? Mijn sportschool heeft elke ochtend van 9-12 opvang.
Als er metro rijdt woon je in Rotterdam, Amsterdam, Den Haag of 1 van de dorpen daartussen? Daar zijn toch vast wel speelgroepen of baby zwemmen ofzo te vinden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven