Inbreker met mijn sleutel?

08-01-2016 21:28 350 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou hier komt hij dan. Een tijd geleden een sleutel gegeven aan een buurvrouw, omdat ik geen familie in de buurt heb en ik mij nogal eens buitensluit. Sta ik de ramen te wassen knalt de deur dicht en ligt de sleutel nog op het aanrecht, omdat ik even snel een nieuw sopje wilde maken.

Ik had echt geen enkel twijfel aan de betrouwbaarheid van deze buurvrouw, maar nu is er iets vreemds gebeurd. Ik had nog een volle kaart voor dat dure bestek van de AH. Wilde een scharenset gaan halen, maar dacht dat doe ik wel als ik terugkom in het nieuwjaar was een paar dagen weg.

Ik stop de volle kaart onder een boek en leg dat boek op de wasmachine. Echt ik ben er 100% zeker van dat ik die spaarkaart onder dat boek heb gestopt. Dit deed ik niet in een reflex, maar doelbewust. Natuurlijk begon ik aan mezelf te twijfelen en heb ik overal gezocht. Sindsdien voelt het soms alsof er iemand is binnen geweest. Die kaart kan ik niet meer terugvinden........

Je zou denken wat moet iemand nou met die volle spaarkaart.

Maar goed ik wil de sleutel niet terugvragen, want wat is mijn uitleg daarvoor. En een ander slot wil ik ook niet, dan maar een camera. Hij ligt al klaar ik ga hem morgen installeren, als dat lukt.......

Misschien ben ik aan het dementeren, maar verder ben ik redelijk 'normaal' .

Ik weet niet of dit een spannend verhaal gaat worden, heb eigenlijk liever niet dat de buurvrouw in mijn huis snuffelt als ik naar mijn werk of elders ben. Misschien kom ik vroeg of laat (waarschijnlijk als de actie over is.......) de kaart ergens anders tegen. Tot die tijd heb ik camera bewaking, misschien gewoon ook een 'veilig' idee.
Help iedereen een handje
quote:bonuhbakkie schreef op 08 januari 2016 @ 22:40:

[...]

Nee niet zeggen welk boek. Straks leest de buuf mee. Te laat........
Help iedereen een handje
quote:tinie schreef op 08 januari 2016 @ 22:28:

Ik vind het jatten van een spaarkaart niet zo heel gek. Mijn broertje heeft ingebroken bij zijn buurvrouw voor Poiesz spaarkaarten, die heeft hij daarna gecasht. Hij is helaas, voor hem, tegen de lamp aangelopen. Ik ben wel benieuwd. Ik heb ook een chronisch opruimprobleem en doe alles gedachteloos. Als ik iets kwijt ben ga ik eerst na of er dingen waren die afweken de dag dat ik iets kwijtraakte, dan heb ik een punt waarop ik me op kan focussen om te bedenken wat ik daarna deed. En als dat niet werkt, ga ik opruimen.Kaarten stelen en de lamp omver lopen. oh oh.
quote:tinie schreef op 08 januari 2016 @ 22:30:

[...]

Ik vind je behoorlijk naief, misschien moet jij daar hulp voor gaan zoeken. Dat jij zoiets niet zou doen, wil nog niet zeggen dat een ander dat niet doet. Joh.Ik geloof best dat er inbrekers bestaan hoor. Maar als ik van mijn buurvrouw zou dingen dat ze een dief is dan haal je toch gewoon je sleutel terug.
Als je eens een praatje met je buurvrouw maakt kun je ook vragen of zij zegels spaart van de Albert Heijn, want dat jij ze anders wel wilt. En dan kijken hoe ze reageert. Lekker doorzemelen, dat het zo lang duurt voor je je kaart vol hebt, en dat je je volle kaart kwijt bent, zo vreemd, want die had je toch goed opgeruimd enz.
quote:Joni_de_tweede schreef op 08 januari 2016 @ 22:40:

[...]

Schoonmaken of een sleutel hebben wil niet zeggen dat je daar moet komen waar je niet hoeft te zijn en dat je je neus steekt in zaken die je niet aangaan. En prima dat jij het geen probleem vindt, to vindt dat wel en wil dit verhelpen.Dan moet ze haar sleutel terug halen. En geen schoonmaakster nemen.
quote:tinie schreef op 08 januari 2016 @ 22:28:

Ik vind het jatten van een spaarkaart niet zo heel gek. Mijn broertje heeft ingebroken bij zijn buurvrouw voor Poiesz spaarkaarten, die heeft hij daarna gecasht. Hij is helaas, voor hem, tegen de lamp aangelopen. Ik ben wel benieuwd. Ik heb ook een chronisch opruimprobleem en doe alles gedachteloos. Als ik iets kwijt ben ga ik eerst na of er dingen waren die afweken de dag dat ik iets kwijtraakte, dan heb ik een punt waarop ik me op kan focussen om te bedenken wat ik daarna deed. En als dat niet werkt, ga ik opruimen.Ik heb altijd in een groot huis gewoond, alles keurig in ordners opgeborgen alles op alfabet. Nergens stapeltjes, maar ja nu woon ik 1/3 van wat ik gewend was en dat is even anders. Ik vind het lastig dingen weg te gooien, zeker paperassen. Zou het ook anders zien, maar het lukt nog even niet. Daar heb ik op zich geen problemen mee, maar ik laat visite liever binnen als ik alles een beetje heb weggeruimd.
Help iedereen een handje
.
quote:-Suze- schreef op 08 januari 2016 @ 22:43:

[...]

Dan moet ze haar sleutel terug halen. En geen schoonmaakster nemen.Iets met normen en waarden...
Help iedereen een handje
quote:Joni_de_tweede schreef op 08 januari 2016 @ 22:41:

Als je eens een praatje met je buurvrouw maakt kun je ook vragen of zij zegels spaart van de Albert Heijn, want dat jij ze anders wel wilt. En dan kijken hoe ze reageert. Lekker doorzemelen, dat het zo lang duurt voor je je kaart vol hebt, en dat je je volle kaart kwijt bent, zo vreemd, want die had je toch goed opgeruimd enz.Ja, dat is een goede ga ik doen als ik haar zie. Ik heb haar al een week niet meer gezien...
Help iedereen een handje
quote:SpringDing schreef op 08 januari 2016 @ 22:46:

[...]

Of ze in het verleden binnen is geweest kom je toch niet achter dus ik zou persoonlijk liever uitsluiten dat t eventueel nog eens zou kunnen gebeuren!Ja dat kan alleen als ik mijn sleutel terugvraag, maar wie weet heeft ze daar al een kopie van laten maken...
Help iedereen een handje
tvp
quote:krullenbol1966 schreef op 08 januari 2016 @ 22:50:

[...]

Ja dat kan alleen als ik mijn sleutel terugvraag, maar wie weet heeft ze daar al een kopie van laten maken...Gelukkig heb je de camera nog.
Buuf spaart u zegeltjes

nee

Oog weet u dat zeker want de mijne verdwijnen steeds

Ik zie het zo voor me
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
quote:Noujijweer schreef op 08 januari 2016 @ 22:33:

[...]

Het komt voor. Soms zijn ongelooflijke dingen wel waar. Maar TO, heb je mijn post gezien? Waaraan denk je nog meer te merken dat er in je huis gesnuffeld wordt?Gevoel, ik kan verder niet zien of er iets weg is of verplaatst.
Help iedereen een handje
quote:itsme26 schreef op 08 januari 2016 @ 22:54:

Buuf spaart u zegeltjes

nee

Oog weet u dat zeker want de mijne verdwijnen steeds

Ik zie het zo voor meBuuf ik heb nog zegeltjes van de ah hebben? Of heb je al een spaarkaart vol ?
Help iedereen een handje
Ligt je aluminiumfolie nog op zijn plek?
quote:krullenbol1966 schreef op 08 januari 2016 @ 22:47:

[...]

Iets met normen en waarden...

Dat slaat in deze context natuurlijk helemaal nergens op.

Je gaat de vrouw uit zitten horen over zegeltjes omdat je om de een of andere duistere reden de sleutel niet durft terug te vragen.

Je laat je sleutel dus achter bij iemand die je niet vertrouwd met dat ding. Dat is toch van de zotte?
TO, heb je de kaart misschien al in je tas gedaan, zodat je hem iig. bij je hebt als je naar de Appie gaat.

*zie nu TO naar haar tas lopen*
quote:krullenbol1966 schreef op 08 januari 2016 @ 22:57:

[...]

Buuf ik heb nog zegeltjes van de ah hebben? Of heb je al een spaarkaart vol ? Niet om de vervelende its uit te hangen of zo maar als ik nou iets zou pikken van een ander en die vroeg of mijn spaarkaart vol was zou ik me van de domme houden
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
quote:krullenbol1966 schreef op 08 januari 2016 @ 22:50:

[...]

Ja dat kan alleen als ik mijn sleutel terugvraag, maar wie weet heeft ze daar al een kopie van laten maken...Dan zet je een nieuwe cilinder in de deur. Hoef je ook je sleutel niet terug te vragen.
Of je doet alsof je je sleutel vergeten bent, vraagt de sleutel en brengt hem niet meer terug

Wat een paranoia en gedoe zeg.
quote:Moiren_ schreef op 08 januari 2016 @ 22:58:

Ligt je aluminiumfolie nog op zijn plek?Ik ben bang dat je op het verkeerde topic zit.
Help iedereen een handje
quote:limelight schreef op 08 januari 2016 @ 23:00:

TO, heb je de kaart misschien al in je tas gedaan, zodat je hem iig. bij je hebt als je naar de Appie gaat.

*zie nu TO naar haar tas lopen*Hahahah nee, die heb ik eerder al ondersteboven gekeerd.
Help iedereen een handje
Omdat je een keer iets (onbenulligs ook nog) kwijt bent verdenk je meteen de buurvrouw EN heb je daarom een camera gekocht??? Serieus???
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
quote:-Suze- schreef op 08 januari 2016 @ 22:59:

[...]

Dat slaat in deze context natuurlijk helemaal nergens op.

Je gaat de vrouw uit zitten horen over zegeltjes omdat je om de een of andere duistere reden de sleutel niet durft terug te vragen.

Je laat je sleutel dus achter bij iemand die je niet vertrouwd met dat ding. Dat is toch van de zotte?Nee zoals jij het brengt niet nee, het ging over jouw redenering. Als de schoonmaakster niet te vertrouwen is, want jij vindt het schijnbaar normaal dat je als schoonmaakster bij de mensen thuis overal met je neus in mag zitten. Je dan maar geen schoonmaakster moet nemen. Verder heb ik helemaal de behoefte niet om de buurvrouw uit te horen over wat dan ook. Ik reageer gewoon op een grappige noot van een van de regeerders...
Help iedereen een handje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven