Mode & Beauty alle pijlers

hoofd kaal scheren?

09-01-2016 19:35 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik ben een meisje van 16 jaar en wil enorm graag mijn hoofd kaalscheren. Zijn er meiden/vrouwen die dit al eens gedaan hebben? Of iemand die me hier advies over kan geven?
Tja, ik ben afgelopen zomer kaal geweest en niet vrijwillig. Thuis liep ik naked headed, en dat kon ook meestal qua temperatuur, maar ook niet altijd. Je verliest de meeste lichaamswarmte via je bol. Nu zou het echt te koud zijn hoor!

Heb nu ong. 5-6 mm.

Gisteren liet iemand me de nieuwe Elle zien waarin ultra korte kapsels als de nieuwe trend werden gepresenteerd. Hoera! Ben ik ook eens trendy

Is dat niet wat, om mee te beginnen?
een vriendin van mij had haar haar eens gemillimeterd en dat stond haar heel goed- maar je moet er wel het gezicht voor hebben (fijne trekken) of investeren in je make-up. Vind ik. Ogen dik aanzetten, anders staat het meestal nogal - sorry- chemo.

Zou ik zeggen.
quote:elmo11 schreef op 09 januari 2016 @ 20:00:

Als je een voorbeeld wilt zien, kun je even de aflevering van 'Over mijn lijk' van afgelopen donderdag terugkijken. Daarin zit een meisje en zij heeft op haar 'bucketlijst' staan dat ze haar hoofd een keer kaal wil scheren. Valerio doet dat vervolgens bij haar....

Ja in haar geval (het hebben van kanker) begrijp ik het wel, verder zou ik het niet doen.

Ooit wel eens een hele korte coupe gehad toen ik jong was maar zou het nu niet heel snel weer doen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:sinnombre schreef op 09 januari 2016 @ 19:42:

Je moeder vindt dit ook goed?

Vind je het mooi of wil je je graag afzeggen tegen de meute?Dat is toch niet belangrijk wat haar moeder er van vindt?
quote:Mylene_Valerie schreef op 09 januari 2016 @ 20:25:

[...]

Ja in haar geval (het hebben van kanker)Ze had juist geen kanker, maar PSMA, een zeldzame variant van ALS.
quote:Mylene_Valerie schreef op 09 januari 2016 @ 20:25:

[...]

Ja in haar geval (het hebben van kanker) begrijp ik het wel, verder zou ik het niet doen.

Ooit wel eens een hele korte coupe gehad toen ik jong was maar zou het nu niet heel snel weer doen.Dat meisje heeft geen kanker, ze zou niet kaal worden door ziekte/medicijnen.
Ik heb kanker en ben twee keer kaal geweest. Geen aanrader, vooral niet in de winter. Ik heb geregeld met een fleecemuts in bed gelegen. Zó koud.
Als je het doet, doneer je haar dan in ieder geval!!!!

kunnen ze het gebruiken om pruiken te maken
quote:redbuIIetje schreef op 09 januari 2016 @ 19:42:

Ik zou 't in elk geval niet doen in deze tijd van 't jaar. Wacht tenminste tot het meer dan 20 graden is en vergeet vooral je hoofd niet in te smeren of 'n pet te dragen anders krijg je 'n zonnesteek.

Precies wat ik wou typen.

Kaal is koud hoor!

Ik doe mijn haar al jaren met de tondeuse, maar niet al te kort (schedel zie je er niet doorheen), want dat is echt koud.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Hooi,

Ik heb dat gedaan of in een iets andere vorm.. Niet helemaal kaal maar wel zo'n 2 a 3 cm, ik had krullend haar tot op het midden van mijn rug, en dat zag er heel mooi uit nadat ik er een uur mee bezig was geweest en dan moest je het ook niet aan willen raken want dan zat er zoveel olie/vet/lak in.

Toen ik op een avond bij een bevriende kapper zat wou ik het er eeneens af, kapper was het er helemaal mee eens, eerst tot op de schouders, vondt ik nog te lang, toen zijn we dus uiteindelijk uitgekomen bij dat hele korte..

Het voelde als een verlossing en oo wat voelde mijn haar lekker zacht aan!

Ondanks dat het me echt super leuk stond konden veel mensen om me heen niet begrijpen dat ik mijn mooie krullen afgeknipt had, tja die hadden er nog nooit aan gevoeld!

In het kort, als jij het wilt moet je het gewoon doen maar ik zou het wel bij een goeie kapper doen!
.
anoniem_268349 wijzigde dit bericht op 17-10-2017 23:39
99.61% gewijzigd
quote:badmeester schreef op 09 januari 2016 @ 20:04:

Dat witte trekt na twee weken al bij hoorJa? Ook nu er zo weinig zon is?
quote:Cordial schreef op 09 januari 2016 @ 21:08:

Het ergste wat je kan gebeuren is:

Een koud hoofd

Iemand anders vindt het niet mooi

Je vindt het zelf niet mooi

Aan het koude hoofd is iets te doen, wachten tot de zomer of een muts.

De andere twee mogelijke nadelen bepaal jij zelf: hoe belangrijk vind je dat?

Bij grote beslissingen als bijvoorbeeld een tatoeage of mijn lange haar eraf wacht ik altijd een periode om uit te testen of ik het echt wil.

Dat kun jij ook doen: wil je het over drie maanden nog steeds?

Dan wil je het écht, doen!En al doe je het wel ondoordacht en in een opwelling en/of je vindt het spuuglelijk en/of veel te koud, je haar heeft de eigenschap weer aan te groeien. Ruim 1 centimeter per maand toch?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Weleens stekeltjes gehad. Ging van lang naar halflang naar iets korter na een verbroken relatie. Wilde stekeltjes maar de stap durfde ik nog niet. Totdat ik iemand tegenkwam, een oude vlam, dominant figuur. Hij vond het wel wennen met mijn kortere haar, volgens hem moest ik het niet korter doen. En toen ging dus de tondeuse erover. Was wel even lekker. Later weer laten groeien. Was een fase.
Stoer hoor!
Ik was als baby glimmend kaal. Mijn vader achtte het nodig om daar op zondag na het badje ook nog zwitsal olie op te smeren voor extra glans.

Wordt er nu 37 jaren later nog mee gepest

Stond me overigens wel ontzettend cool. Ik was een coole baby.
Ja en?
quote:Sugarbaby schreef op 09 januari 2016 @ 20:35:

Ik heb kanker en ben twee keer kaal geweest. Geen aanrader, vooral niet in de winter. Ik heb geregeld met een fleecemuts in bed gelegen. Zó koud.Hoop dat je snel weer beter wordt
quote:Sugarbaby schreef op 09 januari 2016 @ 20:35:

Ik heb kanker en ben twee keer kaal geweest. Geen aanrader, vooral niet in de winter. Ik heb geregeld met een fleecemuts in bed gelegen. Zó koud.

Dat heeft ook met je ziekte te maken. Mijn vader was niet kaal maar had het wel altijd koud. Een oom was geschoren kaal (hersentumor) en heeft het de hele zomer koud gehad, die liep met 35 graden nog met een trui en muts.

Hopelijk gaat het nu goed met je
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Ceylon schreef op 10 januari 2016 @ 10:07:

[...]

Dat heeft ook met je ziekte te maken. Mijn vader was niet kaal maar had het wel altijd koud. Een oom was geschoren kaal (hersentumor) en heeft het de hele zomer koud gehad, die liep met 35 graden nog met een trui en muts.

Hopelijk gaat het nu goed met je

Ik ben een koukleum, maar had het tijdens de chemo juist warm. Behalve dat hoofd dus. Verder vond ik het superpraktisch hoor, dat kale. Het zag er niet uit die kale kop, maar zoooo handig. Geen gedoe met haarprodukten, niet fohnen, geen nat haar op je rug na het douchen...

En toch zou ik het als gezond persoon niet doen. Ik denk dat je heel erg veel aangestaard gaat worden, omdat mensen denken dat je ziek bent.

En het gaat heel goed met me. Dankje!
Gewoon afscheren die handel, dat koude valt echt wel mee, is alleen even eerste dag en daarna klaar. Ja ook ervaringsdeskundige, nooit geen mutsen op gehad of wat dan ook. Kan wel melden dat zonneschijn veel erger is dan een beetje kou. Een verbrand hoofdhuidje is echt niet lekker.

Wat wel een nadeel is dat haar lekker je zweet opneemt dan duurt het een half uur lang voor het van je kop afloopt. Maar dat is bij mij en in mijn sportschool behoor ik bij de zware zweters tijdens het spinnen.
fietsen varen vrouwelijk doen
Aha oke.

Ik denk wel dat ik het ga doen, als het wat warmer is in het voorjaar. Misschien inderdaad niet beginnen met kaal, maar korte stekeltjes.

En nee. M'n ouders vinden het totaal geen goed plan
quote:swifty schreef op 09 januari 2016 @ 20:01:

Zou het alleen in de zomer doen, nu wel beetje koud ervoor..en je kan opmerkingen krijgen als meneer of ben je ziek of, je bent lesbisch. (nee dit verzin ik niet)En "hé Britney!"
Mijn buurvrouw heeft geen haar. Ook geen stoppels, dus scheren hoeft niet. Meestal draagt ze buitenshuis een muts of sjaaltje ivm kou of zon.
Heb dat jarenlang gehad en ik vond het heerlijk en ook mooi. Maar goed, toen was ik ook heel jong. Gewoon doen, vind je het niets, dan groeit t vanzelf weer aan. Gaat best rap, met drie maanden heb je alweer een kapsel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven