hoofd kaal scheren?
zaterdag 9 januari 2016 om 19:46
Hier nog een leuk linkje...
hoofd kaalscheren
TO, ik zeg gewoon doen, gewoon lekker proberen wat jij wilt, al zou ik er met de kortste stand van de tondeuse alles zo ver mogelijk afhalen en leuke kleine stekeltjes laten staan.
Ik heb zelf overigens al 25 jaar zo'n kapper aan een stroom draadje, maar ik ben een man, bij vrouwen kan dit ook best heel mooi zijn juist, have fun.
hoofd kaalscheren
TO, ik zeg gewoon doen, gewoon lekker proberen wat jij wilt, al zou ik er met de kortste stand van de tondeuse alles zo ver mogelijk afhalen en leuke kleine stekeltjes laten staan.
Ik heb zelf overigens al 25 jaar zo'n kapper aan een stroom draadje, maar ik ben een man, bij vrouwen kan dit ook best heel mooi zijn juist, have fun.
zaterdag 9 januari 2016 om 19:49
Ik ben nooit kaal geweest maar heb wel de tondeuse gebruikt (2 cm). Als je nu je haar kort draagt, zou je daarmee kunnen beginnen. Kom je daar goed mee weg, qua uiterlijk, dan is het gauw genoeg nog korter/kaal.
Als je haar nu lang is, zou ik beginnen met een kort (maar makkelijk door te laten groeien) kapsel.
Korter is in tien minuten geregeld, laten groeien duurt gemiddeld 1 cm per maand. En ik kan je uit ervaring vertellen dat het, als je er nog een beetje charmant wilt uitzien, laten groeien langer duurt omdat er af en toe een nieuw model geknipt moet worden.
Als je alleen maar wilt weten hoe het je staat kun je beter eens bij een grimeur ofzo vragen of die je kan voorzien van zo´n plastic nepschedel (wel eens gezien bij zo´n modellenprogramma).
Als je haar nu lang is, zou ik beginnen met een kort (maar makkelijk door te laten groeien) kapsel.
Korter is in tien minuten geregeld, laten groeien duurt gemiddeld 1 cm per maand. En ik kan je uit ervaring vertellen dat het, als je er nog een beetje charmant wilt uitzien, laten groeien langer duurt omdat er af en toe een nieuw model geknipt moet worden.
Als je alleen maar wilt weten hoe het je staat kun je beter eens bij een grimeur ofzo vragen of die je kan voorzien van zo´n plastic nepschedel (wel eens gezien bij zo´n modellenprogramma).
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
zaterdag 9 januari 2016 om 19:52
Kijk voor korte kapsels eens op kapsels.net (of kapsel.net, even googelen). Daar vind je genoeg voorbeelden van extreem kort haar, misschien is dat een betere start dan helemaal kaal. Alleen al omdat ze nog nachtvorst melden. Is koud hoor, een bloot hoofd.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
zaterdag 9 januari 2016 om 19:55
SAWquote:redbuIIetje schreef op 09 januari 2016 @ 19:42:
Ik zou 't in elk geval niet doen in deze tijd van 't jaar. Wacht tenminste tot het meer dan 20 graden is en vergeet vooral je hoofd niet in te smeren of 'n pet te dragen anders krijg je 'n zonnesteek.verstandig.
En ik deed dat met iemand erbij. Die kan dan helpen.
Helemaal kaal of stoppels?
Glimmend kaal een heel goed scheermes gebruiken anders krijg je bultjes.
Ik zou 't in elk geval niet doen in deze tijd van 't jaar. Wacht tenminste tot het meer dan 20 graden is en vergeet vooral je hoofd niet in te smeren of 'n pet te dragen anders krijg je 'n zonnesteek.verstandig.
En ik deed dat met iemand erbij. Die kan dan helpen.
Helemaal kaal of stoppels?
Glimmend kaal een heel goed scheermes gebruiken anders krijg je bultjes.
zaterdag 9 januari 2016 om 19:56
Weet je wel zeker dat je een gave hoofdhuid hebt? Ik heb zelf enorme grote heksenpukkels onder m'n haar (goedaardig overigens) en kaal worden is mijn nachtmerrie; dan zou iedereen die enorme plakken van moedervlekken zien.
Dat zou ik eerst even goed aftasten op je eigen hoofd, voordat je het kaalscheert. Verder: veel plezier met je nieuwe kapsel ( of ja... kapsel is natuurlijk MET haar )
Dat zou ik eerst even goed aftasten op je eigen hoofd, voordat je het kaalscheert. Verder: veel plezier met je nieuwe kapsel ( of ja... kapsel is natuurlijk MET haar )
zaterdag 9 januari 2016 om 20:00
zaterdag 9 januari 2016 om 20:02