Mode & Beauty alle pijlers

hoofd kaal scheren?

09-01-2016 19:35 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik ben een meisje van 16 jaar en wil enorm graag mijn hoofd kaalscheren. Zijn er meiden/vrouwen die dit al eens gedaan hebben? Of iemand die me hier advies over kan geven?
Koop een tondeuse.
Advies als in: pak een tondeuse en haal hem over je hoofd?
Waarom zou je dat willen?
quote:matroesjka_ schreef op 09 januari 2016 @ 19:36:

Koop een tondeuse.
Wat voor advies wil je dan, hoe je het in model moet brengen ofzo?

En waarom wil je zo énorm graag je hoofd kaalscheren? Als je het zo énorm graag wilt doe je dat toch zonder er eerst een topic over te openen?
Ik krijg dan altijd het idee erbij dat een vrouw dan heel erg ziek is.
quote:matroesjka_ schreef op 09 januari 2016 @ 19:36:

Koop een tondeuse.Dan blijf je stekels houden, dus daarna met scheerschuim en een mesje aan de slag.
Waarom zou je dit doen????
Sinead O'Connor stond het prachtig. Bij veel andere dames vind ik het niet zo prachtig.

Maar als je het enorm graag wil, dan moet je het gewoon doen hè! Zou het wel bij een kapper laten doen.
Ik zou 't in elk geval niet doen in deze tijd van 't jaar. Wacht tenminste tot het meer dan 20 graden is en vergeet vooral je hoofd niet in te smeren of 'n pet te dragen anders krijg je 'n zonnesteek.
Shoot first, ask questions later!
Je moeder vindt dit ook goed?

Vind je het mooi of wil je je graag afzeggen tegen de meute?
Hier nog een leuk linkje...

hoofd kaalscheren

TO, ik zeg gewoon doen, gewoon lekker proberen wat jij wilt, al zou ik er met de kortste stand van de tondeuse alles zo ver mogelijk afhalen en leuke kleine stekeltjes laten staan.

Ik heb zelf overigens al 25 jaar zo'n kapper aan een stroom draadje, maar ik ben een man, bij vrouwen kan dit ook best heel mooi zijn juist, have fun.
Wat is de reden dat je dat wilt?

Vind je het cool, of mooi, of apart, of......?
Ik ben nooit kaal geweest maar heb wel de tondeuse gebruikt (2 cm). Als je nu je haar kort draagt, zou je daarmee kunnen beginnen. Kom je daar goed mee weg, qua uiterlijk, dan is het gauw genoeg nog korter/kaal.

Als je haar nu lang is, zou ik beginnen met een kort (maar makkelijk door te laten groeien) kapsel.

Korter is in tien minuten geregeld, laten groeien duurt gemiddeld 1 cm per maand. En ik kan je uit ervaring vertellen dat het, als je er nog een beetje charmant wilt uitzien, laten groeien langer duurt omdat er af en toe een nieuw model geknipt moet worden.

Als je alleen maar wilt weten hoe het je staat kun je beter eens bij een grimeur ofzo vragen of die je kan voorzien van zo´n plastic nepschedel (wel eens gezien bij zo´n modellenprogramma).
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Kijk voor korte kapsels eens op kapsels.net (of kapsel.net, even googelen). Daar vind je genoeg voorbeelden van extreem kort haar, misschien is dat een betere start dan helemaal kaal. Alleen al omdat ze nog nachtvorst melden. Is koud hoor, een bloot hoofd.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
SAWquote:redbuIIetje schreef op 09 januari 2016 @ 19:42:

Ik zou 't in elk geval niet doen in deze tijd van 't jaar. Wacht tenminste tot het meer dan 20 graden is en vergeet vooral je hoofd niet in te smeren of 'n pet te dragen anders krijg je 'n zonnesteek.verstandig.

En ik deed dat met iemand erbij. Die kan dan helpen.

Helemaal kaal of stoppels?

Glimmend kaal een heel goed scheermes gebruiken anders krijg je bultjes.
En heul erg wit waarschijnlijk!
Weet je wel zeker dat je een gave hoofdhuid hebt? Ik heb zelf enorme grote heksenpukkels onder m'n haar (goedaardig overigens) en kaal worden is mijn nachtmerrie; dan zou iedereen die enorme plakken van moedervlekken zien.

Dat zou ik eerst even goed aftasten op je eigen hoofd, voordat je het kaalscheert. Verder: veel plezier met je nieuwe kapsel ( of ja... kapsel is natuurlijk MET haar )
mn oma heeft het een keer gedaan omdat ze luizen had (ja ik weet het raar maar waar) en toen kreeg ze krullen terug ipv heel stijl haar.
Als je een voorbeeld wilt zien, kun je even de aflevering van 'Over mijn lijk' van afgelopen donderdag terugkijken. Daarin zit een meisje en zij heeft op haar 'bucketlijst' staan dat ze haar hoofd een keer kaal wil scheren. Valerio doet dat vervolgens bij haar....
Als man zeg ik doen!

Ben ook ervaringsdeskundige
.
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 23-12-2017 22:32
98.77% gewijzigd
quote:Nicotientje schreef op 09 januari 2016 @ 19:55:

En heul erg wit waarschijnlijk!En duurder qua make-up, want alleen foundation/poeder op je gezicht ziet er natuurlijk niet uit.
Dat witte trekt na twee weken al bij hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven