Is het raar dat ik me dit aantrek?

10-01-2016 01:54 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar heb ik ruim 20 kerstkaarten gestuurd en er precies 2 teruggehad. Wel hier en daar een berichtje, maar van sommigen hoor je gewoon niks..

Denk er af en toe aan en merk dat ik het niet leuk vind.

Wat vinden jullie?
Kerstkaarten met een voorgedrukte tekst en dan de namen vind ik vreselijk. Zelf stuur ik iets van 10-12 kerstkaarten (dit jaar) maar die schrijf ik helemaal vol en vaak zelfs een hele kerstbrief erin. De mensen die hem krijgen vinden het altijd heel leuk. Ik hoop altijd dat als de mensen een kaartje terugsturen in ieder geval een zinnetje of 4 schrijven.

Het kan ook zijn dat ze het vervelend vinden en zich verplicht voelen om veel terug te schrijven.
quote:vrolijk_egeltje schreef op 10 januari 2016 @ 11:33:

Ik zou de mensen die niet de moeite nemen om een kaartje terug te sturen voortaan ook geen kaart meer sturen.

De meeste mensen hebben vlak voor de kerst tijd genoeg tijd om in lange rijen voor de kassa's te staan, maar een

paar minuten van hun tijd besteden aan een kerstkaartje schrijven vinden sommigen dan ineens zonde van

hun tijd én geld. Berichtjes via internet krijgt bijna iedereen al elke dag, dus daar zie ik met kerst het nut niet van in.

Waarom zou ik speciaal met kérst een kaartje moeten schrijven?

Is dat meer waard dan een leuk/lief kaartje of telefoongesprek op, ik noem maar wat, 18 februari?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Kerstkaarten open ik, lees ik om ze vervolgens bij het oude papier te gooien. Krijg ze ook bijna niet meer. Dit jaar alleen kaarten aan zakelijke relaties verstuurd, en gekregen.

De kaarten die ik van vrienden/kennissen/familie krijg kan ik op 1 hand tellen.
Ik heb ze wel verstuurd. Vind het leuk om te doen en schrijf op elke kaart een persoonlijk verhaaltje. Je moet er wel ff tijd voor maken maar ik vind 1 kaartje per jaar gewoon hartelijk en leuk om te versturen aan vrienden en familie. Hoef ze ook niet terug te hebben. Misschien dat ik het volgend jaar niet doe. Weet ik nu nog niet. Vroeger hield ik ook bij van wie ik een kaart kreeg en hoeveel ik er had gekregen. Boeit me nou niks meer.
Trek het je niet persoonlijk aan, Sweety. Dit jaar heb ik voor het eerst geen kerstkaarten gestuurd, maar dat betekent niet dat ik niet aan mijn vrienden en familie denk.

'Vroeger' vond ik kerstkaarten sturen een heel leuk gebaar. Zonder FB en whatsapp had ik gewoon weinig contact met familie en vrienden die ver weg woonden. Via een kaartje konden we dan toch laten weten dat we aan elkaar dachten. Tegenwoordig ben ik continu op de hoogte en in contact met iedereen - kaarten zijn gewoon overbodig geworden.

Op de een of andere manier was ik ook altijd te laat met kaarten versturen. Vorig jaar stuurde ik uit beleefdheid nog wel kaarten naar mensen waarvan ik wist dat ze mij een kaart zouden sturen. Dat waren er niet veel meer.

Dit jaar heb ik persoonlijke berichtjes via Whatsapp en Facebook gestuurd. Geen stress meer om op het laatste moment nog kaarten te kopen, schrijven, postzegels te kopen, adressen op te zoeken en een brievenbus te vinden. Zelf heb ik ook meer persoonlijke FB- en Whatsapp-berichten ontvangen. En weet je wat? Ik vond deze berichten zelfs veel persoonlijker en leuker dan de kerstkaarten met standaardtekst van vroeger, toen mensen -tig kaarten moesten versturen.

Voel me nog steeds wel een beetje schuldig tegenover die paar mensen die me wel een kaart hebben gestuurd
+
Wij faceboeken ook veel kerstgroeten..kaarten schieten er vaak bij in.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:himalaya schreef op 10 januari 2016 @ 12:29:

[...]

Waarom zou ik speciaal met kérst een kaartje moeten schrijven?

Is dat meer waard dan een leuk/lief kaartje of telefoongesprek op, ik noem maar wat, 18 februari?

Waarom een kaartje met de kerst ? Omdat het erg leuk is juist in de kersttijd wanneer je een kaartje

van iemand verwacht dat je ook echt een kaart van hem/haar krijgt. Zelf vind ik het ook een leuke verrassing

als ik een kaart ontvang van iemand die ik niet regelmatig zie, zodat je ziet dat hij/zij toch aan je gedacht

heeft. Een leuke traditie toch ? Natuurlijk is een kaartje/telefoongesprek op een ander moment in het jaar

ook altijd leuk, net als een kaartje/visite met je verjaardag.
quote:vrolijk_egeltje schreef op 10 januari 2016 @ 15:36:

[...]

Waarom een kaartje met de kerst ? Omdat het erg leuk is juist in de kersttijd wanneer je een kaartje

van iemand verwacht dat je ook echt een kaart van hem/haar krijgt. Zelf vind ik het ook een leuke verrassing

als ik een kaart ontvang van iemand die ik niet regelmatig zie, zodat je ziet dat hij/zij toch aan je gedacht

heeft. Een leuke traditie toch ? Natuurlijk is een kaartje/telefoongesprek op een ander moment in het jaar

ook altijd leuk, net als een kaartje/visite met je verjaardag.Een kaartje dat je verwacht is natuurlijk nooit een verrassing, een kaartje dat je niet verwacht.........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven