Gezondheid alle pijlers

angst en straatvrees

06-01-2016 19:11 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb straat vrees ik durf niet alleen naar buiten, :~)en als ik met iemand samen ben voel ik me ook nog niet echt op me gemak,ik vind het echt eng. .

Ik ben bang dat iemand mij wat aandoen zijn genoeg mensen die dit ook echt gedaan hebben. en ik ben bang dat mensen mij raar vinden. Daar heb je haar weer. ik heb ook twee hondjes die uitgelaten moeten worden wat hierdoor niet lukt. De tuin is niet echt mooi meer omdat deze als behoefte plaats gebruikt word echt een drama. Ik ben in therapie. Daar zeggen ze toch de confrontatie aangaan maar daar heb ik soms de kracht niet voor Tips en ervaringen zijn welkom.
Helaas , ik ben bang dat er geen andere tip is dan gaan. De confrontatie aangaan dus. Heb je dat tv programma niet gezien over die mensen die over hun fobie heen moesten komen? Dat lukte niet door toe te geven aan de fobie, maar er, met hulp, tegen in te gaan
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik heb ook straatvrees gehad. Toch zou je echt de confrontatie aan moeten gaan. Je kan jezelf namelijk niet blijven opsluiten..

Als het echt niet gaat kan je altijd alleen in de deuropening blijven staan, als dit goed gaat een stukje de tuin in, dan een stukje de straat op etc etc. Afleiding kan ook helpen, muziekje in de oren?
Krijg je geen begeleiding bij die confrontatie dan?

En kun je niemand vinden die je hondjes zolang uit wil laten? Ik bedoel, als ik eerst door een volgepoepte tuin zou moeten om op straat te komen zou ik er ook geen zin meer in hebben.
Durf je ook de tuin niet in om de poep op te ruimen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
En wat dacht je van een hondenuitlaatservice? De hondjes hebben ook beweging nodig.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 januari 2016 @ 19:23:

En wat dacht je van een hondenuitlaatservice? De hondjes hebben ook beweging nodig.
Het gevoel omarmen als een bang kind..

Klinkt vaag, maar probeer het maar eens..het mag er zijn
Vraag hulp aan bijv. je ouders

http://www.adfstichting.n ... doen/oefeningenagorafobie(straatvrees).aspx
En doen..steeds stapje verder..gevoel over je heen laten komende er niet voor wegrennen
Zoek professionele hulp

En voor herkenning lees het boek "Schijtluis" van Marjolijn van Kooten eens. Het boek gaat over haar straatvrees, angsten en paniekaanvallen en hoe het ontstaan is, hoe ze het ervaren heeft en hoe zij er bovenop gekomen is. Heel humoristisch geschreven.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Als je in het noorden woont mag je wat mij betreft het nog een of twee dagen uitstellen
en hoe ga je naar je therapie dan

dan moet je ook de straat op toch
Rot! Laat je eventueel doorverwijzen;

http://www.ggzcentraal.nl ... na-de-wolf/marina-de-wolf

En laat de angst niet te lang regeren, hoe langer het kan sudderen, hoe moeilijker te behandelen.

Sterkte!
quote:Ik ben bang dat iemand mij wat aandoen zijn genoeg mensen die dit ook echt gedaan hebben. en ik ben bang dat mensen mij raar vinden. Daar heb je haar weer.

Zeer herkenbaar voor mij. Alleen realiseerde ik me dit pas na jaren in huis te hebben gezeten.

Exposure-therapie helpt echt. Met tegelijkertijd cognitieve therapie is het te doen. Niet makkelijk, maar te doen.
Je hebt denk ik betere begeleiding nodig. Een therapeut die je concrete opdrachten geeft. Je blijft nu in een cirkeltje zitten.
Heel vervelend, maar er zit ind weinig anders op dan zo veel mogelijk naar buiten te gaan.

Begin met jou tuin, ruim de rommel op, maak het weer netjes en je zult zien, je voelt je weer een stukje beter.

Rare vraag maar heb jij dat ook als je op de fiets weg gaat?

Of alleen lopend buiten de deur?
Geen tips, maar ik zou zeker hulp gaan zoeken. Vriendin van mij heeft het zelfde probleem. Durft zelfs de deur niet meer open te doen als de bel gaat. Eenzaam bestaan, ze komt de deur niet meer uit. Haar hele leven speelt af in huis. Eerder kreeg ik haar nog weleens mee voor lunch of iets dergelijks maar dat wordt ook steeds lastiger.
Echt naar buiten gaan. Ik heb het ook gehad, en begon met bijvoorbeeld naar het einde van de straat lopen en terug. Als je er middenin zit lijkt het alsof dat echt een onmogelijke taak is maar de enige manier om eroverheen te komen is door er iets aan te doen. Je zult vanzelf merken dat het helemaal niet eng is. Stel een schema voor jezelf op en bouw het langzaam op. En idd, honden uitlaatservice voor de hondjes.

Je moet op een gegeven moment toch de knop omzetten; want je wilt niet de rest van je leven binnen doorbrengen neem ik aan?
Arme hondjes. Neem daar dan in ieder geval je verantwoordelijkheid voor. Regel iets of iemand want alleen in de tuin kan echt niet. Ik vind het dierenmishandeling.
Ja en?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven