Postcrossing! Wie doet er aan?

29-03-2008 17:44 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Ha, ik ga zo meteen kijken ;) ik had pas mailtje van een chinees in mijn box of ik kaarten wilde uitwisselen, vind ik best leuk, alleen raar dat in mail/adres/site steeds andere namen staan (?)

Vind het zelf niet leuk om kaarten zonder tekst te sturen. Maarja, ik vind het allerleukste om volbeschreven kaarten te krijgen, vandaar ook wel waarschijnlijk ;)

Ow en de ervaringen met vistaprint ben ik toch nog steeds erg nieuwsgierig naar ;)
Zohooo Amber Dat is best een smakelijk hapje!

Ik heb geloof ik 2 keer een mail gehad om "prive" kaarten uit te wisselen, maar eigenlijk heb ik daar niet op gereageerd. Ik kreeg wel vandaag een bedankje van iemand die zooooo blij was met mijn kaart, want de tulpen die erop stonden hadden zo'n belangrijke betekenis voor haar, sweet-memories aan jeugd etc. Echt leuk! Ze vroeg mijn adres en ik die heb ik wel gegeven. Ik weet nog dat ik vorige week haar adres kreeg en dat ik helemaal blij in mn stoel zat te hopsen omdat het eindelijk een leuke bestemming was (brazilie).

Overigens heb ik gister een berichtje gestuurd naar die Expired-card-mevrouw die wel actief is. En...ze was het vergeten, wel gekregen! Maar goed dat ik dus wel gevraagd heb. Nu krijg ik er dan ook weer een kaart voor terug

Het wordt eigenlijk hoe langer hoe verslavender...

Wisten jullie dat je in de statistieken kunt zien welke landen er wel en (nog)niet meedoen en hoeveel leden die landen hebben? Stel je krijgt een kaart uit Togo, dan weet je dat het de enige is uit dat land! vond ik wel grappig, nu maar hopen dat ik een keer zo'n land krijg.
Inderdaad, die zeldzame landen zijn altijd een hele leuke verrassing. Zo heb ik kaartjes gehad uit IJsland, Mexico en Iran; landen waar relatief weinig gebruikers zijn. Voelt dan toch net even leuker als een kaartje uit de VS, Finland of Duitsland.
Hebben jullie ook de ervaring dat kaarten naar dergelijke landen (Iran, Israel, Afghanistan) niet aankomen of niet geregistreerd worden? Ik dus wel helaas

Oh ja Vistaprint....daar heb ik alleen maar goede ervaringen mee. Je moet gewoon even de acties afwachten, een leuke foto o.i.d. uploaden en je hebt binnen enkele weken een flinke goedkope voorraad kaarten. Alternatieven voor Vistaprint zijn o.a.:

www.postkaarten.nl

www.fotokaarten.nl - deze is wel wat duurder.

Ik heb ze alledrie geprobeerd en kwalitatief doen ze niet voor elkaar onder. Vistaprint en Postkaarten.nl liggen qua prijs ongeveer gelijk. Hangt af van de aanbiedingen.
Hoi Kozoo,

was dat van een mevrouw uit Brazillie met een nederlandse naam, Ingrid ofzo? Ze had een oma in Nederland die haar vroeger altijd tulpenkaarten stuurde?

Dan heb ik daar ook een tulpenkaart heen gestuurd, op haar verzoek! :-D
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb vandaag de goedkopere postzegels binnengekregen! Erg leuk, allermaal verschillende! Zou bijna postzegels gaan verzamelen
Ik stuur altijd na een maand een berichtje van ehj.. hebbie mn kaartje nog niet gehad?! had 1x een duitser, die was het vergeten, en 3x mensen die altijd erg actief waren geweest en lang niet thuis waren geweest/ verhuisd waren en die hebben de kaartjes alsnog geregistreerd, ookal waren ze verlopen.

Had onlangs bij een tag iemand die mn kaartjes niet had gehad. Moest er 2 sturen voor de tag en heb alsnog nog 1 kaartje gestuurd, die had ze inmiddels wel ontvangen.

Verder had ik 1x iemand uit India die me na een week al een berichtje stuurde van: ik heb je een kaart gestuurd wil je em aub zsm registreren zodat ik snel weer een kaartje kan sturen. was echt verontwaardigd toen ik zag dat het kaartje nog niet eens 2 weken onder weg was geweest...

maar goed.

vistaprint, uploaden aanpassen en net doen of je gaat bestellen en dan afbreken, krijg je na 3dg vanzelf een berichtje of je hulp nodig hebt met je bestelling, nog een x doen, weer afbreken en op een gegeven moment krijg je het helemaal gratis!! (alleen verzendkosten)

ik vond de qualiteit niet zo goed als bij postkaarten.nl veel dikker en steviger papier maar goed, heb nu wel 100 dezelfde kaarten... :s
quote:Discovery schreef op 03 oktober 2008 @ 21:21:

....vistaprint, uploaden aanpassen en net doen of je gaat bestellen en dan afbreken, krijg je na 3dg vanzelf een berichtje of je hulp nodig hebt met je bestelling, nog een x doen, weer afbreken en op een gegeven moment krijg je het helemaal gratis!! (alleen verzendkosten)

ik vond de qualiteit niet zo goed als bij postkaarten.nl veel dikker en steviger papier maar goed, heb nu wel 100 dezelfde kaarten... :sNou eerlijk gezegd vind ik dat je dan niet mag klagen - je hebt op 'slinkse' wijze bijna gratis 100 kaarten ontvangen en die mindere kwaliteit moet je dan maar op de koop toenemen.
Up!

Ik ben intussen aan het msnen en mailen geslagen met het 'smakelijk hapje'. Al vond ik m eigenlijk niet meer supersmakelijk toen ik meer foto's zag Helaas geen Postcrossing huwelijk hihi Hij begint me sowieso een beetje te irriteren eigenlijk, want hij vroeg of ik al een 2e kaart had gestuurd. En toen ik zei dat ik hem wat foto's zou sturen die ik die dag had gemaakt vroeg ie na een uur waar ze bleven. Beetje ongeduldig dus. Nou ja intussen kan ik wel ja en nee zeggen in het Turks Evet = ja en Hayir = nee.
Haha die Amber! :D

Jullie hebben inmiddels vast wel gezien dat je nu ook kaarten kunt uploaden en een postcards wall kan maken?! LEUK MAN!!!!!! Ik zie mezelf nog niet direct al mn kaarten scannen ofzo, maar wie weet een leuk klusje voor een regenachtige herfstzondagmiddag. Het is wel leuk...want ik heb nu dus wel op MIJN wall kaarten staan die ik gestuurd heb naar anderen. Leuk om terug te zien! zo van : ohhjaaaaaaa die kaart had ik gestuurd. En dat zonder dat ik zelf iets hoef te doen

Ik had t al eerder gezegd, maar het is hoe langer hoe verslavender. Ik kan er ook echt wel blij van worden, van dat postcrossing. Als ik me even rot voel ofzo, "mag" ik van mezelf even een kaartje (of twee..) sturen en dan word ik weer helemaal blij, vooral als het een leuke bestemming is. Lees: geen finland, duitsland of usa.

Gut... ik ben toch nog steeds benieuwd hoe die Joey the Viking eruit zou zien en hoe oud hij is... We waren t erover eens dat die 3 kaarten tegelijk wel een postcrossing huwelijk aanzet was toch?? (geinspireerd door amber)
Ja Kozoo ik zag het ook vandaag, inderdaad leuk! Zag ineens twee van mijn eigen kaarten op het scherm! Ik ga voorlopig de boel er zelf ook nog niet opzetten denk ik, moet dan ook eerst even uitvinden hoe de scanner werkt. Misschien dat gewoon een foto nemen van de kaart ook wel lukt, stond wel in dat algemene verhaaltje op de site. Maar gescande kaart wordt waarschijnlijk wel mooier natuurlijk. Inderdaad leuk klusje voor een regenachtige zondag

Kozoo waarom vraag je niet om een foto van Joey the Viking? We ontvangen tijdig de uitnodiging voor jullie bruiloft he?
Joey the Viking is gay en woont samen met z'n vriendje en een heleboel katten. Daarbij heeft hij ongeveer 10/15 accounts bij Postcrossing.

Ik "ken" Joey als een aardige gozer, die altijd heel attent is en verzot op bijzondere afwijkende postzegels en natuurlijk kaartjes.
Chrisy.... je breekt mijn hart!!!

Ik hou helemaal niet van katten...

En WAAROM val ik steeds op homo's??

Arme Kozoo
Helaas, ik zag het postcrossing-huwelijk ook al voor me!

Vriendinnetje van me is gisteren ook lid geworden,d ie zag alle kaartjes op mijn kamer en wilde dat ook, leuk :D

Heb ook via tnt postzegels besteld, van die leuke zwammen en bomen en binnen europa-kabouter-zegels :D Dus nu moeten mensen helemaal tevreden zijn. Mijn laatste kaarten komen uit, jawel, Finland en USA 2x
Kozoo zou sowieso al niet de scoop hebben van een huwelijk; helaas zijn een Finse en een Amerikaan je al voor geweest (lees het artikel maar eens op de postcrossing-site). Wel heel bijzonder dat je elkaar ontmoet via PC en dan ook nog gaat trouwen....
Ja ik had het gelezen, heb van hen beiden ook al eens een kaartje ontvangen (toevallig he). Wel echt heel grappig!
Oeh leuk!! Een topic over Postcrossing =D

Ik heb het nu denk ik 4 weken geleden ontdekt en inderdaad, ben helemaal verlsaafd! Heb al diverse keren mee gedaan aan 'tags' 'round robins' etc. :D En inderdaad.. dacht eigenlijk dat het aan mij lag, maar het kost veeel geld!
Inmiddels 2e kaart verstuurd naar mr. Turkije en alweer de 3e terug Ik ben er inmiddels wel een beetje klaar mee eigenlijk... wat zeggen jullie, dit op een nette manier tegen hem zeggen of nog een derde kaartje terugsturen en het dan afkappen? Voel me eigenlijk nu verplicht een 3e kaartje te sturen, maar ja hallo, ik heb niet om 3 kaarten gevraagd Vind het eigenlijk leuker kaarten uit verschillende landen te krijgen en het jaagt me zo ook aardig op kosten... maar dat deed het toch al
Hee,

Amber, als je het zat bent moet je het maar afkappen toch? Je moet niet tegen je zin iets doen, en idd...het kost ook nog geld..;-)

Maarreeee... hebben jullie nog contact via msn enzo?

Ik kreeg vandaag een mail uit brazilie van die ene vrouw die mijn adres vroeg om kaart terug te sturen, dat ze er 2 gepost heeft. Vind het wel heel leuk, ben benieuwd. Het is trouwens wel een braziliaanse, niet nederlandse (naam) zoals iemand laatst vroeg.

Afgelopen week hele mooie kaarten gehad. Erg blij mee. Eerlijk gezegd vond ik de schoonheid van de kaarten die ik tot nu toe ontvangen heb best tegenvallen...zo nietszeggend vaak. Maar deze waren echt heel mooi! Ik heb zelf ook weer een vooraadje kaarten gekocht ter versturing! Yeaahh. Vandaag een naar Finland en een naar Duisland gepost. (...)

Fijn weekend allemaal!
Kozoo, ja we hebben af en toe wel contact via msn. Maar niet echt boeiende gesprekken ofzo hoor, en hij is er vaak 5 minuten en dan moet hij ineens weg ofzo. Dus inmiddels staat ie eerlijk gezegd op geblokt omdat ik gek word van het ge-'how are you?' en hij dan heel snel weer weg is. Hm dit klinkt misschien een beetje onaardig nu ik dit zo typ. In ieder geval heb ik maar besloten geen persoonlijke swaps meer te doen (heb alweer een verzoekje gehad) dan blijft het lekker vrijblijvend én verrassend!

Fijn dat jij zulke mooie kaarten had Kozoo! Ik had deze week een kaart uit Brazilië (met '1000 kisses and hugs' op de kaart geschreven ) en eentje uit Finland. Vorige week had ik er eentje uit Nieuw-Zeeland!

Hello postcrossers!

Dit topic was zo ver gezakt, ik dacht ik UP m even.

Hebben jullie nog bijzondere kaarten gehad of uit bijzondere landen?

Ik niet echt verrassende.. heb er vandaag 2 gepost naar Amerika en Korea (die laatste vond ik dan wel heel leuk, ik hoop altijd alleen maar wel dat ze aankomen, vooral als de persoon van het profiel al lang niet meer heeft ingelogd en ik zn eerste kaartje ben..)

Ik heb laatst voor mezelf 2 lijstjes gemaakt, 1 lijst ontvangen landen en 1 gestuurd. Leuk om er een nieuw land (zoals korea vandaag) aan toe te voegen.

Hoop dat jullie t ook nog steeds leuk vinden,

fijn weekend
Heb jij soms een mooie postcrossing foto Amber, dat je al die aandacht krijgt gheghe ;)

Een kaart uit Korea, dat lijkt me wel wat! Ik heb gisteren weer een kaartje uit Tsjechie gehad, vind ik leuk, maar verder blijven het mn kaarten uit duitsland/finland/amerika, ik heb weinig 'bijzondere' landen! Maargoed, heb laatste tijd weinig tijd gehad en ook niet echt heirmee bezig geweest, maar wil dat wel weer actiever gaan doen, want word zo vrolijk van post
Ik ben ook niet meer bezig geweest met postcrossen de laatste tijd... mijn kaartenmap aan de muur is ook vol dus moet eerst weer een nieuwe kopen (of minder mooie kaarten er uit halen). Wil wel weer binnenkort wat gaan versturen, heb nog kaarten en postzegels liggen dus wat dat betreft...

Ik heb wel een foto van mezelf in m'n profiel, Eend, dus wie weet komt het daardoor

Van de Turk heb ik niets meer vernomen. Prima zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven