wat is goede kattengrind?
dinsdag 12 januari 2016 om 20:17
Beste lezers..
ik weet niet als deze vraag hier thuis hoort.. anders sorry
Ik zoek namelijk al een poos een goede kattengrind.
mijn sphynx heeft astma en daarom moet het stuifvrije grind zijn!
Als ik stofzuig 'plet' ik alle stukjes waardoor ik elke keer moet dweilen.. dit komt denk ik omdat de grind klontvormend is..
Iemand ervaring ermee?
En iemand tips welke wel goed is en stuifvrij is?
ik weet niet als deze vraag hier thuis hoort.. anders sorry
Ik zoek namelijk al een poos een goede kattengrind.
mijn sphynx heeft astma en daarom moet het stuifvrije grind zijn!
Als ik stofzuig 'plet' ik alle stukjes waardoor ik elke keer moet dweilen.. dit komt denk ik omdat de grind klontvormend is..
Iemand ervaring ermee?
En iemand tips welke wel goed is en stuifvrij is?
dinsdag 12 januari 2016 om 21:45
dinsdag 12 januari 2016 om 21:48
quote:CasperDj00 schreef op 12 januari 2016 @ 21:24:
Houtkorrels weet ik niet als dat handig is.. denk dat het buiten de bak veel smeert heb ik wel eens gehoord..
Ik vind dat houtkorrels het minste troep buiten de bak geeft.
Ook, ik schep plasjes er regelmatig uit en bij dat klontvormende spul was die klont dan nog niet helemaal opgedroogd waardoor dat spul z'n doel voorbijschoot.
Bij houtkorrels is het meteen een zacht hoopje dat je er makkelijk uit kan scheppen.
Houtkorrels weet ik niet als dat handig is.. denk dat het buiten de bak veel smeert heb ik wel eens gehoord..
Ook, ik schep plasjes er regelmatig uit en bij dat klontvormende spul was die klont dan nog niet helemaal opgedroogd waardoor dat spul z'n doel voorbijschoot.
Bij houtkorrels is het meteen een zacht hoopje dat je er makkelijk uit kan scheppen.
dinsdag 12 januari 2016 om 21:49
quote:Banaantje123 schreef op 12 januari 2016 @ 21:20:
Markeel dat zijn silica korrels.
Zie post van Fietjelief.En siliconen korrels gaan dus niet in de groene bak. Wel supergrit trouwens. Die vam de hema ken ik niet, die van de Jumbo goed goed. Gebruiken zoals staat op de verpakking en dan gaat het echt lang mee. En verkleuring niks van aantrekken, als poes dat niet doet dan wij ook niet. Poes heeft toch al betere neus dan wij.
Markeel dat zijn silica korrels.
Zie post van Fietjelief.En siliconen korrels gaan dus niet in de groene bak. Wel supergrit trouwens. Die vam de hema ken ik niet, die van de Jumbo goed goed. Gebruiken zoals staat op de verpakking en dan gaat het echt lang mee. En verkleuring niks van aantrekken, als poes dat niet doet dan wij ook niet. Poes heeft toch al betere neus dan wij.
fietsen varen vrouwelijk doen
dinsdag 12 januari 2016 om 22:00
dinsdag 12 januari 2016 om 22:04
quote:popjeII schreef op 12 januari 2016 @ 21:48:
[...]
Nu twijfel ik toch weer haha..
Gaan houtkorrels niet stinken?
Mijn katten komen niet buiten omdat 1 van de 2 een sphynx is.
heb daarom 3 bakken en zoek ik iets wat niet stinkt (schep de bak smorgens en savonds altijd schoon)
[...]
heb daarom 3 bakken en zoek ik iets wat niet stinkt (schep de bak smorgens en savonds altijd schoon)
dinsdag 12 januari 2016 om 22:14
quote:Banaantje123 schreef op 12 januari 2016 @ 22:00:
Ik doe ze wel in de groene bak zeefietser. Dit is ook gewoon toegestaan.
Bianco Pearls Lavendel kattenbakvulling werkt extreem absorberend, voorkomt nare geurtjes en heeft een antibacteriële werking. 100% biologisch afbreekbaar silicagel kattenbakvulling!Ik lees dat net ja, even gegoogled. Zal ook onze verpakking weer even lezen. In ieder geval silica korrels zijn geweldig.
Ik doe ze wel in de groene bak zeefietser. Dit is ook gewoon toegestaan.
Bianco Pearls Lavendel kattenbakvulling werkt extreem absorberend, voorkomt nare geurtjes en heeft een antibacteriële werking. 100% biologisch afbreekbaar silicagel kattenbakvulling!Ik lees dat net ja, even gegoogled. Zal ook onze verpakking weer even lezen. In ieder geval silica korrels zijn geweldig.
fietsen varen vrouwelijk doen
dinsdag 12 januari 2016 om 22:37
quote:CasperDj00 schreef op 12 januari 2016 @ 22:04:
[...]
Mijne komt ook niet buiten dus gebruikt die bak fulltime.
Het stinkt niet. Alleen wat natte zaagsellucht.
Ik heb wel een open bak trouwens. Als iets stinkt dan is het wel een dichte bak.
[...]
Mijne komt ook niet buiten dus gebruikt die bak fulltime.
Het stinkt niet. Alleen wat natte zaagsellucht.
Ik heb wel een open bak trouwens. Als iets stinkt dan is het wel een dichte bak.
dinsdag 12 januari 2016 om 23:00
quote:amby schreef op 12 januari 2016 @ 20:55:
[...]
For men? Gaat vriendlief dan ook op de bak?
Haha, zo'n goede grap heb ik nog nooit gehoord!!
Maar als je het wil weten:Biokat's Men is speciaal ontwikkeld voor de katers. De urine van katers heeft een sterkere geur, normaal kattengrit is hier vaak niet tegenop gewassen; de samenstelling van de urine van een kater kan o.a. de vorming van klonters, maar vooral ook de binding van geuren tegengaan.
Klinkt inderdaad als een debiel verkoperspraatje, maar deze kattengrit werkt beter dan de vorige (catsan) die we hadden. Inderdaad geen last van geurtjes.
[...]
For men? Gaat vriendlief dan ook op de bak?
Haha, zo'n goede grap heb ik nog nooit gehoord!!
Maar als je het wil weten:Biokat's Men is speciaal ontwikkeld voor de katers. De urine van katers heeft een sterkere geur, normaal kattengrit is hier vaak niet tegenop gewassen; de samenstelling van de urine van een kater kan o.a. de vorming van klonters, maar vooral ook de binding van geuren tegengaan.
Klinkt inderdaad als een debiel verkoperspraatje, maar deze kattengrit werkt beter dan de vorige (catsan) die we hadden. Inderdaad geen last van geurtjes.
dinsdag 12 januari 2016 om 23:27
Vitafraft minerale korrels. Zijn antibacterieel en mogen in de groene bak. Stuiven niet en nemen goed geurtjes en vocht op. Maken alleen wel wat meer herrie als de kat op e bak gaat en zijn wat duurder.
Veel verschillende gebruikt maar ik vind deze echt het fijnst en het minst ruiken.
Volgens mij is dat deze die ze bij de Hema verkopen. Roze zak en witte korrels met een paar blauwe.
Veel verschillende gebruikt maar ik vind deze echt het fijnst en het minst ruiken.
Volgens mij is dat deze die ze bij de Hema verkopen. Roze zak en witte korrels met een paar blauwe.
dinsdag 12 januari 2016 om 23:48
Hier van grit overgestapt naar houtskorrel, zonder problemen! Mijn twee katten vinden de houtskorrel veel fijner. Ik bestel altijd op zooplus deze onderstaande zak... Is ook klontvormend en veel minder stank
http://m.zooplus.nl/shop/ ... bakvulling/catsbest/21337
http://m.zooplus.nl/shop/ ... bakvulling/catsbest/21337
woensdag 13 januari 2016 om 06:54
Na van alles te hebben uitgeprobeerd zweer ik bij Cats Best. Leek mij een hele opgave om ze aan de houtkorrels te laten wennen..maar heb 1 bak houtkorrels neergezet en toen gingen ze niet eens meer op die vieze kleikorrels. Heb wel uitloop matjes voor de bakken. Voor de rest valt de uitloop mee. En voornaamste..gaat zeker 5 weken mee zonder stank! 2 bakken..2 langhaar katten. Ideaal.
Carpe Diem.