Gezondheid alle pijlers

Wat te doen?

13-01-2016 10:52 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Een week geleden kreeg ik in een keer pijn in mn vagina, ik ben gaan kijken en kwam erachter dat er een soort ontsteking zat. Het lijkt op een wit langwerpig wondje waar de huid rondom erg rood is. Nou had ik het al laten zien aan mijn vriend maar hij kan niet plaatsen wat het kan zijn en raadde mij aan om naar de dokter te gaan. Het was toen vrijdag dus ik moest wachten tot maandag met bellen. Dat weekend heb ik er veel pijn aan gehad en omdat ik deze week ongesteld moet worden droeg ik bij voorbaat al tampons (wat echt extreem veel pijn deed met inbrengen). Ik draag alleen tampons omdat ik altijd extreem veel afscheiding en bloedverlies heb waardoor ik met een inlegkruisje of maandverband altijd doorlek.

Zondag avond begon het echt veel meer pijn te doen en ook echt te branden.. Maandag gelijk gebelt en blijkt dat ik pas over 1 week terecht kan bij mij vrouwelijke dokter! Gisteren is het zo veel meer gaan branden en jeuken dat ik echt in paniek begon te raken. Er zat ook extreem veel afscheiding bij wat mij ook enigzins dwars zit. Daarbij kwam ook dat het doortrok naar mijn anus! Nu is het dus al woensdag en ik ga echt kapot van de pijn en de jeuk😩 Mijn vriend heeft allebei bekeken maar kan buiten dat wondje in mn vagina niks vinden, ook in de anus niet. Het enigste is dat het allemaal opgezwollen is van de jeuk of miss van te hard persen met naar de wc gaan maar dat weet ik dus niet. Is er iemand die advies heeft tegen de jeuk totdat ik naar de dokter kan??? Of weet wat dit misschien is??
Misschien dat een soda-badje wat verlichting biedt?
Pivot! PIVOT!!!
Opnieuw de ha bellen
Je bent zelf een theepot
Raar dat je over een week pas terecht kan! Direct bellen en je klachten toelichten, dan kan je heus eerder terecht. En pin je niet zo vast op een vrouwelijke dokter....Klinkt als een candida. Reuze vervelend en heel snel te verhelpen met de juiste medicijnen.
Hiermee ga je toch geen week wachten??? Dan maar naar de mannelijke huisarts. Die heeft wel gekkere dingen gezien, en doet sowieso regelmatig uitstrijkes, spiraaltjes plaatsen etc.
Kon je wel eerder bij een mannelijke dokter terecht? Want dan zou ik dat overwegen.
Een tampon inbrengen terwijl je al een soort van ontsteking daar hebt?

Weet je niet hoeveel schadelijke stoffen en bacteriën er in een tampon zitten?

Echt niet slim!! Je moet echt serieus uitkijken voor TSS.

Lees je anders even in in wasbaar maandverband en de menstruatiecup.

Deze kun je uitwassen en de cup kun je in kokend water water leggen zodat alle bacteriën doodgaan.
OMG
Zoals ik het lees, lijkt het op een Cadida infectie. Daar loop ik echt geen week mee door, huisarts heeft wel gekkere dingen gezien, dus gewoon bellen en vanmiddag er nog heen. Je kunt ook zelfzorg dingen kopen, maar als je het nog nooit gehad hebt, is een deskundig oordeel wel fijn. En zeker als de infectie al dagen suddert, heb je aan zelfzorg vaak niet meer genoeg.
Toen je belde klonk het als iets minder urgents en dan krijgen de urgentere zaken voorrang; dat is best begrijpelijk. Maar nu zijn de klachten toegenomen dus nu zal de arts je beslist meer voorrang geven en anders naar de huisartsenpost.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
In een sodabadje met je vagina?

Aanvulling: dit is een vraag van mijn kant. Ik zou het namelijk nooit doen...
er zijn ook invallers!! gewoon weer bellen. niet zelfzorg maar naar wondjes altijd even naar laten kijken. Vandaag want je hebt pijn.
Ik lees dat je vaker tampons in doet dan alleen tijdens je menstruatie. Hoeveel dagen per maand dan? Lijkt mij niet gezond. Of ik lees t verkeerd.

Bellen en wel nu meteen. Sterkte
quote:yoshe schreef op 13 januari 2016 @ 10:59:

Kon je wel eerder bij een mannelijke dokter terecht? Want dan zou ik dat overwegen.Ik zou het niet overwegen, ik zou het doen.
quote:bonuhbakkie schreef op 13 januari 2016 @ 11:18:

Ik lees dat je vaker tampons in doet dan alleen tijdens je menstruatie. Hoeveel dagen per maand dan? Lijkt mij niet gezond. Of ik lees t verkeerd.

Bellen en wel nu meteen. SterkteDat meen ik ook te lezen.. en dat is natuurlijk vragen om problemen.
Sowieso naar de dokter en als je zoveel klachten hebt zou ik toch een mannelijke arts overwegen.

Ook wel handig om eens te kijken naar de oorzaak van de overmatige afscheiding en zware menstruatie. Voor dat eerste zou ik het niet weten, bij een zware menstruatie kan oestrogeendominantie een rol spelen en daar is een hoop aan te doen. Bij afscheiding zou je ook kunnen denken aan katoenen inlegkruisjes, van die wasbare omdat die je vaginale milieu niet zo verstoren.
Wat een rare huisartsen, kom maar over een week heb ik nooit gehoord ik kijk hier echt van op. Ik kan alfijd direct terecht. Misschien even geen tampon gebruiken en naar de huisarts gaan.
quote:Artemis schreef op 13 januari 2016 @ 11:14:

In een sodabadje met je vagina?

Aanvulling: dit is een vraag van mijn kant. Ik zou het namelijk nooit doen...Ik heb er ook geen persoonlijke ervaring mee, wat betreft vagina dan, maar het schijnt tegen ontstekingen te helpen.
Pivot! PIVOT!!!
quote:KitKeller schreef op 13 januari 2016 @ 12:37:

[...]

Ik heb er ook geen persoonlijke ervaring mee, wat betreft vagina dan, maar het schijnt tegen ontstekingen te helpen.Ik zou daar niet zelf mee gaan experimenteren, maar de huisarts bellen voor een afspraak op korte termijn, en vragen wat je in de tussentijd kunt doen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Een tampon inbrengen terwijl je nog niet menstrueert is natuurlijk niet handig.

En waarom naar een vrouwelijke arts? Kom op zeg, een man kan dat ook hoor. Die heeft meer vagina's gezien!
Ik zou de huisarts opnieuw bellen en aangeven dat je klachten verergeren. Ik zou ook niet perse wachten om bij een vrouwelijke dokter te kunnen. Je hebt er veel meer aan als je gelijk geholpen kan worden. Sterkte daar!
quote:vivapimpelmees schreef op 13 januari 2016 @ 13:35:

Een tampon inbrengen terwijl je nog niet menstrueert is natuurlijk niet handig.

En waarom naar een vrouwelijke arts? Kom op zeg, een man kan dat ook hoor. Die heeft meer vagina's gezien!Een man kan dat soms zelfs juist beter. Twee keer een vrouwelijke arts gehad, die dacht dat het niet nodig was om even een klein speculum te halen. Wel nee ram er maar in!
Tampons gebruiken terwijl je níet menstrueert is volgens mij niet zo goed voor je vagina...klinkt alsof je een schimmelinfectie hebt. Je kunt hiervoor Canesten gyno kopen bij de drogist.
Wauw ik had nooit zoveel feedback verwacht! Bedankt allemaal voor de tips!

Wat betreft de dokter bellen had ik dus vanochtend gedaan nadat ik wakker werd van de jeuk, maar kreeg weer te horen dat er geen plek was. Dus morgen ga ik nog eens bellen en toch maar naar een mannelijke dokter omdat het echt uit de hand begint te lopen.. Er begint nu een slijmerige doorzichtige vloeistof uit te komen in grote maten en nog geen druppeltje bloed wat normaal allang had moeten komen + de pijn is zo erg dat het mn liezen en bovenbenen een prikkelend gevoel geeft..

Wat de schimmelinfectie betreft heb ik al heel vaak gehad en ook steeds een kuur voor gehad waardoor het dan ff minder wordt maar na een tijdje de witte afscheiding opnieuw komt. Omdat het zoveel is draag is eigenlijk altijd een tampon.. Ik weet dat heel slecht is mensen maar ik lek echt steeds maar door bij allerei inlegkruisjes en maandverbandjes. Ik ga wel opzoek naar zo'n katoenen want dat heb ik nog niet geprobeert! Maar dit voelt en oogt heel anders dat een schimmelinfectie.

Ik gebruik nu wel steeds een vaginale douche om het van binnen te reinigen maar dan echt alleen met water, mijn vagina reageert niet goed op alle middeltjes en schoonmaakdingen die erbij horen dus echt alleen water. Dat helpt wel enigzins. En ik heb vandaag sudocreme gehaalt voor de jeuk met name ook bij de anus, maar het helpt nog niet echt moet ik zeggen. Wat andere middeltjes betreft vind ik moeilijk om te gebruiken omdat mijn vagina en huid zo gevoelig is.

Iemand andere ideeën voor tegen de jeuk en branderigheid?? Iets wat geen alcohol of andere agressieve dingen bevat?

Nogmaals heel erg bedankt voor de tips ik draag nu al paar dagen geen tampon en ik ga morgen gelijk bellen om alsnog eerder te komen (vond het zelf ook heel vaag dat ik pas over een week terecht kon:s)
De vagina heeft een bepaalde ph waarde. Met gewoon water verstoor je dat dus krijg je schimmel infecties van. . Elke dag tampons is niet goed. Ik zou eens proberen alles achterwege te laten. Geen water erin. Geen tampons erin. Helemaal niks aan doen. Ja de buitenkant wassen met washandje en water. Meer niet. Zo maak je alles in de war daar beneden. Aan je huisarts vertellen van water en tampons erin elke dag. En dat gevoel en pijn die je hebt. Lijkt mij niet goed. Je kan evt huisartsen post nu bellen. En je verhaal van hierboven vertellen. En hoe je je nu voelt. Doe maar. Beter een keer te vaak dan te weinig bellen. Ik vind t zorgwekkend.
quote:bonuhbakkie schreef op 14 januari 2016 @ 02:31:

De vagina heeft een bepaalde ph waarde. Met gewoon water verstoor je dat dus krijg je schimmel infecties van. . Elke dag tampons is niet goed. Ik zou eens proberen alles achterwege te laten. Geen water erin. Geen tampons erin. Helemaal niks aan doen. Ja de buitenkant wassen met washandje en water. Meer niet. Zo maak je alles in de war daar beneden. Aan je huisarts vertellen van water en tampons erin elke dag. En dat gevoel en pijn die je hebt. Lijkt mij niet goed. Je kan evt huisartsen post nu bellen. En je verhaal van hierboven vertellen. En hoe je je nu voelt. Doe maar. Beter een keer te vaak dan te weinig bellen. Ik vind t zorgwekkend.

Ten eerste bedankt voor je tips!

Wat betreft dat water.. De dokter adviseerde zelf om het met water te spoelen en raadde af om andere schoonmaak middelen te gebruiken. Overigens gebruik ik niet elke dag water om te spoelen dus mijn vagina krijgt wel rust om te herstellen. Nu op dit moment lijkt het mij zelf niet verstandig om te stoppen met spoelen aangezien er al veel jeuk zit en een onderbroek vol slijm dat zeker niet minder maakt! Maar normaal spoel ik 1 keer per week of 2 weken. Tampons gebruik ik nu ook al een paar dagen niet en het is echt een opluchting niet elke keer dat wondje te hoeven irriteren met dat ding.

Ik heb afgelopen avond/nacht zo veel mogelijk geprobeerd afleiding te zoeken en het met rust te laten.. Wel heb ik voor het slapen gaan sudocreme gesmeerd en paracetamol op. Dat heeft me wel er doorheen gekregen.

Heb vanochtend om 8 uur de dokter gebelt en kan vandaag terecht. Dus fingers crossed dat ik eindelijk hier iets voor krijg en uit deze nachtmerrie kom!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven