Gezondheid alle pijlers

Huidkanker

20-12-2015 10:27 443 berichten
Mijn man had een vrij grote moedervlek op zijn rug. Die had hij al vanaf zijn geboorte. Tijdens onze laatste vakantie in september zag ik dat die moedervlek ging veranderen. Er kwam een soort van gelige korst op. Mijn man had het zelf ook al gezien en is na de vakantie gelijk naar de huisarts gegaan. Die moedervlek is toen weg gesneden en op de kweek gezet. Het bleek kwaadaardig te zijn. Toen hebben ze de huid er omheen weg gesneden en zijn ook flink de diepte in gegaan. Tijdens de operatie zagen ze uitzaaiingen maar de huid op de uiteinden was schoon. Afgelopen maandag heeft mijn man een PET scan gehad. Donderdag heeft hij daar de uitslag van gehad en het bleek dat het uitgezaaid is naar de lymfe klieren in zijn oksel. Ze gaan nu met een team van artsen bespreken wat ze gaan doen.

A : operatief verwijderen van de lymfeklieren

B: medicatie in de vorm van tabletten of infuus.

C: een combinatie van A en B

Wij horen dus donderdag wat ze gaan doen. Wat ik wil met dit topic? Deels van me afschrijven maar ik wil ook heel graag mensen waarschuwen om niet door te blijven lopen met een moedervlek die veranderd en ik wil graag mensen er attent op maken om moedervlekken goed in de gaten te houden.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte vandaag. Ik vind een MRI altijd een vervelend onderzoek. Niet omdat het pijnlijk is ofzo, maar het duurt lang en die machine maakt zo'n herrie!

En dan weet je dat er foto's van je hersenen gemaakt worden, dus dat het echt belangrijk is dat je geheel stil ligt.

Heel veel sterkte met het onderzoek en daarna met het wachten.
Hoe is het gegaan Blondie?
Mijn man heeft die hersenscan gehad en dat stelt niks voor maar nu maar wachten op de uitslag van de scan en het bloedonderzoek. 20 januari naar de oncoloog.
Telkens maar weer dat afwachten. Dat is toch zo akelig, die onzekerheid. Veel sterkte!
Heel veel sterkte!
Hoi Blondie,

Eerst en vooral, heel veel sterkte voor jullie en beterschap aan je man!

Ik durfde dit topic niet eerder lezen, mijn zoon van 10 had hetzelfde aan de hand. Een verdachte vlek op zijn oor werd weggenomen in november. De uitslag van het labo was niet goed, dus een 2de operatie was nodig (midden december). Ik heb er nog niets van gehoord, kan nog tot einde van de maand duren volgens de dermatoloog. Maar alles ziet er goed uit. De echo was ok, niets te zien aan de klieren. Voor alle zekerheid ga ik nog een bloedanalyse laten doen, maar men gaat ervan uit dat alles weg is.

En je hebt gelijk, je kan niet voorzichtig genoeg zijn met dit soort vlekken. Hij gaat vanaf halfjaarlijks op controle bij de dermatoloog, hiervoor al jaarlijks omdat ik die vlek al raar vond...

Ik hoop dat bij je man uiteindelijk ook alles goed afloopt!
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Sterkte met wachten Blondie.

Fijn dat de scan meeviel.

MrsNiceGuy, wow je 10 jarige zoon!

Maar als ik het goed lees is de kanker dus beperkt gebleven tot het oor? Wat een vervelende plaats om iets weg te laten halen. Ik hoop dat alle snijranden nu schoon zijn.

Jij ook heel veel sterkte.
quote:swissie schreef op 14 januari 2016 @ 13:07:

Sterkte met wachten Blondie.

Fijn dat de scan meeviel.

MrsNiceGuy, wow je 10 jarige zoon!

Maar als ik het goed lees is de kanker dus beperkt gebleven tot het oor? Wat een vervelende plaats om iets weg te laten halen. Ik hoop dat alle snijranden nu schoon zijn.

Jij ook heel veel sterkte.

Ja, dat was erg schrikken. Omdat het zo'n moeilijke plaats was, werd de ingreep gedaan door een plastisch chirurg. De eerste keer in ons plaatselijk ziekenhuis. De 2de keer in het universitair ziekenhuis van Leuven, omdat de eerste chirurg geen verdere ingreep zag zitten op die plaats. Het is toch erg goed gelukt, de wonde geneest mooi. Mooier zelfs dan na de eerste ingreep, vind ik persoonlijk. Eerst dacht men dat z'n oortje wat misvormd zou zijn achteraf, maar dat is dus niet het geval. En zelfs als het zo zou zijn, dan was het maar zo.

Zoon zelf heeft er niet van wakker gelegen. Heeft niet beseft wat er aan de hand was. Pas toen bij mij achteraf de ontlading kwam, begreep hij dat het toch wel ernstig geweest was.

Bedankt!

Sorry, blondie! Ik wil jouw topic niet inpalmen...
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
@Blondie

Ik lees dit topic nu pas! Ik schrik er van! Heel veel sterkte gewenst. Hopelijk valt de uitslag mee.
Hoi Blondie,

Hoe gaat het met je?

En met je man en kinderen?

Ik wil je alvast succes wensen voor morgen.

Ik duim voor een goede uitslag en positief nieuws voor jullie.

Sterkte
Mijn man is afgelopen maandag opgenomen in het ziekenhuis. Zijn wond is gaan ontsteken ( waarschijnlijk door uitzaaiingen) Hij heeft vanaf vorige week donderdag ook geen ontlasting meer gehad. Nu heeft hij een slangetje door zijn neus naar zijn maag om maagsappen af te voeren. 3 soorten infusen en sondevoeding. Hij heeft al 3 keer een clysma gehad en nog steeds geen ontlasting. Volgens de artsen sluit de tumor de darmen af. Het gaat echt niet goed.

Ik heb geen woorden, wil je alleen even een knuffel geven.
Jeetje, wat een vreselijke ontwikkelingen. Sterkte!
Oh... wat erg... Ontzettend veel sterkte gewenst.
Hatsjikideee...
Jez... Wat vreselijk zeg!

En dus waarschijnlijk toch (misschien) uitzaaiingen in de darmen. Deze ziekte is zo onvoorspelbaar. Zo ben je hartstikke gezond en zo ben je ineens heel erg ziek.

Getverdegetver. Ik weet niet wat ik kan zeggen.

Heel, heel, heel erg veel sterkte.
Blondie, ik denk aan jullie. Sterkte.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Jee, wat verschrikkelijk voor jullie, Blondie! Heel veel sterkte!
Shoot first, ask questions later!
Oh Blondie, het enige dat ik je kan geven is een virtuele .

Heel veel sterkte voor jullie beiden.
Heel veel sterkte Blondie.

Dit gun je echt niemand.
Wat ontzettend akelig ineens. Heel veel sterkte!
Sterkte Blondie, wat gaat dit vreselijk snel allemaal.
Ik schrik hier ook van

Heb je een beetje steun in je directe omgeving?

Het is maar een virtuele, maar wel gemeende

Veel sterkte.
Jee blondie wat afschuwelijk. Heel erg veel sterkte...
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Jeetje,wat vreselijk!

Heel veel sterkte
Veel sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven