Huidkanker
zondag 20 december 2015 om 10:27
Mijn man had een vrij grote moedervlek op zijn rug. Die had hij al vanaf zijn geboorte. Tijdens onze laatste vakantie in september zag ik dat die moedervlek ging veranderen. Er kwam een soort van gelige korst op. Mijn man had het zelf ook al gezien en is na de vakantie gelijk naar de huisarts gegaan. Die moedervlek is toen weg gesneden en op de kweek gezet. Het bleek kwaadaardig te zijn. Toen hebben ze de huid er omheen weg gesneden en zijn ook flink de diepte in gegaan. Tijdens de operatie zagen ze uitzaaiingen maar de huid op de uiteinden was schoon. Afgelopen maandag heeft mijn man een PET scan gehad. Donderdag heeft hij daar de uitslag van gehad en het bleek dat het uitgezaaid is naar de lymfe klieren in zijn oksel. Ze gaan nu met een team van artsen bespreken wat ze gaan doen.
A : operatief verwijderen van de lymfeklieren
B: medicatie in de vorm van tabletten of infuus.
C: een combinatie van A en B
Wij horen dus donderdag wat ze gaan doen. Wat ik wil met dit topic? Deels van me afschrijven maar ik wil ook heel graag mensen waarschuwen om niet door te blijven lopen met een moedervlek die veranderd en ik wil graag mensen er attent op maken om moedervlekken goed in de gaten te houden.
A : operatief verwijderen van de lymfeklieren
B: medicatie in de vorm van tabletten of infuus.
C: een combinatie van A en B
Wij horen dus donderdag wat ze gaan doen. Wat ik wil met dit topic? Deels van me afschrijven maar ik wil ook heel graag mensen waarschuwen om niet door te blijven lopen met een moedervlek die veranderd en ik wil graag mensen er attent op maken om moedervlekken goed in de gaten te houden.
zondag 20 december 2015 om 10:56
Wat naar...ik hoop dat het uiteindelijk goed komt.
Ik had zelf een verdenking van huidkanker dit jaar wel een goedaardige vorm maar bleek alleen een ontsteking. Mijn huisarts gaf ook aan dat ik met dat soort zaken altijd langs mag komen. Er is ook al eerder een plekje op mijn been weggebrand. Ik blijf het in de gaten houden, altijd spf en weinig in de zon.
Ik had zelf een verdenking van huidkanker dit jaar wel een goedaardige vorm maar bleek alleen een ontsteking. Mijn huisarts gaf ook aan dat ik met dat soort zaken altijd langs mag komen. Er is ook al eerder een plekje op mijn been weggebrand. Ik blijf het in de gaten houden, altijd spf en weinig in de zon.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 20 december 2015 om 11:00
Een aantal jaar geleden had mijn man ook een melanoom, dat is ook verwijderd. Zonder uitzaaiingen gelukkig. Hij wordt nog wel regelmatig gecontroleerd door de huidarts in het ziekenhuis, en ik ben ook nog steeds extra alert op rare plekjes op zijn huid. Het zat bij mijn man ook op zijn rug, op een plek die hij zelf niet kon zien, dus we zijn allebei blij dat die vlek me opviel. Goed dat je nog eens waarschuwt, want hoe eerder mensen met verdachte vlekken naar de dokter gaan des te beter. Sterkte!
zondag 20 december 2015 om 11:00
En dan weet je even niet wat je zeggen moet want ontzettend veel sterkte klinkt wat slap... Hier iets soortgelijks bij mijn vriendin dus de impact begrijp ik. Bij haar wordt het (een operatie) chemo en hormonale therapie. Zij had zich op de chemo niet voorbereid omdat men dit aanvankelijk niet op die manier gezegd had. Hoop dat je de strekking uit mijn post begrijpt. Houdt dus tekening met 'en' ipv 'of' is mijn advies.
Hatsjikideee...
zondag 20 december 2015 om 11:15
Wat naar Blondie. Heftig bericht zo voor de Feestdagen. Iemand in mijn directe kennissenkring heeft twee weken geleden ook gehoord dat ze een melanoom heeft van 1 mm dik (Breslow). De re-excisie is gedaan en lijkt verder goed. Maar ja, een melanoom is geen sinecure.
Hoe dik is het melanoom bij jou man? Hoe is het met hem, geestelijk? En jij?
Hoe dik is het melanoom bij jou man? Hoe is het met hem, geestelijk? En jij?
Les temps sont durs pour les rêveurs...
zondag 20 december 2015 om 11:53
Bij mijn man was het een vrij dik melanoom. Hij heeft een vrij agressieve vorm van huidkanker. Ik vroeg aan de arts of het wel goed te genezen is en hij antwoordde met: het is ernstig. Die woorden blijven nu maar door mijn hoofd spoken. Die medicatie die hij waarschijnlijk gaat krijgen is geen chemo zei de arts.
zondag 20 december 2015 om 12:09
Poeh, heavy hoor... Veel sterkte
Reminds me, mijn ex-man heeft ook van die moedervlekken op zijn rug en hij had me beloofd dat ie ernaar zou laten kijken. Zal eens vragen of ie dat al heeft laten bekijken.
Reminds me, mijn ex-man heeft ook van die moedervlekken op zijn rug en hij had me beloofd dat ie ernaar zou laten kijken. Zal eens vragen of ie dat al heeft laten bekijken.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.