Lijf & Lijn alle pijlers

Hoeveel kokos?

15-01-2016 15:54 63 berichten
Hoi allemaal,

Ik ben wat gezonder aan het eten en aan het sporten.

Dit omdat ik minder vet en meer spieren wil.

Nu ben ik gek op kokosnoten. Heb ook gelezen dat ze kunnen helpen met afvallen omdat ze helpen bij ververbanding. Plus het feit dat je er heel lang vol van zit.

Maar weet iemand hoeveel je er van mag eten op een dag als je op je gewicht wil letten?
quote:sabbaticalmeds schreef op 15 januari 2016 @ 16:27:

[...]

ik geloof hier niks van, wat is de bron?

Een of andere zelfgeknutselde site:

https://gezondafvallen.nl/kokos-gezond
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 15 januari 2016 @ 16:35:

[...]

als ik zoveel moest eten als ik jongeren had dan was ik nu obese
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Het klinkt alsof je die hele lijst zogenaamde gezondheidsvoordelen van kokos van een hippe voedingssite hebt geplukt, klopt dat?

Meestal is er voor dat soort claims als je kritisch gaat kijken maar erg weinig/dun wetenschappelijk bewijs. Iedereen moet natuurlijk geloven wat hij wil, maar ik zou het toch met een flinke korrel zout nemen (en nee, dat hoeft geen linksdraaiend Keltisch zeezout of roze Himalayazout te zijn).

Mijn motto is: eet lekker, eet gevarieerd en eet matig. Daar past een stukje kokosnoot op zijn tijd ook prima in, maar een halve per dag lijkt me erg veel van het goede, en erg eenzijdig. Wissel eens af met andere goed vullende tussendoortjes, zoals een gekookt eitje, een bakje kwark, een hand noten, een halve avocado, etc.
Ik krijg honger van dit topic
quote:Star schreef op 15 januari 2016 @ 16:38:

[...]

Dit staat er ook op, dan moet het wel waar zijn!

“Op een onbewoond eiland” “Drinkt met je billen bloot, melk uit een kokosnoot, je wordt vanzelf groot.”
Life is short. Eat dessert first.
Heb jij geen honger, TO?
En bedankt Doornroosje, zit ik daarmee in mijn kop de rest van de dag
quote:doornroosje9 schreef op 15 januari 2016 @ 16:47:

[...]

“Op een onbewoond eiland” “Drinkt met je billen bloot, melk uit een kokosnoot, je wordt vanzelf groot.”Jeugdsentiment: Linkje zit nu in mijn hoofd

'Kijk uit malloot, een kokosnoot!"
Ik heb een zak geroosterde kokosnoot (verder geen toevoegingen) bij De Tuinen gehaald. Ik vind wat van die stukjes een lekkere snack.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:ainne schreef op 15 januari 2016 @ 16:47:

En bedankt Doornroosje, zit ik daarmee in mijn kop de rest van de dag

Graag gedaan.

https://www.youtube.com/watch?v=7VqqLWWKth0
Veel van die gezondheidsvoordelen kun je met een grote korrel zout nemen zoals dat antibacteriele, antischimmelgedoe. Dat is echt verwaarloosbaar.

Wat ik wel heb ondervonden; ik kreeg in het begin een soort van hartkloppingen en opgejaagd gevoel nadat ik bulletproof koffie had gedronken (google maar even). Dus het werkt wel op je schildklier, althans bij mij. Maar het is geen fijn gevoel kan ik je vertellen.

Nu drink ik echt nog maar sporadisch bp koffie, maar als ik het drink dan voel ik dat opgejaagde weer een beetje. Ik zal dan ook niet meer dan een beker per dag drinken en niet twee of meer dagen na elkaar, om die reden.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Kokos bevat veel calorieën, 389 kcal per 100 gram en een kokosnoot bevat ongeveer 400 gram vruchtvlees, volgens Google. Als je dus een halve kokosnoot per dag eet zit je aan bijna 800 kcal. Lijkt mij iets veel maar een paar honderd calorieën is het zeker. Om af te vallen moet je minder calorieën binnen krijgen dan je verbrand, die verbranding schiet echt niet enorm omhoog door welk eten dan ook dus dat blijft gewoon gelden. Kokos eten als tussendoortje zodat je niet snoept schiet dus niet op. Qua calorieën kun je dus net zo goed twee mars repen eten..
quote:doornroosje9 schreef op 15 januari 2016 @ 16:51:

[...]

Graag gedaan.

https://www.youtube.com/watch?v=7VqqLWWKth0Jeetje ik was toen 9. En nog steeds bijna alle woorden weten hè - terwijl ik al bijna rijp ben voor het 50+ topic hier
quote:louise1 schreef op 15 januari 2016 @ 16:57:

Wat ik wel heb ondervonden; ik kreeg in het begin een soort van hartkloppingen en opgejaagd gevoel nadat ik bulletproof koffie had gedronken (google maar even). Dus het werkt wel op je schildklier, althans bij mij. Maar het is geen fijn gevoel kan ik je vertellen.

Nu drink ik echt nog maar sporadisch bp koffie, maar als ik het drink dan voel ik dat opgejaagde weer een beetje. Ik zal dan ook niet meer dan een beker per dag drinken en niet twee of meer dagen na elkaar, om die reden.Grappig, dit had ik ook. Maar had vooral het idee dat het door de caffeine kwam (had daarvoor uberhaupt nooit koffie of caffeinehoudende dranken gedronken)
quote:Star schreef op 15 januari 2016 @ 16:38:

[...]

nou dat kunnen we dus ook naar het rijk der fabelen verwijzen

veel calorieen kokosnoot. Iets minder dan chocola of chips

Dus het is beter dan chips
quote:Friction-90 schreef op 15 januari 2016 @ 17:02:

[...]

Grappig, dit had ik ook. Maar had vooral het idee dat het door de caffeine kwam (had daarvoor uberhaupt nooit koffie of caffeinehoudende dranken gedronken) Ik drink dagelijks meerdere koppen koffie dus aan de caffeine ligt het niet
Poep, wie heeft jou gescheten?
Kokosolie is wel gezond om in te bakken.

Maar een halve kokosnoot eten per dag lijkt mij dat niet.
quote:ainne schreef op 15 januari 2016 @ 17:00:

[...]

Jeetje ik was toen 9. En nog steeds bijna alle woorden weten hè - terwijl ik al bijna rijp ben voor het 50+ topic hierIk ben Belgische en ken zelfs de hele tekst.
quote:Flashy schreef op 15 januari 2016 @ 17:07:

Kokosolie is wel gezond om in te bakken.

Maar een halve kokosnoot eten per dag lijkt mij dat niet.

olijfolie ook, archaideolie ook.

het is allemaal olie, niks mis mee, mits met mate gebruikt
Als ik dineer dan heb je kans dat saus over mijn eten bereid is met wat klappermelk. Ik reken voor saus 150 calorieën, soms minder. Saus dient vooral om je eten lekkerder te maken. Gedroogde kokosrasp opbakken is lekker door de nasi of op de banaan, of om zo op te eten, maar het is niet speciaal gezonder dan ander eten. Het is niet echt dieetvoer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:gemberpannekoek schreef op 15 januari 2016 @ 16:41:

Het klinkt alsof je die hele lijst zogenaamde gezondheidsvoordelen van kokos van een hippe voedingssite hebt geplukt, klopt dat?

Meestal is er voor dat soort claims als je kritisch gaat kijken maar erg weinig/dun wetenschappelijk bewijs. Iedereen moet natuurlijk geloven wat hij wil, maar ik zou het toch met een flinke korrel zout nemen (en nee, dat hoeft geen linksdraaiend Keltisch zeezout of roze Himalayazout te zijn).

Mijn motto is: eet lekker, eet gevarieerd en eet matig. Daar past een stukje kokosnoot op zijn tijd ook prima in, maar een halve per dag lijkt me erg veel van het goede, en erg eenzijdig. Wissel eens af met andere goed vullende tussendoortjes, zoals een gekookt eitje, een bakje kwark, een hand noten, een halve avocado, etc.Dit! Scheelt weer typen
Kokosnoot? Je bent toch geen aap?
Oké bedankt allemaal!! Ik zal stoppen/minderen
quote:mwcactus schreef op 15 januari 2016 @ 16:59:

Kokos bevat veel calorieën, 389 kcal per 100 gram en een kokosnoot bevat ongeveer 400 gram vruchtvlees, volgens Google. Als je dus een halve kokosnoot per dag eet zit je aan bijna 800 kcal. Lijkt mij iets veel maar een paar honderd calorieën is het zeker. Om af te vallen moet je minder calorieën binnen krijgen dan je verbrand, die verbranding schiet echt niet enorm omhoog door welk eten dan ook dus dat blijft gewoon gelden. Kokos eten als tussendoortje zodat je niet snoept schiet dus niet op. Qua calorieën kun je dus net zo goed twee mars repen eten..

Dit is echt grote onzin. Het is echt niet zo dat wanneer een reep mars minder calorieën bevat dan bijvoorbeeld een stuk kokosnoot, die reep mars gezonder is. Het gaat niet alleen om de calorieën maar ook om de samenstelling van dat wat je eet. Kokos is dan wellicht calorierijker maar beslist nog steeds gezonder. Lijkt me ook wel logisch, dat iets natuurlijks beter voor je is dan chemisch samengestelde troep.

TO, de meeste mensen zijn slecht geïnformeerd over voeding. Het voedingscentrum is echt geen goede bron om op terug te vallen, die zwammen ook maar wat. Een stukje kokos als tussendoortje is echt veel beter dan een muesli-reep bijvoorbeeld, want ook die dingen zitten bomvol suiker en ongezonde troep. Ik zou wel wat afwisseling aanbrengen in je eetpatroon, dus niet alléén maar kokos. Eet ook bijvoorbeeld wat ongezouten noten, of in plaats van rookvlees een stukje zalm ofzo op je cracker. Mijdt producten met glucose/fructose(siroop) en dextrose. "Gewone" suiker is beter dan kunstmatige suiker zoals siropen. Mijdt ook light-producten, er zit minder vet in maar méér suiker en je kunt beter iets meer vet binnenkrijgen dan veel meer suiker. Ik neem altijd de volle yoghurt ipv de mager yoghurt, omdat er in magere yoghurt dus méér suiker zit. Beter wissel je ook nog af tussen yoghurt en kwark of skyr, in de laatste 2 zitten meer eiwitten en minder vet/suiker dan in gewone yoghurt. Neem altijd de naturel-variant en voeg zelf wat fruit toe. Kijk gewoon altijd goed wát je binnenkrijgt, op calorieën let ik totaal niet maar wel op de samenstelling van de producten die ik eet. Ik heb een stabiel en gezond gewicht zonder daar veel bij te sporten, het ligt echt aan wat je eet. Laat je niet gek maken en eet gewoon een stukje kokos als je dat lekker vindt, maar wissel het vooral af met andere gezonde dingen.
juffrouw_nelladella lees je wel? Ik heb het alleen over het afvallen. Wat dat betreft maakt het geen bal uit of je nou die calorieën eet aan ongezonde zooi of gezonde producten. Als je elke dag 1200 calorieën binnenkrijgt aan cola, chip en chocolade zul je net zo goed afvallen als wanneer je 1200 calorieën eet aan groente, volkoren granen en mager vlees. Dat is helemaal geen onzin. Natuurlijk is het niet gezond dat zeg ik ook niet maar je valt wel af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven