Lijf & Lijn alle pijlers

Hoeveel kokos?

15-01-2016 15:54 63 berichten
Hoi allemaal,

Ik ben wat gezonder aan het eten en aan het sporten.

Dit omdat ik minder vet en meer spieren wil.

Nu ben ik gek op kokosnoten. Heb ook gelezen dat ze kunnen helpen met afvallen omdat ze helpen bij ververbanding. Plus het feit dat je er heel lang vol van zit.

Maar weet iemand hoeveel je er van mag eten op een dag als je op je gewicht wil letten?
Alle reacties Link kopieren
Ligt dat niet ook aan de rest van je eetpatroon? Hier is toch niets zinnigs over te zeggen als je de rest van jouw eetpatroon niet kent?
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Uhm.....ik vraag me af of kokosnoot wel zo gezond is.

Volgens de voedinswaardetabel zit in 100gr kokosnoot 40gr vet waarvan 31gr verzadigd....
Eet je hele kokosnoten dan per dag? Je kunt het toch gewoon 's middags als snack eten en tegelijk in de gaten houden wat je de rest van de dag eet.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Gaat het om een noot die je zelf openslaat of om kokos in Bounty en kokosmacronen?
Kokos is een cholesterolbom.
verba volant, scripta manent.
Kokosnoot is hetzelfde als advocado, op papier slecht en dikmakend maar in het echt juist heel gezond!!!

Gaat echt om een kokosnoot die je zelf open maakt.

Ik eet in de ochtend Brinta met volle melk, middag is warm (hello fresh) dus heel wisselend en avond een luchtige cracker met rook vlees.

Tussen door eet ik vaak appel met kaneel en halve kokosnoot.
Kokos kent vele gezondheidsvoordelen. De volgende voordelen kun je ervaren wanneer je regelmatig kokosproducten eet zoals jong kokosvruchtvlees, kokoscrème (santen) en kokosolie:

Een 5% snellere verbranding (ondersteuning bij het afvallen).

Een versnelde werking van de schildklier waardoor het lichaam overgewicht en toxines beter kwijt kan raken. Kokosolie wordt door het lichaam niet opgeslagen als vet.

Een verbeterde spijsvertering en absorptie van vetoplosbare vitaminen en aminozuren.

Een versterkt immuunsysteem.

Kokos bevat sterke antivirale, antifungale en antibacteriële vetzuren. De vetzuren helpen het lichaam op een natuurlijke manier virussen, bacteriën en schimmels te verslaan.

Een bevordering in hoe je lichaam glucose verwerkt en een vermindering van de symptomen van hypoglykemie.

Een verbeterde opname van de goede soorten magnesium en calcium.
Dus dit is onzin?

'Voedingsadvies

Kokos en kokosvet bevatten veel energie en verzadigde vetzuren. Het advies is daarom om deze alleen bij uitzondering te eten.'
Kokos en kokosvet komen van de kokosnoot. Kokosvet bevat het meeste verzadigd vet van alle vet- en oliesoorten.

Verzadigd vet staat erom bekend niet goed te zijn voor de gezondheid. Het verhoogt het risico op hart- en vaatziekten. Het is dan ook het advies om kokosproducten alleen bij uitzondering te eten.

Door de aanleg van kokosplantages worden mogelijk bossen gekapt. Verder worden er bij de teelt bestrijdingsmiddelen gebruikt en is er veel water nodig.

Bron: Voedingscentrum.
verba volant, scripta manent.
Zoals bij elke (gezonde) voedingsmiddelen; eet het met mate en zorg voor balans!
Een halve kokosnoot? Hoe krijg je het weg! Ik vind een paar stukjes ook wel lekker hoor, maar zie mezelf toch niet gauw een halve kokosnoot wegknagen.
De mensen die u heeft horen zeggen dat kokos vol verzadigde vetten zitten, hebben volkomen gelijk. Maar als ze erbij zeggen dat het daarom ongezond is, moeten we ze verbeteren. De verzadigde vetten in kokos(olie) bestaan namelijk grotendeels uit middellange vetzuurketens. Dit heeft als gevolg dat de lever de kokos(olie) erg snel kan afbreken. Dit heeft vooral een positief effect op ons metabolisme, omdat dit hierdoor versnelt wordt.
1 cracker als avondeten?
lautjje16: Hoeveel kokos ben je eigenlijk van plan te gaan eten per dag?
Nee eer vaak zoveel crackers als dat ik jongeren heb zijn er meestal 3/4.

Ik wou graag een halve kokosnoot blijven eten per dag. Omdat het namelijk zo zoet is helpt het mij om van snoep enz af te blijven
Blijf dan vooral een halve kokosnoot eten per dag. Als jij je er goed bij voelt en het helpt je van snoep af te blijven...
Luchtige crackers als in die dingen die smelten in je mond? Dat is je avondeten?
Life is short. Eat dessert first.
je kan zoveel kokos eten als je wilt maar je krijgt spieren van trainen niet van kokos
Als ik jou was zou ik de kokos vervangen voor (magere) kwark met walnoten en honing. Ook zoet, en bevat ook nog eens meer eiwitten die je nodig hebt bij het sporten.

Ik denk dat het voedingsadvies omtrent kokos vooral betrekking heeft op het gebruik van kokosolie bij het koken van je avondmaaltijd en niet zozeer op het wegwerken van een halve kokosnoot per dag.
Ik weet niet of je de ambitie hebt om af te vallen? Maar hier mee zal het niet worden denk ik hoor... Zeg maar wat ;) Kokos is ook vet avocado ook ja het is gezond maar ook hier kan je te veel van binnen krijgen en als nog van aankomen dus ja overal waar te voor staat is niet goed.
quote:lautjje16 schreef op 15 januari 2016 @ 16:09:

Kokos kent vele gezondheidsvoordelen. De volgende voordelen kun je ervaren wanneer je regelmatig kokosproducten eet zoals jong kokosvruchtvlees, kokoscrème (santen) en kokosolie:

Een 5% snellere verbranding (ondersteuning bij het afvallen).

Een versnelde werking van de schildklier waardoor het lichaam overgewicht en toxines beter kwijt kan raken. Kokosolie wordt door het lichaam niet opgeslagen als vet.

Een verbeterde spijsvertering en absorptie van vetoplosbare vitaminen en aminozuren.

Een versterkt immuunsysteem.

Kokos bevat sterke antivirale, antifungale en antibacteriële vetzuren. De vetzuren helpen het lichaam op een natuurlijke manier virussen, bacteriën en schimmels te verslaan.

Een bevordering in hoe je lichaam glucose verwerkt en een vermindering van de symptomen van hypoglykemie.

Een verbeterde opname van de goede soorten magnesium en calcium.ik geloof hier niks van, wat is de bron?
Inderdaad niks mis met het vet uit kokosnoot, maar je moet het natuurlijk niet als enige eten en niet combineren met koolhydraten/suikers.

Ïk zou wel het avondeten vervangen door iets anders. Desnoods nog meer groenten (ondanks dat dit in de hellofresh box ook al veel zit) en bv vis erbij of een stukje vlees. 3 á 4 crackers is erg weinig.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Lekker joh, elke dag in de Pina Colada.
quote:lautjje16 schreef op 15 januari 2016 @ 16:21:

Nee eer vaak zoveel crackers als dat ik jongeren heb zijn er meestal 3/4.

Ik wou graag een halve kokosnoot blijven eten per dag. Omdat het namelijk zo zoet is helpt het mij om van snoep enz af te blijven

waarom geen brood?

als ik zoveel moest eten als ik jongeren had dan was ik nu obese

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven