Hoeveel kokos?
vrijdag 15 januari 2016 om 15:54
Hoi allemaal,
Ik ben wat gezonder aan het eten en aan het sporten.
Dit omdat ik minder vet en meer spieren wil.
Nu ben ik gek op kokosnoten. Heb ook gelezen dat ze kunnen helpen met afvallen omdat ze helpen bij ververbanding. Plus het feit dat je er heel lang vol van zit.
Maar weet iemand hoeveel je er van mag eten op een dag als je op je gewicht wil letten?
Ik ben wat gezonder aan het eten en aan het sporten.
Dit omdat ik minder vet en meer spieren wil.
Nu ben ik gek op kokosnoten. Heb ook gelezen dat ze kunnen helpen met afvallen omdat ze helpen bij ververbanding. Plus het feit dat je er heel lang vol van zit.
Maar weet iemand hoeveel je er van mag eten op een dag als je op je gewicht wil letten?
vrijdag 15 januari 2016 om 16:07
Kokosnoot is hetzelfde als advocado, op papier slecht en dikmakend maar in het echt juist heel gezond!!!
Gaat echt om een kokosnoot die je zelf open maakt.
Ik eet in de ochtend Brinta met volle melk, middag is warm (hello fresh) dus heel wisselend en avond een luchtige cracker met rook vlees.
Tussen door eet ik vaak appel met kaneel en halve kokosnoot.
Gaat echt om een kokosnoot die je zelf open maakt.
Ik eet in de ochtend Brinta met volle melk, middag is warm (hello fresh) dus heel wisselend en avond een luchtige cracker met rook vlees.
Tussen door eet ik vaak appel met kaneel en halve kokosnoot.
vrijdag 15 januari 2016 om 16:09
Kokos kent vele gezondheidsvoordelen. De volgende voordelen kun je ervaren wanneer je regelmatig kokosproducten eet zoals jong kokosvruchtvlees, kokoscrème (santen) en kokosolie:
Een 5% snellere verbranding (ondersteuning bij het afvallen).
Een versnelde werking van de schildklier waardoor het lichaam overgewicht en toxines beter kwijt kan raken. Kokosolie wordt door het lichaam niet opgeslagen als vet.
Een verbeterde spijsvertering en absorptie van vetoplosbare vitaminen en aminozuren.
Een versterkt immuunsysteem.
Kokos bevat sterke antivirale, antifungale en antibacteriële vetzuren. De vetzuren helpen het lichaam op een natuurlijke manier virussen, bacteriën en schimmels te verslaan.
Een bevordering in hoe je lichaam glucose verwerkt en een vermindering van de symptomen van hypoglykemie.
Een verbeterde opname van de goede soorten magnesium en calcium.
Een versnelde werking van de schildklier waardoor het lichaam overgewicht en toxines beter kwijt kan raken. Kokosolie wordt door het lichaam niet opgeslagen als vet.
Een verbeterde spijsvertering en absorptie van vetoplosbare vitaminen en aminozuren.
Kokos bevat sterke antivirale, antifungale en antibacteriële vetzuren. De vetzuren helpen het lichaam op een natuurlijke manier virussen, bacteriën en schimmels te verslaan.
Een bevordering in hoe je lichaam glucose verwerkt en een vermindering van de symptomen van hypoglykemie.
Een verbeterde opname van de goede soorten magnesium en calcium.
vrijdag 15 januari 2016 om 16:12
Kokos en kokosvet komen van de kokosnoot. Kokosvet bevat het meeste verzadigd vet van alle vet- en oliesoorten.
Verzadigd vet staat erom bekend niet goed te zijn voor de gezondheid. Het verhoogt het risico op hart- en vaatziekten. Het is dan ook het advies om kokosproducten alleen bij uitzondering te eten.
Door de aanleg van kokosplantages worden mogelijk bossen gekapt. Verder worden er bij de teelt bestrijdingsmiddelen gebruikt en is er veel water nodig.
Bron: Voedingscentrum.
Verzadigd vet staat erom bekend niet goed te zijn voor de gezondheid. Het verhoogt het risico op hart- en vaatziekten. Het is dan ook het advies om kokosproducten alleen bij uitzondering te eten.
Door de aanleg van kokosplantages worden mogelijk bossen gekapt. Verder worden er bij de teelt bestrijdingsmiddelen gebruikt en is er veel water nodig.
Bron: Voedingscentrum.
verba volant, scripta manent.
vrijdag 15 januari 2016 om 16:16
De mensen die u heeft horen zeggen dat kokos vol verzadigde vetten zitten, hebben volkomen gelijk. Maar als ze erbij zeggen dat het daarom ongezond is, moeten we ze verbeteren. De verzadigde vetten in kokos(olie) bestaan namelijk grotendeels uit middellange vetzuurketens. Dit heeft als gevolg dat de lever de kokos(olie) erg snel kan afbreken. Dit heeft vooral een positief effect op ons metabolisme, omdat dit hierdoor versnelt wordt.
vrijdag 15 januari 2016 om 16:26
Als ik jou was zou ik de kokos vervangen voor (magere) kwark met walnoten en honing. Ook zoet, en bevat ook nog eens meer eiwitten die je nodig hebt bij het sporten.
Ik denk dat het voedingsadvies omtrent kokos vooral betrekking heeft op het gebruik van kokosolie bij het koken van je avondmaaltijd en niet zozeer op het wegwerken van een halve kokosnoot per dag.
Ik denk dat het voedingsadvies omtrent kokos vooral betrekking heeft op het gebruik van kokosolie bij het koken van je avondmaaltijd en niet zozeer op het wegwerken van een halve kokosnoot per dag.
vrijdag 15 januari 2016 om 16:26
vrijdag 15 januari 2016 om 16:27
quote:lautjje16 schreef op 15 januari 2016 @ 16:09:
Kokos kent vele gezondheidsvoordelen. De volgende voordelen kun je ervaren wanneer je regelmatig kokosproducten eet zoals jong kokosvruchtvlees, kokoscrème (santen) en kokosolie:
Een verbeterde opname van de goede soorten magnesium en calcium.ik geloof hier niks van, wat is de bron?
Een verbeterde opname van de goede soorten magnesium en calcium.ik geloof hier niks van, wat is de bron?
vrijdag 15 januari 2016 om 16:29
Inderdaad niks mis met het vet uit kokosnoot, maar je moet het natuurlijk niet als enige eten en niet combineren met koolhydraten/suikers.
Ïk zou wel het avondeten vervangen door iets anders. Desnoods nog meer groenten (ondanks dat dit in de hellofresh box ook al veel zit) en bv vis erbij of een stukje vlees. 3 á 4 crackers is erg weinig.
Ïk zou wel het avondeten vervangen door iets anders. Desnoods nog meer groenten (ondanks dat dit in de hellofresh box ook al veel zit) en bv vis erbij of een stukje vlees. 3 á 4 crackers is erg weinig.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
vrijdag 15 januari 2016 om 16:35
quote:lautjje16 schreef op 15 januari 2016 @ 16:21:
Nee eer vaak zoveel crackers als dat ik jongeren heb zijn er meestal 3/4.
Ik wou graag een halve kokosnoot blijven eten per dag. Omdat het namelijk zo zoet is helpt het mij om van snoep enz af te blijven
waarom geen brood?
als ik zoveel moest eten als ik jongeren had dan was ik nu obese
Nee eer vaak zoveel crackers als dat ik jongeren heb zijn er meestal 3/4.
Ik wou graag een halve kokosnoot blijven eten per dag. Omdat het namelijk zo zoet is helpt het mij om van snoep enz af te blijven
waarom geen brood?
als ik zoveel moest eten als ik jongeren had dan was ik nu obese