Tweelingnamen

26-12-2015 15:45 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben momenteel zwanger van een jongen-meisje tweeling. We hebben nog een paar weken maar weten het nog altijd niet. Hebben jullie leuke ideetjes in gedachten? We hebben al een dochtertje, Olivia Zoë. Namen die wij mooi vinden:

-meisje: Rosalie, Juliëtte, Mila, ...

-jongen: Theo/ Leo, Sébastiaan, Louis,...

Kunnen jullie ons helpen?
quote:Charlielover schreef op 27 december 2015 @ 14:59:

Ik heb nog heel veel nagedacht en gezocht op het internet en heb een paar leuke setjes gevonden waarin beiden een gelinkte betekenis hebben, wat vinden jullie ervan?

-Rosalie & Laurens --> roos en laurierblad

- Valerie & Louis/Yari --> kracht en krijger

-Felix & Babette --> liefelijk en gelukkig

-Stephanie & Sebastiaan --> gekroond en aanbeden

-Elisabeth & Jeroen --> Ik zweer bij God en heilige naam

Ik vind Rosalie, Laurens, Valérie (zou ik doen), Felix, Babette, Sebastiaan en Elisabeth allemaal leuk.

De leukste combi's vind ik:

Elisabeth en Laurens

Felix en Valérie

Felix en Babette

Sebastiaan en Elisabeth

Rosalie en Laurens
Mila en liam

Mila en mees

Mila en sil

Mila en job

mila en luca
Ik vind Melchior trouwens ook echt een prachtige naam maar mijn man vond het niks 😢
Doe maar gewoon normaal, dan doe je al gek genoeg!
Mila en Liam
Oh mosterd zie ik
quote:Charlielover schreef op 27 december 2015 @ 14:59:

Ik heb nog heel veel nagedacht en gezocht op het internet en heb een paar leuke setjes gevonden waarin beiden een gelinkte betekenis hebben, wat vinden jullie ervan?

-Rosalie & Laurens --> roos en laurierblad

- Valerie & Louis/Yari --> kracht en krijger

-Felix & Babette --> liefelijk en gelukkig

-Stephanie & Sebastiaan --> gekroond en aanbeden

-Elisabeth & Jeroen --> Ik zweer bij God en heilige naam

Wel leuk om op die manier gelinkte namen te zoeken! Ik vind Rosalie en Laurens het beste bij elkaar passen. Stephanie en Sebastiaan klinkem ook prettig samen. Maar met zelfde voorletters is een tweede naam misschien handig?

Bij Elisabeth en Jeroen heb ik het idee dat Elisabeth wat ouderwets is en jeroen wat moderner.

Ik zou wel in eerste instantie beide namen mooi willen vinden in plaats van de passende betekenissen. Dus niet Valerie mooi vinden en dan Louis ook maar kiezen omdat de betekenis dan past.

Heb je zelf voorkeuren? Mischien kun je een lijst maken van alle genoemde namen in dit topic en wegstrepen samen met je man?
Mila en Liam

Kunnen zo dienen als de ondernemende kindjes in leesboekje voor groep 3
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Valerie en Senastiaan: kracht wn aanbeden.

Dat vind ik de mooiste namen van jouw lijstje!
Twee namen uit jouw lijstje, maar niet in dezelfde samenstelling: Rosalie (roos) en Louis (krijger). Zusje zo zacht en mooi als een roos, broertje is een sterke krijger. Vond het contrast wel mooi en het staat samen chique (vind ik).
No love without lost
Omdat je vroeg om wat kortere namen:

Meisje:

Nina

Lois

Sophie

Rosa(h)

Jongen:

Justin

Aron

Maurits

Kris

Floris
Ik vind voor een tweeling Nora en Aron nog steeds heel erg gaaf. Vind het afzonderlijk mooie namen, lekker klassiek, maar ook omdat als je ze omdraait je de andere naam krijgt vind ik het echt fantastisch.

Dan zou het dus worden: Oliva, Aron en Nora of Oliva, Nora en Aron afhankelijk wie er het eerste wordt geboren.
De combinaties die ik laats noemde was niet vanwege de betekenis maar vooral omdat al die namen hoog genoteerd stonden op ons lijstje

Bedankt allemaal voor jullie hulp! We hebben de mooiste namen van dit topic op ons lijstje gezet en zijn dan op zoek gegaan. Door jullie hebben we eindelijk de perfect namen gevonden! Bedankt!
wanneer ben je uitgerekend?
Ik ben uitgerekend op 20 februari
Goede bevalling en twee gezonde kindren toegewenst To!

Die zijn er vast al voor februari
Laat je nog weten wat is geworden als je bevallen bent? Lijkt me leuk om te lezen.
No love without lost
Succes met de laatste maanden, ik zou het leuk vinden als je laat horen hoe je kinderen de kinderen genoemd hebt.
Bedankt!

Ik zal het nog laten weten
20 februari al.. dan zitten ze ws niet meer zo lang! Ben benieuwd welke namen jullie gekozen hebben.
Gisteren ben ik bevallen, nu stellen we het allemaal goed! Olivia Zoë haar broertje en zusje:

Laurens Aron

Rosalie Nora

Olivia, Laurens en Rosalie betekenen: olijf(boom), laurierblad en roos. Dat is een heel mooi rijtje. Maar naturlijk hebben we de namen niet daarom gekozen maar omdat we ze heel grag horen! De namen Aron en Nora zijn het omgekeerde van elkaar en toch valt het niet erg op als je het uitspreekt, het is een beetje een link tusen de twee. En het geeft nog een stoere touch aan de namen. Wat vinden jullie ervan?
Van harte gefeliciteerd! Maken jullie het allemaal goed? Mooie namen hebben jullie uitgekozen,en een goede manier om de namen van jullie kinderen met elkaar te verbinden.
Heel leuk! Gefeliciteerd
Heel erg leuk! Prachtig Hoe het bij elkaar past en toch allebei heel "eigen"!! Mooi gevonden!! Gefeliciteerd en geniet ervan Charlielover!!
Wat leuk, gefeliciteerd! Mooi dat de namen zo met elkaar verbonden zijn, ik hou er van! Veel geluk met z'n vijfen voor de toekomst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven