Waarom praten Vivaers over zichzelf in 3e persoon enkelvoud?

20-10-2008 13:38 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel erg vaak kom ik op de relatie-pijler posts tegen van het type "A gaat even thee inschenken", "B had gisteren een spannende date"....

Ik denk dan: Is het niet een beetje roddelachtig om zomaar de avonturen van anderen op een forum te plaatsen? Of: hee, hoe weet hij/zij dat A nu thee aan het inschenken is? Kennen die elkaar dan?

Maar dan blijkt dat men het gewoon over zichzelf heeft! Is dit merkwaardige taalgebruik historisch zo gegroeid op het forum? En zo ja, wat is de reden/achtergrond ervan?
* tangerine doet een dansje en gaat maar weer verder met samenvatten....
Raar, maar ik heb die behoefte nooit gehad.... ik word altijd juist een beetje alergisch van die groepsrituelen....
Hee, zou er een verband zijn tussen mijn persoonlijk individualisme en de politieke filosofie van mijn voorkeur (het anarcho-kapitalisme)?
quote:Geleerd schreef op 20 oktober 2008 @ 14:07:

Leuk hoor....vooral ook die herhaling!

(Tangerine is de enige die zich niet geroepen voelt om uitgerekend in dit topic nog even extra in de derde persoon enkelvoud te gaan spreken).

Maar even serieus; heeft iemand een idee? Wat is de lol hiervan?Serieus? Wouje zeggen dat dit een serieus topic is?
Nee, ik zie eerder een verband tussen je aflatende sociale vaardigheden en je seksuele voorkeuren.

Dat moet zijn: Nee, Digi ziet eerder een verband tussen Geleerds aflatende sociale vaardigheden en zijn seksuele voorkeuren.
Geleerd, voor iemand die 'niets met groepjes heeft' doe je anders verbazend hard je best in de viva-forum-groep te integreren.
Capi vraagt zich af of je dit wel integreren kunt noemen...
quote:Geleerd schreef op 20 oktober 2008 @ 14:56:

Raar, maar ik heb die behoefte nooit gehad.... ik word altijd juist een beetje alergisch van die groepsrituelen....Wees dan maar blij, dat het non-filosofische woord 'allergie' is. Heb je ook geen last van die groepsrituelen.
* slaat zowat zijn knieen eraf van het lachen om die malle Geleerd *
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:CL2 schreef op 20 oktober 2008 @ 15:05:

Wees dan maar blij, dat het non-filosofische woord 'allergie' is. Heb je ook geen last van die groepsrituelen.
flauw om zo te vallen over een spelfout....

In dit geval is het duidelijk een kwestie van "te snel typen" en niet een gebrek aan kennis van de Nederlandse taal.
quote:Geleerd schreef op 20 oktober 2008 @ 14:34:

@Waarom zou je je topic niet gewoon "Ik weet het even niet meer" noemen?Goed idee! Nog beter: "Ik weet het even niet meer, wat nu?"
Korenwolf, je vergeet het geheime ingredient...:

HELP!!!!!!!!!!!!!!!!
* vindt Geleerd maar een zeldzame droogkloot (ondanks zijn anale sexavonturen) *
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Maricke is het er voor de verandering ook mee eens en wenst iedereen een fijne dag toe!
quote:Digitalis schreef op 20 oktober 2008 @ 15:18:

Korenwolf, je vergeet het geheime ingredient...:

HELP!!!!!!!!!!!!!!!!Ook mooi. Beknopt en toch urgent.
Ik stem voor: Help, wat nu!?!

Bijbehorende eerste zin van dit topic: Hai Meiden, de titel zegt het eigenlijk al, ik weet het ff niet meer!
quote:Mevrouwdekees schreef op 20 oktober 2008 @ 15:23:

Ik stem voor: Help, wat nu!?!

Bijbehorende eerste zin van dit topic: Hai Meiden, de titel zegt het eigenlijk al, ik weet het ff niet meer!

Tweede zin: ik zal het kort houden....(hier volgt een verhaal van minimaal 1000 woorden)

Laatste zin: nou, dat korthouden is toch niet heel erg gelukt! Bedankt voor het luisteren...
quote:Digitalis schreef op 20 oktober 2008 @ 15:25:

[...]

Tweede zin: ik zal het kort houden....(hier volgt een verhaal van minimaal 1000 woorden)

Laatste zin: nou, dat korthouden is toch niet heel erg gelukt! Bedankt voor het luisteren...Veelvuldig gebruik in die 1000 woorden: Ligt dit nu aan mij? Waarom zou hij dat doen? Moet ik hier wat aan doen? Ben ik nu zo jaloers?
quote:Geleerd schreef op 20 oktober 2008 @ 13:38:

En zo ja, wat is de reden/achtergrond ervan?Door internet kun je onsterfelijk worden, mits je goed googlebaar bent. Zelf vaak je nick noemen helpt daar bij. Tenzij je onder je eigen naam onsterfelijk wilt worden, dan helpt dat niet. Tenzij je tzt je eigen naam aan je nicks linkt, natuurlijk. Da's misschien wel iets om vast te leggen, of je dat eventueel postum nog gedaan wilt hebben.
anoniem_10567 wijzigde dit bericht op 20-10-2008 15:33
Reden: haeckje sluyten
% gewijzigd
Mevrouwdekees en Digi, jullie vergeten nog:

Ik ben nieuw op dit forum, maar...
Waar hebben jullie het nu allemaal over?
quote:Geleerd schreef op 20 oktober 2008 @ 15:48:

Waar hebben jullie het nu allemaal over?Dat zijn allemaal groepsrituelen, gewoon negeren.
Men maakt pret Geleerd.

Pret en jolijt.

Lolletjes, gebbetjes, kwinkslagen over en weer.

Komische humor om te lachen.

Dat soort dingen. Lastig als je zelf het humorgen mist. Maar dat is dus het hele eiereneten.

Ook dat in de 3e persoon schrijven.

Puur voor de lol.

Dat doen mensen soms.
quote:Geleerd schreef op 20 oktober 2008 @ 15:16:

flauw om zo te vallen over een spelfout....

In dit geval is het duidelijk een kwestie van "te snel typen" en niet een gebrek aan kennis van de Nederlandse taal.

Nee, dát dan weer niet...

* Tia Dalma gaat het woord 'salon-socioloog' opzoeken in de Dikke Van Dale

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven