Waarom praten Vivaers over zichzelf in 3e persoon enkelvoud?

20-10-2008 13:38 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel erg vaak kom ik op de relatie-pijler posts tegen van het type "A gaat even thee inschenken", "B had gisteren een spannende date"....

Ik denk dan: Is het niet een beetje roddelachtig om zomaar de avonturen van anderen op een forum te plaatsen? Of: hee, hoe weet hij/zij dat A nu thee aan het inschenken is? Kennen die elkaar dan?

Maar dan blijkt dat men het gewoon over zichzelf heeft! Is dit merkwaardige taalgebruik historisch zo gegroeid op het forum? En zo ja, wat is de reden/achtergrond ervan?
Digitalis vindt dat Geleerd maar moet gaan chatten. Digi heeft van Tangerine geleerd hoe zij moet zeggen: Digitalis is even een pizza naarbinnen werken. En blij dat Digi ermee is!
@CL2/ Parnell: echt??? Ik ken posters die dit werkelijk 100% van de tijd doen....

Verder zijn er zelfs topics op deze pijler in deze vorm geschreven: iets met Vynill als ik me goed herinner...
Wij Livre, komen de derde persoon enkelvoud slechts tegen tussen twee sterretjes aan het slot van een mededeling. Wij weten dat de oorsprong hiervan ligt in het zogenaamde chatten.
Mevrouwdekees denkt dat Geleerd zijn kop wat vaker uit zijn hol van de Sexpijlert moet trekken kan hij zien dat het op de rest van het forum reuze meevalt.
Dat betrof alleen de titel, Geleerd, die was namelijk Vinyl weet het niet meer.

So? Wat is er mis mee dan?
Digitalis signaleert "Vinyl weet het niet meer".

Digitalis vraagt zich ernstig af waarom Geleerd een nog hardnekkerige manie heeft om alles te verklaren dan Digi. Ook vraagt zij zich af of promoveren op een vrouwenforumetiquette wel zinvolle geldbesteding is van de UvA.
quote:Mevrouwdekees schreef op 20 oktober 2008 @ 14:27:

Mevrouwdekees denkt dat Geleerd zijn kop wat vaker uit zijn hol van de Sexpijlert moet trekken kan hij zien dat het op de rest van het forum reuze meevalt.**Digitalis vind MevrouwdeKees grappig en vindt dat zij zeer bondig kan samenvatten**
*EmmaAurora gaat haarzelf maar weer eens lekker verwennen*
@SS: er is niks mis mee, maar ..... laat ik het maar weer even een sociologische dimensie geven: waarom hebben mensen altijd de behoefte tot het vormen van subculturen, inclusief de bijbehorende rituelen?

Waarom zou je je topic niet gewoon "Ik weet het even niet meer" noemen?
-Het hele vivaforum is toch al één grote subcultuur?

-Omdat, wanneer je een geliefd persoon bent, zoals Vinyl , dit er juist voor zou kunnen zorgen dat er meer mensen gaan posten.
Geleerd, jij bent toch van de sociologiezooi? Dan kun je toch ook wel antwoord geven op je eigen vraag?

Bovendien, met een topic als "ik weet het even niet meer" loop je kans op ondersneeuwing. Met jezelf in de titel klinkt het niet iets....pikanter. Ofzo.

Het vormen van subculturen is al zo oud als de mensheid. Ik vind de Bacchuscultus nog wel het leukste. Anno 2008 nog prima uit te voeren.

*Digitalis lurkt wijn uit de fles en doet een hip dansje*
@SS: ja, een beetje concucurrentievervalsing dan...

En dat zijn dan vaak diezelfde types die voor overheidsregulering pleiten vanuit het argument dat de vrije markt een jungle zou zijn.
*Muis' onderkaakje zakt weer eens naar de grond*
Concurrentievervalsing op het vivaforum

Tsja...misschien maak je dit soort dingen belangrijker dan ze zijn? Waarom boeit het je dat mensen in de 3e persoon over zichzelf spreken? Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar.
CL2 is het geheel eens met Mevrouwdekees! Ook denkt CL2, dat Geleerd écht denkt, dat menig vrouw op het Vivaforum rondwaart om over filosofische, sociologische dimensies, subculturen en bijbehorende rituelen na te denken. CL2 wil Geleerd graag uit zijn droom helpen; dat is niet zo.
quote:Geleerd schreef op 20 oktober 2008 @ 14:34:

@SS: er is niks mis mee, maar ..... laat ik het maar weer even een sociologische dimensie geven: waarom hebben mensen altijd de behoefte tot het vormen van subculturen, inclusief de bijbehorende rituelen?Omdat de meeste mensen daar erg blij van worden. Sommige mensen niet, die vinden dat heel sneu en heel on-zichzelf van al die mensen, dat ze zo graag bij een clubje willen horen. Deze mensen gaan zich dan afzetten tegen al die andere mensen. Ze gaan juist heel erg zichzelf zijn, en niet met de massa meelopen. Heel soms komen ze dan een verwante ziel tegen, die ook liever zichzelf is dan een conformist, en dan vieren ze een feestje der herkenning. En zijn ze voortaan samen individueel! Heel mooi is dat.
*Raapt onderkaakje van Muis op, bindt elastiekje erom, zo, dát blijft wel weer zitten!*
* CL2 vangt kaakje Muis op en sluit deze zachtjes weer aan.*
CL2? Is het dan niet normaal om een schaap dood te laten bloeden op je pc voordat je het Vivaforum opstart? Is het dan werkelijk vreemd om de regendans te doen voor meer postings?

*Digi krabt zich suf en is weer een illusie armer*
* CL2 vraagt zich af hoe alter ego Sarah Scott precies op hetzelfde moment eenzelfde handeling verricht ?? *
*Ann Liv bekent dat ze het topic van Vinyl even door ging spitten om de vele als irritant overkomende zinnetjes tussen haakjes te zoeken, maar dat ze ze niet vinden kon. Ze moet tot haar grote schaamte bekennen dat ze nu pas doorheeft dat de kritiek slaat op de titel. Ze kan zich daarentegen wel voorstellen dat Vinyl voor dit ritueel heeft gekozen toen ze de topictitel verzon, omdat het haar logisch lijkt dat zij aan haar vele forumvrienden en vriendinnen duidelijk wilde maken dat zij achter de anders nogal clichématige zin 'Ik weet het even niet meer' zit.*

**Ann Liv wil ook even zeggen dat ze de commentaren hier op dit topic erg amusant vindt.**

***Ann Liv wil daarnaast graag laten weten dat ze het erg jammer vindt dat tussen sterretjes schrijven enorm kinderachtig overkomt. Ze vermaakt zich zo!***
Geleerd, je weet toch zelf ook wel dat mensen graag groepen vormen met andere mensen? De mens is een sociaal dier, en zoekt op basis van van alles en nog wat naar leuke subgroepjes ('subculturen') om leuk in te passen. Dat is mens-eigen.

Zelfs de gemiddelde alto of hippie of goth op de middelbare school, die zo graag 'eigen identiteit' benadrukt, doet dat het liefst door met andere altos of hippies of goths parties af te struinen en/of in een hoekje te zitten op het schoolplein en/of whatever.

Er zijn maar héél weinig mensen dusdanig individualistisch dat ze geen behoefte hebben aan groepsvorming met andere mensen - en meestal zijn die mensen ook nog eens niet zo heel gelukkig.
quote:Parnell schreef op 20 oktober 2008 @ 14:40:

[...]

Omdat de meeste mensen daar erg blij van worden. Sommige mensen niet, die vinden dat heel sneu en heel on-zichzelf van al die mensen, dat ze zo graag bij een clubje willen horen. Deze mensen gaan zich dan afzetten tegen al die andere mensen. Ze gaan juist heel erg zichzelf zijn, en niet met de massa meelopen. Heel soms komen ze dan een verwante ziel tegen, die ook liever zichzelf is dan een conformist, en dan vieren ze een feestje der herkenning. En zijn ze voortaan samen individueel! Heel mooi is dat.

= Digitalis rolt op de vloer, luid lachend

CL2 troost Digi met het doordringen van deze illusie. Geeft niet meisje, het mág wel hoor, écht!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven