Bruine afscheiding

18-01-2016 14:25 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Ik ben inmiddels bijna 8 weken blij in verwachting.

Vorige week zaterdag toen ik wakker werd had ik wat last van bruine afscheiding, dit maakte me zorgen en heb de VK gebeld en die zei dat ik geduld moest hebben.

Vervolgens is het de hele week rustig geweest en afgelopen zaterdag weer bruine afscheiding, dus ik schrok weer. gister en vandaag heb ik weer nergens last van. Moet ik me zoregen maken?

Morgen heb ik een intake bij de Verloskundige, moet ik vragen of ze een vroege echo willen maken? (deze eerste echo heb ik anders pas de 30e)

Ik hoor graag

Roos
Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Bruine afscheiding is volgens mij icm oud bloed. Ik heb wel eens horen zeggen dat wanneer je geen last hebt van helderrood bloed je geen zorgen hoeft te hebben. Als je je echt zorgen maakt kun je natuurlijk altijd weer contact opnemen met de verloskundige.
Zolang het niet doorzet zou ik me geen zorgen maken. Ik had het ook in het begin van de zwangerschap.
nou het zet niet door aangezien er steeds een hele periode tussenzit

moet ik vragen of er een eerdere echo gemaakt kan worden?
Maken ze bij de intake niet standaard een echo? Deden ze bij mij wel.
Ik heb ook sinds paar dagen last van bruine afscheiding (al 3 dagen achter elkaar)en ben nu 5 weken zwanger. Helaas lees ik hele verschillende verhalen.

Als ik jou was zou ik wel meteen om een echo vragen als je er toch bent.
Carpe diem
Gefeliciteerd met je zwangerschap, ik zou mij niet te druk maken als ik jou was.

De eerste miskraam had ik helderrood bloed en onwijze buikpijn en dat gaf aan dat het niet goed zat.

Tweede zwangerschap had ik ook last van bloed ( heel erg zelfs ) maar dat kwam door een hematoom, maar had toen geen buikpijn.

Zolang je geen onwijze buikpijn heb, en of helder rood zou ik mij niet te druk maken....

En anders zou ik gewoon een vroege echo aanvragen, zodat je wat meer gerust bent.
Bruine afscheiding hoeft helemaal niets te betekenen hoor. Ik zou gewoon vragen of je een vroege echo nodig hebt, waarschijnlijk niet. Vragen mag altijd! En gefeliciteerd.
oke, dan zal ik dat morgen even navragen dank je wel,

Zelf ben ik ook positief, het is dus steeds een heel klein beetje en stopt steeds ook mijn symptonen blijven doorgaan
quote:KimJ25 schreef op 18 januari 2016 @ 14:39:

Ik heb ook sinds paar dagen last van bruine afscheiding (al 3 dagen achter elkaar)en ben nu 5 weken zwanger. Helaas lees ik hele verschillende verhalen.

Als ik jou was zou ik wel meteen om een echo vragen als je er toch bent.Je leest ook wel dat dit nog een innestellingsbloeding kan zijn, is dat misschien in mijn geval ook nog zo, of is dit te laat?
Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik had dit ook rond 5 weken. Mijn huisarts zei toen dat het waarschijnlijk oud bloed was.

Het is toen vanzelf gestopt na 1 dag.

Ik zou me niet direct zorgen maken.
Keep calm and be a blobfish!
quote:Roos2016 schreef op 18 januari 2016 @ 14:44:

oke, dan zal ik dat morgen even navragen dank je wel,

Zelf ben ik ook positief, het is dus steeds een heel klein beetje en stopt steeds ook mijn symptonen blijven doorgaan

Je maakt je ergens toch zorgen anders had je dit topic niet geopend., ik zou als ik jou was morgen bij de intake toch vragen om een echo. Ik weet heel goed wat onzekerheid tijdens je zwangerschap is en een vk vind het echt niet erg om even een extra echo te maken. Daar zijn ze voor. En als je er toch al bent is het 1minuut extra werk..

Ik heb 2x een miskraam gehad, zonder bloed of pijn. Elke zwangerschap is anders en dat geldt ook voor een miskraam. Deze zwangerschap heb ik ook bruin verlies gehad tussen de 6 en 7 weken, betekende achteraf niks maar ik maakte me heel erg zorgen. Inmiddels bijna 20 weken in verwachting en zonder klachten maar nog steeds met vlagen erg onzeker/ bang.

Succes en laat je het even weten?
quote:Roos2016 schreef op 18 januari 2016 @ 14:46:

[...]

Je leest ook wel dat dit nog een innestellingsbloeding kan zijn, is dat misschien in mijn geval ook nog zo, of is dit te laat?

Een innestelingsbloeding zou je doorgaans in week 3 moeten hebben, bij een late bevruchting een aantal dagen later. Maar niet als je +5 weken zwanger bent.

Bruinverlies is oud bloed, bloed wat vaak achter gebleven is van je vorige menstruatie
quote:kittycat001 schreef op 18 januari 2016 @ 15:01:

[...]

Je maakt je ergens toch zorgen anders had je dit topic niet geopend., ik zou als ik jou was morgen bij de intake toch vragen om een echo. Ik weet heel goed wat onzekerheid tijdens je zwangerschap is en een vk vind het echt niet erg om even een extra echo te maken. Daar zijn ze voor. En als je er toch al bent is het 1minuut extra werk..

Ik heb 2x een miskraam gehad, zonder bloed of pijn. Elke zwangerschap is anders en dat geldt ook voor een miskraam. Deze zwangerschap heb ik ook bruin verlies gehad tussen de 6 en 7 weken, betekende achteraf niks maar ik maakte me heel erg zorgen. Inmiddels bijna 20 weken in verwachting en zonder klachten maar nog steeds met vlagen erg onzeker/ bang.

Succes en laat je het even weten?

ja ik maak me ook wel een beetje zorgen, maar omdat er tussen de 2 zoveel tijd zat was ik ergens ook wel weer gerust dat goed zit,

jeetje 2 mk's...gelukkig dat het nu goed gaat met je!

ik ga het morgen avond vragen en kom erop terug!
Een vroege echo zal een inwendige echo worden. Ik zou er naar vragen. Heb ik ook gedaan met 6 weken.
Ik had dit met 7 weken en het bleek een miskraam te zijn, die niet zelf kwam.

Maar t kan onschuldig zijn!
.
Hoe was de intake bij de vk? Heeft ze een echo gemaakt voor je?
quote:kittycat001 schreef op 19 januari 2016 @ 19:20:

Hoe was de intake bij de vk? Heeft ze een echo gemaakt voor je?

De intake was prima gister, helaas geen echo kunnen maken, deze krijg ik komende maandag

vandaag heb ik weer een beetje rozig / bruine afscheiding, niet veel maar het is er toch

ik weet even niet wat ik moet denken op dit moment
Door de hormonen rommelt het natuurlijk flink, je baarmoeder sluit zich af, maakt een moederkoek en een slijmprop etc etc. Maak je echt geen zorgen. Waarschijnlijk is er niks aan de hand. Bovendien, het piekeren helpt toch niet en stress is ook niet goed. Geloof erin dat alles goed gaat. Je doet verder toch alles wat hoort neem ik aan? ( gezond eten, foliumzuur, beweging enzo) meer kun je niet doen.

Het is wel spannend zo' n zwangerschap, maar probeer vooral het leuke voor jezelf te benadrukken.
He bah, jammer dat ze geen echo heeft kunnen maken.. Heeft ze wel wat gezegd over het bruinverlies, je iets gerust kunnen stellen?

Hoe moeilijk het ook is, probeer je aandacht wat te verzetten wat afleiding te zoeken. Geloof me, ik weet hoe moeilijk het is.. Helaas kun je er helemaal niks aan doen.. Wachten duurt lang.!
quote:honingbijtje schreef op 20 januari 2016 @ 13:25:

Door de hormonen rommelt het natuurlijk flink, je baarmoeder sluit zich af, maakt een moederkoek en een slijmprop etc etc. Maak je echt geen zorgen. Waarschijnlijk is er niks aan de hand. Bovendien, het piekeren helpt toch niet en stress is ook niet goed. Geloof erin dat alles goed gaat. Je doet verder toch alles wat hoort neem ik aan? ( gezond eten, foliumzuur, beweging enzo) meer kun je niet doen.

Het is wel spannend zo' n zwangerschap, maar probeer vooral het leuke voor jezelf te benadrukken.

dat is waar, toch is het makkelijker dan gezegd je geen zorgen te maken ;) Gezond eten doe ik niet anders, ik wordt inmiddels gek van de sinasappels en appelstroop , Foliumzuur slikte ik al een maand voor ik zwanger werd.

Ik hoop zo dat het goedkomt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven