Discussiegroepje voor academici en/of gymnasiasten

20-10-2008 16:01 1802 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn al veel groepjes (voor singles, voor moeders, etc.), maar volgens mij is er nog geen discussiegroepje dat speciaal is opgezet voor mensen met een duidelijk intellectueel profiel.

Gespreksonderwerpen: vrij, maar gezien de aard van de topic liggen onderwerpen als politiek, wetenschap, filosofie, levensbeshouwing, kunst, cultuur, economie en het daten op sites voor hoogopgeleiden voor de hand.

N.B. De afbakening van de doelgroep is niet elitair of buitensluitend bedoeld, maar geeft slechts iets gemeenschappelijks, net zoals dat het geval is voor de klets-topics voor singles of alleenstaande ouders.
Oh....nu ik toch al ernstig in achting ben gedaald door het atheneum te doen, wil ik opbiechten dat ik een jaar Havo heb gedaan. Ik had geen zin meer in die stuudjes, dat brave, en de enige lamzak te zijn en er telkens uit worden gestuurd. Dus koos ik voor de Havo. Maar ja, ambities, ik wilde chirurg worden (zo a-intellectueel van me) en ging weer naar het VWO. Persoonlijke toestemming van het ministerie.

Ik heb ook 3 jaar gespijbeld. Dat zal ook wel ten koste van mijn zorgvuldig opgebouwde reputatie zijn. Auw!
quote:Geleerd schreef op 20 oktober 2008 @ 16:01:

Openingspost...

Wat heb jij op joh?!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 20 oktober 2008 @ 18:26:

Ohhh ik vroeg me al af waarom die smilie recent is toegevoegd? Juist! Speciaal voor types zoals geleerd! Hij doet het erg goed vind ik
quote:didi schreef op 20 oktober 2008 @ 17:38:

[...]

------

Ehm... een quizvraagje dan maar. In welke film van Monty Python komt graffiti in het Latijn voor? Wat werd er op de muur gekalkt?Life of Brian. "Romanes eunt domus". Moet zijn: "Romani ite domum". Of was die al beantwoord?
Mijn niveau zal we te laag zijn, of ik heb geen humor of nog erger, een combi van beide factoren

Ik ben geen fan van Geleerd. Zeker niet en probeer 'm te omzeilen waar dat kan sinds zijn terugkeer na z'n laatste ban.

De openingspost is misschien 'wat onzorgvuldig gekozen' maar kijk hier op overig naar de vele kletstopics met inderdaad allemaal een eigen insteek, Mirlo's inloophuis, het sliertentopic, het gourmettopic, het perfectdaytopic, Kasteel, Buitenverblijf. Allemaal topics met forummers die op een of andere manier iets delen/gemeen hebben.

Daarnaast alle praattopics op de Kinderpijler over bevallingen in maand X, Y en Z.

De lijn topics van 5 kilo afvallen, 10 kilo afvallen tot meer kilo kwijt.

De betadames bij Werk en Studie.

Waarom zou dit geen bestaansrecht kunnen hebben. Ik vraag me werkelijk af of de reacties hetzelfde vragen geweest als iemand anders dit topic geopend had.....

Niet dat ik verder erg geïnteresseerd ben zelf in een topic als dit. Tjaaa. Ik ben echt niet hoog opgeleid. Gelukkig wel gelukkig!

En ja hoor, ook ik mag best weer voor azijnzeiker worden uitgemaakt. Gebeurt vaker. Ik lig er niet wakker van. Maar ik wilde het toch even kwijt.
Zullen we een hogopgeleide-meet doen? Oh fuck, na mijn ontboezemingen mag ik dan vast niet meer komen. Nou ja. Uh...

*Schudt met intellectuele tieten*
quote:__justme__ schreef op 20 oktober 2008 @ 18:17:

[...]

Will summa cum laude do?Ah mooi! Kun jij Geleerd even op gang helpen met het afbakenen van zijn onderwerp?
ambrosia
Wat een vreselijk topic dit. Echt lachwekkend Geleerd.

Trouwens Geleerd, mag ik ook meekletsen met mijn MAVO diploma?
quote:didi schreef op 20 oktober 2008 @ 18:53:

ambrosiaJa?
quote:korenwolf schreef op 20 oktober 2008 @ 18:50:

[...]

Life of Brian. "Romanes eunt domus". Moet zijn: "Romani ite domum". Of was die al beantwoord?heel goed! Je wint....een pot olijven.
quote:Digitalis schreef op 20 oktober 2008 @ 18:52:

Zullen we een hogopgeleide-meet doen? Oh fuck, na mijn ontboezemingen mag ik dan vast niet meer komen. Nou ja. Uh...

*Schudt met intellectuele tieten*Hahahahaha!! De derde persoon! Scherp Digi!!
quote:thee schreef op 20 oktober 2008 @ 18:51:

Waarom zou dit geen bestaansrecht kunnen hebben. Ik vraag me werkelijk af of de reacties hetzelfde vragen geweest als iemand anders dit topic geopend had.....Omdat slierten, zwangeren, mensen die lijnen, nietjes, wie dan ook, stuk voor stuk meer met elkaar gemeen hebben dan "academici en/of gymnasiasten".
quote:ambrosia9 schreef op 20 oktober 2008 @ 18:56:

[...]

Ja?

zwaait

ik bedoelde het als antwoord op Kym's vraag.
quote:thee schreef op 20 oktober 2008 @ 18:51:

Waarom zou dit geen bestaansrecht kunnen hebben. Ik vraag me werkelijk af of de reacties hetzelfde vragen geweest als iemand anders dit topic geopend had......Ik ben inderdaad de enige die een serieuze reactie heeft geplaatst.
Ok, zal wel dan!
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat Geleerd allemaal over Kunst te vertellen heeft.
quote:shining schreef op 20 oktober 2008 @ 18:56:

Wat een vreselijk topic dit. Echt lachwekkend Geleerd.

Trouwens Geleerd, mag ik ook meekletsen met mijn MAVO diploma?Wat denk je zelf Shi....jij bent een smet op het blazoen van Geleerds topic. Je zou er niet eens op moeten klikken! Rakker! Vlegel! Scheerrrrr je weg!
quote:didi schreef op 20 oktober 2008 @ 18:57:

[...]

heel goed! Je wint....een pot olijven.Hoera! ( (Deze vreugdekreet komt mogelijk vanuit het oud-Slavisch, hu-raj betekent, naar het Paradijs, of voor eeuwig!)
quote:tangerine schreef op 20 oktober 2008 @ 18:09:

Maar Ainne, Geleerd is hoogleraar aan één of andere Amsterdamse universiteit, in de politieke filosofie! Hij heeft meerdere zéér bekende publicaties op zijn naam staan en zo...

Hoogleraar

Ik heb wat stukjes van hem gelezen, maar dat valt toch tegen hoor.
quote:Digitalis schreef op 20 oktober 2008 @ 19:00:

[...]

Wat denk je zelf Shi....jij bent een smet op het blazoen van Geleerds topic. Je zou er niet eens op moeten klikken! Rakker! Vlegel! Scheerrrrr je weg!

Hoe kón ik ook. Domme domme ik. Hoe heb ik ooit durven dromen dat ik met zulke intelligente mensen zou mogen meepraten.
quote:didi schreef op 20 oktober 2008 @ 18:59:

[...]

zwaait

ik bedoelde het als antwoord op Kym's vraag.Wat ie op had?!
Dankzij dit hilarische topic schiet ik niet op met mijn presentatie voor morgen genaamd "hacer la guerra con palabras y no con armas." Je ondermijnt met dit topic mijn academische carriere Geleerd. Maarreh... ik zag dat je tussen alle berichten door een balletje hebt opgegooid over stof tot discussie. Zou alleen wel leuk zijn als het wat minder uitgekauwd was en bovendien kom je daarmee op de pijler Actueel ook wel aan je trekken.

*trekt zich terug met Gramsci*
Livre, hoe kom jij aan stukjes van ons aller professor Geleerd? Kun je hier geen linkje plakken? Om te kijken of hij wel voldoende niveau heeft. Ik ga mijn energie natuurlijk niet verdoen aan brallers.
quote:Zamirah schreef op 20 oktober 2008 @ 19:00:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat Geleerd allemaal over Kunst te vertellen heeft.

Ik ook wel.

Geleerd, wat vind je bijvoorbeeld van de Cultuurbrief die Buitenlandse zaken en OCW onlangs gepresenteerd hebben?

En van de extra inzet voor design, mode en architectuur?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven