Discussiegroepje voor academici en/of gymnasiasten

20-10-2008 16:01 1802 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn al veel groepjes (voor singles, voor moeders, etc.), maar volgens mij is er nog geen discussiegroepje dat speciaal is opgezet voor mensen met een duidelijk intellectueel profiel.

Gespreksonderwerpen: vrij, maar gezien de aard van de topic liggen onderwerpen als politiek, wetenschap, filosofie, levensbeshouwing, kunst, cultuur, economie en het daten op sites voor hoogopgeleiden voor de hand.

N.B. De afbakening van de doelgroep is niet elitair of buitensluitend bedoeld, maar geeft slechts iets gemeenschappelijks, net zoals dat het geval is voor de klets-topics voor singles of alleenstaande ouders.
Ik heb ook ervaring als academici, mag ik ook meedoen?

Wat is de stelling van de dag?
quote:Nijntje schreef op 20 oktober 2008 @ 20:28:

Ik heb ook ervaring als academici, mag ik ook meedoen?

Wat is de stelling van de dag?Pluralis majestatis?
quote:korenwolf schreef op 20 oktober 2008 @ 18:16:

Tegenwoordig heeft elke boerenlul een titel, dus ik wil alleen in een kletsgroepje met mensen die minstens 1 x cum laude hebben, geeft niet waarvoor.Mijn vrouw sprak recent nog vol lof over het avondeten dat ik uit de magnetron had gehaald. Zullen we kletsen?
Zeker weten Didi, zowaar als wij Harmen Siezen heten!
Zeer gewaardeerde hoog opgeleiden,

Ons aller Geleerd is in de avond nimmer aanwezig op het forum om zijn licht te laten schijnen over Belangrijke Zaken. Hij leest dan namelijk een Goed Boek. Geleerd heeft eerder al eens laten weten liever niet te hebben dat mensen in zijn afwezigheid posten in 'zijn topics'. Wellicht kunnen jullie hiermee rekening houden?
Peas on earth!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 20 oktober 2008 @ 20:42:

Zeer gewaardeerde hoog opgeleiden,

Ons aller Geleerd is in de avond nimmer aanwezig op het forum om zijn licht te laten schijnen over Belangrijke Zaken. Hij leest dan namelijk een Goed Boek. Geleerd heeft eerder al eens laten weten liever niet te hebben dat mensen in zijn afwezigheid posten in 'zijn topics'. Wellicht kunnen jullie hiermee rekening houden?
quote:Nijntje schreef op 20 oktober 2008 @ 20:41:

Zeker weten Didi, zowaar als wij Harmen Siezen heten!

Ha!

Altijd beter dan "een schizofreen is nooit alleen".
Ik krijg nu helemaal zin om dit topic vol te spammen met alles wat niet cultureel verantwoord is. En om Geleerd op de kast te jagen.

Leonor, kun je onderschriften bij de plaatjes zetten? Ik herken niets of niemand op die foto's.
anoniem_63835 wijzigde dit bericht op 20-10-2008 20:54
Reden: perfectionisme
% gewijzigd
Oh Leonoor, wat vals. Ik denk dat ik een klacht in ga dienen. Dit gaat echt te ver.
Niet zo arrogant he, MissMara
ps: even tussendoor; Zingt Geer nou eigenlijk uberhaubt nog, of komt hij alleen nog op de buis om zijn lok te laten zien?
Geer staat in de top40 met een of ander liedje.
Peas on earth!
quote:leonor schreef op 20 oktober 2008 @ 20:55:

Niet zo arrogant he, MissMara Dat mogen we gewoon hoor, als we 'onder ons' zijn!
Ja vals he Nijn, sorrie... maar om even op je laatste vraag terug te komen: op het topic van de Havo-scholiertjes zit itsme, en die heeft Geer of Goor in het hotel in Turkije onmoet!!! Tof he!!! Kun je beter je vraag even aan haar stellen.
quote:MissMara schreef op 20 oktober 2008 @ 20:59:

[...]

Dat mogen we gewoon hoor, als we 'onder ons' zijn! Psies, als het hier zelfs niet mag...
quote:leonor schreef op 20 oktober 2008 @ 20:59:

Ja vals he Nijn, sorrie... maar om even op je laatste vraag terug te komen: op het topic van de Havo-scholiertjes zit itsme, en die heeft Geer of Goor in het hotel in Turkije onmoet!!! Tof he!!! Kun je beter je vraag even aan haar stellen.Dan ga je toch direct je geld terugvragen. Daar is vast een calamiteitenfonds voor.
Ja dat is eigenlijk wel waar. Juist hier mogen we onszelf op de borst kloppen, waar anders kan dit op het viev-forum? Die Geleerd is zo slecht nog niet, ook al is hij dan geleerd. Als jullie me nu even willen excuseren, ben nog steeds verdiept in Gramsci en Wittgenstein. Een cordiale groet!
Of slachtofferhulp.
Lees je het wel in het Latijn respectievelijk Oud-Duits, Leonoor?
quote:didi schreef op 20 oktober 2008 @ 21:03:

[...]

Dan ga je toch direct je geld terugvragen. Daar is vast een calamiteitenfonds voor.
Er zou in hun kielzog een groep Riaggers moeten volgen, een beetje zoals met die heimweelijers in Marokko.
Ja Nijn, ik zou de zeven delen van de werken die Gramsci in de gevangenis schreef natuurlijk in het Italiaans moeten lezen. Maar dan moet ik eerst met de bus naar de Italiaanse boekhandel en dat is nu ook weer zo pauper. Vandaar dat ik ze in het Spaans lees. "Cuadernos de la carcel".
quote:didi schreef op 20 oktober 2008 @ 21:09:

Er zou in hun kielzog een groep Riaggers moeten volgen, een beetje zoals met die heimweelijers in Marokko.Hee, toch nog iemand die serieus op de vraag van Geleerd (hoe zien jullie de toekomst van de multiculturele samenleving) reageert!
Oeh spannend. Veel leesplezier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven