Gezondheid alle pijlers

Koperspiraal

20-01-2016 01:33 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai

Ik heb sinds mijn curettage 30 oktober een koper spiraal gelijk laten zetten.

Nu heb ik hierdoor erg last van menstruatie.

Ik twijfel erover of ik het spiraal laat verwijderen. Heeft iemand hier ervaring daarmee? Het lijkt me zo pijnlijk.
Bij mij werd de pijn tijdens de menstruatie na een dik half jaar minder. Tot die tijd slikte ik aleve. En dat werkt echt super! Soms had ik er 2 nodig. En nu eigenlijk heel af en toe dat ik het nog slik..

Ik heb nog geen ervaring met het verwijderen..
Dat schijnt heel normaal te zijn in het begin. Na een aantal maanden moet het een stuk minder worden.
Bij mij bleef het extra pijnlijk voor ongeveer een jaar. maar twee paracetamol elke 4 uur deed wonderen!

Het spiraaltje verwijderen is een stuk aangenamer dan hem zetten.

Een korte hevige pijnscheut en dan voelt het nog wat onwennig.
OMG
Bij mij heeft het ongeveer 3 a 4 maanden geduurd voordat de menstruatie minder heftig werd. Nog even doorzetten dus!

Verwijderen is overigens zo gepiept en niet zo pijnlijk, maar als je dan weer spijt krijgt schiet het niet echt op..
Ik heb nu 4 jaar een koperspiraal en heb nooit last van krampen gehad. Ik denk dat dat verschilt per vrouw en of je natuurlijke cyclus ook altijd klachtvrij was.

De plaatsing bij mijn eerste had ik een paar maanden na de bevalling laten doen, en dat deed geen pijn. 3 jaar daarna laten vervangen door een nieuwe, verwijdering en plaatsing waren pijnlijk, als een wee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven