Algemeen vluchtelingentopic deel 5

18-12-2015 22:42 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Ikbenanoniem schreef op 19 januari 2016 @ 20:01:

[...]

Ze hebben een langer contract en meer zekerheid dan dat de gemiddelde Nederlander tegenwoordig van zijn werkgever krijgt.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:hollebollegijs schreef op 19 januari 2016 @ 22:24:

[afbeelding]

.

[afbeelding]90.000 makkie,wir schaffen es..
Het zullen er dus wel gewoon 90.000 excl. gezinsherenigingen worden

http://nos.nl/artikel/2081485-nieuwsuur ... ekers.html

Het kabinet heeft een prognose dat er dit jaar 90.000 asielzoekers naar Nederland komen naast zich neergelegd. Dat melden bronnen aan Nieuwsuur.

Ambtenaren hebben in november doorgegeven dat ze verwachten dat er in 2016 zo'n 90.000 asielzoekers naar Nederland komen, maar het kabinet heeft ervoor gekozen met een lagere verwachting te werken.

Volgens de bronnen van Nieuwsuur had het kabinet hier politieke redenen voor. Vooral de VVD vond het een onaanvaardbaar hoog getal.
En als we dan toch bezig zijn dan kunnen deze mensen er ook nog wel bij..

Kom maar binnen allemaal:

http://nos.nl/artikel/2081490-uit-het-v ... sland.html

"Als ik terugga naar Somalië, dan zouden de terroristen me proberen te doden. Teruggaan is dus geen optie. Nooit, nooit zal ik teruggaan naar Somalië."

Bashir is een van de vele vluchtelingen in het Griekse niemandsland nabij de Macedonische grens. Hij verblijft in een vervallen hotel waar hij 's nachts slaapt op de kale, betonnen vloer. De Somaliër zit tussen wal en schip. Zoals alle vluchtelingen hier. Ze komen van heinde en ver. Maar niet uit Syrië, Irak of Afghanistan. En daarom mogen ze de grens niet over.
quote:rosemetijs schreef op 20 januari 2016 @ 05:43:

En als we dan toch bezig zijn dan kunnen deze mensen er ook nog wel bij..

Kom maar binnen allemaal:

http://nos.nl/artikel/2081490-uit-het-v ... sland.html

"Als ik terugga naar Somalië, dan zouden de terroristen me proberen te doden. Teruggaan is dus geen optie. Nooit, nooit zal ik teruggaan naar Somalië."

Bashir is een van de vele vluchtelingen in het Griekse niemandsland nabij de Macedonische grens. Hij verblijft in een vervallen hotel waar hij 's nachts slaapt op de kale, betonnen vloer. De Somaliër zit tussen wal en schip. Zoals alle vluchtelingen hier. Ze komen van heinde en ver. Maar niet uit Syrië, Irak of Afghanistan. En daarom mogen ze de grens niet over.

Ik heb gisteren die reportage op Nieuwsuur gezien, Pakistanen, Somaliërs, Marokkanen etc.

Het mooie is dat Griekenland opvang heeft aangeboden in en rond Athene maaaaaar dat willen ze niet, te ver van de grens en de smokkelaars.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Democratie op zijn smalst:

Landtagswahlen: AfD darf nicht an TV-Duellen teilnehmen

http://www.spiegel.de/pol ... teilnehmen-a-1072875.html

Triest stelletje nep democraten
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 20 januari 2016 @ 07:16:

[...]

Ik heb gisteren die reportage op Nieuwsuur gezien, Pakistanen, Somaliërs, Marokkanen etc.

Het mooie is dat Griekenland opvang heeft aangeboden in en rond Athene maaaaaar dat willen ze niet, te ver van de grens en de smokkelaars.

Ik heb het artikel net gelezen en het frustrerende is dat Artsen zonder Grenzen net doen alsof ieder probleemgeval maar in Europa terecht moet kunnen.

Natuurlijk zijn het mensen met individuele verhalen en zijn ze op zoek naar een beter leven maar zo zijn er miljarden mensen in de wereld die wel een beter leven in Europa willen. We kunnen simpelweg niet iedereen opnemen.

Asiel is er voor mensen die vervolgd worden of vluchten voor hun leven, niet voor economische migranten.

De noodhulp aan Griekenland kan m.i. ook wel weer gestopt worden aangezien ze geen enkele moeite doen de buitengrens te bewaken.
Ik vind gooien met bakstenen en dergelijke echt niet kunnen, maar ook niet verwonderlijk gezien er zo weinig oor is naar wat de inwoners zelf eigenlijk willen. Laat dan de mensen in de gemeente gewoon hun stem uitbrengen over het te komen AZC, dat kan geweldloos, maarja dan heb je natuurlijk de grote kans dat mensen tegenstemmen. Maar mensen helemaal geen spreektijd geven vind ik echt niet kunnen, hoezo 'democratie';

http://www.ad.nl/ad/nl/34 ... aar-azc-vergadering.dhtml
quote:rosemetijs schreef op 20 januari 2016 @ 05:18:

[...]

90.000 makkie,wir schaffen es..Nou dan mogen ze na de vorstperiode maar eens aan de slag gaan met huizen bouwen. Ik stel voor ,100.000 appartementen langs de kust .Plek zat, en de touch met het thuisland blijft intact.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik verfoei al het geweld dat ik zie.

Ik vind het te achterlijk voor woorden wat ik zie gebeuren, politie bekogelen, vuurwerk gooien etc. Verwerpelijk.

Ik vind dat soort mensen doodeng, mensen die weinig zelfbeheersing hebben jagen mij angst aan.

En wat daarboven op komt is dat je als je het standpunt inneemt zoals ik (geen gelukszoekers, w`l echte vluchtelingen helpen, liefst in eigen regio en als dat niet anders kan hier, maar niet met miljoenen tegelijk, de nederlandse economie en burgers beschermen tegen gevolgen van het beleid, het niet kunnen verdragen dat er veel ongeregistreerde/onbekende mensen mee'vluchten'voor welke reden dan ook, het goedpraten door de gutmensch, bij bepaalde gedragingen direct het land weer uitzetten,hou de opvang sober etc. etc.) je al snel in de hoek van extreemrechts en onverdraaglijk gezet wordt. Dit helpt de zaak voor geen meter.
Known to cause insanity in laboratory mice
quote:tvandattum schreef op 19 januari 2016 @ 09:17:

[...]

Volgens mij was de procedure altijd sneller, maar is dat met de enorme toestroom niet langer haalbaar.Het was hier altijd al dikke str*nt in een trechter. Zwitserland 6 weken !!! .Niet blijven zelfde dag uitgezet.
quote:Eindeloos schreef op 20 januari 2016 @ 11:17:

[...]

Nou dan mogen ze na de vorstperiode maar eens aan de slag gaan met huizen bouwen. Ik stel voor ,100.000 appartementen langs de kust .Plek zat, en de touch met het thuisland blijft intact.Niet langs de kust, dat is beschermd natuurgebied. Liever in de buurt van een bedrijventerrein, daar is ook meer werk.
verba volant, scripta manent.
quote:Timetraveler schreef op 20 januari 2016 @ 09:42:

Ik vind gooien met bakstenen en dergelijke echt niet kunnen, maar ook niet verwonderlijk gezien er zo weinig oor is naar wat de inwoners zelf eigenlijk willen. Laat dan de mensen in de gemeente gewoon hun stem uitbrengen over het te komen AZC, dat kan geweldloos, maarja dan heb je natuurlijk de grote kans dat mensen tegenstemmen. Maar mensen helemaal geen spreektijd geven vind ik echt niet kunnen, hoezo 'democratie';

http://www.ad.nl/ad/nl/34 ... aar-azc-vergadering.dhtmlmensen wordt de mond gesnoerd, en daarna zeggen ze, de zwijgende meerderheid wil vluchtelingen opnemen!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:mienietjefietje schreef op 20 januari 2016 @ 12:00:

[...]

mensen wordt de mond gesnoerd, en daarna zeggen ze, de zwijgende meerderheid wil vluchtelingen opnemen!

Wat mensen zeggen is niet relevant. Het probleem is er al dus daar moet een oplossing voor gevonden worden.

Hetgeen dus inhoudt dat er tegen de wil van veel mensen in, toch opvang zal plaatsvinden plekken waar het niet bepaald gewenst is.

Tja.. wat doe je daaraan? Die mensen moeten toch ergens wonen. En niemand stelt zn huis ervoor ter beschikking, behalve BN'ers. Oh nee, wacht, die ook niet. Alleen als de camera op ze gericht is.
quote:MarianneDavids schreef op 20 januari 2016 @ 11:41:

[...]

Niet langs de kust, dat is beschermd natuurgebied. Liever in de buurt van een bedrijventerrein, daar is ook meer werk.

S

A

R

C

A

S

M

E
http://nos.nl/artikel/2081579-vluchteli ... erdam.html

In Amsterdam waren het afgelopen half jaar twee keer zedendelicten waarbij een vluchteling betrokken was. Dat schrijft burgemeester Van der Laan in een brief aan de gemeenteraad.

De eerste melding ging over een vluchteling die in een zwembad enkele meisjes had aangerand of lastiggevallen. De politie denkt dat de verdachte, die voortvluchtig is, uit de noodopvang komt. De tweede melding ging over een vluchteling uit de noodopvang die in een café een jonge vrouw heeft betast en lastiggevallen.
quote:Ikbenanoniem schreef op 20 januari 2016 @ 08:19:

[...]

Ik heb het artikel net gelezen en het frustrerende is dat Artsen zonder Grenzen net doen alsof ieder probleemgeval maar in Europa terecht moet kunnen.

.

Die idioten kwamen gisteren ook aan het woord, inderdaad: Opvang voor iedereen, geen hekken, geen grenzen etc.

Wat een mongolen.
quote:mienietjefietje schreef op 20 januari 2016 @ 12:00:

[...]

mensen wordt de mond gesnoerd, en daarna zeggen ze, de zwijgende meerderheid wil vluchtelingen opnemen!Het lijkt me wel zo handig om, in plaats van een inspraakavond, een referendum te houden, dan ziet je buurman niet of je ja of nee aankruist, niemand kan zich met jouw mening bemoeien of mensen de mond snoeren.
http://www.nrc.nl/nieuws/ ... svergadering-geldermalsen

Geen spreekrecht voor inwoners bij raadsvergadering Geldermalsen.
Excuus als dit al voorbij gekomen is, maar ik heb 't hier nog niet gelezen.

http://www.telegraaf.nl/b ... e_geen_enkele_kans__.html

Dan denk ik idd; hoe moeilijk kan 't zijn om dit meteen bij binnenkomst te checken?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Kun je nog lachen , lach dan mee.

Wat een mafklapper die Turk, ongelooflijk. Hij denkt zeker te kunnen scoren om stemmen te winnen voor zijn enge partijtje.

http://www.telegraaf.nl/b ... -NL_ers_opsluiten___.html
De “gewone” media maken zich zorgen over de sociale media.

Tegenstanders zouden elkaar makkelijk vinden en elkaar versterken en ja dat is voor de “knuffelaars” natuurlijk niet prettig.

De knuffelaars denken met weemoed terug aan de pre sociale media tijd toen ze kritiekloos de publieke opinie konden manipuleren, lekker toch als je zelf bepaald welke vluchtelingen-knuffel-iedereen-welkom verhalen je publiceert en vooral wat je niet publiceert, leuke een tweetjes met de staatsomroep (NPO –NOS) geen haan die er naar kraaide.
quote:simbalabimba schreef op 20 januari 2016 @ 13:27:

Excuus als dit al voorbij gekomen is, maar ik heb 't hier nog niet gelezen.

http://www.telegraaf.nl/b ... e_geen_enkele_kans__.html

Dan denk ik idd; hoe moeilijk kan 't zijn om dit meteen bij binnenkomst te checken?

Bedankt voor het delen, dit artikel had ik niet gelezen.

Controleer in Griekenland en zet ze daar weer de grens over, scheelt iedereen een hoop werk en gereis.
http://www.trouw.nl/tr/nl ... -weken-terugdringen.dhtml

Rutte: vluchtelingenstroom binnen acht weken terugdringen.

Het duurt toch nog even vóór er weer verkiezingen komen, bereidt hij zich alvast voor?
quote:MarianneDavids schreef op 20 januari 2016 @ 13:50:

http://www.trouw.nl/tr/nl ... -weken-terugdringen.dhtml

Rutte: vluchtelingenstroom binnen acht weken terugdringen.

Het duurt toch nog even vóór er weer verkiezingen komen, bereidt hij zich alvast voor?.

Als je ze kunt terugdringen, waarom dan 8 weken wachten? Begin er gewoon nu mee!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven