Algemeen vluchtelingentopic deel 5

18-12-2015 22:42 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:obl schreef op 12 februari 2016 @ 16:03:

[...]





Drie maanden? dat gaat nooit niet lukken. Onmogelijk denk ik.

Dat weten die ministers ook wel.

Betekend dit dat de kogel al door de kerk is en we komende zomer weer netjes een paspoort moeten laten zien als we op vakantie gaan? Interesting...Vroeger kreeg je dan een stempel in je paspoort, op een ID kaart wordt dat lastig.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat het een digitaal stempel wordt, wat uiteraard 50 jaar in een database bewaard moet blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een Bob Evers boek aan het lezen (Dank je wel, lieve Sunemom) en verlang terug naar de tijd van controles bij elke grenspassage, stempels in paspoorten en douaniers die je contanten en je deviezenboekje controleren....



https://books.google.nl/b ... hWDlQ4KHfYTA-gQ6AEIKTAG#v=onepage&q=deviezenboekje&f=false
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
De mensenrechtenorganisaties vinden de situatie in kamp Heumensoord "mensonwaardig". Ik weet niet of die lui naar het tv programma Rot op naar je eigen land hebben gekeken. Maar daar lieten ze vluchtelingententenkampen in Jordanie en Turkije zien waar soms maar liefst 80.000!!! vluchtelingen verbleven en dat is toch andere koek dan Heumensoord hoor. Ook daar kan het koud zijn en regenen in de winter, het zijn zanderige gebieden dus die worden zeker modderig. Ze hebben geen van allen de hele dag wat te doen, ook geen scholing voor de kinderen zoals ze hier wel geregeld hebben. Ze krijgen daar geen cent week geld en moeten toch zelf voor hun eten zorgen. De water voorziening komt uit een kraantje van een leiding uit de grond, dus douchen en wassen met een emmertje. De wc's zijn vaak gaten in de grond. En de privacy en veiligheid in die tenten zijn ook niks. En de medische hulp, daar moet je ook voor in de rij gaan staan.



Vervolgens gaan ze per bootje naar Griekenland en vanaf het vaste land een dagen durende voettocht maken (al dan niet met kleine kinderen) en slapen in de buitenlucht zonder medische hulp, te eten, te drinken en te douchen om vervolgens te gaan klagen omdat ze niet in een tentenkamp of azc willen maar meteen een eigen huis (liefst een villa) willen. Ik snap dat niet hoor, wat een volk weer, opgejut door de (linkse) gutmenschen om te gaan zaniken. Was dan maar daar gebleven ipv hier te gaan zeuren en zaniken terwijl je al klauwen vol met geld kost, opgebracht door de belastingbetaler en steeds meer uitgeklede ouderen die wegkwijnen in de verzorgingshuizen. En daar hoor ik de ombudsman en mensenrechtenorganisaties niet over. Dat je als bejaarde 2 uur moet wachten om naar de wc begeleid te kunnen worden of om half 8 al naar bed moet omdat ze geen tijd hebben om je later naar bed te doen.... Maar ja alles wat van buiten komt moet geknuffeld en gepampert worden anders voelen de gutmenschen zich nicht gut.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Gutmensen daar is ooit een mooi boekje over geschreven:



In de naam van de vrouw de homo en de allochtoon.
quote:Mutsje78 schreef op 12 februari 2016 @ 18:33:

De mensenrechtenorganisaties vinden de situatie in kamp Heumensoord "mensonwaardig". Ik weet niet of die lui naar het tv programma Rot op naar je eigen land hebben gekeken. Maar daar lieten ze vluchtelingententenkampen in Jordanie en Turkije zien waar soms maar liefst 80.000!!! vluchtelingen verbleven en dat is toch andere koek dan Heumensoord hoor. Ook daar kan het koud zijn en regenen in de winter, het zijn zanderige gebieden dus die worden zeker modderig. Ze hebben geen van allen de hele dag wat te doen, ook geen scholing voor de kinderen zoals ze hier wel geregeld hebben. Ze krijgen daar geen cent week geld en moeten toch zelf voor hun eten zorgen. De water voorziening komt uit een kraantje van een leiding uit de grond, dus douchen en wassen met een emmertje. De wc's zijn vaak gaten in de grond. En de privacy en veiligheid in die tenten zijn ook niks. En de medische hulp, daar moet je ook voor in de rij gaan staan.



Vervolgens gaan ze per bootje naar Griekenland en vanaf het vaste land een dagen durende voettocht maken (al dan niet met kleine kinderen) en slapen in de buitenlucht zonder medische hulp, te eten, te drinken en te douchen om vervolgens te gaan klagen omdat ze niet in een tentenkamp of azc willen maar meteen een eigen huis (liefst een villa) willen. Ik snap dat niet hoor, wat een volk weer, opgejut door de (linkse) gutmenschen om te gaan zaniken. Was dan maar daar gebleven ipv hier te gaan zeuren en zaniken terwijl je al klauwen vol met geld kost, opgebracht door de belastingbetaler en steeds meer uitgeklede ouderen die wegkwijnen in de verzorgingshuizen. En daar hoor ik de ombudsman en mensenrechtenorganisaties niet over. Dat je als bejaarde 2 uur moet wachten om naar de wc begeleid te kunnen worden of om half 8 al naar bed moet omdat ze geen tijd hebben om je later naar bed te doen.... Maar ja alles wat van buiten komt moet geknuffeld en gepampert worden anders voelen de gutmenschen zich nicht gut.



Dat heb je heel mooi verwoord.

Wanneer wordt men nu eens echt wakker?
Interessant stukje wel uit dat boekje uit de jaren 90 maar nog steeds wel actueel:



De kloof tussen politiek en burger



Een van de problemen waar intellectuelen zich regelmatig mee bezig houden is dat van 'de kloof tussen politiek en burger'. Politici weten niet wat er leeft onder het volk, ze houden zich de hele dag op in hun eigen vergadercircuitjes waar ze de alledaagse realiteit uit het oog verliezen, en vervreemden op die manier de burger van de politiek. Dit is allemaal erg zorgwekkend en dient met kracht te werden tegengegaan.



Een belangwekkende stelling. Maar laten we nu eens kijken wat er gebeurt wanneer er iemand opstaat die aanstalten maakt om die kloof te dichten. Iemand die laten we zeggen voor herinvoering van de doodstraf is, die de grenzen wil dichtgooien voor buitenlanders, en die abortus wil verbieden - allemaal zaken die een groot deel van de bevolking wil, maar die geen enkele 'fatsoenlijke' politicus wil. Zo iemand zou zich volstrekt onmogelijk maken; hij zou door dezelfde intellectuelen die het gat tussen politiek en burger zo graag gedicht zouden zien, beschuldigd werden van 'borreltafelpraat', verwerpelijk populisme, racisme, vrouwenhaat en wat al niet meer. (Vooral het verwijt van 'populisme' doet bizar aan; een populist is bij uitstek iemand die de kloof tussen burger en politiek wil dichten.)



Een treffende illustratie van dit merkwaardige gedrag werd gegeven door voormalig PvdA-voorman Thijs Woltgens, tijdens het 'grote minderhedendebat'. Woltgens, die zich zorgen maakte over de kloof tussen politiek en burger, stelde toen als voorwaarde voor het debat dat alles geoorloofd was, behalve uitspraken die 'electoraal gewin' zouden opleveren. M.a.w.: politici mochten van Thijs alles zeggen, mits ze maar niet de mening van 'het volk' zouden verwoorden. Uiteraard stemde iedereen in met deze voorwaarde.



Luister eens, intellectuelen, het is één van tweeën. Ofwel je gaat de kloof tussen burger en politiek dichten; maar dan moet je borreltafelpraat en populisme toejuichen i.p.v. afkeuren; ofwel je geeft openlijk toe dat het onbeschaafde gepeupel beter niet z'n zin kan krijgen; maar dan moet je ophouden zorgelijk te ouwehoeren over 'de kloof tussen burger en politiek'.
Zijn we nu alweer terug bij die Gutmenschenriedel? Serieus. Man, man, man, man, man, man, man, man, man, man, man, man, man, man, man. Man, man, man, man, man, man, man, man, man.



Vermoedelijk is de bedoeling van veel vaste reageerders in dit topic alleen met gelijkgestemden te zijn. Wellicht is het dan een koddig idee om andere mensen te diskwalificeren door Nietzsche te parafraseren. Hij is niet helemaal mijn filosoof, maar smaken verschillen.



Dan doen we er nog een schepje bovenop, door een tegenstelling te creeeren, die mijns inziens niet bestaat: van linkse mensen mag je niets zeggen, want dan ben je een racist.

Ik ben dan hoegenaamd links, in de ogen van de vaste club reageerders hier, althans. Maar ik vind mezelf geen gutmensch, geen knuffelaar en geen linksgekkie. Het is verbijsterend te moeten constateren dat de discussie hier compleet cyclisch verloopt.
Alle reacties Link kopieren
Er is een nieuw Algemeen vluchtelingentopic deel 6



Met vriendelijke groet,



Moderator Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven