Napraattopic deel 52

14-01-2016 18:24 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Moiren_ schreef op 20 januari 2016 @ 11:46:

[...]

Wat een bijzonder contrast. Ik vind dat altijd wel iets fascinerends hebben.Dat verschil bedoel je? Ik vind er niets fascinerend aan. Ik vind het triest.
LOEP ME MAAR aub.
quote:GrimbleGrumble schreef op 20 januari 2016 @ 11:36:

[...]

Weet ik ook wel. Maar ik ben toevallig heel gevoelig voor zielige mensen. Dan kun je wel denken: ik word belazerd, maar ik ga altijd uit van oprechtheid bij de ander. Zolang ik daar zelf tevreden mee ben, maakt het me niet zo uit of iemand me belazert of niet.Vreemde redenering. Laat je het dan niet min of meer gebeuren dat ze je belazeren?
LOEP ME MAAR aub.
Ik betrap mezelf er ook wel op hoor, van die stomme dt fouten (of Solo betrapt me erop )

Op mijn werk probeer ik er echt op te letten, want voorbeeldfunctie. Maar hier schrijf ik soms zo snel iets op dat er domme fouten insluipen.

Mijn collega's schrijven over het algemeen goed Nederlands, soms gebruiken ze wel typische dingen uit die streek, fouten die daar vaker worden gemaakt. Alleen mijn collega's uit een ver Aziatisch land is soms moeilijk te begrijpen, ook als hij spreekt.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 20 januari 2016 @ 12:39:

Ik betrap mezelf er ook wel op hoor, van die stomme dt fouten (of Solo betrapt me erop )

Op mijn werk probeer ik er echt op te letten, want voorbeeldfunctie. Maar hier schrijf ik soms zo snel iets op dat er domme fouten insluipen.

Mijn collega's schrijven over het algemeen goed Nederlands, soms gebruiken ze wel typische dingen uit die streek, fouten die daar vaker worden gemaakt. Alleen mijn collega's uit een ver Aziatisch land is soms moeilijk te begrijpen, ook als hij spreekt.

Dit. Maar ik vind het oprecht fijn als ik erop gewezen word.

Ik denk wel dat mensen die het echt helemaal onder de knie hebben, nooit fouten maken. Ook al schrijven ze heel snel. Daar hoor ik dus niet bij.
Life is short. Eat dessert first.
Ik maak nooit dt fouten, hoe snel ik ook schrijf. Het zit gewoon in mijn hoofd hoe het moet en mijn vingers doen dan automatisch mee. Mocht er wel een dt fout staan, dan 'voel' ik dat en kun je het direct corrigeren.
Zelfs ik maak wel eens een taalfout. Bijvoorbeeld als onderwerp en persoonsvorm ver uit elkaar staan in een zin, dan gaat het wel eens mis, d/t-gewijs.
The early bird suffers longer.
Week 38 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Solomio schreef op 20 januari 2016 @ 13:15:

Zelfs ik maak wel eens een taalfout. Bijvoorbeeld als onderwerp en persoonsvorm ver uit elkaar staan in een zin, dan gaat het wel eens mis, d/t-gewijs.
Life is short. Eat dessert first.
quote:hatsetats schreef op 20 januari 2016 @ 08:13:

Hoe komt het dat het zweet van puberjongens zo vreselijk stinkt? Bij ons op de gym sport tegenwoordig een grote groep van ee of andere sportvereniging en daar komt me een vieze lucht vanaf als ze klaar zijn, niet normaal.Pubers vinden van elkaar niet dat ze zo vreselijk stinken. Inderdaad hormonen, en omdat jij niet meer geïnteresseerd bent in pubers schrikt het jou meer af dan het pubers onderling zou afschrikken. Dochter vindt haar broers ook mega stinken, terwijl ik vind dat alle andere pubers erger stinken dan die van mij.

Zelfs ik maak wel eens een taalfout. Bijvoorbeeld als onderwerp en persoonsvorm ver uit elkaar staan in een zin, dan gaat het wel eens mis, d/t-gewijs.Ik ook hoor, schaam me daar ook niet voor. Echter stukken voor derden, lees ik altijd drie keer na. Zeker in een onderwijsgerelateerde baan, vind ik het niet kunnen dat je dat dan fout doet.

Zelfs ik maak wel eens een taalfout. Bijvoorbeeld als onderwerp en persoonsvorm ver uit elkaar staan in een zin, dan gaat het wel eens mis, d/t-gewijs.Fijn om te weten dat ik niet de enige ben.
Ik vind mijn stinkpubers bij tijd en wijle ook ontzettend meuren, maar we hadden laatst een logeerpuber waar ik echt van achterover sloeg. Ik heb de mijne verzekerd dat ik nooit meer zal zeggen dat ze stinken.

Mijn fanatiek sportende stinkerd heeft geschoren oksels, dat scheelt wel het een en ander aan meur.
quote:fietsie schreef op 20 januari 2016 @ 13:37:

[...]

Pubers vinden van elkaar niet dat ze zo vreselijk stinken. Inderdaad hormonen, en omdat jij niet meer geïnteresseerd bent in pubers schrikt het jou meer af dan het pubers onderling zou afschrikken. Dochter vindt haar broers ook mega stinken, terwijl ik vind dat alle andere pubers erger stinken dan die van mij.Moet je eens voorstellen zo'n hok vol na n flinke training
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:hatsetats schreef op 20 januari 2016 @ 14:16:

[...]

Moet je eens voorstellen zo'n hok vol na n flinke trainingJe zet elke keer een raam open, daar zou ik mij aan zitten ergeren. Niet eens aan zweet luchten, maar aan iemand die zomaar beslist om een raam open te zetten, zonder andere te vragen.
quote:Poltergeist2016 schreef op 20 januari 2016 @ 14:24:

[...]

Je zet elke keer een raam open, daar zou ik mij aan zitten ergeren. Niet eens aan zweet luchten, maar aan iemand die zomaar beslist om een raam open te zetten, zonder andere te vragen.Jij hebt echt een beetje moeite met lezen he?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:hatsetats schreef op 20 januari 2016 @ 15:02:

[...]

Jij hebt echt een beetje moeite met lezen he?Nee ik niet.
Ik word depressief van het armoedetopic.
http://www.telegraaf.nl/b ... met_hennepkwekerij__.html

Wat triest gebeuren dit.

Arme kinderen.

Zelfs ik maak wel eens een taalfout. Bijvoorbeeld als onderwerp en persoonsvorm ver uit elkaar staan in een zin, dan gaat het wel eens mis, d/t-gewijs.Dit. Als ik dan terug lees zie ik het zelf eigenlijk ook altijd wel.
quote:Poltergeist2016 schreef op 20 januari 2016 @ 15:15:

http://www.telegraaf.nl/b ... met_hennepkwekerij__.html

Wat triest gebeuren dit.

Arme kinderen.Wat een goede actie van die bezorger zeg.
Ik maak best vaak dialectfouten. Ik spreek ook een soort geconstrueerd, hypercorrect Nederlands. Allemaal overcompensatie.

En waarom zeg je 'zelfs ik'?

Gewoon benieuwd naar.

Iedereen maakt wel eens een foutje in taal of praktisch iedereen volgens mij.
quote:Eleonora-1 schreef op 20 januari 2016 @ 15:30:

[...]

En waarom zeg je 'zelfs ik'?

Gewoon benieuwd naar.

Iedereen maakt wel eens een foutje in taal of praktisch iedereen volgens mij.

Omdat ik door Stone werd genoemd als degene die haar wel eens op een fout wijst.

En ik hier toch zeker bekend sta als taalnazi.
The early bird suffers longer.
Week 38 van de Extremely Demotivational Calendar
Aha, ok hahaha
quote:barbaracartland schreef op 20 januari 2016 @ 15:30:

Ik maak best vaak dialectfouten. Ik spreek ook een soort geconstrueerd, hypercorrect Nederlands. Allemaal overcompensatie.Ik heb ooit bij mijn vader in de klas gezeten. Die sprak in de klas ook anders dan thuis, veel beter gearticuleerd en nog meer ABN. Thuis kan ie nog wel eens met een duidelijk Brabants accent praten.
Zo leuk, vrijdag ga ik naar 2 films in ons filmhuis. Tussendoor een hapje eten bij een eetcafé. Dat doe ik heel soms, eigenlijk niet vaak genoeg. Ik heb er zin in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven