Napraattopic deel 52

14-01-2016 18:24 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Babs, al het gepraat over Duitse taal heeft me op hele gekke gedachten gebracht!
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 20 januari 2016 @ 19:32:

Babs, al het gepraat over Duitse taal heeft me op hele gekke gedachten gebracht!Je gaat op Schlagerles?
quote:Moiren_ schreef op 20 januari 2016 @ 19:32:

[...]

Je gaat op Schlagerles?Ja, samen met Yasmijn!
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 20 januari 2016 @ 19:33:

[...]

Ja, samen met Yasmijn!

Enig!

*onthouden waar ik niet moet zitten bij een forummeet*

Nee, helaas, ik kan helemaal niet zingen. Dus schlagerles wordt niets.

Maar ik ben vandaag wel begonnen in een boek in het Duits. En dat is toch al wel zo'n 30 jaar geleden. Gaat langzamer dan ik gewend ben te lezen, maar wel leuk om te doen.
Dat is wel leuk.

Mijn Duits en Frans zijn zo ver weggezakt dat ik echt geen boek meer zou kunnen lezen.
Frans zou ik nog geen strip meer ik kunnen lezen. Maar Duits gaat eigenlijk best goed. Soms moet ik een lange zin wel even twee keer lezen om precies te volgen wat er staat, maar vocabulaire gaat prima, dat valt me heel erg mee.
quote:hatsetats schreef op 20 januari 2016 @ 19:13:

[...]

Dan kom ik maar niet nee

Jammer, jou zou ik nou best graag in het echie willen zien.

Maar, mits geheimhoudingsplicht en uitlachverbod, kunnen we ook wel een sportschoolmeet doen.

Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 20 januari 2016 @ 19:36:

Maar ik ben vandaag wel begonnen in een boek in het Duits. En dat is toch al wel zo'n 30 jaar geleden. Gaat langzamer dan ik gewend ben te lezen, maar wel leuk om te doen.

Leuk! Ik was even verheugd dat je een van ons zou worden, maar nu ben ik vooral benieuwd wat je leest en of het leuk is.

Ik lees wel Engels (en Duits en Nederlands, natuurlijk) om mezelf een beetje op niveau te houden, maar mijn Frans is abominable. Ik gebruik het ook nooit.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 20 januari 2016 @ 19:36:

Ik dacht dat kunnen zingen niet noodzakelijk was bij schlagers. Maar dat kan ook aan mijn gebrekkige talenkennis liggen, ik ben abominabel slecht in Duits.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Wat moet ik doen om een van jullie te worden?

Ik lees "Die Welt von Gestern" van Stefan Zweig. Volgens mijn vader een heel mooi boek. Hierna wil ik Steppenwolf van Hesse nog in het Duits lezen, die heb ik zelf wel ooit in het Nederlands gelezen en vond ik erg mooi.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 20 januari 2016 @ 19:33:

[...]

Ja, samen met Yasmijn! Roberto Blanco!
Pas las ik weer eens een boek in het Nederlands, normaal lees ik voornamelijk Engels. En ik genoot er echt van, zag weer hoe rijk de Nederlandse taal ook is.
quote:yasmijn schreef op 20 januari 2016 @ 19:49:

[...]

Roberto Blanco!
quote:feow schreef op 20 januari 2016 @ 19:43:

[...]

Jammer, jou zou ik nou best graag in het echie willen zien.

Maar, mits geheimhoudingsplicht en uitlachverbod, kunnen we ook wel een sportschoolmeet doen.

AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Er is een nieuw Napraattopic deel 53

Veel plezier met napraten.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven