Kleding over, wat ermee doen?

21-01-2016 14:00 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Misschien een rare vraag, maar heeft een van jullie een idee? Ik heb eigenlijk heel veel kleding die ik niet meer aantrek en die er echt nog mooi uitziet. Ik zou er graag iemand blij mee willen maken, maar hoe geen idee hoe ik dat kan doen.

Het gaat bijvoorbeeld om kleding die voor een kantoorfunctie/representatieve functie goed kan en sommige stukken zijn nauwelijks gedragen, maar ook stukken die bijvoorbeeld voor wat oudere meiden misschien wel leuk zijn. Dit geldt ook voor een aantal mooie leren tassen.

Bedankt voor het meedenken!
Misschien bestaat Dress for Succes nog ergens. Daar zijn destijds al mijn carrièrepakken naartoe gegaan inclusief bijpassende pumps en andere accessoires.
verba volant, scripta manent.
Ik heb laatst een hele berg naar de kledingbank gedaan, die waren er erg blij mee.
Gewoon naar Het Goed brengen, of het Leger des Heils.

Of verkopen of weggeven via een lokale Facebook pagina. Daar zijn ook allerlei initiatieven.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Kijkend er in je buurt eenmkledingbank is of een inzamelpunt voor vluchtelingen. Persoonlijk vind ik het nooit zo belangrijk aan wie ik het geef als het maar niet in de containter gaat of jarenlang werkloos in de kast ligt.
Via de facebookgroepen doe ik trouwens nooit meer. Miss net de verkeerde getroffen steeds maar veel hebberigheid en ziekelijke verzamelaars is mijn ervaring. Oom al meegemaakt dat hoede merkkleding die ik had weggegeven werd verkocht. Op dat soort mensen kots ik echt!
Ik weet niet waar je woont maar in Den Haag heb je 'Pakkie Deftig' van de Kessler Stichting (daklozen). De kleding wordt daar door cliënten en vrijwilligers gewassen en gesorteerd en vervolgens verkocht. Het geld komt dan ten goede aan de stichting.

Pakkie Deftig
Bedankt allemaal! Hier kan ik wat mee.
Je kan het ook verkopen op unitedwardrobe.nl/com

Of weggeven aan de kledingbank/kringloop?
Cherish your past, live for today, and dream your future.
Ik gooi het hier in zo'n bak voor kleding en textiel. Daar doe ik ook oid beddengoed in bv.
Ik wil mij best opwerpen als adoptie-adres voor leren tassen hoor

Maar zonder gekheid;

Kledingbank inderdaad? Weggeeftopic hier op Viva?

En anders beheer ik een Facebookgroep voor mensen die een maagverkleining ondergaan hebben en dus heel veel nieuwe kleding moeten kopen. Daar neerzetten mag ook altijd, komt ook erg goed terecht
668, the neighbour of the Beast
In Den Bosch is ook een kleding punt voor mensen met een uitkering. Als ze een sollicitatiegesprek hebben kunnen ze daar representatieve kleding komen passen en ik geloof lenen, of anders tegen een kleine bijdrage kopen.

Misschien is dat wat, of hebben ze dat in je eigen woonplaats ook?

Lief van je dat je een goede bestemming zoekt voor je kleding!
Welke maat is het?
Silence is golden. Duct tape is silver.
Maat 34/36. Ik ga eens op zoek naar een dress for succes of iets soortgelijks in de buurt.

Ik wil liever geen mensen aan huis of het opsturen, dus ga het ergens heen brengen.
Naar de kringloop brengen, ik kijk naar die met een goed doel. Niet de commerciële.
Stichting Packmee. Stuur je het gratis naar toe. Wordt verkocht en de opbrengst gaat naar kika. http://www.packmee.nl
In den Haag Schroeder Kringloop hebben diverse winkels, nu ook 1 in Rotterdam, is ook een goede doelenstichting.

Ik kom er graag. Dat Pakkie Deftig vind ik een vies winkeltje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven