Gezondheid alle pijlers

Huidkanker

20-12-2015 10:27 443 berichten
Mijn man had een vrij grote moedervlek op zijn rug. Die had hij al vanaf zijn geboorte. Tijdens onze laatste vakantie in september zag ik dat die moedervlek ging veranderen. Er kwam een soort van gelige korst op. Mijn man had het zelf ook al gezien en is na de vakantie gelijk naar de huisarts gegaan. Die moedervlek is toen weg gesneden en op de kweek gezet. Het bleek kwaadaardig te zijn. Toen hebben ze de huid er omheen weg gesneden en zijn ook flink de diepte in gegaan. Tijdens de operatie zagen ze uitzaaiingen maar de huid op de uiteinden was schoon. Afgelopen maandag heeft mijn man een PET scan gehad. Donderdag heeft hij daar de uitslag van gehad en het bleek dat het uitgezaaid is naar de lymfe klieren in zijn oksel. Ze gaan nu met een team van artsen bespreken wat ze gaan doen.

A : operatief verwijderen van de lymfeklieren

B: medicatie in de vorm van tabletten of infuus.

C: een combinatie van A en B

Wij horen dus donderdag wat ze gaan doen. Wat ik wil met dit topic? Deels van me afschrijven maar ik wil ook heel graag mensen waarschuwen om niet door te blijven lopen met een moedervlek die veranderd en ik wil graag mensen er attent op maken om moedervlekken goed in de gaten te houden.
Alle reacties Link kopieren
Uit de meeleesstand... allemachtig, wat heftig.

Heel veel sterkte.
Amai, zo'n slecht nieuws! Heel veel sterkte voor jullie allebei
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Als mijn man vanochtend nog geen ontlasting heeft gehad willen ze hem toch gaan opereren. Tijdens de operatie besluiten ze of een een bypass aan gaan leggen of dat ze klieren weg gaan snijden zodat de druk van de darm af gaat of misschien een ( tijdelijke) stoma. Als hij daarna weer aangesterkt is willen ze toch beginnen met immunotherapie in de vorm van tabletten. We wachten het maar af want het plan van aanpak veranderd elk moment in het ziekenhuis.
Wat een schrik voor jullie. Zó plotseling erg ziek.

Heel veel sterkte Blondie!
Pffffff
Ook even uit de meeleesstand. Wat veel voor jullie ineens. Heel veel sterkte!
Heel veel sterkte, wat een nachtmerrie!
Meelezer hier. Heel veel sterkte voor jou en je man.
Life is short. Eat dessert first.
Is hij geopereerd Blondie of zijn er andere ontwikkelingen? Sterke voor jou, je man en jullie zoon.
Wat vreselijk. Veel sterkte
Jeetje, wat gaat hij bizar snel achteruit. Zo voel je je prima, zo wordt je aan alle kanten behandeld opeens. .. Sterkte!
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Geen woorden voor alleen maar sterkte gewenst.

Liefs
Och, wat een schrik en angst. Geen woorden voor, behalve sterkte en het allerbeste voor jullie.
Geen woorden voor,ontzettend veel sterkte...

Krijg de rillingen van dit topic. Mijn man heeft ook een rare moedervlek op zijn rug, halfjaar geleden is hij hiervoor al bij de huisarts geweest die vond het niet verontrustend. Nu ik dit topic weer lees krijg ik er toch de rillingen van..
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Sterkte Blondie en man.

Heel veel sterkte.

Mijn man is vanmiddag geopereerd. Waar we zo bang voor waren bleek toch niet het geval. De tumor was niet zo gegroeid dat het tegen zijn darmen kwam. Waarschijnlijk is de stoelgang stil gelegd door alle pijnstillers. Ze wachten nu af om de stoelgang weer op gang te krijgen en daarna kunnen ze pas daadwerkelijk wat aan de kanker gaan doen. Dus het was een goede dag.
Gelukkig Blondie! Wat een opluchting zal dit voor jullie zijn!
Fijn Blondie dat je de moeite neemt om ondanks al je zorgen een update te geven. Ik hoop dat je man een zo goed mogelijke nacht ingaat met hopelijk ook snel een herstelde stoelgang.

Wederom sterkte
Tjonge, dat is goed nieuws maar ook wel heftig dat daar een operatie voor nodig was zeg.
Hatsjikideee...
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Wow, Blondie, dat is toch heel iets positiever dan gisteren verwacht.

Was het al bekend dat hij een tumor in de darmen had? Volgens mij had je dat nog niet geschreven.

Bijwerkingen van pijnstillers zijn inderdaad vreselijk. Ik heb er ook altijd last van. Heb verschillende medicijnen die ik alleen in combinatie met anderen krijg.

Ik hoop dat de darmen snel weer op gang komen. En dat jullie ook kunnen beginnen aan een behandeling.

Heeft hij nu zijn MRI gehad?
Hij heeft dus geen tumor in zijn darmen. Ze hadden een heel stuk huid weg gehaald in zijn onderrug. Die wond werd onrustig en is gaan ontsteken waarschijnlijk toch door uitzaaiingen. Omdat hij ook geen ontlasting meer had waren ze bang dat de tumor van zijn rug tegen de darmen aandrukte en zo alles af klemde. Ze hadden het over een bypass maken of klieren weg snijden en een tijdelijke stoma. Gisteren tijdens de operatie bleek er eigenlijk niks aan de hand te zijn. Het zag er allemaal goed uit. Ze hebben hem doorgespoeld en we hopen dat nu de stoelgang weer op gang komt. Waarschijnlijk hebben alle pijnstillers de stoelgang plat gelegd. De hersenscan was gelukkig goed !
quote:wished- schreef op 21 januari 2016 @ 20:53:

Geen woorden voor,ontzettend veel sterkte...

Krijg de rillingen van dit topic. Mijn man heeft ook een rare moedervlek op zijn rug, halfjaar geleden is hij hiervoor al bij de huisarts geweest die vond het niet verontrustend. Nu ik dit topic weer lees krijg ik er toch de rillingen van..

Ik hoop dat je man toch dringend eens een dermatoloog naar die vlek laat kijken. Zie het verhaal van mijn zoon hierboven, hij is maar 10 jaar en eigenlijk waren we er maar net op tijd bij. Hij had hetzelfde kunnen krijgen als Blondie's man. Hiervoor hebben we dus ook enkele weken in spanning afgewacht. Gelukkig is alles goed afgelopen. Maar hij moet wel elke 6 maanden op controle (tot nu toe jaarlijks) Met zulke vlekken mag je gewoon geen risico nemen.

Veel beterschap voor je man, Blondie!
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Gelukkig geen tumor in zijn darmen! Hopelijk beginnen ze nu snel aan de rest van de behandeling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven