Gezondheid alle pijlers

Huidkanker

20-12-2015 10:27 443 berichten
Mijn man had een vrij grote moedervlek op zijn rug. Die had hij al vanaf zijn geboorte. Tijdens onze laatste vakantie in september zag ik dat die moedervlek ging veranderen. Er kwam een soort van gelige korst op. Mijn man had het zelf ook al gezien en is na de vakantie gelijk naar de huisarts gegaan. Die moedervlek is toen weg gesneden en op de kweek gezet. Het bleek kwaadaardig te zijn. Toen hebben ze de huid er omheen weg gesneden en zijn ook flink de diepte in gegaan. Tijdens de operatie zagen ze uitzaaiingen maar de huid op de uiteinden was schoon. Afgelopen maandag heeft mijn man een PET scan gehad. Donderdag heeft hij daar de uitslag van gehad en het bleek dat het uitgezaaid is naar de lymfe klieren in zijn oksel. Ze gaan nu met een team van artsen bespreken wat ze gaan doen.

A : operatief verwijderen van de lymfeklieren

B: medicatie in de vorm van tabletten of infuus.

C: een combinatie van A en B

Wij horen dus donderdag wat ze gaan doen. Wat ik wil met dit topic? Deels van me afschrijven maar ik wil ook heel graag mensen waarschuwen om niet door te blijven lopen met een moedervlek die veranderd en ik wil graag mensen er attent op maken om moedervlekken goed in de gaten te houden.
Als de tijd het toelaat zou ik ook een second opinion aanvragen. Ik neem aan dat hij ook corticosteroïden voor de zwelling krijgt?

Heel veel sterkte!
quote:polydox schreef op 23 januari 2016 @ 10:51:

Als de tijd het toelaat zou ik ook een second opinion aanvragen. Ik neem aan dat hij ook corticosteroïden voor de zwelling krijgt?

Heel veel sterkte!Blondie zegt dat de artsen in het ziekenhuis al overleggen met een medisch team in andere ziekenhuizen. Nu is de tijd er niet naar om een second opinion te gaan vragen.
Alle reacties Link kopieren
Och toch, Blondie. Ik weet niet wat ik moet zeggen. Ongelooflijk dat het zó snel gaat. Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen.
Jeetje, ik schrik van de heftige ontwikkelingen. Inderdaad een regelrechte nachtmerrie. Heeeeeel veel sterkte gewenst!!!
Oh Blondie toch, wat een achtbaan en wat hoop ik toch dat het met een sisser afloopt straks. Goed dat er overleg is. Dan is dicht bij huis een prima plan.

Heel, heel, heel veel sterkte
Hi blondie, hoe is het vandaag met je man? Is hij al iets minder misselijk?

Hoe vaak krijgt hij bestraling?

Weet gewoon niet wat ik moet zeggen..

Heel veel sterkte
Hopend op 'goed' nieuws even bijlezen. Wat een nachtmerrie.

heel veel sterkte
Wat een slecht nieuws. Knuffel voor jou Blondie.
quote:swissie schreef op 23 januari 2016 @ 18:29:

Hi blondie, hoe is het vandaag met je man? Is hij al iets minder misselijk?

Hoe vaak krijgt hij bestraling?

Hij heeft gisteren een bestraling gehad in Tilburg. Tja omdat wij dat nog graag wilden. De arts zag het niet zo zitten. Wij hebben dan alles gedaan wat mogelijk was. Voor de rest kunnen ze niks meer voor hem doen. Ik vroeg gisteren om een prognose. Dat was niet te zeggen, het kon weken duren maar ook een paar maanden. Mijn man en ik beseffen wel dat het op een eind loopt. Hij weet niet van dit topic. Dit is voor mij om af te schrijven.
willen ze dan niet verder gaan met bestralen?

Ik kan me voorstellen dat de situatie er momenteel hopeloos uitziet. Maar al is deze uitzaaiing vrij zeldzaam, er zijn echt veel mensen met ervaring. Bestraling is in eerste instantie de beste optie omdat dat direct de druk van de zenuwen etc afhaalt.

Ik zal even kijken of ik wat ervaringen voor je kan vinden.

Maar geef alsjeblieft niet op!
Jeetje, wat een nachtmerrie.. Weet niet wat ik zeggen moet.. Dit gun je niemand, lieve blondie veel sterkte
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Wat een nachtmerrie Blondie, heel veel sterkte!

Goed dat je hier van je af kunt schrijven.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Wat een nachtmerrie. Heel veel sterkte gewenst samen.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-01-2016 22:53
Reden: medisch advies
% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-01-2016 22:53
Reden: medisch advies
% gewijzigd
Ik wil je sterkte toe wensen in deze moeilijke tijden.
Blondie, ik wens je veel sterkte in deze moeilijke tijd. Je bent gedwongen in een achtbaan gestapt die maar doordendert en niet stopt. Dat is ongelofelijk rot, zacht uitgedrukt.

Ik denk aan je. Je bent niet alleen.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Swissie. Zo ongepast wat je doet.

Blondie, wat een nachtmerrie. Heel veel sterkte.
Sterkte Blondie, ongelooflijk dat jullie leven in zo'n korte tijd zo'n verschrikkelijke wending heeft genomen.

Ik vind het vreselijk, dit kan dus zo maar gebeuren.
Heel veel sterkte, Blondie.

Wat vind ik dit erg voor jullie

Ik hoop dat je man zich door behandeling wat beter voelt, maar heel veel sterkte voor jullie beiden.
sorry Blondie,

blijkbaar ben ik ongepast bezig als ik je probeer te helpen.

ik zal me in meeleesstand terugtrekken.

Heel veel sterkte
quote:vivapimpelmees schreef op 23 januari 2016 @ 22:56:

Swissie. Zo ongepast wat je doet.

Blondie, wat een nachtmerrie. Heel veel sterkte.

Geen idee wat er ongepast was aan mijn opmerkingen.

Ik leef al jaren met deze ziekte, heb erg veel gelezen en geef alleen wat er in andere landen gebeurt.

Zal hier niet meer reageren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven