Huidkanker
zondag 20 december 2015 om 10:27
Mijn man had een vrij grote moedervlek op zijn rug. Die had hij al vanaf zijn geboorte. Tijdens onze laatste vakantie in september zag ik dat die moedervlek ging veranderen. Er kwam een soort van gelige korst op. Mijn man had het zelf ook al gezien en is na de vakantie gelijk naar de huisarts gegaan. Die moedervlek is toen weg gesneden en op de kweek gezet. Het bleek kwaadaardig te zijn. Toen hebben ze de huid er omheen weg gesneden en zijn ook flink de diepte in gegaan. Tijdens de operatie zagen ze uitzaaiingen maar de huid op de uiteinden was schoon. Afgelopen maandag heeft mijn man een PET scan gehad. Donderdag heeft hij daar de uitslag van gehad en het bleek dat het uitgezaaid is naar de lymfe klieren in zijn oksel. Ze gaan nu met een team van artsen bespreken wat ze gaan doen.
A : operatief verwijderen van de lymfeklieren
B: medicatie in de vorm van tabletten of infuus.
C: een combinatie van A en B
Wij horen dus donderdag wat ze gaan doen. Wat ik wil met dit topic? Deels van me afschrijven maar ik wil ook heel graag mensen waarschuwen om niet door te blijven lopen met een moedervlek die veranderd en ik wil graag mensen er attent op maken om moedervlekken goed in de gaten te houden.
A : operatief verwijderen van de lymfeklieren
B: medicatie in de vorm van tabletten of infuus.
C: een combinatie van A en B
Wij horen dus donderdag wat ze gaan doen. Wat ik wil met dit topic? Deels van me afschrijven maar ik wil ook heel graag mensen waarschuwen om niet door te blijven lopen met een moedervlek die veranderd en ik wil graag mensen er attent op maken om moedervlekken goed in de gaten te houden.
zaterdag 23 januari 2016 om 10:56
quote:polydox schreef op 23 januari 2016 @ 10:51:
Als de tijd het toelaat zou ik ook een second opinion aanvragen. Ik neem aan dat hij ook corticosteroïden voor de zwelling krijgt?
Heel veel sterkte!Blondie zegt dat de artsen in het ziekenhuis al overleggen met een medisch team in andere ziekenhuizen. Nu is de tijd er niet naar om een second opinion te gaan vragen.
Als de tijd het toelaat zou ik ook een second opinion aanvragen. Ik neem aan dat hij ook corticosteroïden voor de zwelling krijgt?
Heel veel sterkte!Blondie zegt dat de artsen in het ziekenhuis al overleggen met een medisch team in andere ziekenhuizen. Nu is de tijd er niet naar om een second opinion te gaan vragen.
zaterdag 23 januari 2016 om 19:25
quote:swissie schreef op 23 januari 2016 @ 18:29:
Hi blondie, hoe is het vandaag met je man? Is hij al iets minder misselijk?
Hoe vaak krijgt hij bestraling?
Hij heeft gisteren een bestraling gehad in Tilburg. Tja omdat wij dat nog graag wilden. De arts zag het niet zo zitten. Wij hebben dan alles gedaan wat mogelijk was. Voor de rest kunnen ze niks meer voor hem doen. Ik vroeg gisteren om een prognose. Dat was niet te zeggen, het kon weken duren maar ook een paar maanden. Mijn man en ik beseffen wel dat het op een eind loopt. Hij weet niet van dit topic. Dit is voor mij om af te schrijven.
Hi blondie, hoe is het vandaag met je man? Is hij al iets minder misselijk?
Hoe vaak krijgt hij bestraling?
Hij heeft gisteren een bestraling gehad in Tilburg. Tja omdat wij dat nog graag wilden. De arts zag het niet zo zitten. Wij hebben dan alles gedaan wat mogelijk was. Voor de rest kunnen ze niks meer voor hem doen. Ik vroeg gisteren om een prognose. Dat was niet te zeggen, het kon weken duren maar ook een paar maanden. Mijn man en ik beseffen wel dat het op een eind loopt. Hij weet niet van dit topic. Dit is voor mij om af te schrijven.
zaterdag 23 januari 2016 om 19:59
willen ze dan niet verder gaan met bestralen?
Ik kan me voorstellen dat de situatie er momenteel hopeloos uitziet. Maar al is deze uitzaaiing vrij zeldzaam, er zijn echt veel mensen met ervaring. Bestraling is in eerste instantie de beste optie omdat dat direct de druk van de zenuwen etc afhaalt.
Ik zal even kijken of ik wat ervaringen voor je kan vinden.
Maar geef alsjeblieft niet op!
Ik kan me voorstellen dat de situatie er momenteel hopeloos uitziet. Maar al is deze uitzaaiing vrij zeldzaam, er zijn echt veel mensen met ervaring. Bestraling is in eerste instantie de beste optie omdat dat direct de druk van de zenuwen etc afhaalt.
Ik zal even kijken of ik wat ervaringen voor je kan vinden.
Maar geef alsjeblieft niet op!
zaterdag 23 januari 2016 om 22:18
zondag 24 januari 2016 om 09:27
quote:vivapimpelmees schreef op 23 januari 2016 @ 22:56:
Swissie. Zo ongepast wat je doet.
Blondie, wat een nachtmerrie. Heel veel sterkte.
Geen idee wat er ongepast was aan mijn opmerkingen.
Ik leef al jaren met deze ziekte, heb erg veel gelezen en geef alleen wat er in andere landen gebeurt.
Zal hier niet meer reageren
Swissie. Zo ongepast wat je doet.
Blondie, wat een nachtmerrie. Heel veel sterkte.
Geen idee wat er ongepast was aan mijn opmerkingen.
Ik leef al jaren met deze ziekte, heb erg veel gelezen en geef alleen wat er in andere landen gebeurt.
Zal hier niet meer reageren