Stel hier je 'gekke vraag'..

12-12-2015 16:11 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb regelmatig dat ik me kleine dingen afvraag.

Geen grote wereldse vragen, maar gewoon dingetjes die ik me dan afvraag terwijl ik bijvoorbeeld onder de douche sta ofzo.

Ik vraag me bijvoorbeeld af of je haren net ietsje harder groeien als je eraan trekt. (Dit omdat ik een moeder ken die haar dochtertje van 2 jaar dagelijks vrij strakke staartjes indoet omdat ze zo hoopt dat haar haren sneller groeien )

En ik vraag me af of het zo kan zijn dat iedereen andere kleuren waarneemt. Dat mijn definitie van 'blauw' behoort bij een plaatje 'blauw', dat mss niet overeenkomt met jouw plaatje 'blauw'. Dat jij mss een andere kleur waarneemt. Want hoe kun je dat nou checken? Jij doet als baby je ogen open, en ziet een kleur X, je ouders wijzen naar die kleur en leren je dat het woordje 'blauw' daarbij hoort. Maar mss zien jouw ouders wel een hele andere tint.

Nouja, dat soort vragen.

En droomt een blinde in beelden?

En, als iemand heel erg scheel ziet, (dat je duidelijk ziet dat beide irissen richting neus staan), ziet die dan net zo dubbel als ik, als ik probeer met mijn ogen (zonder afwijking) bewust scheel te kijken?

En, als je in een bootje op zee dobbert, en je droogt bijna uit van de dorst, kun je dan beter wel of niet een slok zeewater nemen..?

En, als ik droom, dan voelt mijn droom vaak heel vanzelfsprekend en normaal, tot de wekker gaat. Dan schakel ik binnen 2 seconden over naar de 'werkelijkheid', parkeer de droom en 'weet' dat dit een illusie was.

Maar wat nu als er nog meer 'lagen' zijn. Dat er dadelijk NOG een soort van wekker gaat, ik uit mijn zo vanzelfsprekende leventje stap, en dit dus OOK niet 'de' werkelijkheid is..?

(Droom ik mijn droom of droomt mijn droom mij..? )

Antwoorden, en nog meer gekke vragen zijn welkom!
quote:Keuken1987 schreef op 21 januari 2016 @ 13:33:

Als niemand zich meer voortplant hoe lang duurt het dan voordat alle mensen op de wereld zijn uitgestorven?ik denk dat je met 100 jaar er wel bent, maar ik denk eerder want voor de laatste oudjes is dan geen hulp meer aanwezig. Laat zeggen 75 jaar.
quote:ikbenik schreef op 20 januari 2016 @ 23:26:

Hoe kom jij bij jouw nick?Ik vind het een mooi Spaans woord met lekker veel klinkers achter elkaar.
En over meerdere keren films kijken / boeken lezen: echtgenoot heeft zich jaloers verklaard op mijn (onvermogen tot) richtingsgevoel. Hij zei: voor jou is elke keer dat je in de stad bent weer een nieuw avontuur, omdat je je toch nooit kunt herinneren waar je heen moet.

(Als hij namelijk 1 keer ergens is geweest, weet ie voor altijd de weg, ook al komt ie er 20 jaar later pas weer).
quote:Sussann schreef op 21 januari 2016 @ 13:23:

[...]

Ik vond de ereader super handig omdat hij met 1 hand te bedienen is. Dus met borstvoedende/slapende dochter kon ik lekker lezen. Nu pam ik er weer echte boeken bij.

Eerste keer dat ik weer een echt boek ik mn hand had tikte ik met mn vinger op de pagina om hem om te slaan

Ik lees mijn ereader en gewone boeken door elkaar. En als ik van de ereader afkom (lees boeken ook rustig door elkaar), gebeurd mij dat vrij vaak.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:femke09 schreef op 21 januari 2016 @ 16:02:

En over meerdere keren films kijken / boeken lezen: echtgenoot heeft zich jaloers verklaard op mijn (onvermogen tot) richtingsgevoel. Hij zei: voor jou is elke keer dat je in de stad bent weer een nieuw avontuur, omdat je je toch nooit kunt herinneren waar je heen moet.

(Als hij namelijk 1 keer ergens is geweest, weet ie voor altijd de weg, ook al komt ie er 20 jaar later pas weer).Nou ja, beter dan denken dat je de goede kant op gaat, want het is bekend. En er achter komen dat je de vorige 5 keer exact op dezelfde manier verkeerd bent gereden...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:dianaf schreef op 21 januari 2016 @ 16:22:

[...]

Nou ja, beter dan denken dat je de goede kant op gaat, want het is bekend. En er achter komen dat je de vorige 5 keer exact op dezelfde manier verkeerd bent gereden...Ik durf in real live ook niet te bekennen dat ik nog regelmatig die ene doodlopende straat in rij van het dorpje hier in de buurt waarvan iedereen zegt: eer de achterkant van je auto er in is, is de voorkant er al weer uit (dorpje met 5 straten of zo)
quote:Starshine schreef op 21 januari 2016 @ 13:38:

[...]

ik denk dat je met 100 jaar er wel bent, maar ik denk eerder want voor de laatste oudjes is dan geen hulp meer aanwezig. Laat zeggen 75 jaar.Dat vind ik best snel eigenlijk
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
quote:apiejapie schreef op 21 januari 2016 @ 10:20:

Waarom groeien haartjes van wenkbrauwen op den duur niet meer aan als je ze keer op keer epileert, maar blijf ik al jaren mijn benen epileren? Hoe maak ik die haartjes duidelijk dat ze ongewenst zijn, zonder ze te kwetsen?

Dit wil ik nu ook wel eens weten.

Wat is trouwens het evolutionair voordeel van die sneue vacht op de benen?
Doubt kills more dreams than failure ever will
Hoe werkt dat: je bent telefoniste, hebt je ontslag gekregen, komt nog braaf die laatste drie weken werken, en op je laatste dag kondig je om vier uur aan dat je maar vast naar huis gaat Gewoon, de boel de boel laten en weglopen. Ik was te laat met ingrijpen (was zelf aan de telefoon), maar vond dit toch wel wat apart. Ik ben ook weleens ontslagen, maar heb tot de laatste snik doorgezet (o ja, dat was m'n afwijking )
quote:VivaFleur schreef op 21 januari 2016 @ 16:41:

[...]

Dit wil ik nu ook wel eens weten.

Wat is trouwens het evolutionair voordeel van die sneue vacht op de benen?Lekker warm, als je geen kleren draagt (de holemens). Als je kippenvel krijgt: haartjes die rechtop gaan staan en dan de warmte vasthouden en zo.
Tja het is het allemaal net niet he die paar haren. Doe dan gewoon een dikke vacht zoals mijn kat heeft, daar heb je tenminste nog wat aan.
Doubt kills more dreams than failure ever will
quote:VivaFleur schreef op 21 januari 2016 @ 17:02:

Tja het is het allemaal net niet he die paar haren. Doe dan gewoon een dikke vacht zoals mijn kat heeft, daar heb je tenminste nog wat aan.

Dat lijkt me wel lekker warm ja..!

Een dikke fluffy staart zoals van een eekhoorn lijkt me ook wel wat.
quote:Sussann schreef op 21 januari 2016 @ 13:23:

[...]

Ik vond de ereader super handig (...). Nu pam ik er weer echte boeken bij.

Eerste keer dat ik weer een echt boek ik mn hand had tikte ik met mn vinger op de pagina om hem om te slaan

Ik zit teveel op mijn tablet geloof ik, want ik probeer regelmatig tijdschriften, boeken, en zelfs etiketten van potten spaghetti saus, (met van die veel te kleine lettertjes), te 'VERGROTEN ' door wijsvinger en duim uit elkaar te doen.
Wat zou er sneller gaan; een achtbaan met lege karretjes, of dezelfde achtbaan, maar dan vol mensen?

Ik denk zelf eigenlijk de volle karretjes, dat die iets sneller gaan. Hoewel... als je naar beneden suist ga je harder met meer gewicht, maar als het dan omhoog gaat, moet er ook weer meer gewicht omhoog geduwd worden tegen de zwaartekracht in. En mensen, (handjes omhoog) vangen ook wind, wat af zou remmen. Of zou het allemaal met motoren gaan en werkt het niet met 'vrije val'? De python (efteling) begint hoog, en lijkt zijn vaart alleen vd 'val' te krijgen...
Als je een hartje in de bast v een boom zou kerven, bijv op de hoogte van 1 meter vanaf de grond, hoe ziet dat er dan na 20 jaar uit..?

Er van uitgaande dat de boom netjes en ongehinderd doorgroeit.

Zou dat hartje dan hoger in de boom zitten? (Bijv op 2 meter?)

Of even hoog, maar uitgerekt omdat de boom dikker is..?

(En, zou de liefde dan nog steeds bestaan..? )
quote:ikbenik schreef op 21 januari 2016 @ 23:09:

[...]

Ik zit teveel op mijn tablet geloof ik, want ik probeer regelmatig tijdschriften, boeken, en zelfs etiketten van potten spaghetti saus, (met van die veel te kleine lettertjes), te 'VERGROTEN ' door wijsvinger en duim uit elkaar te doen.
quote:ikbenik schreef op 20 januari 2016 @ 12:08:

Hahaha, inkepinkjes, ja, nu lees ik ook steeds inke-pinkjes Ik had dat vroeger met bommelding. Wat voor ding? Een BOMMEL-ding. Bom-mèlding, rommeldebommel ding Ik las dat vroeger ook verkeerd, maar dat kwam door Ollie B. Bommel: de heer Bommel en het Bommelding.
quote:ikbenik schreef op 21 januari 2016 @ 23:40:

Als je een hartje in de bast v een boom zou kerven, bijv op de hoogte van 1 meter vanaf de grond, hoe ziet dat er dan na 20 jaar uit..?

(En, zou de liefde dan nog steeds bestaan..? )Die zou ongeveer even hoog zitten omdat de boom niet van onderaf groeit, maar van de top uit (als ik goed onthouden heb wat ik ooit heb gelezen)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:ikbenik schreef op 21 januari 2016 @ 23:35:

Wat zou er sneller gaan; een achtbaan met lege karretjes, of dezelfde achtbaan, maar dan vol mensen?

Ik denk zelf eigenlijk de volle karretjes, dat die iets sneller gaan. Hoewel... als je naar beneden suist ga je harder met meer gewicht, maar als het dan omhoog gaat, moet er ook weer meer gewicht omhoog geduwd worden tegen de zwaartekracht in. En mensen, (handjes omhoog) vangen ook wind, wat af zou remmen. Of zou het allemaal met motoren gaan en werkt het niet met 'vrije val'? De python (efteling) begint hoog, en lijkt zijn vaart alleen vd 'val' te krijgen... Die vraag heb ik een week of wat geleden in een of ander programma met dit soort vragen beantwoord gezien, inclusief de bijbehorende filmpjes. (of was het bij de wetenschapkwis) helaas is het antwoord niet blijven hangen
quote:femke09 schreef op 21 januari 2016 @ 13:18:

Haha, ja, is ook wel grappig als je in een winkel een liedje hoort en zoon begint te roepen: Ma Mia! Is een liedje van Ma Mia! En dan lekker mee gaat swingen

Ze zijn bij mij sowieso gevoelig voor muziek, volgens manlief verdwijnt dochter bij films/tv programma's als het spannend wordt naar de gang (want: eng). Daar gingen we toen op letten en wat bleek: ze gaat niet weg wanneer het echt spannend wordt, maar alleen als de muziek spannend wordt. Bij niet-spannende muziek doen enge/spannende scenes haar niets

Zoon heeft bij elk muziekje wel een associatie met films of reclames

Ik ben meer van details: ik zie zomaar een heel klein snippertje op de grond liggen, en dan sta ik al in de startblokken om die en die ervan te beschuldigen dat ze dat en dat zakje chips/koekje/.. hebben opgegeten. Was ook altijd de eerste die erachter kwam als iemand in ons gezin (broer/zussen) stiekem was gaan roken. Letterlijk, ik ben niet nieuwsgierig, maar ik weet graag alles Hebben ze ooit ook eens op de tv laten zien. Hetzelfde filmpje wordt heel anders als je er romantische of dreigende muziek achter zet

(En, zou de liefde dan nog steeds bestaan..? )jaaaaaaaaaa! Dat vraag ik mezelf ook al jaren af (en altijd te lui geweest om op te zoeke, ik beken).

(En, zou de liefde dan nog steeds bestaan..? )

Geweldige vraag

Ik wil dit ook weten.

Deze vraag blijft dus staan!

Ik denk dat het hartje op de zelfde hoogte blijft. Dan kan later iedereen het nog zien

Zelf zou ik liever hebben dat het hartje mee omhoog groeit, net als dat de liefde groeit, hoger en hoger.

Toch denk ik dat de boom wijzer is en het hartje op "een gemiddelde"hoogte houd.

Ik vind het een geweldige vraag

Ik ga hier dus echt even over nadenken
iedereen leest mee
Oei, landylover, om 3 uur 's nachts niet meer teveel nadenken, hoor!

Komen -in mijn ervaring- meestal geen nuttige antwoorden meer uit..!
Waarom staat er op een fles je spa blauw eigenlijk een tht datum?

(Tenminste houdbaar tot)
Waarom zijn paarden -lichamelijk gezien- zo kwetsbaar? Zodra ze een been breken/een pees of spier scheuren/struikelen is het vaak einde verhaal. Onze buurman heeft normaliter twee paarden in zijn wei staan die sinds vorige week binnen blijven. Mijn man zegt dat dat zo is omdat paarden makkelijk een been breken wanneer ze gaan rennen op bevroren gras..? Zijn ze zo breekbaar dus? En waarom heelt hun lichaam zo slecht dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven