Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
Wat jammer allemaal Origami!

ik had wel weer een leuk kaartje, uit India! Volgens mij had ik daar nog niet van ontvangen.

En net een blije hurray uit Finland, na 6 dagen!

“Hello

Central of Groningen seems really fascinating, I have used a magnifying class to look all the building from your card. Special thanks for the stamps. You make my happy!!!”

Zo grappig, met een vergrootglas de kaart bekijken. Was een luchtfoto, waar ik zelf niet zo enthousiast over was. Kun je nagaan!

Oh.. ik had postzegels moeten bestellen!
Later is nu
Och arme origami! Wat jammer dat de kaartjes zo tegenvielen.

Ik ben nu trouwens wel erg benieuwd naar dat rode papiertje....

Ik zag nét dat Dreamer een Hurray had uit Finland. Ik zag ineens een view van onze city op de homepage.

Leuk dat jij een beagle in je brievenbus had Dommelflip! En volgens mij ga jij binnenkort nog heel veel kaartjes krijgen... leuk vooruitzicht!

Welkom ontherun!

Gaaf dat je een kaartje naar Brazilië mag sturen Neliba. Sowieso erg leuk, al die internationale OS contacten!

Ik had vanochtend een Hurray uit Taiwan. Ik sta nu nog steeds 3 voor met ontvangen kaarten.

Mijn kaartje naar de USA staat op 60 dagen, dus die kan elk moment expiren. Mijn kaartje naar Rusland (1 van de 2) staat nu op 56 dagen en de Russische is sinds eind november niet meer online geweest en ook dit kaartje zal dus wel expiren. Kazachstan idem, maar die is iets minder lang onderweg. Ik vind het wel heel erg jammer. Ik heb er uiteraard wel moeite, geld en vooral veel liefde in gestoken.
Ik word ook een beetje gek van mn expired kaarten. Heb ze alle 3 een bericht gestuurd en twee hadden mijn kaart wel gewoon gehad maar gewoon niet geregistreerd....

dus nu sta ik op 1 en binnenkort nog een tweede... China.. Daar gaat het altijd mis bij mij!
In a fantasyland I nearly fell of my unicorn
Hier nog geen ontwikkelingen. Net een kaart naar Taiwan gestuurd. In het begin is het inderdaad wel frustrerend als je verre landen krijgt, want het is lang wachten voordat het aankomt en je dus weer een nieuwe kaart mag sturen. Als je meer verzonden hebt snap ik wek de frustratie als je telkens dezelfde landen hebt. Ik heb nu ook maar even in het postcrossing forum meegedaan aan wat tags, om wat meer kaarten te kunnen ontvangen

Oh wat balen origami! Steek je er zelf zoveel energie in, krijg je zo iets 'lulligs' terug. Hopelijk krijg je snel weer leukere kaarten!

Ik heb trouwens 2 weken geleden een kaart naar Duitsland gestuurd (90km verderop) en deze is er nog niet. De ontvanger krijgt per dag wel 10 kaarten, maar mijne zit er helaas nog niet bij. Hopelijk heeft ze niet mijn kaart gemist tussen haar post. ;)
Hoi allemaal,

Ik ben behoorlijk ziek op t moment dus niet altijd zin om hier te schrijven, lees wel af en toe beetje mee hoor. Ook nog geen zin om kaartjes te schrijven. Mijn kaartjes schieten ook echt niet op, heb sinds vorige week 2 hurrays, en tsjechie is expired dus mag 3 kaarten sturen. Maar ik wacht even. De meeste mensen waar ik nu naar gestuurd heb lijken helemaal niet actief te zijn. Die van tsjechie heeft dus ook al anderhalve maand niets geregistreerd en ook Duitsland is inmiddels 30 dagen onderweg. Deze spaart ook alles op en komt af en toe online. Ook veel anderen zijn soms weken niet online. De lol gaat er wel een beetje af zo. Van de 5 expired kaarten zijn er 4 helemaal niet meer actief. Toch jammer als je er tijd en geld insteekt. Heb 2 ervan een bericht gestuurd maar ze komen ook niet online om te lezen. Er is dus maar 1 kaartje waar ik bang van ben dat die gewoon niet is aangekomen.

En ja, dat geld. Dat zit me een beetje dwars want heb de laatste tijd maar weinig te besteden. En de hobby is leuk zolang andere mensen hem leuk houden. Sinds december doen mijn kaarten er echt heel lang over en dat frustreert een beetje merk ik. Ik wacht dus maar even af of er nog wat kaartjes aankomen, als ik er straks 5 of minder onderweg heb dan ga ik wel weer wat schrijven als ik me wat beter voel.

Donderdag heb ik de escaperoom en dan moet ik echt wel iets beter zijn. Ik heb allerlei onderzoeken gehad in het ziekenhuis en krijg steeds slecht nieuws. Nu heb ik sinds vorige week woensdag elke nacht een soort astma aanvallen die niet overgaan. Ik kan dus amper slapen. Huisarts is bang dat het misschien in een longontsteking eindigt en dat is nogal gevaarlijk met mijn huidige weerstand. Ik moet dus nu een inhalator gebruiken die dat remt en allerlei medicatie, maar tot op heden heb ik helaas nog geen nacht goed kunnen slapen. En op mijn werk waren al te veel zieken dus kon niet thuis blijven..... Nou, gaat weer lekker dus ik meld me weer als ik me beter voel hoor! Dan ga ik ook weer schrijven.

Misschien helpen wat hurrays wel om er weer zin in te krijgen. Volgens mij gaat het bij Labellei ook een beetje op deze manier. Stom als je alles onderweg hebt en maar 1 of 2 hurrays krijgt per week.....
Dat merk ik wel, HappyOwl, dat meer hurrays stimuleert. Ook omdat ik kaarten onderweg wil houden. Verdelend dat je die problemen hebt met je gezondheid.

Ik schreef van vanmiddag 7 kaartjes. UK kwam er nog bij. Zij wilde een opvallend gebouw of een nightview. Dus, museum bij nacht leek me goed, had ze nog niet eens tussen haar 2235 kaartjes!

Leeg profiel Duitsland kreeg een kaartje van kinderpostzegels en uitleg daarover.

Australië wil graag sneeuw eens meemaken,,dus krijgt een wolf in de sneeuw met een verhaal achterop dat ik niet zo dol ben op sneeuw

Een boekenkast illustratie gaat naar Litouwen

Even verder kijken wat nog meer hoor
Later is nu
Rusland krijgt Elvis onder de douche

Andere Duitsland een kat

En Singapore 2 kuikens waarvan de ene allemaal gekleurde veertjes op de kop heeft en de ander Uitslover 'zegt'
Later is nu
Hier alweer 4 dagen een hurraystop en 7 dagen geleden mn laatste kaart ontvangen en loop er nog 3 voor..

Er kunnen er gelukkig wel ieder moment hurray,s binnenkomen..

@Vrolijkuiltje.. Beterschap!
Ik had zomaar wéér een kaart in de bus, uit Hong Kong! Erg leuk!

En omdat ik helemaal geen kaartje verwachte, dubbel leuk

Ik loop nu trouwens 2 kaartjes voor met ontvangen, haha snap dat niet.

Nog 2 dagen en dan verlopen 2 kaartjes, dat vind ik jammer, al kan ik dan wel weer 2 nieuwe sturen.

Ik had er niet aan gedacht om hun een berichtje te schrijven, of ze überhaupt mijn kaartje hebben ontvangen.

Vind het ook raar dat als ze dat wél hebben, ze hem niet gewoon registreren.

Maar goed lees dat, dat du wel gebeurd.
@HappyOwl234: van harte beterschap! Echt vervelend dat het qua gezondheid niet goed gaat.

En volgens mij hebben wij dezelfde Postcrossing dip. Althans, ik had jouw verhaal bijna exact zo kunnen schrijven. Nauwelijks Hurrays terwijl je zoveel kaarten onderweg hebt omdat kaartjes heel erg lang onderweg zijn (en soms helemaal niet aankomen) en omdat Postcrossers niet meer actief zijn. Dat vind ik wel demotiverend hoor. Het is exact zoals jij schrijft: je besteedt er wel tijd, energie en geld aan. En ik moet al steeds geld opzij leggen voor postzegels.... op zich geen probleem, maar zo heb ik er natuurlijk weinig lol aan.

De USA is inmiddels expired, Rusland over een paar dagen, Kazachstan ook binnenkort. En Duitsland is ook al 5 à 6 weken onderweg. Japan is bij mij ook al 2 à 3 weken onderweg terwijl mijn vorige kaartjes naar Japan er nog geen week over deden....

Dussssss

Sorry voor mijn depri verhaal.

Moonlightdreamer: ik hoop ook voor jou op veel Hurrays! (Geldt natuurlijk voor iedereen hier. )

Social: fijn dat je een kaartje hebt ontvangen. Altijd leuk, zo'n verrassing!

Dreamer: klinkt goed, jouw kaartenkeuze!

Ik ga denk ik dit weekend weer wat adressen aanvragen. Vol goede en frisse moed.
Stomme vraag misschien, maar de decemberzegels zijn 64 ct waard toch? Dus op een kaart voor internationaal kan ik 2 plakken toch?
Ja, nu officieel de 100/100 gepasseerd!! Afgelopen dagen in totaal 5 kaarten ontvangen: 2x Duitsland, 1x USA, 1x Tsjechië en 1x Frankrijk. Op de kaart uit de USA stond alleen "Greetings from Gettysburg", beetje jammer. Andere kaarten wel allemaal beschreven met leuk verhaaltje, dus al met al wel blij met de opbrengst. Ook nog een direct swap uit Singapore ontvangen, ook heel leuk.

Verder kreeg ik vandaag twee hurrays, uit Duitsland en Tsjechië. Ga nu even twee nieuwe kaartjes schrijven, heb net de adressen getrokken:

- Naar Duitsland gaat een kaartje van de koninklijke familie met bijbehorende PMK-postzegels (van het koninklijk huwelijk)

- Naar een 13-jarig meisje in Polen gaat een waar-is-wally kaart. Ze heeft geen speciale wensen, dus ik hoop dat ze deze kan waarderen. Is bij pubers natuurlijk maar net de vraag, het kan ook helemaal fout vallen. Dat zullen we dan wel merken in de hurray

Verder baal ik een beetje van mijn kaartje dat inmiddels al 35 dagen onderweg is naar Zuid-Afrika. Of nou ja, niet van het kaartje zelf, maar wel van de ontvanger. Die is namelijk al twee maanden niet online geweest. Ik zie het dus alweer gebeuren dat deze kaart gaat expiren... Nu is het natuurlijk nooit leuk wanneer een kaartje expiret, maar als het om het zoveelste kaartje naar Rusland of Duitsland gaat is het nog tot daar aan toe. Maar mijn vorige expired kaartje ging naar Kazakhstan en deze dus naar Zuid-Afrika. Twee best bijzondere landen dus, die ik eigenlijk graag aan mijn lijstje had willen toevoegen

Mijn kaartjes-inscan project loopt ook nog steeds. Doe zo nu en dan een stapeltje; ben nu denk ik op ongeveer 1/3 van het totaal en heb nu 149 kaarten ingescand. Mijn inschatting dat ik 200 kaarten op voorraad had is dus ietwat aan de lage kant... Nou ja, ik kan in ieder geval nog even vooruit met schrijven

@Origami: ach, jij had wel heel erg pech met die vier ontvangen kaarten! Er kan wel eens een keer een minder leuke kaart tussen zitten, maar dit is wel een heel magere opbrengst...

@HappyOwl: ach jee, dat klinkt niet echt goed allemaal. Hopelijk knap je snel weer op. Veel beterschap!! Eerst maar eens goed herstellen, dat postcrossen komt daarna wel weer. (Al kan ik me je frustratie voorstellen...)

@Roosje: ja, twee decemberzegels is voldoende inderdaad!
Haihai

Ik had van de week 3 kaarten uit Duitsland waarvan 2 uit de buurt van Hannover. Bijzonder toch weer. Maar van achterstand bij ontvangen sta ik nu weer voor. Wel leuke kaartjes gehad, slechts 1 schreef 'wish you all the best' en dat was een Duitser, die dus ook gewoon in z'n eigen taal had mogen schrijven van mij. Iemand uit India had een heel verhaal in een kriebelig handschrift, waar ik de helft van begreep, maar hee.. hij schreef tenminste. Schreef ook 2x zn naam op, zo lang en ingewikkeld, dat ik het maar niet heb genoemd in de hurray Wel een erg mooie zelfgemaakte foto! Met kinderen onder paraplu's, raar genoeg, niet het eerste waar ik op kom als ik denk aan India

Dus.. woensdag 7 kaartjes op de bus gedaan, er zijn nu 14 onderweg. Ze hebben allemaal 2 decemberzegels, behalve die ene die mijn laatste Elviszegel kreeg. Ik zit te twijfelen of ik zegels zal bestellen. Heb nog 1,5 velletje decemberzegels en daar reageren mensen ook best enthousiast op. Ben bang dat ik de pmk bestelling alleen voor mezelf doe

Ik stuur trouwens nooit een berichtje naar beoogde ontvangers.

Het profiel waar ik een kaartje heen moest sturen, van iemand die al een maand niet online geweest was, die persoon was deze week online, dus dat is hoopvol
Later is nu
Oh en hurray Neliba!
Later is nu
Gefeliciteerd Neliba! Wat een mooi streefgetal :D Balen van Zuid-Afrika inderdaad, maar de nieuwe beloven veel goeds!

Dreamer: jij zoekt ook altijd mooie kaarten die passen bij de persoon. Leuk om te zien. Wat doe jij bij lege profielen?

labellei & HappyOwl: balen dat het zo slecht loopt. Hopelijk krijgen jullie snel wat positieve hurrays binnen. Snap wel dat de lol er snel af is als je geen reacties krijgt, kaartjes expiren, mensen opeens niet meer actief zijn en helemaal als je zelf van die duffe dingen opgestuurd krijgt. Ik ben voorbereid nu in ieder geval.

Ik heb nu 3 hurrays binnen van de eerste 5. Van een Amerikaanse en Wit-Russische. Beiden kort dankbaar verhaalt. Die uit Wit-Rusland zei dat ik haar 'baal'-dag helemaal weer goed hebt gemaakt. Dat is toch fijn. Ik blijf het jammer vinden dat die in Duitsland niet is aangekomen. Het kan natuurlijk dat hij er lang over doet, ik zag in andere profielen dat NL-DU best een lange reistijd heeft (qua gemiddelden dan). Ze heeft flink wat Nederlandse kaarten ontvangen die later zijn gestuurd dan de mijne. Ik wacht nog een week en dan krijgt ze van mij een bericht (kaart kan natuurlijk zijn kwijtgeraakt door de post of ze heeft het gewoon gemist gezien ze meer dan 10 kaarten per dag krijgt).
Wat een actief topic is dit! Krijg het niet allemaal bijgelezen

Nog geen kaartje mogen ontvangen... ben heel benieuwd wanneer ik een verrassing in de brievenbus ga vinden. Dus ik wacht met je mee Roosje

Heb inmiddels wel het kaartje naar Rusland verstuurd, het is een gewoon toeristisch kaartje van mijn stad geworden. Bedankt dreamer voor de tip!

Neliba nog gefeliciteerd met het 100ste kaartje. En vond die giraffe kaart heel leuk die ik voorbij zag komen. Merk dat ik echt een voorraad kaartjes moet gaan aanleggen, want ga er nu steeds apart voor de stad in. Hebben jullie nog tips waar je leuke kaartjes kan krijgen?

Straks weer een nieuw adres aanvragen. Heb de smaak te pakken gekregen, haha
Ik ben eindelijk weer wat positiever gestemd. Want ik had 2 leuke Hurrays!

Mijn 2CV (die 15 jaar in mijn halletje heeft gehangen) was aangekomen in Italië en zojuist is mijn cityview aangekomen in Praag. Die laatste kaart was extra bijzonder want dat is het allereerste Postcrossing kaartje voor de Tsjechische.

En ook goed nieuws: ik sta eindelijk weer "quitte"!

Roosje en Sofie: hopelijk krijgen jullie snel post! Spannend...

Oh en ik koop mijn meeste kaartjes bij diverse (grote en kleine) boekwinkels. Verder ook bij het VVV kantoor, soms bij de Hema en Xenos, Dille en Kamille, V&D, bij het museum en cadeauwinkeltjes. Én bij de kringloop.

Ik heb veel zin om dit weekend weer wat kaartjes te versturen en ik ga vanavond wel weer een paar adressen aanvragen. Ik sta nu al te popelen.

Goed weekend allemaal!
Roosje, naar een leeg profiel kijk ik eerst naar hoelang diegene al lid is. Een nieuw lid doe ik nog moeite voor en ik schrijf op het kaartje dat het prettig is als ze wat voorkeuren opgeeft. Verder kijk ik bij een leeg profiel of er ook favorieten aangeklikt zijn, waaruit ik nog voorkeuren kan opmaken. Bij iemand die al lang lid is én geen favorieten heeft, kijk ik nog bij verzonden items, of dat wat weggeeft, maar... Zo heel veel moeite wil ik dan eigenlijk niet meer doen, dussss óf ik neem een kaartje van stad of omgeving, óf ik neem een kaartje dat in een setje gekocht is, kinderpostzegels bijvoorbeeld, en die ik niet zo leuk vind. Bijzonder genoeg heb ik daar danig wel eens enthousiaste reacties gehad.
Later is nu
Sofie, kaartjes zijn bij boekwinkels, Hema en VVV bijvoorbeeld. Ook op internet zijn leuke kaartjes te koop.
Later is nu
Jeeej Labellei.

Ik zit waterpolo te kijken en ben er niet helemaal bij, bij mn reacties
Later is nu
Jippie ook weer eens Hurray gekregen..

Een korte maar enthousiast berichtje.

Een nieuwe mag naar Frankrijk. Hij kent zn talen en wil graag als je uit NL komt een Nederlands geschreven kaart.

Nou die krijgt hij dan gewoon..

Fijn weekend iedereen!!
Jij bent ook lekker bezig Dreamer! Dat kaartje uit India klinkt heel leuk. En toepasselijk met die paraplu... net op weg naar huis drijfnat geregend

Roosje, bij jou begint het ook lekker te lopen. En Sofie, jij volgt vast snel! In het begin is het inderdaad veel wacht (op hurrays en / of kaartjes). Maar na een tijdje mag je meer kaartjes onderweg hebben, dus krijg je meer hurrays en ook zelf weer meer kaartjes in de bus. Ik ben nu een half jaartje bezig en ik krijg nu over het algemeen meerdere kaarten en hurrays per week. Nog steeds wel met pieken en dalen hoor, maar gemiddeld genomen loopt het lekker door. In december heb ik 23 kaarten verstuurd en 25 kaarten ontvangen, ga maar na. Enige nadeel is dat het op deze manier ook steeds meer geld gaat kosten

Ik koop kaartjes trouwens bij dezelfde winkels die Labellei noemde. Verder zijn er nog een aantal leuke webshops, o.a. postpapierenzo.nl , goedkope-ansichtkaarten.nl en happy-postcrossing.nl. Bij zo'n webshop betaal je natuurlijk wel verzendkosten, maar als je meerdere kaarten besteld ben je vaak toch goedkoper uit dan in de winkel. Bij sommige webshops hebben ze ook kaartensets, dan krijg je bijvoorbeeld 20 of 30 kaarten voor een tientje. Zo heb ik een aantal setjes besteld (dieren, filmsterren, bloemen). In het begin van mijn postcross-carrière ben ik behoorlijk los gegaan bij verschillende webshops en gewone winkels. Inmiddels heb ik een behoorlijke voorraad kaarten in huis, waardoor ik bijna altijd wel aan de wensen van ontvanger kan voldoen. Soms koop ik nog wel eens wat nieuwe kaartjes (in Deventer bijvoorbeeld ), maar dat kan ook weken niet gebeuren.

En Labellei, heb je al nieuwe adressen aangevraagd?! Hopelijk zit er weer wat leuks tussen!

Ik had vandaag een kaartje uit Duitsland in de bus. Beetje suf: standaard toeristische kaart uit de omgeving. Dat staat dus niet op mijn 'wensenlijstje', maar goed, niet iedereen heeft natuurlijk een hele lading kaarten op voorraad. Maar achterop stond een geprinte tekst die erop was geplakt met een standaardverhaaltje over de omgeving en over hun leven / gezin. Het stomme is: hun namen staan er niet eens op! (ze schrijven wel de hele tijd "we", dus het zal wel een stelletje zijn). Ach ja, soms krijg je pareltjes en soms... krijg je dit soort kaartjes.

Verder had ik nog een enthousiaste hurray uit Zwitserland van een mevrouw die mij veel succes wenste op weg naar mijn 1000e kaartje . Het kaartje dat ik naar haar verstuurde was namelijk mijn 100e kaartje en zij had in haar profiel staan dat ze al meer dan 6000 kaarten had verstuurd. Dus ik had op de kaart geschreven dat 1000 mijn nieuwe streefdoel is. Zal nog wel even duren
Oh da's jammer dat je een wat saaier kaartje had Neliba. En dat ze dan ook nog een standaard tekst achterop hebben geplakt is natuurlijk helemaal dieptriest.

Wel leuk dat je een enthousiaste Hurray had. En succes met de komende 900 kaartjes.

Ik heb zojuist 4 adressen aangevraagd. Ik had al bedacht dat het waarschijnlijk China, USA, Duitsland en Finland zou worden. En het werd... China, USA, Duitsland en Finland. Ik ben dus niet echt uit mijn dak gegaan vanwege de spectaculaire nieuwe landen.

China: is de nr 4 van China: hij wil iets typisch van je land dus ik heb meteen zijn ontvangen kaarten gecheckt. Ik zal in ieder geval geen Ot en Sien sturen want die heeft hij al van Dreamer gehad.

USA: is al meer dan 6 jaar lid van Postcrossing en heeft nog geen 40 kaarten verstuurd. Afbeelding maakt haar niets uit, het gaat haar vooral om wat er op wordt geschreven.

Finland: wel een leuk profiel, afbeelding op de kaart maakt haar ook niet veel uit, ze heeft voor ieder jaargetijde wel een voorkeur voor kleuren en in de winter is dat zwart/wit/zilver en een beetje blauw en rood.

Duitsland: wil graag treinen, trams of trucks. Ik zou zweren dat ik nog een kaartje had met een truck maar dat blijkt toch niet zo te zijn.

Voor alle 4 heb ik nog geen idee wat ik zal sturen. Gelukkig kan ik daar nog een heel weekend over nadenken.
Het is nr 3 van China en geen Ot en Sien maar Aap, noot, Mies. leuk verder

Ik zie dat hij er ook bijgezet heeft dat het van een 'Reading platter' is. Grappig ..

Voordeel is dat hij zeker registreert!

En wat kun je toch goed voorspellen!

Ik,zit erover te denken om te proberen 15 kaartjes onderweg te houden. Zit nu weer op 13 en dat lijkt de postgoden verzoeken, zeg maar. Dus, dit weekend 2 schrijven, dat klinkt ook niet zo massaal.
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 23 januari 2016 @ 00:10:

Het is nr 3 van China en geen Ot en Sien maar Aap, noot, Mies. leuk verder

Ik zie dat hij er ook bijgezet heeft dat het van een 'Reading platter' is. Grappig ..

Voordeel is dat hij zeker registreert!

En wat kun je toch goed voorspellen!

Ik,zit erover te denken om te proberen 15 kaartjes onderweg te houden. Zit nu weer op 13 en dat lijkt de postgoden verzoeken, zeg maar. Dus, dit weekend 2 schrijven, dat klinkt ook niet zo massaal.

Mijn lagere school kennis is wat weggezakt.

Ik was ook blij te zien dat dit een actieve Postcrosser is die snel registreert én ik was ook heel erg blij dat hij een relatief kort en bondig adres heeft, alleen een Engelse versie, dus nu hoef ik ook niets te printen en knippen en plakken en hou ik dus ook genoeg ruimte over voor een leuk verhaaltje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven