Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
Ooooh en nu had ik een heel verhaal getypt en is het allemaal wég. En het was dit keer mijn eigen schuld.

Een heel korte samenvatting dan maar.

Mijn paarden zijn aangekomen in China en alhoewel het tweedehands Deventer paarden zijn, zijn ze nog wel goed ter been want ze hebben er maar 20 dagen over gedaan! Het waren dus nog geen zorgenpaardjes. (Mijn vorige kaartjes naar China deden er rond de 60 dagen over.)

En ik had een mooie zwarte panter in de brievenbus, uit Duitsland. Een zwarte panter is eigenlijk mijn grootste wens en ik heb er nu voor het eerst 1 gekregen. Ben er dus erg blij mee!

De Duitser heeft wel een leuk profiel trouwens. Hij heeft heel veel oude kaarten van ongeveer 100 jaar oud van zijn opa gekregen. (Over vintage gesproken...) En die verstuurt hij ook regelmatig. Mijn panter ziet er een stuk jonger uit, dus dat zal geen erfstuk van opa zijn.

Oh en hij heeft als profielfoto een foto van zijn getatoeëerde arm.

@origami: Oradour-sur-Glane daar ben ik ooit geweest. Ruim 20 jaar geleden was dat, maar ik kan het me nog goed herinneren. Was indrukwekkend.

En nu snel dit bericht plaatsen voordat het weer verdwenen is.

Tot later! En alvast een goed en Hurrayrijk weekend natuurlijk.
Prison Island Experience HappyOwl. Veronica.nl/scorpion

Ik heb de hele avond postcrossing op instagram zitten scrollen... Zoooooveel leuke kaartjes! En liken op instagram levert je die kaartjes natuurlijk niet op

Ik wil eens kijken of ik weer even wat meer kaartjes kan sturen, zodat ik weer kans op ontvangen heb
Later is nu
Geweldig trouwens die oude kaarten van die zender, Labellei!
Later is nu
Ik heb laatst op een kaartje naar Wit-Rusland uitleg gevraagd over hun adressen. Hierbij het antwoord:

hi!Your postcard make me happy! because it`s my favourite and i like your message very much!!!With pleasure i explain our adresses)) 1) ul.it`s short from ulitsa-street by english 2)d. it`s short from dom-house,number of house. 3)kv. it`s short from kvartira-simply flat. It`s not difficult i think!Happy Postcrossing!!Thanks a lot!!!”

Weten we dat ook weer!
It ain't me
Nou. En hurray uit China. Slechts 27 dagen onderweg. Een hurray in t Chinees
It ain't me
Een hurray in het Chinees... Handig haha. Mijn hurray stond inderdaad in mijn spam box. Erg vreemd.

Ik kreeg nog twee hurrays deze week. Gisteren twee kaarten geschreven: een naar China, een naar Amerika en gister kwam er nog een hurray uit België dus zo nog een kaart naar Engeland sturen.

Zelf na 9 aangekomen kaarten er 1 zelf ontvangen. Die andere 8 komen denk ik echt van de andere kant van de wereld haha. Dit weekend verwacht ik geen hurrays.
Vanacht een hurray uit Maleisie na 17 dagen.. Had gehoopt op 1 van mijn "zorgenkindjes" maar deze was erg blij met de vrolijke achterkant. Ze had daar om gevraagd en had na het schrijven mijn dochter de vrije had gegeven met stickers enzo.
Leuk Maleisië. Dat land hoop ik ook een keer te krijgen. Als ik op postcrossing rond kijk verdwijnen er zoveel kaarten in een jaar.... Ik snap niet hoe dat kan, ook kun je op post nl zien hoelang post erover doet ongeveer naar het buitenland. Daar klopt dus ook niet veel van... Ik hoop dat jullie "zorgenkindjes" toch nog aankomen.....
Ik check wel eens op het profiel van mijn kaarttrekkker hoelang kaarten er over doen gemiddeld vanuit Nederland. Het worden voor mij zorgenkindjes 10 dagen na het gemiddelde.

Ik heb ook al een kaart uit Maleisie gekregen..
Leuk Dommelflip, het loopt al lekker bij jou!

Een hullay in het Chinees ik neem maar aan dat ze blij was dan?

De uitleg van een Russisch adres is ongeveer zoals ik het zelf bedacht had. Vooral dat ul., waarschijnlijk omdat dat altijd vooraan staat ofzo en het lijkt op een andere taal, misschien (ja, ik ben even nog niet zo helder)

hier geen postcrossingsnieuws.
Later is nu
Ja hoor... Heb ik weer..

Doe een bestelling bij Postzegelmetkorting voor het eerst.

10 x 1,25 om eens te proberen.

Moet dan 20 st 0.44 ct en 10 st 0.39 inzitten. Krijg ik maar de helft en wel de vollw mep betaald..

Wel al email gestuurd en hoop de rest nog te krijgen
Ik heb een Hurray uit Nederland. Ik dacht, laat ik dat eens aanzetten, leek me leuk, maar ik vind het geen succes. Kaartje van een jongen van 22, ruim 1200 kaarten ontvangen/gestuurd, maar er stond niet veel zinnigs op. Helaas! Wel leuk om weer eens een kaartje te vinden. Willen jullie ook kaartjes uit Nederland ontvangen?

Moonlight, wat leuk, al die stickers! Je hebt me op ideeën gebracht.
Ik heb het een keer aangezet in het begin om de boel op gang te brengen. Het zijn snelle hurray,s dus ook sneller een kaartje ontvangen.

Ik had net mzzl...

Ik kreeg een hurray uit Hong Kong, wel een kort en simpel dank je wel.

Gelijk een nieuw adres aangevraagd en die gaat naar Guernsey

Ook al bericht van PMK...krijg gelukkig de rest toegestuurd.

Ben weer helemaal blij
Heel onverwacht een hurray, kaart in Duitsland in 3 dagen aangekomen! Nu een kaart naar de philipijnen sturen! Alleen de reistijd is nogal flink zie ik. Ben benieuwd!

Ik ontvang liever alleen kaartjes uit het buitenland. Dat vind ik "spannender" en interessanter. Maar het is inderdaad een manier om snelle hurrays te krijgen!

Guernsey ook leuk!! Ik ga nu bedenken wat voor kaart ik op ga sturen en wat. Ik erop ga zetten.... Op het profiel staat wel te een en ander maar het geeft me totaal geen inspiratie nog.
Wat leuk dames: Guernsey en de Filippijnen!

Ik heb heel af en toe Nederland aangevinkt staan. De meeste kaartjes die ik uit Nederland heb ontvangen waren juist helemaal bomvol geschreven en de Hurrays zijn meestal ook erg uitgebreid. Ik denk toch dat het komt omdat er geen taalbarrière is. Op zich vind ik het daarom ook wel leuk om Nederland af en toe even aan te zetten. Alleen de reistijd is natuurlijk wel redelijk voorspelbaar.

Hier verder geen nieuws.

Ik had gisteravond nog wel een Hurray uit Duitsland, daar was ook al een paard aangekomen. De Duitser schreef dat hij de "story of the horse of Uncle Luke" wel interessant vond.

En ik heb nog geen nieuwe adressen aangevraagd. Mijn postzegels zijn bijna op en ik ben nu aan het sparen voor een PMK bestelling. Maar misschien dat ik vandaag of morgen toch nog een adres zal trekken....
Hoi iedereen,

Ik lees hier al een tijdje mee. Ik heb 5 jaar geleden ook aan postcrossing gedaan, maar vrij snel afgehaakt. Nu ben ik weer helemaal terug. De eerste 5 kaarten zijn op de post (naar Duitsland, Finland, Wit-Rusland, Rusland en Amerika) en nu is het wachten op Hurrays en ontvangen kaarten. Ik ben benieuwd!
De taalbarriere zou best kunnen. Ik moet veel dieper nadenken als ik in het Engels schrijf haha. Leuk Roosje dat je ook weer bent begonnen. Ik ben ook net een paar weken bezig en het is super leuk.

Mijn ouders waren van de week naar de vakantiebeurs en daar deelden ze van Schiphol pakketjes postkaarten uit! 10 kaartjes zaten erin met leuke oude foto's erop van Schiphol omdat ze 100 jaar bestaan. Ze hebben voor mij twee pakjes weten te bemachtigen. De eerste gaat zo naar de philipijnen .
Stiekem nog even naar mijn brievenbus gelopen. Helaas geen kaartje :( 10 aangekomen, 1 ontvangen....😭)
Straks wordt je bedolven onder de kaarten.. Hier kwamen ze steeds per 2 om de 2 dagen in het begin
quote:Dommelflip schreef op 16 januari 2016 @ 16:22:

De taalbarriere zou best kunnen. Ik moet veel dieper nadenken als ik in het Engels schrijf haha. Leuk Roosje dat je ook weer bent begonnen. Ik ben ook net een paar weken bezig en het is super leuk.

Mijn ouders waren van de week naar de vakantiebeurs en daar deelden ze van Schiphol pakketjes postkaarten uit! 10 kaartjes zaten erin met leuke oude foto's erop van Schiphol omdat ze 100 jaar bestaan. Ze hebben voor mij twee pakjes weten te bemachtigen. De eerste gaat zo naar de philipijnen .

Oh wat geweldig! Kwijl....

Jammer dat je vandaag geen kaartje hebt gekregen. Maar wie weet krijg je volgende week wel een kaartenlawine.

Welkom Roosje! En veel plezier gewenst. (En succes met wachten op Hurrays... )

Ik heb zojuist toch stiekem weer 1 adres getrokken. Kaartje gaat naar Frankrijk. Ze wil o.a. graag zee, oceaan, zonsopgang/zonsondergang en mooie quotes. Ik weet nog niet waar ik voor ga. Heb nog wel een zee in mijn bestand, dus ik denk dat dat 'm gaat worden.

Verder zit ik er ook over na te denken om een 2e kaartje naar Duitsland te sturen. Het originele kaartje is al zo lang onderweg en is dus ook al lange tijd een zorgenkindje. De Duitse is wel gewoon actief dus daar ligt het niet aan....

Mijn postbode is volgens mij nog steeds niet geweest. Maar ze doet er vast weer langer over omdat er vandaag weer sneeuwprut ligt in de straten. Niet dat ik kaartjes verwacht, want ik sta nog steeds 6 voor met ontvangen.
Joehoe, we hebben de 100 bereikt!! Nou ja, de ene honderd dan. Gisteren kwamen er hurrays binnen uit Letland en Taiwan, dus ik sta nu op 101 verzonden kaarten . Hoewel er wel twee kaartjes in mijn brievenbus lagen, tellen die niet mee voor de statistieken, want één direct swap en één "Olympische kaart". Dus daar blijf ik nog even steken op 99. Misschien dinsdag nog een feestje?

Mag dus drie nieuwe adressen trekken (want: boven de honderd, dus mag extra kaartje onderweg hebben). Ik denk dat ik dat vanavond ga doen, anders morgen.

@Social: je hebt wel pech hoor, vijf van de zes kaarten al 30 dagen onderweg! Het is altijd een beetje met ups en downs, maar dit is toch wel heel lang wachten allemaal. Ik doe trouwens niet zo vaak aan direct swaps, nu drie keer gedaan geloof ik. Ik ga er zelf niet naar op zoek, maar soms benaderen anderen mij dus of ik met hen wil "swappen". Eén keer was dat een meisje uit Singapore die heel erg geïnteresseerd is in Nederland, dus daarmee wissel ik nu maandelijks een kaartje uit met wetenswaardigheden over ons land. En de twee andere keren waren van postcrossers die op iemand wall een kaartje hadden gezien dat ik verstuurd had en die dat kaartje heel graag wilden hebben. Die hebben dus aan mij gevraagd of ik dat kaartje ook aan hen wilde sturen. Eén keer had ik datzelfde kaartje nog op voorraad, dus kon ik aan het verzoek voldoen. De andere keer niet (en dat was een kaartje van een webshop, dus ook niet even makkelijk te koop in de stad), dus die had pech.

@HappyOwl: leuk, Argentinië! En die escaperoom die je volgende week gaat doen klinkt wel eh... boeiend Waar zit die?

@Origami: goeie opbrengst, 6 hurrays in één dag tijd!

@Cocomo: goede uitleg over de Wit-Russische adressen! Dacht al wel dat het zoiets zou zijn, maar toch leuk om de uitleg te lezen.

@Dommelflip: vandaag naar de vakantiebeurs geweest. Kreeg daar inderdaad wat 'meuk' van schiphol in handen geduwd. Lag al bijna bij het oud papier, totdat ik jouw berichtje las. Ik ben nu dus ook de blije bezitter van zo'n setje Schipholkaarten
O, en terwijl ik bovenstaand berichtje typte kwam er een hurray binnen uit Duitsland, leuk!

Trouwens beetje stom 'probleempje': ik heb begin deze week twee kaarten gestuurd, één naar Duitsland en één naar Finland. Voor het versturen beide kaarten ingescand, maar nog niet geüpload op de website. En nu weet ik dus niet meer welke kaart ik naar welk land heb gestuurd... Stom! Het zijn allebei vrij algemene kaarten en ik heb de profielen van beide postcrossers al onder de loep genomen, maar daaruit kan ik ook niet meer afleiden welke kaart waarheen is gegaan... Ik hoopte dus dat de ontvangers de kaart zouden scannen / fotograferen, maar dat heeft die Duitse in ieder geval niet gedaan. Mijn hoop is nu dus nog op de Finse ontvanger gevestigd En anders stuur ik één van hen denk ik even een berichtje met de vraag welke kaart ze van mij gekregen hebben, haha.
O ja, ook nog een vraagje... Ik heb nog een enorme voorraad decemberzegels over. Weet één van jullie hoeveel die waard zijn / hoeveel je er nodig hebt om één kaartje (naar het buitenland) te frankeren? Ik twijfel of het er twee of drie moeten zijn...
@Neliba: Een december zegel is 0,64 cent waard.

Dus 2 is genoeg: want de waarde moet minimaal 1,25 zijn.
Oh en nog gefeliciteerd met nr 100! (En 101 en 102 ).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven