Kinderwagen keuze

22-01-2016 19:45 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve ouders,

We zijn beetje aan het rondkijken voor een kinderwagen. Ik ben zelf 1.67 en manlief 2.00 dus het wel een wagen zijn voor zowel mij als voor mijn man. Ik ben al beetje aan kijken maar is wel erg lastig. Ik dacht zelf aan de musty igo of joolz. Wat we belangrijk vinden is dat hij past in een c1. Makkelijk inklapbaar & makkelijk handzaam is. En ik wil vooral het kindje snachts in de kinderwagen leggen te slapen. Voor de eerste 2 a 3 maandjes ook voor overdag maar dan in het lelikant. We wonen in de stad en doen af en toe eens een boswandeling. En geen stokke wagen want die vind ik verschrikkelijk lelijk en hij loopt irritant met 1 punt duwstang.

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening en wat jullie ervaringen zijn.
Bedankt allemaal voor de ervaringen! We zullen binnenkort maar eens (duur) gaan shoppen
Geen. Hier had ik er niks aan. Zo'n spijt van. Heb hem weer verkocht. Eerst in de draagdoek en later in de buggy (macLaren Techno, geweldig ding, kan vanaf de geboorte)
Ab imo pectore
Vergeet marktplaats niet!
quote:Siepie1974 schreef op 22 januari 2016 @ 21:02:

Vergeet marktplaats niet!Inderdaad! Snap nooit zo goed waarom mensen ruim duizend euro voor een wagen betalen. Maar goed, ze doen maar, kan ik het tweedehands overnemen. 50 Euro betaald inclusief verzendkosten. Ding is als nieuw!
Ik vond mijn maxicosi mura erg fijn. Hij rijdt ook op minder goed terrein (bos, sneeuw) erg prettig. Kan en heeft verder hetzelfde als de bugaboo. Kijk in de winkel welke jullie het fijnst vinden en goed in de auto past.
quote:Siepie1974 schreef op 22 januari 2016 @ 21:02:

Vergeet marktplaats niet!Klopt had de mijne voor 350 Inc parasol ( heb ik niets aan maar goed) Voetenzak,heel fijn ding. En twee regenhoezen een voor de maxi cosi en een voor de wagen zelf.
Hier de maxi cosi mura, paar jaar geleden de 3 gehad, heb nu de 4, met inklappen scheelt dat wel wat. Ik ben 1.70 en vond de bugaboo prachtig maar het kindje ligt zo laag.

Mura is wendbaar en ook geschikt voor wandelen.

Maar, waarom probeer je niet gewoon een parcours bij prenatal? Dan heb je verschillende ondergronden en kan je kijken wat voor jullie goed voelt.
Ik ben van team bugaboo!!!

Wat een heerlijke wagen. Rijd heerlijk, dochter ligt er heerlijk in, wagenbak is lekker ruim.

Echt een top wagen.
If you can dream it, you can do it.
Hier ook de mutsy igo. Nooit bedacht om de sluiting van de buggy te testen in de winkel en inderdaad wat een klote systeem. Heb er ook vaak ruzie mee. Voor de rest wel blij mee. Wij zijn beide lang. Je moet goed kijken of je man met zijn tenen niet de hele tijd tegen onderstang trapt. Bij vriend die 1.90 is gaat het net.
We gaan ook kijken hoor bij MP. Ik ben een fan van MP. Maar wat is een goede alternatief die wel in onze eisenpakket past?
Hier n joolz, Toyota aygo en zelfde lengtes als jou en man. Past opgeklapt prima in m'n auto. Onderstel achter bestuurder en waterbak ernaast of op bijrijderstoel. Past evt ook in m'n kofferbak. M'n dochtertje is lang en slank en zit prima in t zitdeel en paste lang in de wagenbak. Bugaboo vond ik altijd te laag. De stang kun je weliswaar verstellen, maar was voor manlief met slechte rug (en opa's en oma's) gewoon best ver voorover buigen om kind in en uit de wagenbak te halen.
Denk dat we ook lang kind krijgen en ik wil wel dat het kindje lekker lang (na behoefte) in de bak kan liggen. Je ziet vaak nl bij lange kids dat ze nog niet in buggy kunnen maar niet meer in de bak kunnen
Hier ook geen bugaboo genomen vanwege de lage bak.
quote:movamoba schreef op 22 januari 2016 @ 21:17:

Hier de maxi cosi mura, paar jaar geleden de 3 gehad, heb nu de 4, met inklappen scheelt dat wel wat. Ik ben 1.70 en vond de bugaboo prachtig maar het kindje ligt zo laag.

Mura is wendbaar en ook geschikt voor wandelen.

Maar, waarom probeer je niet gewoon een parcours bij prenatal? Dan heb je verschillende ondergronden en kan je kijken wat voor jullie goed voelt.

Jaaaaaa! De maxi-cosi mura! Al is de Stella de vervanger geloof ik. Die schijnt lichter te zijn. Wagen loopt heerlijk, zeer wendbaar, met één hand te duwen, mijn dochter zit er heerlijk in en de gordel klikt makkelijk vast. Topwagen! :D

Ik zou zelf trouwens niet snel voor een joolz of mutsy kiezen, omdat de wandelwagenbakken klein zijn en ik hier in de buurt al veel heb gezien dat de baby er niet meer goed inpaste, terwijl de baby eigenlijk nog niet in de kinderwagenzit kon.

Maar idd, lekker naar een winkel (prenatal, baby dump, babypark) en achter heel veel wagens gaan lopen!
quote:arwen1 schreef op 22 januari 2016 @ 21:44:

Denk dat we ook lang kind krijgen en ik wil wel dat het kindje lekker lang (na behoefte) in de bak kan liggen. Je ziet vaak nl bij lange kids dat ze nog niet in buggy kunnen maar niet meer in de bak kunnenDan moet je geen mutsy nemen die bak is wel 10 a 15 cm korter dan die van de maxi cosi mura, scheelt echt veel.
Hier een bugaboo fan. Man is lang en de duwstang is ruim lang genoeg. Onze babies zijn ook lang, dus de extra lange kinderwagenbak kwam van pas, we hoefden pas met 7 maanden om te bouwen naar buggystand. Ja, de wagen is wel laag maar daar heb ik nooit last van gehad. Juist ook wel handig als je ergens zit en zittend in de wagen wilt kijken, of even kroelen.
Dan is de stella /maxicosi mura een betere keuze voor langere baby? Die Stella /maxicosi mura dat stang van de buggy is dat wel stevig en niet fragiel? (Zo lijkt het nl)
quote:arwen1 schreef op 22 januari 2016 @ 20:03:

Maribos: dat heb ik inderdaad gelezen dat het boodschappen mandje erg klein is. Daarom zit ik ook te twijfelen. De auto is van 201. En met de reiswieg op de achterbank paste dat goed?

Gordijn87: we willen ook gaann testen maar ik wil mij wel voorbereiden. In de winkel worden altijd dingen aangesmeerd en dat je dan spijt van krijgt. Ik ben iemand die goed bereid te werk gaat.

Apiejapie: hebben jullie zelf ook verschillende lengtes? En die is ook naar onze eisen? Ik kan wel eens even kijken op internet.

Reiswieg past hier op de achterbank..ik zit hem wel vaak omhoog tegen de stoel aan..

In het mandje zit hier de regenhoes en een boodschappen netje daardoor is het toch makkelijk om boodschappen te doen
Hier mommy to be (april) die ook voor de Bugaboo is! Dat was ook onze eerste baby (Mp) aankoop. Het is zo goed als nieuw. Ik heb het nog niet mogen testen maar ik ben er nu al blij mee!
In de joolz heeft mijn zoon tot 6 maanden in de bak gelegen..kon wat betreft lengte nog langer maar dat wilde hij zelf niet!!

Ze kunnen in de meeste bakken wel lang want het hoeft niet zo ruim te zijn als in een wiegje,dus beetje klem liggen is niet erg! Vaak willen kindjes na een maand of 6 wel wat meer van dr wereld dus dan vooral plat in het zitgedeelte!
Wij hadden een Teutonia Cosmo. Geen moment spijt van gehad, wat een geweldige wagen.

De maxi cosi kon er op, de bak mooi ruim en de wandelwagen op vele manieren te gebruiken. Eenvoudig inklapbaar en makkelijk weg te zetten. Neemt weinig ruimte in. Rijdt heel licht en soepel.
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Ik wil geen maxi cosi op omdat ik daar fel op tegenven ivm met minder lucht voor de baby. En dieTeutonia Cosmo oogt ook wel stevig en goed! Phoe wat een keuze. Ik denk dat ik maar af stap van joolz en mutsy na jullie ervaringen
Gewoon even uitproberen in de winkel. Persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander van luchtbanden (rijd wat minder soepel) en kinderwagens met 3 wielen (die vallen snel om voor mijn gevoel). Opbergruimte onderin is ook erg handig. En een wagen waarbij het kindje 2 kanten op kan kijken (naar mama toe en van mama af).
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
quote:arwen1 schreef op 22 januari 2016 @ 22:11:

Ik wil geen maxi cosi op omdat ik daar fel op tegenven ivm met minder lucht voor de baby. En dieTeutonia Cosmo oogt ook wel stevig en goed! Phoe wat een keuze. Ik denk dat ik maar af stap van joolz en mutsy na jullie ervaringen

Hoe wil je je kindje dan in de auto vervoeren?

Zelf had ik, al even geleden een Koelstra Latinique. Super wieg, buggygedeelte, fijne banden voor elk terrein zelfs op gladde vloeren in winkels. Erg stevig, kortom een superwagen. Heb zelf een grote kofferbak en ook nooit in een kleine auto geprobeerd.
Ik bedoel je ziet heel vaak mensen uitgebreid gaan winkelen met een maxi cosi op de onderstel. Dat wil ik niet, daar ben ik fel op tegen. En dat is ook niet iets wat ik zou doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven