Lijf & Lijn alle pijlers

Samen flink afvallen in 2016!

31-12-2015 10:28 2020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 2 is geopend: linkje

Hallo allemaal,

Morgen begint het nieuwe jaar en in dat jaar wil ik circa 40 kilo afvallen. Daarna zijn we er nog niet, maar dat is het doel voor het eerste jaar, het jaar van verandering. Ik zoek mensen die ook veel (25+ kilo) af willen vallen, om elkaar te kunnen steunen en te stimuleren.

Ik ga flink minderen met suiker, puurder eten (minder bewerkt eten, geen pakjes en zakjes e.d.) en ook meer bewegen, om zo uiteindelijk een leuker leven te krijgen en natuurlijk een veel gezonder lichaam. Ben me al een tijdje druk aan het inlezen en verdiepen hierin. Ik weeg nu ongeveer 140 kilo... en dat moet echt veranderen! Ohja, ik ben 31 en mama van 2 kleine mannetjes (20 maanden en 3 maanden). Wie doet er mee?

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB. Drie weken geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.
I'm not myself, I'm a replica of me
Ok succes allen. Ik ben er weg van.
quote:pilsje schreef op 23 januari 2016 @ 13:52:

[...]

Het is toch veel beter om elkaar als grote groep te motiveren dan in hokjes?

Maar goed, ik heb het al gezien. Ik zal me in een ander 'hokje' gaan begeven.ik denk niet dat single dat zo bedoelde hoor ze gaf enkel antwoord op je vraag.
Life is like an hourglass glued to the table.
Mogge.

Even gewicht doorgeven, daarna meer reactie.

Valt me dus wel een beetje tegen, vanmorgen 113.5. Ik heb ook de 113,4 gezien maar dat was ie vanmorgen niet, dus helaas.

Dus maar -0,3 deze week.

Waar ik in een normale afvalpoging prima gelukkig mee zou zijn, maar na mijn operatie vind ik het toch een tikje teleurstellend.

Zal vast wel weer sneller gaan, maar ja. Vandaag dus nog niet.

Ach, er is iets af dus het staat niet helemaal stil, komt goed.

En ach, ik wist dat ik de hele week stil gestaan had, dus dat er iets af is is al iets he.
668, the neighbour of the Beast
quote:pilsje schreef op 23 januari 2016 @ 13:52:

[...]

Het is toch veel beter om elkaar als grote groep te motiveren dan in hokjes?

Maar goed, ik heb het al gezien. Ik zal me in een ander 'hokje' gaan begeven.Ik gaf alleen antwoord op je vraag meer niet. Had je de openings post gelezen had je ook kunnen lezen dat in dit topic mensen zitten die veel willen afvallen.
quote:itsi_us schreef op 23 januari 2016 @ 13:50:

@single, jeetje dat is balen en gek. Wellicht hou je veel vocht vast of zo?Ik hoop het snap het echt niet.
Marels, toch iets eraf, mooi toch! Meet je jezelf ook? Misschien zie je daar wel verschil in.

Vanmorgen een nieuwe wandelroute genomen, deels door het buitengebied, en bij thuiskomst bleek die precies 10.000 stappen te zijn! Lekker handig voor in het weekend als ik verder toch niet zoveel doe. Het is trouwens echt weer lekker buiten, niet meer zo ijzig koud als afgelopen week.
@IBI: Hij telt stappen echt heel erg slecht, dus daar kijk ik niet naar. (omdraaien in bed is ineens 20 stappen erbij bijvoorbeeld...) Ik probeer de 100% te halen, maar ben er al achter dat dat eigenlijk alleen goed werkt icm een hartslagmeter, maar die past mij helaas (lang!) niet. Dus om mijn doel te behalen moet ik me nu uit de naad werken, omdat hij mijn wandelingen ziet als het laagste intensiteitslevel, terwijl ik er echt moe van wordt. Dus ja in dat opzicht bevalt hij me niet helemaal goed, maar omdat ik wel graag zo doicht mogelijk bij mijn doel wil komen, beweeg ik wel veel meer dan normaal en dat ik daar ik hem voor heb gekocht, dus hij doet wel wat hij moet doen, mijn luie kont van de bank krijgen Maar niet helemaal perfect dus, maar ach
Wisselende resultaten lees ik. Zet hem op dames, houd je doelen in zicht en bedenk waarom je ook alweer af wilt vallen! Ik ga voor mezelf ook eens even een lijstje maken met de voordelen voor mezelf, geeft weer wat extra motivatie als ik in een dipje zit of snaaizin heb En ik ben ook beloningen aan het bedenken om mezelf gemotiveerd te houden. De beloning van gewicht kwijt zijn vind ik voor mezelf niet zo boeiend, dat doet weinig voor me. Als ik 130 of 120 of 110 weeg, ben ik nog steeds veel te zwaar, dus dat voelt niet echt als een beloning oid. Gisteren en vandaag alweer goed bewogen, en nu weer doorgaan, volgende week wil ik er echt weer eens een kilootje af hebben!
Even een steuntje bij de dames waar het deze week wat minder gaat. Zet hem op...jullie hadden mij vorige week een steuntje gegeven en deze week ook weer 0,6 kg eraf. Komt goed, volgende week is het er wel weer af bij jullie!!!

Hier ga ik ook zo wandelen met mijn man. Mijn man heeft last van zijn heup en moet juist lopen van de huisarts..komt mooi uit, ga ik gezellig mee! Voor sporten heb ik nog niet gekeken, dus het afvallen gaat voornamelijk om momenteel beter op mijn voeding te letten.

Straks nog even aan mijn cv en motivatiebrief werken en volgende week indienen. Hopelijk dan wat meer rust tot aan de gesprekken.

Deze week heb ik geen verjaardagen etc op het programma staan, dus het afvallen moet wel lukken. Alleen volgende week zaterdagavond een groot feest van mijn werk. Ben benieuwd wat daarvoor eten is.
Zet 'm op allemaal, wij kunnen dit! Ik heb wel eens gehoord dat je motivatie in de eerste twee weken helemaal op z'n hoogst gaat en in week 3 een duikeling naar beneden maakt. Dan komt het aan op de 'diehards' en dat zijn wij met z'n allen!!! Wij gaan er gewoon weer tegen aan en door met elkaar zo motiveren; en wat is dat fijn zeg. Even een applausje voor ons allemaal dat we elkaar zo goed steunen!

Tot zover mijn wekelijkse tjakka moment, haha, maar laat de boodschap duidelijk zijn! :-)
Ondanks een paar mindere dagen heel goed resultaat vind ik 0,8 kilo eraf! Helemaal blij.

Was bang dat het onder de 100 maar tijdelijk zou zijn, maar het lijkt echt goed te gaan.

Ik merk dat ik het met de laatste hele koude dagen wel echt koud had en moeite om mezelf warm te krijgen. Vandaag is het echter weer iets warmer hier en het ook niet koud gehad.. Gedeeltelijk het afvallen gedeeltelijk de buitentemperatuur dus..

En over weegschalen: ik heb ook zo'n weegschaal waar je 2x op moet gaan staan. de eerste keer klopt het niet (meestal tot + of - 3 kilo) en de 2de keer doet ie het prima. Daarna blijft hij ook consistent. Geen idee waar het aan ligt..

Ik heb een vraag aan de mensen die sporten - hoe doen jullie dat met eten? Ik merk dat ik van te voren eigenlijk niks kan eten. Word snel misselijk als ik wel iets gegeten heb. En dat is dan niet een half uur van te voren maar moet echt meer dan 3 uur voor het sporten niks eten. Ja, een appel 2 uur ervoor, dat gaat nog wel. Maar een beetje yoghurt 2 uur ervoor dus niet. Anderen hier ook last van? Tips?

Al jullie ge-fitbit motiveert toch wel, kijk weer regelmatig op de stappenteller van mijn telefoon Op zich doet ie het prima, alleen als je gaat fietsen dan raakt hij in de war. Doet de fitbit dat wel? En andere sporten? En moet je dan specifiek aan geven "ik stap nu op de fiets"?
every journey starts with a single step
quote:noekie84 schreef op 23 januari 2016 @ 14:49:

@IBI: Hij telt stappen echt heel erg slecht, dus daar kijk ik niet naar. (omdraaien in bed is ineens 20 stappen erbij bijvoorbeeld...) Ik probeer de 100% te halen, maar ben er al achter dat dat eigenlijk alleen goed werkt icm een hartslagmeter, maar die past mij helaas (lang!) niet. Dus om mijn doel te behalen moet ik me nu uit de naad werken, omdat hij mijn wandelingen ziet als het laagste intensiteitslevel, terwijl ik er echt moe van wordt. Dus ja in dat opzicht bevalt hij me niet helemaal goed, maar omdat ik wel graag zo doicht mogelijk bij mijn doel wil komen, beweeg ik wel veel meer dan normaal en dat ik daar ik hem voor heb gekocht, dus hij doet wel wat hij moet doen, mijn luie kont van de bank krijgen Maar niet helemaal perfect dus, maar ach wat raar bij mij meet hij juist heel precies mijn stappen. wel jamme voor jou zeg
Staat jouw teller nog op 0 's ochtends? Hier al iets van 600 stappen als ik wakker word. Of ik slaapwandel ineens
nee dan staat hij gewoon op 0 stappen.

wel al wat calorieën verbrand omdat hij ook meetelt wat je verbrand als je in rust bent.

Het enige wat echt niet klopt bij mij is de tijd die aangeeft dat ik nog zou moeten wandelen om mijn doel te behalen. dat is veel te positief ingesteld maar dat geeft niet.
en hem af doen in de nacht?
Hier net de fitbit one + oplaadkabel besteld. Zou morgen thuis bezorgd worden door Coolblue. Ben benieuwd!!
@Firedraakje: jeeeeeeej! Mooi resultaat! Wat betreft het eten voor het sporten, daar heb ik geen last van! Lijkt mij heel vervelend!! Misschien kun je het eens vragen aan een sportdietiste of aan de huisarts ofzo? Volgens mij kun je trouwens alleen met de duurste fitbit fietsen bijhouden.. maar weet ik niet zeker, kijk maar eens op de website. Ik heb er zelf geen, maar heb een wat handleidingen bekeken.

@Fem: haha. that's the spirit!

@Vivavrouw: Heel goed! Weer wat eraf! Spannend zeg dat solliciteren! Heb je voorlopig nog een baan? Of moet je echt iets nieuws hebben omdat je anders zonder zit? Veel succes

@Noekie: wat jammer zeg van je polar horloge. Misschien draag je hem niet helemaal op de goede plek op je pols? Ook balen dat je voorlopig niks aan de hartslagmeter hebt. Misschien dat je er een losse bij kunt kopen? Maar iig goed om te horen dat hij helpt om meer te bewegen . Trouwens, je schrijft dat je het niet zo belonend vindt om bv. 20 kilo kwijt te zijn. Misschien moet je eens naar bv. de aflevering van obese van volgens mij heet ze tatjana kijken. Ze weegt bij de finale ook echt niet weinig!! Maar ziet er echt supergoed uit!! Misschien motiveert dat je! Ik ben benieuwd wat voor beloningen je hebt bedacht. Voor mij is het bv. belonend om nieuwe kleding te kopen als ik een maatje kleiner heb.

@de rest: allemaal weer goed bezig zo te horen!!!!

Hier net gelukkig gezond gekookt. En het fijne is dat het zo makkelijk en snel was! Ik had namelijk een keertje panklare zilvervliesrijst gekocht! Samen met wokgroenten en (gerookte?) kipreepjes en kruiden (couscous kruiden, chilipoeder, zwarte peper). Was een beetje té pittig maar wel lekker. Als iemand nog wat goede ideeen voor kruiden heeft, om te eten bij rijst, roerbakgroenten en kip??? Ik hoor het graag!! Want zat in de supermarkt het schap te bekijken maar heb geen idee wat ik moet pakken. Ik wil graag kruiden eten omdat dat volgens mij gezonder is dan sausjes/boemboes etc.
Ik kan ook niet eten voor het sporten. Ik sportte (toen ik slanker was) bij voorkeur eind van de middag. Dan kon ik daarna eten.

Over beloningen: ik vind het ook geen beloning om 5kg af te vallen. Nieuwe kleding kopen hoeft ook niet, want ik heb complete garderobes in alle maten tussen 38 en 46.

Ik voel me elke vrijdag wel een beetje trots hoor, als ik zie dat ik ben afgevallen. Als ik 17kg ben afgevallen dan kan ik weer gaan hardlopen èn dan pas ik mijn mooiste jurkje weer. Dat is wel een beloning, dus daar ga ik voorlopig voor.
@fitbit: ik doe niet mee Ik gebruik de stappenteller op mijn telefoon. Mijn doel is elke dag 8000, want 10.000 is momenteel echt niet haalbaar. En zelfs 8000 is nog wel eens een uitdaging

@eten: ik heb wat succesrecepten rond de 500kcal. Ik moet een recept hebben, anders weet ik niet hoe ik dingen moet en kan combineren. Ik ben niet zo'n keukenprinses, haha.
Komende week heb ik een heftige week qua overwerk/vergaderingen/etentjes. Ik ga deze week mijn tussendoortjes echt beperken tot 2x fruit en ik ga wat meer water drinken. Ik hoop dat ik de schade daarmee aardig kan beperken. Als ik volgende week op hetzelfde gewicht ben, dan ben ik blij.
Dat is balen zeg Noekie, geef je veel geld uit aan zo'n ding, werkt het nog niet goed.... Mee terug gaan een optie?

Ik ben ook niet onverdeeld enthousiast over mijn fitbit hoor.

Het werkt op zich prima en ik geloof dat ie de stappen ook wel goed telt (nou ja, daar ga ik maar vanuit) maar waar ik me groen en geel aan erger is dat ik hem soms drie, vier keer moet synchroniseren voor hij alles aanpast op het dashboard van de app.

Soms wil ik hem na het wandelen synchroniseren en krijg ik wel de melding dat ie "a moment ago" gesynchroniseerd heb maar staat ie nog steeds op 3000 stappen minder dan op de fitbit zelf staat.

Wat ik ook erg raar vind is dat ik net bijna mijn volledige aantal stappen uit een flinke wandeling gehaald heb, en dat hij toch nog niet op het volledige aantal kilometers staat. Maar ik heb wel 65 van de aanbevolen 30 actieve minuten....

Met 10.000 stappen kom ik op bijna 7 km, maar om voldoende afstand te wandelen zou ik 8,zoveel km moeten lopen. Ook erg raar.

Ohja, en ik heb hem drie dagen aan gehad, gewoon aan mijn broekzak, niks geks mee gedaan, en ik heb ineens een dikke vette kras in mijn scherm. Ze zijn niet heel krasbestendig dus.

En qua wie het vroeg; een fitbit telt ook alleen je stappen. De mijne althans. Fietsen of andere beweging telt hij niet mee.

Ik weet dat de fitbit One dat ook niet doet, maar misschien de hele dure wel?

Daar heb ik alleen niks aan omdat je die om je pols draagt en ik op mijn werk niks om mijn pols mag dragen.

@Thee; ik heb voor door de roerbak een potje 5 spice kruiden staan. Ook wel lekker pittig, maar wel te doen.

Bij jou is duidelijk het chilipoeder de killer geweest. Daar doe ik ook standaard teveel van in mijn gerechten... Denk dan, even wat kruiden er op, en hoppaaaaaaa, vlam in de pan.

@Draak, voor het sporten niet kunnen eten heb ik geen last van

Weet ook niet wat het kan zijn, ik vind het maar iets raars.

Ik ben trouwens trots op mezelf.

Om vier uur stond mijn Fitbit nog op 1500 stappen ( ) dus ik moest van mijn luie reet af komen van mezelf. Uiteindelijk heb ik een wandeling van ruim een uur gemaakt, een kilometer of zes.

En nu zit ik nét over de 10.000 stappen.

Erg trots op mezelf dat ik het gedaan heb, normaal zou ik nooit zo ver zijn gaan lopen en genoegen genomen hebben met 6000 stappen ofzo.

Maar ik zit gewoon aan de 10.000 met 65 actieve minuten
quote:Odilia2015 schreef op 23 januari 2016 @ 18:40:

@fitbit: ik doe niet mee Ik gebruik de stappenteller op mijn telefoon. Mijn doel is elke dag 8000, want 10.000 is momenteel echt niet haalbaar. En zelfs 8000 is nog wel eens een uitdaging

@eten: ik heb wat succesrecepten rond de 500kcal. Ik moet een recept hebben, anders weet ik niet hoe ik dingen moet en kan combineren. Ik ben niet zo'n keukenprinses, haha.

Gewoon na je avondeten nog een stuk gaan wandelen.

Ik loop standaard, als ik geen drukke dag heb, 5000 tot 7000 stappen per dag op het werk. Normaal gesproken rond de 6000.

En als ik dan een half uurtje á drie kwartier een rondje ga lopen, en dat hoeft echt niet ver te zijn, zit ik in no-time boven de 10.000.

3000 of desnoods 5000 stappen extra heb je zo gelopen.
Ik kan ook niet sporten na het eten. Daarom heb ik ervoor gekozen om ervoor te eten. Ik ga vanuit mn werk naar de sportschool en daarna ga ik dan eten. Je eet wel laat, maar zo werkt t wel..
Ik heb nu geen hartslagmeter, maar die kun je er los bijkopen voor deze, maar zelfs de xxxl past mij nog lang niet... En hij kan niet anders aan mijn pols, zit gewoon zoals een horloge.

Echte stappen telt hij wel redelijk goed geloof ik, maar als ik overdag bezig ben met de kindjes, telt ie wel erg positief.

Nu nog maar ff rondje lopen met de hond!
quote:Marels schreef op 23 januari 2016 @ 18:52:

[...]

Gewoon na je avondeten nog een stuk gaan wandelen.

Ik loop standaard, als ik geen drukke dag heb, 5000 tot 7000 stappen per dag op het werk. Normaal gesproken rond de 6000.

En als ik dan een half uurtje á drie kwartier een rondje ga lopen, en dat hoeft echt niet ver te zijn, zit ik in no-time boven de 10.000.

3000 of desnoods 5000 stappen extra heb je zo gelopen.Ik heb een zittend beroep, dus op mijn werk maak ik hooguit 3000 stappen per dag. 's Avonds na het eten lukt op dit moment niet. Ik ga niet in mijn stad 's avonds in het donker wandelen. En samen met mijn man wandelen is geen optie, omdat ikk het ook fijn vind als er iemand thuis is als mijn dochter op bed ligt Straks als het weer langer licht is, is het geen probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven