Inloopdouche met schuine wand? Hoe breed douchewand?

09-11-2025 18:06 6 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedendag!
We willen van ons bad met douche erin een inloop douche maken. We hebben miniem glazen wandje van 48 cm. Ivm schuine wand en man van 2 meter niet heel veel ruimte om deze te verbreden. Misschien dat we er 65 cm van kunnen maken max…
Is dit ok of wordt de hele badkamer dan nat..?
Iemand hier ervaring mee?
Evenals met een glazen wand.. zou liever een muurtje maken met nisje maar ivm kleine badkamer is glazen wand misschien ruimtelijker en neemt minder ruimte in..
Maar zo’n glazen wand is wel een crime met schoonmaken vrees ik?
Ervaringen welkom
Ik denk dat je even een schets moet maken. Ik snap niet waarom het douchen in bad nu niet nat wordt, en een inloopdouche dan wel.
Dat is een goede vraag.. misschien dat het niet omhoog spettert vanwege de opstaande (bad) rand?
Dat lijkt me eigenlijk best wel stug. Ik denk dat de badrand wel iets tegenhoudt (waterdruppels die al lager richting grond zijn gevallen, die er anders echt naast zouden vallen), maar ook weer niet héél veel. Dus dan zou ik denken dat je met 65cm wel goed zou moeten zitten.
Ik weet niet of de afmeting voldoende is. Wel kan ik meedenken over de glazen wand. Wij hebben een glazen wand en dat geeft een geel ruim effect. Wel hebben wij een waterontharder. De wand staat er al 7 jaar en ziet er nog mooi uit. Tip is dus om een waterontharder aan te schaffen.
Ik maak de glazen douchewand altijd schoon door die met verdunde schoonmaakazijn in te spuiten, even in laten werken en dan met een doekje afnemen. Na zes jaar is het glas nog steeds mooi. De kitrandjes/hoekjes zijn lastiger schoon te houden.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven