Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
Oh en ik had nog een leuke Hurray uit Frankrijk:

Bonjour Labellei!

Merci énormément pour ta carte, elle est absolument magnifique!!

Ta ville doit être vraiment très belle, avec la neige

En tout cas, je tiens à te dire que ton français est vraiment très bon!!

Pleins de bonnes choses pour cette nouvelle année. Et... joyeux Postcrossing!

(Ook deze Postcrosser houdt van uitroeptekens , ik had haar een kaartje met een quote gestuurd trouwens.)
Fijn om jullie positieve verhalen te lezen. Ik ben ook weer een klein beetje opgeknapt en heb daarom 3 adressen aangevraagd. Er zijn nog wel 6 kaarten onderweg. Slechts 2 waarvan ik de reistijd nog normaal of te kort vind, de rest is al lang onderweg! Met hoogtepunt Duitsland 32 dagen. (Sommige zijn langer onderweg maar voor China of Rusland is dat dan nog acceptabel)

Ik kreeg gisteren alsnog een hurray uit tsjechie, die al expired was. Een lege hurray. Ze had meerdere kaartjes geregistreerd, allemaal langer dan 60 dagen onderweg. Volgens mij is ze er klaar mee en heeft ze toch nog even de moed opgebracht om te registreren. Op zich fijn, want mijn expired lijst was bijna net zo lang als mijn reizende lijst, maar goed, echt leuk is het natuurlijk niet.

Nu 3 nieuwe kaartjes, die ik zo vol goede moed ga posten. Kaartjes gaan naar Spanje, Polen en USA. Met een beetje geluk krijg ik daar dus eind van de week wel een hurray van.

Ik kan nog 2 adressen trekken maar heb vanmiddag met vriendinnen afgesproken dus ga zo eerst even boodschappen doen enzo, wie weet schrijf ik later nog wat en anders trek ik volgende week weer wat adressen.

De prison cell was heel erg leuk, we waren er in 40 minuten uit wat heel snel was! Echt een aanrader voor andere escaperoom liefhebbers! Vind het echt wel een van de leukste tot nu toe!

Alle hurrays en het enthousiasme van Labellei werkt aanstekend, als zij uit de dip kan komen kan ik dat ook. En heb teveel leuke kaartjes liggen die het verdienen om op reis te mogen.
Ik kan het bijna vertalen Labellei leuk zoveel enthousiasme.

Ik kreeg een kaartje van Riga uit Noorwegen. Zender had geen kaartjes meer van Noorwegen en het was te koud om eruit te gaan. Dat begrijp ik, natuurlijk. Gelukkig kon ze wel posten

Daarnaast nog een happy Halloween uit Taiwan en eenmaster uit Tsjechië
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 23 januari 2016 @ 12:42:

Ik kan het bijna vertalen Labellei leuk zoveel enthousiasme.

Ik kreeg een kaartje van Riga uit Noorwegen. Zender had geen kaartjes meer van Noorwegen en het was te koud om eruit te gaan. Dat begrijp ik, natuurlijk. Gelukkig kon ze wel posten

Daarnaast nog een happy Halloween uit Taiwan en eenmaster uit Tsjechië

Toch fijn dat jij alsnog een Hurray kreeg uit Tsjechië HappyOwl234. Ik hoop daar ook op bij één van mijn zorgenkindjes.

Ook fijn dat je weer opgeknapt bent en weer een paar adressen hebt opgevraagd. En inderdaad, al onze prachtige kindertjes kaartjes verdienen een goed en nieuw tehuis. Althans.... daar hopen we maar op.

Ik had vandaag geen kaartjes. Maar aangezien ik nu éindelijk weer 1 voorsta met verzenden zal ik volgende week wel weer post krijgen. Denk ik... en hoop ik.
Iedereen heeft weer leuke kaarten ontvangen en verstuurd! Ik hoop volgende week/ weekend weer wat hurrays. Hopelijk van Tsjechië en Belarus. Inmiddels wordt het stiekem toch wat minder leuk als je zelf maar niks ontvangt. Sinds 2 januari zijn er 12 kaarten aangekomen. Zelf twee ontvangen. Ik vind het vreemd dat ik op 10 kaarten zo lang moet wachten..., komen ze dan echt allemaal van ver? Misschien komt het ook omdat ik mijn dag niet heb vandaag dat ik mij er aan irriteer.
Niet iedereen die een adres trekt stuurt dezelfde dag een kaartje. Soms kan het daar aan liggen dat het wat langer duurt. En soms komen de kaartjes inderdaad van ver. Ik denk altijd maar als ik lang moet wachten: dan krijg ik vast tropische kaartjes! En als ze eenmaal binnen komen dan gaat het vaak ook snel.

Ik heb deze maand ook maar weinig gekregen. Mijn hurrays blijven uit maar kaartjes ontvangen nog meer. Ondanks dat ik lang moet wachten tot mijn kaartjes aankomen loop ik 5 voor met versturen. Hopelijk komt er deze week dus ook wat post voor mij. Ik loop denk ik al de hele maand voor dus er moet toch wle wat onderweg zijn.

Vandaag kreeg ik gelukkig een hurray uit Rusland na 38 dagen. Ik kan nu nog 3 adressen trekken maar daar heb ik de komende dagen geen tijd voor. Gelukkig heb ik er vanmorgen dus 3 gepost, dan is er nog iets onderweg zo.
Ik kreeg een blije hurray uit Tsjechië. Morgen dus 3 kaartjes sturen

Ik kreeg dus wel 4 kaartjes tegelijk. Zo gaat dat. Wel jammer.
Later is nu
Dus.. de francaise in China is blij met Pim en Pom, de katten. Ze had deze nog niet (gelukkig)

Ben bezig m'n ontvangen kaartjes te registreren
Later is nu
En terwijl ik mijn kaartjes aan het registreren ben, deed iemand in Duitsland dat ook. Ze stuurde een blije hurray voor de kat, die ze van mij kreeg. (check it out, Labellei! )

Nu zijn er dus nog 10 onderweg en ik heb niets geschreven vandaag... daar gaat m'n goede voornemen. Postzegels zijn ook nog niet binnen, maar de reacties op de decemberzegels zijn positief.
Later is nu
Een mooie volle brievenbus gisteren met maar liefst vijf kaartjes, leuk! Heb ze net geregistreerd:

- een kerstkaart uit Tsjechië die maar liefst 53 dagen onderweg is geweest. De verzender zal wel blij zijn dat ie toch nog is aangekomen!

- een oude zwart-wit foto van Moskou die er maar 9 dagen over heeft gedaan. Af en toe is er echt geen peil te trekken op de verzendtijden...

- nog een oude zwart-wit foto, dit keer van Brussel, van een verzender uit Luik. Toevallig heb ik net gisteren een stedentripje naar Brussel geboekt, dus daar kon ik mooi over schrijven in de hurray.

- mijn all time favorite (so far): een prachtige zwart-wit foto van een jaren '50 (?) schoolklasje. Een stuk of twaalf jochies in keurige schooluniformpjes die opgepropt in de schoolbankjes zitten te werken. Prachtig! Deze kaart kwam ook nog eens uit Estland, wat een nieuw land is voor mijn lijstje. Werd dus helemaal happy van deze kaart.

- tot slot nog een Hollywood-kaartje uit LA, maar was niet via postcrossing (maar toch leuk).

Inmiddels is de stand 107 verstuurd / 109 ontvangen, dus het zou kunnen dat de brievenbus nu weer even leeg blijft. Hopelijk deze week weer wat hurrays. Het goede nieuws is dat mijn Zuid-Afrikaanse na twee maanden afwezigheid vandaag weer online is geweest en een stapel kaarten heeft geregistreerd. Helaas nog niet die van mij. Misschien is die dan gewoon nog onderweg...? De kaart reist nu 38 dagen en haar kaarten vanuit Nederland doen er gemiddeld 29 dagen over, dus het zou kunnen... In ieder geval heb ik weer een beetje hoop gekregen dat dit kaartje toch niet expired gaat! Verder zouden er deze week hurrays kunnen komen vanuit Finland (13d, maar ontvanger al twee weken niet online geweest), Slovenië (7d) en Duitsland (2d). We gaan het zien!

Bij jou gaat het ook lekker Dreamer! Is het nog gelukt om kaartjes te schrijven vandaag?
Vraagje.. Ik keek net bij een nieuw adres bij de favo en zag een kaart die ik heb. Dat wordt toch op prijs gesteld als die dan gestuurd wordt?
Goedenavond allemaal!

@Dreamer: jij bent goed bezig met al die kattenkaarten , zo zie ik het graag.

@Neliba: wat super dat jij zulke leuke kaarten hebt ontvangen. En dus ook weer wat nieuwe aanwinsten voor je toekomstige zwart-wit muur.

@Dommelflip: ik voorspel voor jou de aankomende week een echte kaartenlawine.

@HappyOwl234: toch goed dat je weer 3 nieuwe kaartjes onderweg hebt. En voor jou voorspel ik een mini-kaartenlawinetje deze aankomende week.

Ik heb vandaag 5 kaarten geschreven:

China: de nr 3 van China dus, krijgt een Turfsingel met woonboten;

Duitsland: krijgt een oud kaartje van Stad waar een tram op staat, want hij wil graag trams;

USA: krijgt schaatsers op het Paterswoldsemeer ;

Finland: krijgt een bevroren slot in de sneeuw, slot is in de vorm van een rood hartje (de Finse wil graag iets in de kleuren zwart, wit, zilver en beetje rood en/of blauw);

Rusland: leeg profiel: krijgt de Martinitoren.

Na het lezen van jullie verhalen zou ik dolgraag nog een adres willen aanvragen. Maar dat mag ik écht niet van mijzelf. Ik ga maar snel wat afleiding zoeken.
@moonlightdreamer: in principe wel ja. Tenzij diegene dat kaartje al heeft ontvangen uiteraard. Veel mensen favorieten namelijk ook hun ontvangen kaartjes.
Ik heb gekeken bij de ontvangen kaarten en daar stond hij niet bij. Hij was ook gefavoriet bij een ander.
Dan zou ik 'm sturen moonlightdreamer.
Haha ik heb hem al geschreven!! Hij mag morgen op reis naar Bulgarije.
Wat een leuke zwart wit kaarten Neliba. En ik hoop ook op een kaart lawine . Omdat ik dit weekend niks heb ontvangen of verstuurd, heb ik mijzelf maar wat kaarten cadeau gedaan :p heb ze besteld bij postcrosscolectief. Iemand daar bekend mee??
Ik heb niet meer geschreven. Ben in een nogal spannend boek bezig, nu op de helft.

Wat leuk, zoveel kaartjes allemaal!
Later is nu
Alweer een nieuwe week begonnen.

Vanmorgen vroeg een hurray uit de VS met een super enthousiast bericht van 2 letters T Y. Schrijf dan niks!

Voor iedereen een goede kaartweek gewenst
Jeetje, dat is wel heel minimaal zeg
Later is nu
2 is meer dan leeg haha
Wow moonlightdreamer, W S (wat stom) van die Hurray.

Welk boek is zo spannend Dreamer? (Ben fff nieuwsgierig.... ).

Hier nog geen nieuwe Hurrays helaas. Gelukkig gaan er wel 5 nieuwe kaarten op de bus.
Nouja.. het Duitse lege profiel komt dan nog ver met 'Thanks', zojuist.

Ik lees 'Blijf waar je bent' van S.J. Bolton Labellei. Over vermoorde jongetjes van 11 in Londen en een jongetje van 11 die daar onderzoek naar doet. En allerlei engs eromheen. Vanavond heb ik bijeenkomst van de leesclub over een ander boek van Bolton. IK moet me daar ook nog even weer op inlezen.. waar ging díe ook alweer over Ik moet die boeken ook niet zover van te voren lezen.
Later is nu
Mijn nieuwe postzegels zijn onderweg
Later is nu
Wat allemaal weer leuke berichten! Wordt er blij van haha!

Ik had vorige week opeens 3 kaartjes in de bus! (België, Duitsland en Rusland) Loop nu dus 4 voor met versturen.

Vrijdag verliepen 2 kaartjes van mij helaas (China en Rusland) en zaterdag had ik nog een Hurray uit Duitsland, wel helemaal leeg helaas :( Is mij al vaker overkomen.

Heb zojuist weer 3 kaartjes gepost, Rusland, Duitsland en Finland. Finland is nieuw. Waren leuke profielen.

Dus was wel tevreden

Het begint eindelijk wat lekker te lopen, dat voelt erg leuk.

Ga maar eens kijken naar postzegels, net weer gewoon losse internationale zegels gekocht, vind ze wel leuk, met typische NL plaatjes, maar toch wat prijzig steeds.

Afgelopen vrijdag was het dus 60dagen geleden dat ik was gestart met Postcrossing

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven