Algemeen vluchtelingentopic deel 5

18-12-2015 22:42 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
We zijn zelf in oorlog, uiteraard wil je dat mensen een veilig heenkomen kunnen vinden. Ook wij later mocht dat ooit nodig zijn. Maar dan moet je wel kijken hoe je asielzoekers de asielprocedure in laat gaan of niet. Ongecontroleerd hierheen laten komen op basis van valse beloftes van mensensmokkelaars of idiote sites die asielverzoeken promoten zijn niet de bedoeling natuurlijk. Duidelijkheid scheppen is nu aan de orde.

Er zijn terecht angsten. Nu weer een video van IS gelanceerd met daarop de bomaanslagplegers van Parijs. 4 Belgen, 3 Fransen en 2 Irakezen zie je hoe ze voor de jihad hun training hebben gehad en in de video zie je live hoe deze bomaanslagplegers van Parijs andere mensen hun hoofd afsnijden ter voorbereiding/of waanzin om uiteindelijk zelf dood te willen. Tevens een oproep tot meer lonewolf acties zoals in Parijs.

http://www.ad.nl/ad/nl/37 ... nslagplegers-Parijs.dhtml

Mensen die hiervoor vluchten wil je natuurlijk veilig laten zijn, mensen die hier wonen wil je óók veilig laten zijn. Doen alsof alle mensen lieverdjes zijn behalve een paar IS mensen die een ver van je bed show zijn, is hierbij naïef. Doen alsof álle vluchtelingen geen lieverdjes zijn is natuurlijk ook geen waarheid. Maar zorg wel in ieder geval als overheid dat je de boel op orde hebt, de juiste berichten de wereld in stuurt, alles in de hand houdt of beter gezegd weer krijgt, voor álle mensen. Mensen die anderen lastigvallen of misdaden plegen, die pak je hard aan en daarbij zorg je dat je voldoende mankracht hebt, voldoende gevangenissen, voldoende mensen die de asielprocedures kennen en doorwerken in snelle termijn, voldoende rechters en juiste, maar ook snelle procedures met de juiste wetten en handhaving van de wetten.

Ik denk zeker dat er in de media nog heel wat te halen valt als je daar een paar goede mensen op zet die de juiste berichten op de juiste media de wereld in stuurt zodat mensen niet vanalles hopen en denken te gaan bereiken wat uiteindelijk gewoonweg niet mogelijk is.
quote:Pientjexxxx schreef op 24 januari 2016 @ 19:55:

[...]

Die Dorine Manson is in ieder geval een verschrikkelijke muts. De uitzending zal daarom wel aardig voorspelbaar zijn....

Idd,ze heeft mij niet teleurgesteld

En asielzoeker gaan voorlichting krijgen over homo´s dus nu komt het allemaal goed,welkom welkom er kunnen er nog veel meer bij..

http://nos.nl/artikel/2082654-asielzoek ... omo-s.html

Vluchtelingen in alle azc's krijgen straks les over de rechten van homo's. Dat meldt dagblad Trouw. Daarvoor wordt informatiemateriaal gebruikt dat ook op middelbare scholen wordt ingezet.

In welke vorm de vluchtelingen les krijgen over homo's, lesbiennes, biseksuelen en transgenders (lhbt) mag ieder azc zelf bepalen, stelt Bussemaker. Het ministerie wil de belangenorganisatie voor homoseksuelen, het COC, bij de voorlichting betrekken.

En voor een groot deel van de asieleisers in Callais komt het ook goed:

http://www.elsevier.nl/Buitenland/achte ... ed-content

Een paar dagen na een rechterlijke uitspraak die Groot-Brittannië verplichtte vier jonge Syrische asielzoekers uit Calais op te nemen, bespreekt de Britse premier David Cameron plannen om duizenden asielkinderen die zonder hun ouders door Europa dwalen naar het land te halen.

Dat melden regeringsbronnen zondag tegen de Britse krant The Guardian. Cameron zou al binnen enkele weken 3.000 minderjarige asielzoekers die zonder ouderlijk toezicht in Europa verblijven, willen opvangen. Zij lopen het grootste risico prooi te worden van mensensmokkelaars, is de gedachte.

Vooral in de tentenkampen rondom het Franse Calais bevinden zich veel asielzoekers die graag naar Groot-Brittannië willen komen. De Britten weigeren stelselmatig om hun asielverzoeken in behandeling te nemen; volgens het verdrag van Dublin moet het eerste EU-land waar migranten zich aanmelden, dat doen. Dat is in dit geval dus Frankrijk.
quote:rosemetijs schreef op 25 januari 2016 @ 06:04:

En voor een groot deel van de asieleisers in Callais komt het ook goed:

http://www.elsevier.nl/Buitenland/achte ... ed-content

Een paar dagen na een rechterlijke uitspraak die Groot-Brittannië verplichtte vier jonge Syrische asielzoekers uit Calais op te nemen, bespreekt de Britse premier David Cameron plannen om duizenden asielkinderen die zonder hun ouders door Europa dwalen naar het land te halen.

Dat melden regeringsbronnen zondag tegen de Britse krant The Guardian. Cameron zou al binnen enkele weken 3.000 minderjarige asielzoekers die zonder ouderlijk toezicht in Europa verblijven, willen opvangen. Zij lopen het grootste risico prooi te worden van mensensmokkelaars, is de gedachte.

Vooral in de tentenkampen rondom het Franse Calais bevinden zich veel asielzoekers die graag naar Groot-Brittannië willen komen. De Britten weigeren stelselmatig om hun asielverzoeken in behandeling te nemen; volgens het verdrag van Dublin moet het eerste EU-land waar migranten zich aanmelden, dat doen. Dat is in dit geval dus Frankrijk.

Mmmmmmmmm ik heb die zaak een beetje gevold, dit was wel een uitzonderlijk geval, getraumatiseerde kinderen (zei de advocaat) met familie (Syriërs) in Engeland en ze hadden een asielverzoek lopen in Frankrijk

Het merendeel van de asieleisers in Calais komt uit Afrika / Noord Afrika en heeft nergens asiel aangevraagd en maakt ook geen enkele kans.

Ik denk dat zo'n 95% toch boten / vrachtwagens en de tunnel blijft bestormen.

Uiteraard onder toeziend oog van de politie die alleen maar optreed als het heel erg "dol" wordt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Nou lekker is dat:

http://nos.nl/artikel/2082665-uitbraak- ... kerke.html

In het vluchtelingenkamp in Calais zijn meerdere gevallen van mazelen vastgesteld. Dat bevestigt Artsen zonder Grenzen. Ook in het kamp in Duinkerke zouden enkele gevallen zijn gesignaleerd. De diagnose in dat kamp is nog niet bevestigd.

De mazelen zijn zeer besmettelijk. De ziekte kan tot twee uur blijven zitten op handen en kleding. Ook mensen die zijn ingeënt tegen de mazelen, kunnen de ziekte verspreiden.

Zwangere vrouwen

In de kampen in Calais en Duinkerke leven de vluchtelingen erg dicht op elkaar. Vrijwilligers moeten voorzorgsmaatregelen nemen. Zwangere vrouwen en mensen die niet zijn ingeënt tegen de mazelen, kunnen de kampen beter mijden.

Artsen zonder Grenzen is begonnen met de voorbereidingen van een grote vaccinatiecampagne in beide kampen. Omdat alles in overleg met de Franse overheid moet, kan het nog een week duren voordat de operatie in Calais wordt opgestart. Die in Duinkerke zou nog een week later beginnen.
quote:rosemetijs schreef op 25 januari 2016 @ 10:11:

Nou lekker is dat:

http://nos.nl/artikel/2082665-uitbraak- ... kerke.html

Artsen zonder Grenzen is begonnen met de voorbereidingen van een grote vaccinatiecampagne in beide kampen. Omdat alles in overleg met de Franse overheid moet, kan het nog een week duren voordat de operatie in Calais wordt opgestart. Die in Duinkerke zou nog een week later beginnen.[/i]

Och dat accepteren ze nooit.

Die gasten zijn zo wantrouwend als de pest.

Die denken dat ze gechipt worden
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Waarom wordt Calais niet gewoon schoongeveegd? Als het 'gewone' daklozen waren, zou dat allang gebeurd zijn.

Is hier ooit een reden voor aangevoerd?
.
quote:hollebollegijs schreef op 24 januari 2016 @ 22:31:

[...]

Het kan nog gekker, gisteren een asiel eiser op RTL4

Werd terug gestuurd vanaf de grens Griekenland / Macedonië en per luxe touringcar op weg naar Athene

Helemaal boos dat ze hem niet eerder gewaarschuwd hadden dat de grens dicht zit Ze hadden minstens even een app kunnen sturen
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
En ja hoor, de persen kunnen weer aan !!!!!!!

http://www.telegraaf.nl/b ... ln._uit_voor_Syrie__.html

HOPPA!!!!!!!!!!!!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 25 januari 2016 @ 14:46:

HOPPA!!!!!!!!!!!!Daar gaat weer een deel van de gezondheidszorg.
verba volant, scripta manent.
quote:hollebollegijs schreef op 25 januari 2016 @ 13:29:

[...]

Die denken dat ze gechipt worden Oeps
quote:impala schreef op 25 januari 2016 @ 14:01:

Waarom wordt Calais niet gewoon schoongeveegd? Als het 'gewone' daklozen waren, zou dat allang gebeurd zijn.

Is hier ooit een reden voor aangevoerd?Dat begrijp ik ook niet. Onder het beleid van Sarkozy werden ook de zigeunerkampen ontruimd. Als je in een kustplaats was, stonden overal borden met een kampeerverbod. Je mocht er met een camper een beperkt aantal uren staan, niet overnachten, alles om te voorkomen dat mensen er bleven.

quote:Eindeloos schreef op 25 januari 2016 @ 14:46:

HOPPA!!!!!!!!!!!!

45 miljoen maar?

Mwah vind ik wel wat weinig hoor..
quote:hollebollegijs schreef op 25 januari 2016 @ 13:29:

[...]

Die denken dat ze gechipt worden Grote kans dat ze dat inderdaad denken maar dan laten ze zich toch niet vaccineren? Mazelen zijn echt niet leuk en er kunnen heel wat complicaties bij komen, vooral als je wat ouder bent. Ik kreeg ze pas toen ik veertien was, ben er niet ziek van geweest maar ik zag er echt niet uit, of ik een klap op mijn ogen had gekregen, die zaten helemaal dicht.
Wat denken jullie?

Maar welk boek bedoelen ze bij Amnesty?

A. Der Untergang des Abendlandes (Oswald Spengler)

B. De Verweesde Samenleving Pim Fortuyn

C. The End of the World as we know it Mark Steyn

D. Marked for Death Geert Wilders

E. De Polderatlas van Nederland Clemens Steenbergen & W. Reh

F. Minderheid in eigen land Martin Bosma

G. Het Multiculturele Drama (essay) Paul Scheffer

H. Eindstrijd Robert Spencer, Douglas Murray et al

I. Deutschland schafft sich ab Thilo Sarrazin

J. De ondergang van Nederland (pdf) Mohammed Rasoel

K. Vervanging (column) Hans Jansen

L. The West and the Rest Niall Ferguson

M. Waarover men niet spreekt Wim van Rooy

N. Oorlogscultuur Martin van Creveld (hoofdstuk 19, Mannen zonder pit)

O. Brussel, Eurabia I & II, Arthur van Amerongen

P. Londonistan Melanie Phillips

Q. Eurabia: The Euro-Arab Axis Bat Ye'or

R. Anders, namelijk...

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments
Ik denk niet dat ze bang zijn gechipt te worden, hoewel... misschien denken ze dat wel...

Ik vrees eerder dat het iets is, zoals destijds met het polio vaccin. Er werd beweerd dat het een complot was dat de vruchtbaarheid zou aantasten.

In 2003 imams in northern Nigeria advised their followers not to have their children vaccinated with oral polio vaccine, perceived to be a plot by Westerners to decrease Muslim fertility.[27] The boycott caused cases of polio to rise not only in Nigeria but also in neighboring countries. The followers were also wary of other vaccinations, and Nigeria reported over 20,000 measles cases and nearly 600 deaths from measles from January through March 2005.[28] In 2006 Nigeria accounted for over half of all new polio cases worldwide.[29] Outbreaks continued thereafter; for example, at least 200 children died in a late-2007 measles outbreak in Borno State.[30] In 2013, nine health workers administering polio vaccine were targeted and killed by gunmen on motorcycles in Kano, but this was the first[31] and last attack.[32]

In the 2000s, in Pakistan and Afghanistan, some Taliban issued fatwas opposing vaccination as an American plot to sterilize Muslims, and kidnapped, beat, and assassinated vaccination officials; the head of Pakistan's vaccination campaign in Bajaur Agency was assassinated in 2007, on his way back from a meeting with a religious leader.
Known to cause insanity in laboratory mice
quote:impala schreef op 25 januari 2016 @ 14:01:

Is hier ooit een reden voor aangevoerd?

Voor mij echt onbegrijpelijk.

Dat er in die jungle ziektes uitbreken dat is natuurlijk te verwachten, nog meer problemen.

De hygiëne....rilllllll

De attitude van de jonge mannen..... rillll

De plaatselijke economie gaat naar de kloten

Vrachtwagenchauffeurs (internationaal) die de route niet meer nemen

Mensen die doodsbenauwd zijn als ze daar lopen en ineens hordes van die vluchtelingen op zich af zien komen

Schepen bestormen, in vrachtwagens kruipen.

En er zullen zich zaken afspelen die de krant niet halen/mogen halen

En ze willen er niet eens zijn. Frankrijk is niet goed genoeg.

En het dreigende dat ervan uitgaat, zulke grote groepen. Ze zijn niet tegen te houden.

Wat is er toch gebeurd met asiel aanvragen in het eerste land waar je binnenkomt??

Waarom regels opstellen als men zich er toch niet aan hoeft te houden?

Echt, er wordt toch gewoon om problemen gevraagd. Nee, gesmeekt bijna.

En het is overduidelijk een groot probleem en er gebeurt niets. He-le-maal niets.

Onbegrijpelijk.

Ik keur geweld categorisch af. Maar ik kan me ergens wel voorstellen dat als men zoiets dagelijks moet aanzien (ik lees het vooralsnog in de krant/op het net) dat men gaat wanhopen en dat men met verbale en nonverbale agressie hierop gaat antwoorden vanuit de bevolking.

En dat wordt dan vertaald naar 'nazi's en extreem rechts', terwijl ook de niet al t erechtse bevolking letterlijk het bloed onder de nagels vandaan gehaald wordt.

De politiek is onverantwoord bezig.
quote:rosemetijs schreef op 25 januari 2016 @ 15:07:

[...]

45 miljoen maar?

Mwah vind ik wel wat weinig hoor..

Een fooitje, nogmaals onze terminale patiënten kunnen niet naar de hospice.

Wat op zich al een noodmaatregel is, ik vind dat je zou moeten kunnen sterven omringd door familie/geliefden.

Wat veel mensen ook niet willen, dat begrijp ik heel goed.

Maar ook nu door geld problemem bij de hospices niet eens meer kàn.

Ik vind het zo erg en verdrietig allemaal.........
quote:Lys schreef op 25 januari 2016 @ 15:44:

[...]

Voor mij echt onbegrijpelijk.

Dat er in die jungle ziektes uitbreken dat is natuurlijk te verwachten, nog meer problemen.

De hygiëne....rilllllll

De attitude van de jonge mannen..... rillll

De plaatselijke economie gaat naar de kloten

Vrachtwagenchauffeurs (internationaal) die de route niet meer nemen

Mensen die doodsbenauwd zijn als ze daar lopen en ineens hordes van die vluchtelingen op zich af zien komen

Schepen bestormen, in vrachtwagens kruipen.

En er zullen zich zaken afspelen die de krant niet halen/mogen halen

En ze willen er niet eens zijn. Frankrijk is niet goed genoeg.

En het dreigende dat ervan uitgaat, zulke grote groepen. Ze zijn niet tegen te houden.

Wat is er toch gebeurd met asiel aanvragen in het eerste land waar je binnenkomt??

Waarom regels opstellen als men zich er toch niet aan hoeft te houden?

En het is overduidelijk een groot probleem en er gebeurt niets. He-le-maal niets.

Onbegrijpelijk.

Ik keur geweld categorisch af. Maar ik kan me ergens wel voorstellen dat als men zoiets dagelijks moet aanzien (ik lees het vooralsnog in de krant/op het net) dat men gaat wanhopen en dat men met verbale en nonverbale agressie hierop gaat antwoorden vanuit de bevolking.

En dat wordt dan vertaald naar 'nazi's en extreem rechts', terwijl ook de niet al t erechtse bevolking letterlijk het bloed onder de nagels vandaan gehaald wordt.

De politiek is onverantwoord bezig.

Mooie post Lys.

Op social media spreekt men van een complot, om de bevolking expres zo op te stoken

dat vandaag of morgen, de pleuris wel uit moet breken.

Waar dan ook.

Ik kijk er niet van op...................
quote:Lys schreef op 25 januari 2016 @ 15:44:

[...]

Onbegrijpelijk.

.

Wat me het meest verbaasd is de houding van de politie

De asieleisers braken door een hek en bestormden een veerpont, wat doet de politie? Die brengt ze terug naar hun zelfgebouwde AZC (de jungle)

Als voetbalsupporters of demonstranten door hekken breken worden ze, terecht overigens, opgepakt en vastgezet.

Maar goed gisteren op het journaal zag je een groepje migranten terug sjokken met een uitstraling: volgende keer lukt het wel.
quote:hollebollegijs schreef op 25 januari 2016 @ 16:52:

[...]

Als voetbalsupporters of demonstranten door hekken breken worden ze, terecht overigens, opgepakt en vastgezet.

Als je afval op straat gooit ... Milieupolitie, betalen!
Krijg de rambam. Allemaal.
Net op het journaal op 1: Timmermans stelt dat 50% economische vluchteling is.
quote:Timetraveler schreef op 25 januari 2016 @ 18:05:

Net op het journaal op 1: Timmermans stelt dat 50% economische vluchteling is.Ik denk dat Timmerfrans niet goed is vooringelicht
quote:Timetraveler schreef op 25 januari 2016 @ 18:05:

Net op het journaal op 1: Timmermans stelt dat 50% economische vluchteling is."Het gaat om 60 procent van alle vluchtelingen", zegt Timmermans. "Dat zijn mensen waarvan je kunt aannemen dat ze geen enkele reden hebben om een vluchtelingenstatus aan te vragen."
quote:Lys schreef op 25 januari 2016 @ 18:20:

[...]

"Het gaat om 60 procent van alle vluchtelingen", zegt Timmermans. "Dat zijn mensen waarvan je kunt aannemen dat ze geen enkele reden hebben om een vluchtelingenstatus aan te vragen."En als ze dat al weten wat doen ze hier dan nog?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven