Prikpil
donderdag 14 januari 2016 om 10:54
Na 1,5 jaar gestopt te zijn geweest met de pil ben ik na aanraden van de huisarts weer begonnen met de yazz.
Zo'n anderhalve week voor mijn menstruatie heb ik heel veel last van depressieve gevoelens, kwaad op heel de wereld, alles voelt heel zwaar en ik kan niet meer rationeel denken.
Ben op die momenten heel impulsief, en ik ben in staat om mijn werk op te zeggen bijvoorbeeld.
Ik heb nooit ruzie met mij vriendin, maar op die momenten wel.
Nu stelde de huisarts in eerste instantie voor om de pil gewoon steeds 3 maanden door te slikken. Maar dat is ook geen optie, want ook in mijn stopteken voel ik mij zo.
Andere optie is de prikpil, maar op internet lees ik daar heel veel negatieve berichten over.
Onder andere extreme gewichtstoename. Daar zit ik niet op de wachten. Ook op prikkelbare darmen kan het negatief effect hebben.
Omdat ik zelf bijna geen vrouwen ken diende prikpil gebruiken, ben ik benieuwd naar andere ervaringen of eventueel andere opties om mijn klachten te verminderen.
Want ik ben in zo'n periode geen aangenaam persoon..
Spiraaltje is geen optie, omdat uitstrijkjes ook niet lukken bij mij...
Zo'n anderhalve week voor mijn menstruatie heb ik heel veel last van depressieve gevoelens, kwaad op heel de wereld, alles voelt heel zwaar en ik kan niet meer rationeel denken.
Ben op die momenten heel impulsief, en ik ben in staat om mijn werk op te zeggen bijvoorbeeld.
Ik heb nooit ruzie met mij vriendin, maar op die momenten wel.
Nu stelde de huisarts in eerste instantie voor om de pil gewoon steeds 3 maanden door te slikken. Maar dat is ook geen optie, want ook in mijn stopteken voel ik mij zo.
Andere optie is de prikpil, maar op internet lees ik daar heel veel negatieve berichten over.
Onder andere extreme gewichtstoename. Daar zit ik niet op de wachten. Ook op prikkelbare darmen kan het negatief effect hebben.
Omdat ik zelf bijna geen vrouwen ken diende prikpil gebruiken, ben ik benieuwd naar andere ervaringen of eventueel andere opties om mijn klachten te verminderen.
Want ik ben in zo'n periode geen aangenaam persoon..
Spiraaltje is geen optie, omdat uitstrijkjes ook niet lukken bij mij...
donderdag 14 januari 2016 om 11:09
Prikpil werkte bij mij prima. Niet gigantisch dik geworden. Je wordt altijd wat dikker door hormonen maar was niet echt veel. Het zijn wel elke 3 maanden grote hoeveelheden. Dus als je er niet tegen blijkt te kunnen duurt het wel lang voor het je lijf uit is. Ik had met de prikpil helemaal geen cyclus meer. Dus ook geen lastige hormonen
donderdag 14 januari 2016 om 11:19
donderdag 14 januari 2016 om 11:26
donderdag 14 januari 2016 om 12:10
Hier toch een negatieve ervaring. Eerst een week of 7 ongesteld. 2 weken niet en daarna weer 2 weken ongesteld. Volgens de huisarts moest mijn lichaam er aan wennen. Ben daarna helemaal gestopt met alle hormonen, persoonlijk vind ik dat prettiger.
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
donderdag 14 januari 2016 om 12:18
Negatieve ervaring met de prikpil.
Ik kwam niet aan, viel juist af. De negatieve gevoelens werden erger en ik kreeg enorm veel last van acne. Na ongeveer een half jaar begon ik non-stop te vloeien.
Ik ben toen direct teruggegaan naar de microgynon. Duurde weer enkele maanden voor het beter ging met zowel fysiek als mentaal.
Een goede vriendin van mij heeft daarentegen nergens last van.
Ik kwam niet aan, viel juist af. De negatieve gevoelens werden erger en ik kreeg enorm veel last van acne. Na ongeveer een half jaar begon ik non-stop te vloeien.
Ik ben toen direct teruggegaan naar de microgynon. Duurde weer enkele maanden voor het beter ging met zowel fysiek als mentaal.
Een goede vriendin van mij heeft daarentegen nergens last van.