Schladming wintersport

17-01-2016 21:28 19 berichten
Samen met mijn man willen we weer een week gaan skiën in februari. We zijn beiden ervaren en hebben al heel wat mooie gebieden in Oostenrijk mogen zien (Sölden, Serfaus, st. Anton, Gerlos, Ischgl, Mayhofen, Brixen, Saalbach, Flachau). Nu willen we eigenlijk weer een nieuw gebied bezoeken wat ook leuk is voor ervaren skiërs en zo kwamen we uit bij Schladming.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Schladming? Is het een aanrader en waarom juist wel of niet? Of heeft iemand nog andere tips voor een mooi en groot gebied? We willen wel graag in Oostenrijk blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eenmaal in Schladming geweest, hotel Planai direct tegenover de gondel. Ideaal gelegen en mooi hotel. Leuk dorpje.

Wij zijn ervaren skiërs en hebben heerlijk geskied. Het gebied is niet zo heel groot hoor maar dat had je vast al gezien.

Zell am See/Kaprun is erg leuk, ben je daar al eens geweest?
Ben er nooit geweest maar heel groot of met veel uitdagende pistes vind ik het er niet uitzien. Het schijnt wel een heel mooi gebied te zijn.

Willen jullie niet naar iets als Kirchberg? Of toch eens buiten Oostenrijk kijken? Val Tho en Portes du Soleil zijn echt heerlijke gebieden.

En waarom nemen jullie anders niet iets als de Tirol Snow Card of de Salzburger Super Ski Card? Wij pakken regelmatig zo een en doen dan elke dag een ander gebied.

https://www.wintersport.n ... kilometers-op-een-skipas/
Oh ik wist niet dat de Tirol Snow Card alleen beschikbaar is als seizoenspas. Ik heb in Tirol als skileraar gewerkt, vandaar dat ik die had.
Met de pas van Schladming kan je wel in heel ski amade terecht, dat is met 760km wel een behoorlijk gebied vind ik.

Ik ben allergisch voor knoflook en kan me in Oostenrijk erg goed verstaanbaar maken en weet wat ik wel en niet mag. Mijn ervaring is dat dat in Frankrijk, Zwitserland en Italië toch een stuk lastiger is, vandaar de keuze voor Oostenrijk.

@lux, kirchberch is niet echt uitdagender dan Schladming toch? Of zie ik dat verkeerd?
quote:barbje83 schreef op 17 januari 2016 @ 21:37:

Ik ben eenmaal in Schladming geweest, hotel Planai direct tegenover de gondel. Ideaal gelegen en mooi hotel. Leuk dorpje.

Wij zijn ervaren skiërs en hebben heerlijk geskied. Het gebied is niet zo heel groot hoor maar dat had je vast al gezien.

Zell am See/Kaprun is erg leuk, ben je daar al eens geweest?

Bedankt voor je reactie, wij zullen op zoek gaan naar een appartement omdat we het lekker vinden om zelf te kunnen koken en op de bank te kunnen hangen als we daar zin in hebben :-D.

Zell am See/Kaprun hadden we ook naar gekeken, inderdaad nog niet gewenst. Maar toch nog wat kleiner vandaar dat we bij Schladming uitkwamen.

Wat vond je van de apres ski en de hutjes op de berg in Schladming?
quote:Marloes85 schreef op 17 januari 2016 @ 21:48:

Met de pas van Schladming kan je wel in heel ski amade terecht, dat is met 760km wel een behoorlijk gebied vind ik.

Ik ben allergisch voor knoflook en kan me in Oostenrijk erg goed verstaanbaar maken en weet wat ik wel en niet mag. Mijn ervaring is dat dat in Frankrijk, Zwitserland en Italië toch een stuk lastiger is, vandaar de keuze voor Oostenrijk.

@lux, kirchberch is niet echt uitdagender dan Schladming toch? Of zie ik dat verkeerd?

Mwoah het is net effe wat groter en het heeft echt een goeie zwarte bijvoorbeeld. Paar lekkere lange afdalingen. En je hebt een leuke freeride tour daar, als je je wil laten gidsen, de moeite waard! Er zijn er zowel voor beginnende als gevorderde off piste skiërs.

Je kunt toch gewoon effe de zinnen 'Ik ben allergisch voor knoflook, dus dat mag niet in mijn gerecht zitten' en 'zit daar knoflook in?' opslaan op je telefoon in Frans/Italiaans?
quote:Marloes85 schreef op 17 januari 2016 @ 21:53:

[...]

Bedankt voor je reactie, wij zullen op zoek gaan naar een appartement omdat we het lekker vinden om zelf te kunnen koken en op de bank te kunnen hangen als we daar zin in hebben :-D.

Zell am See/Kaprun hadden we ook naar gekeken, inderdaad nog niet gewenst. Maar toch nog wat kleiner vandaar dat we bij Schladming uitkwamen.

Wat vond je van de apres ski en de hutjes op de berg in Schladming?Zell am See/Kaprun is inderdaad leuk, maar ski je zo door. Bad Gastein vind ik dan leuker, lekker lange afdalingen daar! Mooi dorpje ook wel, qua après ski zijn er een paar prima tentjes maar als je op zoek bent naar iets Söldenachtigs zou ik je Kirchberg aanraden.
Brixental vind ik zelf ook leuk, wel wat lager dus eerst even checken of er sneeuw ligt. Kaltenbach-Hoch Fugen heeft ook leuke pistes!

Persoonlijk blijven Ischgl en Serfaus toch wel favorieten. Vanuit Ischgl is een dagje Kappl ook leuk, klein maar uitdagend.
quote:lux. schreef op 17 januari 2016 @ 22:08:

[...]

Mwoah het is net effe wat groter en het heeft echt een goeie zwarte bijvoorbeeld. Paar lekkere lange afdalingen. En je hebt een leuke freeride tour daar, als je je wil laten gidsen, de moeite waard! Er zijn er zowel voor beginnende als gevorderde off piste skiërs.

Je kunt toch gewoon effe de zinnen 'Ik ben allergisch voor knoflook, dus dat mag niet in mijn gerecht zitten' en 'zit daar knoflook in?' opslaan op je telefoon in Frans/Italiaans?

Uiteraard kan dat maar je zult verbaasd zijn hoeveel tenten er zijn waar ze gewoon niks kunnen aanbieden waarvan ze zeker weten dat er niks aan knoflook inzit. Aangezien ik meteen een hele dag aan het overgeven ben neem ik er altijd zo min mogelijk risico mee.

Ik ben zelf wat minder van de off piste maar mijn man vind dat wel lekker. Ik zal er toch nog eens naar gaan kijken, bedankt voor je tip.
Ja Ischgl is echt een goddelijk gebied

Vervelend dat dat zo lastig is met knoflook TO? Gewoon lekker kaiserschmarrn bestellen dus en apfelstrudel
quote:sophiax schreef op 17 januari 2016 @ 22:19:

Brixental vind ik zelf ook leuk, wel wat lager dus eerst even checken of er sneeuw ligt. Kaltenbach-Hoch Fugen heeft ook leuke pistes!

Persoonlijk blijven Ischgl en Serfaus toch wel favorieten. Vanuit Ischgl is een dagje Kappl ook leuk, klein maar uitdagend.Helemaal mee eens, Ischgl en Seraus behoren bij ons ook tot de favo bestemmingen. Flachau vonden we ook verrassend leuk vorig jaar.
quote:lux. schreef op 17 januari 2016 @ 22:10:

[...]

Zell am See/Kaprun is inderdaad leuk, maar ski je zo door. Bad Gastein vind ik dan leuker, lekker lange afdalingen daar! Mooi dorpje ook wel, qua après ski zijn er een paar prima tentjes maar als je op zoek bent naar iets Söldenachtigs zou ik je Kirchberg aanraden.We kunnen geen leuke hut vinden in Schladming en zitten nu naar Bad Hofgastein te kijken, raad je nog één van de twee meer aan? Bad Gastein of Bad Hofgastein?
quote:Marloes85 schreef op 19 januari 2016 @ 22:45:

[...]

We kunnen geen leuke hut vinden in Schladming en zitten nu naar Bad Hofgastein te kijken, raad je nog één van de twee meer aan? Bad Gastein of Bad Hofgastein?Volgens mij, maar ik vergeet altijd welke welke is, is Bad Hofgastein wat karakteristieker en idyllischer. Daar zitten ook leukere tentjes - naar mijn mening. Het is de laagst liggende iig. Maar beiden zijn prima en de skigebieden zijn met elkaar verbonden. En doordat je ook een dagje Sportgastein of Graukogel kan doen erg leuk! Niet vergeten een avondje bij te komen in de thermen
nog bedankt voor alle tips, Bad Hofgastein is inmiddels geboekt! We zitten vlakbij de thermen dus daar gaan we zeker een avondje heen.
Heerlijk! Veel plezier! Hoop dat er goede sneeuw blijft de komende tijd Doe de rode dalafdaling in Bad Hofgastein voor mij, heerlijk vind ik die!
quote:lux. schreef op 25 januari 2016 @ 16:12:

Heerlijk! Veel plezier! Hoop dat er goede sneeuw blijft de komende tijd Doe de rode dalafdaling in Bad Hofgastein voor mij, heerlijk vind ik die!Gaan we doen
Oh je hebt al geboekt, maar voor volgens jaar zeg ik ook kitzbühel/kirchberg. Daar zijn echt goddelijke zwarte pistes en die skiroutes zijn zo mooi en leuk om te doen.
Ik ben twee jaar geleden naar Schladmig geweest. Het gebied is prima en geschikt voor zowel gevorderden als beginners. Wel moet ik zeggen dat het gebied echt nog niet zo bekend is onder de Nederlanders. Dus het is geen Sölden of Saalbach;)
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-01-2016 15:56
Reden: spam verwijderd!
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven