Viva Diva's en hun relatiegerelateerde perikelen.

22-06-2007 00:08 5484 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Divi gaan zonder Jan verder met hun eigen zoektocht. Relaties in al hun vormen..... to be or not to be!                         Het ontstaan van het topic vind je hier....Veel gebruikte afkortingen staan hier.... bewerkt door moderator,
Irritant druif! Al wat gehoord inmiddels?

Heb nu een lading dingen geprint op school, vraag me af of het genoeg is om mijn toets te halen. Maargoed. Ik ben helemaal verbaasd dat ik een week (EEN WEEK, mijn god!! ) heb verkeken op de toetsen Maar ik heb eerder een tentamen gehaald zonder er iets voor te doen dus misschien lukt het nu ook wel. Ofzo
Druif: IRRITANT! En herkenbaar! Zo heb ik ook met de keukenmeneren keer op keer aan de lijn gehangen. Heeft ons wel een megagrote bos bloemen opgeleverd (en een hoop ergernis), haha.

Aaah, schattig dat ze samen spelen! Lijkt me geweldig lief om te zien.

Lijkt me leuk om af te spreken! Ik kan eigenlijk altijd op ma, di en do. Jij ook...? Zo en za kan ook, maar dan moet ik puzzelen met Tijns rooster.

Pip, tuurlijk ga je dat halen, vorige keer lukte dat ook! En bedenk: je hebt nog een week, dus gebruik die week dan ook. Je kon 1 van de 5 vakken krijgen toch? Ik zou de meeste tijd besteden aan het vak waar je het meeste moeite mee hebt en de rest globaal voorbereiden. Kan dat?
Pippin: sluit me helemaal aan bij Tink, lijkt me de meest haalbare optie, succes!

Druif: ja, dan zeggen ze bijv. dat ze tussen 09.00 en 17.30 uur komen, doe ik de hele dag geen stap buiten de deur, komen ze dus om 17.30 uur! Heb ook gelachen om je verhaal van het duwen en slaan

Gisteren geen bon voor mij. Niet eens een bedankje! Iemand vroeg nog tijdens de lunchpauze of ik vrij was geweest vorige week tijdens mijn verjaardag. "Vrij.. nou ja, wat heet vrij", zei ik, mijn teamleider die tov me zat nadrukkelijk aankijkend. Die begon toen wat grappig te doen over hoe hij me gebeld had terwijl ik met mijn zoon zat te lunchen en al eerder op mijn vrije dag en dat ik toen visite had afgebeld. Hij laat eigenlijk wel zien dat hij het ook niet normaal vindt, maar verder niet.

Vanmiddag kwam een andere teamleider aan mijn bureau om me nog te feliciteren en heel toevallig had hij twee van die bonnen in zijn hand. Ik grappen: wat leuk dat je mij een bon komt brengen (maar ja, was mijn teamleider niet natuurlijk). Daarna zei ik, beetje geinend, maar met serieuze ondertoon: "Die dingen krijg ik nou nooit, wat dat is.. weet ik niet, maar wat ik ook doe, heb nog op mijn verjaardag thuis zitten werken, maar ik krijg het gewoon NIET". "Ik zal het eens in de gaten houden", of zoiets zei de collega van mijn teamleider toen (de teamleiders hebben onderling wel vaak overleg).

Ik weet niet of het ene moer helpt, maar ik vond het wel opluchtend dat ik zomaar even een frustratie uitte!

Mo: hoe is het met de mannen? En die ene.. waarvan je mogelijk denkt aan liefde op het eerste gezicht?

Anne: al gepraat op het werk, of nog aan het nadenken hoe je het zal aanpakken?
B&S, wat belachelijk van je teamleider!! Heb je wel goed aangepakt, die frustratie is helemaal terecht.

Ben het heel voorzichtig aan het aanpakken op werk. Bij mijn leidinggevende aangegeven dat ik wel heel weinig te doen heb. En dat het projectje waar ik mee bezig ben niet opschiet vanwege te weinig kennis van mijn kant. Geen respons daarop, ik moest het maar verder uitzoeken. En aangegeven dat ik wel bij een andere afdeling wil helpen (waar de leuke functie vrij komt). Dat zou hij overleggen. Volgende week stap ik zelf wel bij die afdeling binnen met de vraag of ze hulp moeten kunnen gebruiken. Omslachtig maar als ik het zonder stap leidinggevende zou doen krijg ik daar probelemen mee. (het is iemand die zich niet graag gepasseerd voelt...) En ondertussen doe ik hele dagen niks. (letterlijk!) Thuis gaat het wel een stuk beter, flinke ruzie gehad dit weekend. Soms weleens goed.
Oh en Laura, dat van dat aankomen komt me heel erg bekend voor. Vriendje kan alles eten en komt niks aan...ik daarintegen...zucht... Ben nu wel veel meer aan het sporten en op m'n eten aan het letten. Alleen gaat het altijd zo langzaam... En mensen die er zo ongevraagd wat gaan zeggen mag je slaan! (bah, daar kan ik me zo kwaad om maken!)

*alleen wat doen die pepernoten hier naast me....*
Hahaha.. Anne!! Pepernoten en chocola... ben blij dat ik beide niet lekker vind.. Tja.. aankomen.. Ik was altijd lang en slank. Nu ben ik lang en minder slank.. Veel mens dus. Ben gisteren weer begonnen met Bakkeren. Ben nog 10 kg. zwaarder dan voor mijn zwangerschap .

Meestal kan ik ook wel lachen om de ruzietjes tussen meisje en mini, maar na 1,5 week word je lontje toch wat korter... althans... bij mij.

Mevrouw van de winkel heeft niet meer gebeld. En ik had nog wel zo'n hoge pet van haar op!
BaS, sorry.. door alle lijn-perikelen was ik het even kwijt. Jammer dat het zo moet gaan op je werk. Wat jammer dat ze zelf niet aanvoelen dat het op deze manier demotiverend werkt. Top dat je het zo hebt aangepakt.
Na de ananasboor is nu ook de appelboor aan onze huisraad toegevoegd.. Ideaal.. dat scheelt een hoop tijd 's morgens. Je kunt er ook peren mee boren!
Komend weekend gaan man en ik een leuk huwelijks cadeau 'innen'. Iets in Geertruidenberg Overnachting in Raamsdonksveer....... anders kan één van ons wel naar het event, maar niet rijden.....Zou Zoooo Zonde Zijn

Ik laat jullie weten hoe het heeft gesmaakt!

Man heeft een uurtje ontspanning gedaan. Kennen jullie die reclame van de peugeot 308? Waarin ze in een vreemde taal communiceren? Na een uurtje googelen is man er achter dat het inderdaad een vreemde taal is........ bestaat dus niet!

Al 16 dagen rookvrij en ik word met het uur trotser op ons! Alleen die kilootjes.....

Donderdag beginnen we met hardlopen!
Ahhh leuk, Jonna!! Goed idee die overnachting erbij! Super dat jullie het niet-roken volhouden...

Knap als het hardlopen je gaat lukken. Ik heb altijd bewondering voor mensen die hardlopen... (lees: ik heb altijd bewondering voor rmensen die uberhaupt sporten). Zelfs als ik de bus moet halen ren ik niet... hahaha. Tenzij ik weet dat pas over 1,5 uur de volgende gaat.
Man moet het nog zien hoor, dat hardlopen, maar ik ga er echt helemaal voor! Ik heb het eerder gedaan en altijd spijt gehad dat ik er mee gestopt ben. Want het is echt heerlijk!! De kick die ik er van heb als ik hijgend thuiskom.....zalig!

(mijn doel, niet die van man , is om tzt een marathon te lopen)

Ik wil toch ook even kwijt dat ik op dit moment hetzelfde heb als Clogs, ik heb niet zoveel te zeggen, niet veel toe te voegen. Dus ik kijk (even) vanaf de zijlijn mee.........
Jonna: erg leuk, zo'n weekend! Wel jammer dat je minder gaat schrijven hier...

Anne: wel goed, wat je tot nu toe gedaan hebt!!

Pip: hoe is het met de blaas?

Ik heb een leuke man leren kennen... gisteravond gebeld, vanavond gebeld... pril, pril, .. maar er lijkt niets mis mee, voelt zo goed, helemaal geen player, denkt over veel dingen hetzelfde, zier er goed uit en komt serieus over (hij heeft nu de rest van zijn contacten afgezegd voor mij) nu voor zaterdag een afspraak gemaakt. D. belt morgenavond weer. Dit kon wel eens wat goeds zijn!
Anne; kick ass!

Jon; Lekker hoor, zo'n weekend!!!

De blaas is nog steeds zo-zo. Morgenochtend de huisarts maar bellen. Weer.

En er komt een vriendin huiswerken voor het tentamen. Moet dan nog wel even beetje opruimen. hihi.
aargh, er loopt hier een kat buiten rond die geluid maakt alsof ie klem zit tussen schuifdeuren ofzo :S en soms klinkt hij als een soort van huilende baby. Grr. Ik haat het als mensen katten in huis hebben, ze naar buiten laten en dan vervolgens die katten niet zelfstandig naar binnen kunnen. Echt zielig. En bloedirritant.
Jonna, jammer inderdaad. We lezen je wel weer.

BaS, spannend!

Pip, je krijgt vandaag uitslag toch?

Tink, ik werk op woensdag, donderdag en vrijdag. Een maandag of dinsdag zou leuk zijn! Ik plan altijd weinig van te voren. Wel moet ik even plannen met meisje... dat ze overblijft en met een vriendinnetje meegaat of zoiets...

Misschien heeft een van jullie een tip. Mini is zo aan het slaan de laatste tijd. Eerst deed ze het uit enthousiasme, maar tegenwoordig geeft ze je te pas en te onpas een pets. Er lijkt weinig te helpen; negeren, op de trap zetten, zeggen dat het pijn doet, zeggen dat ze binnenkort echt een keer een pets terug krijgt... helaas zonder reultaat
Pedagogisch heul onverantwoord en glad ijs: ik scheen te bijten vroeger en heb mijn moeder een keer in haar kuit gebeten. Zij heeft me toen teruggebeten en ik heb het nooit meer gedaan. Je zou bijna moeten afwachten totdat meisje haar een keer een tik terug geeft.

Ik kan ook met naar Druif-stad komen, dan kan meisje gewoon thuis eten enzo.

Jonna, vind ik ook jammer, jij schrijft altijd wel inspirerende stukjes! Komt vanzelf wel weer.
Tink, ze zoeken op de hogeschool van jouw stad een secretaresse. Iets voor jou??

Dat kan ook altijd nog ja.. dat je hier heen komt. Lijkt me ook gezellig. Kun je ons huis zien
Druif; Ik denk gelijk: Negeren en op de trap zetten. Later pas uitleggen waarom. Maar ik denk dat je dat al geprobeerd hebt. Wat Tink zegt.. afwachten tot meisje het een keer zat is.

Weet dat moeder van een van mijn oppaskinderen één keer haar dochter een pets heeft gegeven, puur uit reflex. Het kind sloeg haar behoorlijk hard in het gezicht. Daarna zijn ze (waarschijnlijk beide) zo geschrokken dat het niet meer is voorgekomen, ook niet uit spelerij. Maar erg pedagogisch verantwoord is het niet.

Benadrukken van de positieve dingen die Mini doet, samen dingen doen (booschappen, erop uit) om haar exclusieve aandacht te geven.. misschien voelt ze op eea manier concurrentie of heeft ze door dat ze aandacht genereert door het slaan.

Ik kan werkelijk niets bedenken wat jij al niet weet of gedaan hebt

Heb inderdaad vandaag gebeld naar de huisarts en had inderdaad een blaasontsteking (duh..) Ben gelijk begonnen met de antibiotica. (die ene die samen moet gaan met de pil)
Ja, dat positief benaderen heb ik inderdaad al vaak geprobeerd. Bijna overdreven zelfs.. Hahaha. Het punt is ook dat mini erg jaloers is.. en eerlijk is eerlijk.. ze heeft het als middelste ook niet makkelijk .

Meisje gaat zelfstandig naar buiten, naar school, zit op gym, gaat na de kerst zwemmen, heeft vriendinnetjes. Madelief is gewoon de jongste met de aandacht die daar mee samen gaat. En mini?? tja.. Doordeweeks zie ik weinig tot geen mogelijkheden om eens alleen met haar wat te doen (madelief thuis en meisje naar school) en de weekenden zijn al snel vol met klussen, klantenbellen van man, de bevers 's morgens, boodschappen doen.. etc.
Ik kan alleen nog maar aanvullen dat hoe consequenter je bent in het straffen van ongewenst gedrag, zelfs als het alleen maar het begin lijkt van slaan, en zelfde in gewenst gedrag daarna, of bijvoorbeeld benadrukken: zo fijn dat je zo lief met Madelief of Meisje gespeeld hebt, en je hebt ook niet geslagen, etc. (lief is niet perse dat je niet slaat, maar het is en/en)

dat je dat moet volhouden tot het effect heeft. Laten weten dat lief spelen veel waardering oplevert. Straf kan ook zijn haar iets onthouden dat ze graag doet. En beloning andersom. Je hoort idd. vaak dat negatieve aandacht ook aandacht is. Dus als je haar laat zien dat ze dat ook kan krijgen door juist niet te slaan...

Kreeg lief smsje vanmorgen van D. En mailtje dat hij gedroomd had over ons en dat hij wakker werd en vooral het fijne, warme "wij" gevoel hem bij was gebleven. Hij noemt me "liefje"

Krijg een prettig nerveus gevoel van alles van hem, smsjes, mailtjes en telefoon.
Er rijdt hier zo'n chemokar-ding rond met een zwaailicht en een omroepding. En.. goed te verstaan hoor, alleen hoor ik steeds 'dat je je genitalien kunt inleveren' maar ze bedoelen natuurlijk chemicalien. Ik versta het alleen niet zo
Bedankt voor het meedenken.

Natuurlijk weet ik dat een positieve benadering het juiste is. Sommige kinderen vechten om een beetje aandacht en lukt dat niet goedschiks, dan maar kwaadschiks. Ik weet er alles van, want heb hier in mijn werk bijna dagelijks mee te maken.

Maar dat neemt niet weg dat je het negatieve gedrag maar kunt blijven negeren. Los van het feit dat ze er zelf weinig mee opschiet, vind ik het geen goed voorbeeld naar de andere kinderen. 'Mini slaat, maar mama doet niets'. Het klinkt hard, maar mini doet het het beste als je haar weinig ruimte geeft. Weinig keuzemogelijkheden en zeer consequent. Dit is niet altijd even makkelijk.. en al helemaal niet als je moe bent.

Misschien heb ik de indruk gewekt dat ik er wenig aan gedaan heb. Dit is zeker niet het geval.
anoniem_35846 wijzigde dit bericht op 22-10-2008 20:13
Reden: kleine aanpassing
% gewijzigd
BaS, loop jij niet erg hard van stapel? Het is net of ik terug lees over/van TA. Je zou toch denken dat je je lesje wel geleerd hebt. Komt er wat ongelukkig uit, je snapt wat ik bedoel. Doe rustig aan, stap voor stap. Grote stappen, snel thuis gaat ook hier niet op.

Meisjeskind belde in tranen. Een van de poezen was zomaar dood gegaan. Geen aanleiding, niet ziek, zomaar ingeslapen. En juist van de kat waar zij het helemaal nog niet van hadden gedacht. Schonezoon heeft een mooi gat gegraven in de tuin, poes in een t-shirtje in een doos gelegd en de poes een mooi plekje gegeven.
Jon; agossie... dat is sneu! Hoe gaat het met meisjeskind?

Ik weet gewoon niet meer waar ik moet beginnen met leren en hoe het moet heb echt weer grote opstartproblemen en de drive komt maar niet, meestal komt die namelijk een paar dagen voor ik tentamens heb; maar tot nu toe nog niets. Lief was gister erg lief gelukkig en ik had iets van mijn vechtlust voor school terug, maar nu is het weer weg. Dat het zo'n gevecht moet zijn elke keer.. grr. Naja. Het komt goed zoals altijd. En of ik nu over 4 of 2 jaar afstudeer... dat maakt niet uit.

Voelde vandaag en gister mijn oren en keel ook weer pijn doen, ben vreselijk moe. (misschien wel van de antibiotica).

Bleg.
Heb vandaag lekkere appelmoes gemaakt van appels-uit-iemand-andes-zijn tuin! Goed gelukt ook nog, zo op de gok.

Weet iemand nog een makkelijk en vooral goedkoop recept voor avocado in het avondeten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven