En wat eten we vandaag?
zondag 19 oktober 2008 om 15:30
quote:mylenevalerie schreef op 18 oktober 2008 @ 22:08:
Vandaag Broccolisoep met zalmsnippers en mierikswortelroom gegeten. En een 1 persoons-miniquiche met broccoli, tomaat, ham, ui, geraspte kaas, kruiden en ik vergeet even de rest wat erin zat.
Ik heb 2 quiches gemaakt dus of ik eet de ander morgenmiddag of ik gooi hem in de vriezer, weet nog niet.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]Ziet er weer heerlijk uit MV!
Vandaag Broccolisoep met zalmsnippers en mierikswortelroom gegeten. En een 1 persoons-miniquiche met broccoli, tomaat, ham, ui, geraspte kaas, kruiden en ik vergeet even de rest wat erin zat.
Ik heb 2 quiches gemaakt dus of ik eet de ander morgenmiddag of ik gooi hem in de vriezer, weet nog niet.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]Ziet er weer heerlijk uit MV!
zondag 19 oktober 2008 om 18:16
quote:mylenevalerie schreef op 18 oktober 2008 @ 22:08:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hoe kom je aan verse asperges?
of is het een oude foto?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
of is het een oude foto?
Hier had uw advertentie kunnen staan.
zondag 19 oktober 2008 om 20:24
quote:Superdad schreef op 19 oktober 2008 @ 18:16:
[...]
of is het een oude foto?Nee geen oude foto, was gister gemaakt, maak dagelijks foto's van mijn eten. Hier in de randstad zijn veel groentes het hele jaar te krijgen hoor.
[...]
of is het een oude foto?Nee geen oude foto, was gister gemaakt, maak dagelijks foto's van mijn eten. Hier in de randstad zijn veel groentes het hele jaar te krijgen hoor.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
maandag 20 oktober 2008 om 09:48
maandag 20 oktober 2008 om 12:50
Vanavond ga ik de linzencurry proberen van sue2!
Deze dus (uit het vegatopic):
Voor 2 personen
225 gram rode linzen
2 aardappelen, geschild en in blokjes
1 wortel in schijfjes
1 groene paprika in stukjes/reepjes
1 ui in ringen of gesnipperd
2 tenen knoflook, geperst of gehakt
4 tomaten, ontveld en in blokjes (of uit een blik)
2 theelepels gemberpoeder
1 theelepel gemalen komijnzaad
1 theelepel kurkuma
1 theelepel Madras curry poeder
2 eetlepels boter
850 ml water
Breng het water aan de kook met 1 theelepel gemberpoeder, 1 theelepel kurkuma en 1 theelepel komijnpoeder, zodra het water kookt linzen toevoegen en 5 minuutjes zachtjes laten doorkoken.
Aardappelblokjes en wortel toevoegen en alles 10 minuutjes zachtjes laten doorkoken totdat de linzen tot een soort puree gekookt zijn en het water verdampt is. Blijf regelmatig roeren om aanbakken te voorkomen.
Intussen 2 eetlepels boter in pan verhitten, uien en paprika bakken totdat ui bruin begint te worden. Dan de Madras curry poeder, overig gemberpoeder, knoflook en tomatenblokjes toevoegen en alles nog een paar minuten laten doorbakken.
Het linzenmengsel bij het uien/paprikamengsel voegen en alles goed doorroeren.
Serveren met een lel Griekse Yoghurt erbovenop en gehakte verse koriander.
Lekker met basmatirijst of rotis (die kun je ook gemakkelijk zelf maken).
Het is mijn favoriete gerecht!
Deze dus (uit het vegatopic):
Voor 2 personen
225 gram rode linzen
2 aardappelen, geschild en in blokjes
1 wortel in schijfjes
1 groene paprika in stukjes/reepjes
1 ui in ringen of gesnipperd
2 tenen knoflook, geperst of gehakt
4 tomaten, ontveld en in blokjes (of uit een blik)
2 theelepels gemberpoeder
1 theelepel gemalen komijnzaad
1 theelepel kurkuma
1 theelepel Madras curry poeder
2 eetlepels boter
850 ml water
Breng het water aan de kook met 1 theelepel gemberpoeder, 1 theelepel kurkuma en 1 theelepel komijnpoeder, zodra het water kookt linzen toevoegen en 5 minuutjes zachtjes laten doorkoken.
Aardappelblokjes en wortel toevoegen en alles 10 minuutjes zachtjes laten doorkoken totdat de linzen tot een soort puree gekookt zijn en het water verdampt is. Blijf regelmatig roeren om aanbakken te voorkomen.
Intussen 2 eetlepels boter in pan verhitten, uien en paprika bakken totdat ui bruin begint te worden. Dan de Madras curry poeder, overig gemberpoeder, knoflook en tomatenblokjes toevoegen en alles nog een paar minuten laten doorbakken.
Het linzenmengsel bij het uien/paprikamengsel voegen en alles goed doorroeren.
Serveren met een lel Griekse Yoghurt erbovenop en gehakte verse koriander.
Lekker met basmatirijst of rotis (die kun je ook gemakkelijk zelf maken).
Het is mijn favoriete gerecht!
dinsdag 21 oktober 2008 om 11:48