Algemeen vluchtelingentopic deel 5

18-12-2015 22:42 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Het leed is al geschied. Timmermans zegt dat 60% geen vluchteling is. De rest van de politici zal dus volgen.

Maar eer er iets besloten is, of gedaan wordt, zal het merendeel van de vluchtelingen "kwijt" zijn.

Een ander gedeelte krijgt wel asiel. Een heel kleine minderheid krijgt een gratis buskaartje naar huis.

Wisselgeld voor hun ideologie, het diverser maken van Europa.
quote:rosemetijs schreef op 25 januari 2016 @ 21:56:

[...]

Die helden willen vrouw en kinderen die levensgevaarlijke tocht niet aandoen daarom laten ze ze achter en wagen de dappere mannen de overtocht alleen.

Althans dat is wat vluchtelingenwerk etc hun volgelingen wijsmaakt..Jaaaa, die heb ik ook regelmatig gehoord. En in oprechtheid geloofd door de gebruikers van deze zin.
Known to cause insanity in laboratory mice
quote:hollebollegijs schreef op 25 januari 2016 @ 21:56:

[...]

http://www.omroepgelderla ... ranten-tegen-azc-in-Elden

Maar er is ook goed nieuws, net terug van een grote demo hier in het dorp (Elden)

Heeeeeeeeeeel veel bewoners.

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... x7sqjg.jpg[/IMG]

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... po3mdv.jpg[/IMG]

Heb wat foto's gemaakt, let op de tekst op het onderste spandoek.Opkomen voor je normen en waarden maakt je nog geen racist.

Heel veel mensen die nu de dienst uitmaken in de politiek,moeten anders leren denken.

En dat is niet eenvoudig,zij zijn in een tijd opgegroeid waarin zij te horen kregen dat wij ons altijd aanpassen.

Maar die tijd is voorbij.

Aanpassen aan onze normen en waarden of vertrekken.
quote:Lys schreef op 25 januari 2016 @ 19:28:

[...]

Nou... eh.... ze willen... eh.... in de toekomst.... eh.... de stroom wat gaan indammen.... eh.... ja, is geen belofte natuurlijk.... eh.... maar hier gaan wij de komende 6 maanden eerst over vergaderen.... eh... en als we dan tot consensus kunnen komen eh.... dan gaan wij in het jaar erop..... eh.... afstemmen hoe we dit zouden kunnen gaan implementenr... ehhhhhhh.... mogelijk wordt er gehandeld in het jaar 2018.... eh... maar alleen als ..... eh...

Zoiets denk ik, Rosé

Man, een groot deel is al de illegaliteit ingedoken.En daarna ging de politiek weer over tot de orde van de dag!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:Lys schreef op 25 januari 2016 @ 19:28:

[...]

Nou... eh.... ze willen... eh.... in de toekomst.... eh.... de stroom wat gaan indammen.... eh.... ja, is geen belofte natuurlijk.... eh.... maar hier gaan wij de komende 6 maanden eerst over vergaderen.... eh... en als we dan tot consensus kunnen komen eh.... dan gaan wij in het jaar erop..... eh.... afstemmen hoe we dit zouden kunnen gaan implementenr... ehhhhhhh.... mogelijk wordt er gehandeld in het jaar 2018.... eh... maar alleen als ..... eh...

Man, een groot deel is al de illegaliteit ingedoken.

Richting verkiezingen, zal ons worden beloofd dat er nu toch echt maatregelen worden genomen.

Waar natuurlijk na de verkiezingen,niks van terecht komt.

Gemeenten gaan overal AZC bouwen, voor een periode van minimaal 10 jaar.

Kun je nagaan ,wat ons nog te wachten staat.

quote:G_Braadslee schreef op 25 januari 2016 @ 21:58:

Het leed is al geschied. Timmermans zegt dat 60% geen vluchteling is. De rest van de politici zal dus volgen.

Maar eer er iets besloten is, of gedaan wordt, zal het merendeel van de vluchtelingen "kwijt" zijn.

Een ander gedeelte krijgt wel asiel. Een heel kleine minderheid krijgt een gratis buskaartje naar huis.

Wisselgeld voor hun ideologie, het diverser maken van Europa.

Je zou denken dit is een Bombshell!, maar nee, in nieuwsuur weer eindeloos doorzagen over een zoekgeraakt bonnetje......een paar dagen geleden ging het over een lek van de comissie stiekum!

En dat zijn stuk voor stuk ook schandalen, maar uiteindelijk gebeurt er niks mee, terwijl de grote instroom van vlimmigranten ons handen vol geld kost! Echt hoor, wat een bananenrepubliek.
Zouden politici nu nooit in gewetensnood komen?

Of hebben zij geen van allen contacten buiten hun eigen "politiek correcte" circuitje (politiek en ambtenaren)?

Hun thuisfront "eet" ervan, dus die zullen het laten gaan.

Pas geleden sprak ik nog een gemeenteambtenaar (hier ook een groot AZC) die mij ervan wilde overtuigen hoe goed het was voor de economie dat er zoveel "vluchtelingen" hierheen kwamen: die mensen kregen kinderen en die kinderen gaan naar school en die kopen dan weer schriftjes en zo.... (schriftje bij de Action: 0,38 cent)

Hij had op de TV ergens een reportage over gezien en "die zou eigenlijk op een vroeger tijdstip en dan in begrijpelijke taal moeten worden uitgezonden"... want dan zou "ook het gewone volk" vanzelf wel gaan begrijpen dat het alleen maar goed is dat hier zoveel immigranten naar toe komen??? (let vooral op de arrogantie van dergelijke uitspraken).

Of is er sprake van eenzelfde soort effect als bij bankiers: om hun eigen geweten te sussen, redeneren ze het net zolang "goed" in hun eigen hoofd totdat zij er zelf mee verder kunnen leven.

Gewoon, omdat ze wel móeten?

Anders liggen zij er in hun eigen dagelijkse politiek correcte circuitje (letterlijk en/of figuurlijk) uit.
quote:Gebruna schreef op 26 januari 2016 @ 11:10:

Of hebben zij geen van allen contacten buiten hun eigen "politiek correcte" circuitje (politiek en ambtenaren)?

Pas geleden sprak ik nog een gemeenteambtenaar (hier ook een groot AZC) die mij ervan wilde overtuigen hoe goed het was voor de economie dat er zoveel "vluchtelingen" hierheen kwamen: die mensen kregen kinderen en die kinderen gaan naar school en die kopen dan weer schriftjes en zo.... (schriftje bij de Action: 0,38 cent)

Hij had op de TV ergens een reportage over gezien en "die zou eigenlijk op een vroeger tijdstip en dan in begrijpelijke taal moeten worden uitgezonden"... want dan zou "ook het gewone volk" vanzelf wel gaan begrijpen dat het alleen maar goed is dat hier zoveel immigranten naar toe komen??? (let vooral op de arrogantie van dergelijke uitspraken).

Of is er sprake van eenzelfde soort effect als bij bankiers: om hun eigen geweten te sussen, redeneren ze het net zolang "goed" in hun eigen hoofd totdat zij er zelf mee verder kunnen leven.

Anders liggen zij er in hun eigen dagelijkse politiek correcte circuitje (letterlijk en/of figuurlijk) uit.

Nee hoor, ik heb echt nog nooit een politiek figuur horen bekennen dat ze het verkeerd hebbengehad, ipdv zijn ze er heel goed in om recht te lullen wat krom is, en dat kan dus makkelijk precies het tegenovergestelde zijn van wat ze eerst beweerden. Verder hangt de hele politiek van vriendjes en old school aan elkaar, er zijn daardoor altijd zoveel mensen waaraan ze hun eigen positie te danken hebben en die ze tevreden moeten stellen, dat er daardoor geen ruimte meer is om nog gewoon helder na te denken!

En nee ze hebben geen geweten, ze maken net zo makkelijk iemand dood...zie Fortuin, dat ik bang ben dat het nooit verandert.
quote:hollebollegijs schreef op 25 januari 2016 @ 21:56:

[...]

http://www.omroepgelderla ... ranten-tegen-azc-in-Elden

Maar er is ook goed nieuws, net terug van een grote demo hier in het dorp (Elden)

Heeeeeeeeeeel veel bewoners.

[afbeelding]

[afbeelding]

Heb wat foto's gemaakt, let op de tekst op het onderste spandoek.Mooi Gijs
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Gebruna schreef op 26 januari 2016 @ 11:10:

Anders liggen zij er in hun eigen dagelijkse politiek correcte circuitje (letterlijk en/of figuurlijk) uit.Inderdaad Gerbruna, wat neerbuigend., alsof mensen die voor hun eigen toekomst cq normen en waarden op komen allemaal Hart van Nederland tokkie/dom volk is.......
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Waarom in gotsnaam, is Europa zo kruiperig, schijterig, laf naar alles wat met de ........ te maken heeft.

http://www.telegraaf.nl/b ... ekt_naakte_beelden__.html
'Dakloze slecht af'

Ondanks de inzet van organisaties als Het Rode Kruis en het Leger des Heils zijn veel daklozen genoodzaakt buiten te slapen. Dit staat in "schril contrast met wat gedaan wordt voor de vluchtelingen", vindt Wim Knaap. Bent u het met hem eens? Verdienen daklozen meer aandacht als het om opvang gaat? We horen graag uw mening.

Wim Knaap uit Hoorn schrijft:

"In Nederland zijn vele daklozen. Verschillende organisaties zetten zich in voor hun opvang. Het Rode Kruis, het Leger des Heils en dergelijke. Toch slapen nog vele zonder een dak boven het hoofd. Een schril contrast met wat gedaan wordt voor de vluchtelingen. Opvangcentra worden gecreëerd, ze krijgen soms voorrang bij de toewijzing van een woning. Daklozen worden in verhouding veel meer aan hun lot overgelaten."
quote:Eindeloos schreef op 26 januari 2016 @ 12:52:

[...]

Inderdaad Gerbruna, wat neerbuigend., alsof mensen die voor hun eigen toekomst cq normen en waarden op komen allemaal Hart van Nederland tokkie/dom volk is.......

Blijkbaar is de indoctrinatie groot: in het verleden vond hij mij altijd veel te mild als het gaat om niet-Nederlanders.

Hij was altijd gewoon "tegen", terwijl ik geen bezwaar zie als mensen zich op een ander plekje op de wereld willen vestigen om daar (maar dan wel volledig op eigen kracht en met eigen financiën overigens) een bestaan op te bouwen.

Gelukkig ken ik verder vrij weinig "zo de wind waait, waait mijn jasje" mensen. Ik zou er niet mee kunnen leven.

Maar ik vraag mij dan wel eens af hoe zij zichzelf zien/horen/voelen?

Hoe erg is de eventuele "sanctie" dat je uit dat politiek correcte kringetje valt? Hebben zij geen trots, geen principes?

Als je (klein)kinderen hebt, maak je je toch zorgen?

En wie geen kinderen heeft: wil je dan in de geschiedenisboekjes komen voor de "lol" van je achter-achter-neefjes?
quote:ronniemitchel schreef op 26 januari 2016 @ 13:26:

'Dakloze slecht af'

Ondanks de inzet van organisaties als Het Rode Kruis en het Leger des Heils zijn veel daklozen genoodzaakt buiten te slapen. Dit staat in "schril contrast met wat gedaan wordt voor de vluchtelingen", vindt Wim Knaap. Bent u het met hem eens? Verdienen daklozen meer aandacht als het om opvang gaat? We horen graag uw mening.

Wim Knaap uit Hoorn schrijft:

"In Nederland zijn vele daklozen. Verschillende organisaties zetten zich in voor hun opvang. Het Rode Kruis, het Leger des Heils en dergelijke. Toch slapen nog vele zonder een dak boven het hoofd. Een schril contrast met wat gedaan wordt voor de vluchtelingen. Opvangcentra worden gecreëerd, ze krijgen soms voorrang bij de toewijzing van een woning. Daklozen worden in verhouding veel meer aan hun lot overgelaten."Klopt. Mijn man werkt in de daklozen-sector. Het aantal opvangplaatsen bij de stichting waar hij werkt, is in de afgelopen 10 jaar gedaald van 180 naar 40. Dit terwijl het aantal daklozen juist toeneemt, onder meer door de crisis, maatschappelijke ontwikkelingen, enz.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Gebruna schreef op 26 januari 2016 @ 13:27:

[...]

Blijkbaar is de indoctrinatie groot: in het verleden vond hij mij altijd veel te mild als het gaat om niet-Nederlanders.

Hij was altijd gewoon "tegen", terwijl ik geen bezwaar zie als mensen zich op een ander plekje op de wereld willen vestigen om daar (maar dan wel volledig op eigen kracht en met eigen financiën overigens) een bestaan op te bouwen.

Gelukkig ken ik verder vrij weinig "zo de wind waait, waait mijn jasje" mensen. Ik zou er niet mee kunnen leven.

Maar ik vraag mij dan wel eens af hoe zij zichzelf zien/horen/voelen?

Hoe erg is de eventuele "sanctie" dat je uit dat politiek correcte kringetje valt? Hebben zij geen trots, geen principes?

Als je (klein)kinderen hebt, maak je je toch zorgen?

En wie geen kinderen heeft: wil je dan in de geschiedenisboekjes komen voor de "lol" van je achter-achter-neefjes?

Ik zeg vaak tegen mijn medestanders, : '' ik zou echt (!) wel eens willen weten wat al die politiek correcte knuffelaars, nu tegen elkaar zeggen. B.v. als ze 's avonds samen tv kijken, en al die horror overspoel beelden zien ''. Ik denk dat ze in de vrijheid van hun eigen 4 muren, echt wel een ander geluid laten horen, als wat we in de media zien...........

Als ik die Mark zijn moeder zou zijn, en hij kwam op zondag lekker hachee bij mij eten, zou ik tegen hem zeggen '' Zeg jongen hou der nou eens mee op, ik snap dat je persoonlijk nogal geboeid bent door die mannen, maar je ken het je volk/kiezers niet langer aandoen!!'' Nog een beetje rode kool erbij ???
quote:Eindeloos schreef op 26 januari 2016 @ 13:18:

Waarom in gotsnaam, is Europa zo kruiperig, schijterig, laf naar alles wat met de ........ te maken heeft.

http://www.telegraaf.nl/b ... ekt_naakte_beelden__.html

De ene na de andere kleine aanpassing....
Known to cause insanity in laboratory mice
quote:Lys schreef op 26 januari 2016 @ 14:13:

[...]

De ene na de andere kleine aanpassing....

Jaja, ik kan het artikel niet plaatsen, maar in U.K. hangen bij bushokjes posters met

Honden vrije zone

Islam gebied.

Waar gaat dit naar toe ????
quote:Eindeloos schreef op 26 januari 2016 @ 13:18:

http://www.telegraaf.nl/b ... ekt_naakte_beelden__.htmlECHT! Zum kotsen dit"
Ze houden de ambtenarij wel bezig:

http://www.telegraaf.nl/b ... _asiel_in_6_landen__.html
We lezen nu toch hier ook geen reacties, van you know who!?

Alles wat wij hier al geschreven hebben komt uit, echt alles!
quote:mienietjefietje schreef op 26 januari 2016 @ 14:27:

[...]

ECHT! Zum kotsen dit"

Vreselijk hè, dat je je eigen identiteit, je wezen, je zijn zo Verkwanselt.

Inderdaad Zum Kotzen!
quote:Eindeloos schreef op 26 januari 2016 @ 14:24:

[...]

Jaja, ik kan het artikel niet plaatsen, maar in U.K. hangen bij bushokjes posters met

Honden vrije zone

Islam gebied.

Waar gaat dit naar toe ????
quote:Eindeloos schreef op 26 januari 2016 @ 14:29:

Ze houden de ambtenarij wel bezig:

http://www.telegraaf.nl/b ... _asiel_in_6_landen__.htmlEn ook 6x uitkering denk ik, en hij zal het natuurlijk ook nog krijgen, want zielig!
quote:mienietjefietje schreef op 26 januari 2016 @ 14:29:

We lezen nu toch hier ook geen reacties, van you know who!?

Alles wat wij hier al geschreven hebben komt uit, echt alles!

Ja, inderdaad.

Het is heel triest maar waar......................

Ik, en waarschijnlijk velen met mij had(den) liever VET ONGELIJK gehad.

Got wat had ik het ruiterlijk toegegeven, 100 x excuus aangeboden etc.

Maar helaas.................................... ALLES komt uit.......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven