** Longdistance relationships deel 11 **

26-09-2008 23:03 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
En daar gaan we weer! Met of zonder longdistance

Isiss: getrouwd met R. uit Marokko. Is in BE gaan wonen om hem makkelijker deze kant op te krijgen. 2,5 jaar longdistance relatie gehad.Speeseend: relatie met J. uit Duitsland. Druk aan de studie. J komt vaak deze kant op of Spees gaat naar Duitsland.Cadi: helaas ook nog steeds legaal. Hij woont in Turkije, ook samen een kindje. De bedoeling is dat hij hierheen komt hij is ook net geslaagd voor zijn examen.Fille: longdistance relatie met Berliner (we hebben toch best nog veel legalen hier hoor). Hij woont in Duitsland. Toekomst waar en hoe nog onbekend. Misschien gaat fille naar Duitsland??Es1450: illegaal hier. Zorgt voor neverending scriptiestories, schoonfamilieverhalen en werkperikelen die heel saai zijn. (haar eigen woorden). Long-distance ervaring met een Panamees, maar ze woont nu samen met een Nederlander!Margaretha: jaren lang gelongdistanced (wat je wel niet allemaal kan met dit woord). Woont en werkt nu in Spanje vlakbij haar vriend.Rianneplaya: Long distance relatie gehad met een Mexicaan. Daar naar toe verhuisd en blijven hangen. Woont en werkt nu in Mexico waar ze geniet van het single leven.La Moon: Geen longdistance meer omdat ze de zon heeft opgezocht. Ze woont nu samen met haar vriend op de Canarische eilanden.Jooles: Heeft een relatie gehad met een Nederlander die in China ging wonen. Het is toen over gegaan (Chinees heeft nu bedacht dat ie terug wilt naar NL, maar met zn nieuwe liefde). Jooles is nog lekker vrijgezellig.Ine: Woonachtig in Tirol met haar zoon van 2. Had een relatie met een NL uit Noord Holland en dus long distance. Relatie is nu over, maar Ine is gezellig blijven hangen!Mezelf nog: findingnemo, relatie gehad met een Belgische Marokkaan en in Marokko gaan wonen. Sinds augustus 2008 mn zooi terug in NL en relatie over. Nu lekker vrijgezel.En beste nieuwe mensen, : wees welkom! Hopelijk kan je het een beetje volgen met deze intro.
Etosha gaat aan de kids Ik begin meteen met breien.

En Isiss gaat vast ook nog overstag, dus ik moet nog meer breien. Ach ja heb ik wat te doen als ik straks niet meer studeer.

Ik zit nog steeds midden in de verhuizing, maar het schiet op. Vriends huis is zo goed als klaar. En ook de meeste van mijn spullen staan er al. Nu zaterdag nog de grote dingen verhuizen, dat gaat wel lukken. En over twee weken zit ik al in Mexico

Rianne, mijn vriend heeft na aanleiding van jouw schema en de LP een reis samengesteld. Ziet er leuk uit. Ikzelf heb mij nog niet ingelezen of zo. Een beetje druk met van alles en nog wat. Ik ga wel in het vliegtuig lezen. Wij gaan waarschijnlijk niet naar jouw woonplaats, anders hadden wij een meet kunnen doen. Iig nog een keer bedankt voor het schema.

Miss Spees, mooi dat Rome je beviel. Het is ook een geweldige stad. Mijn moeder organieert heel vaak reisjes erheen. Semi-privé. Is begonnen door een reis met een paar mensen van de kerk en nu is zij al met verschillende vrienden en kennissen geweest. Zij kent de stad al heel goed. Maar het is alles erg christelijk geinspieeerd en ik wist niet of jullie daarin geinteresseerd waren en toen ik je bericht zag dat jullie erheen gingen was zij net in Boedapest ook met een zelf-georganiseerde reis, dus ik kon niets vragen.

Maar als nog een keer iemand iets wil weten over audienties bij de paus, slapen in kloosters etc. laat het weten.

Fille alweer terug?

Ine, ik moet jou verhaal nog lezen. Zo te zien was het grappig.
Bedankt voor de lieve woorden!

Heb R. intussen best vaak gesproken, hij belt regelmatig, en iedere keer komt 't er eigenlijk alleen op neer dat ie zegt dat ie me zo ontzettend erg mist en zo veel van me houdt. Hij wil iedere keer niet ophangen, en wil steeds weten wanneer we weer bellen. Ik ken 'm zo helemaal niet, hij is zo emotioneel. Maar wel erg lief, en ik ben ook erg blij dat ie morgenavond weer thuis is.

Etosha!!! Haha, wat 'n kerel! Ik neem aan dat ie de stand van zaken wel weet? Wel erg lief hoor, dat ie 'n baby samen wil, dan is ie in ieder geval zeer vol vertrouwen in jullie toekomst, en dat is wel erg leuk eraan. Een daadwerkelijke baby is daarentegen erg heftig.

En Isiss is nog lang niet overstag hoor.

Afgelopen weekend wel m'n nieuwe 'neefje' (van beste vriendin) gezien, paar dagen oud, en dat was wel echt superschattig. Ik heb eigenlijk niks met pasgeboren-mini-baby's maar dit was echt zo'n mooi & lief ventje, met zo'n grappige geluidjes, dat was wel erg leuk om te zien.

RP: is snel gegaan, die vakantie hier! Ben 't met je eens: 't Belgisch accent is zeer charmant ja, stiekem hoop ik ook op 'n Belgisch accentje bij R. (als ie ooit NLs gaat spreken dan). M'n moeder vindt dat ie meer Belgisch klinkt dan NLs, ik hoor het zelf niet zo.

Wat goed van die sollicitaties, moet wel een heel fijn gevoel geven. Logisch ook dat je hier allerlei voordelen gaat zien van hier wonen. Maar je kan toch ook makkelijk ooit terug als je echt zou willen? Want ik kan me ook wel voorstellen dat er op een gegeven moment 'n tijd komt dat je wel wat meer geld zou willen, dat de feestjes minder leuk worden, dat je uitgekeken raakt op 't heel erge laidback-leven daar. Niks mis mee, lijkt me.

Es: zaterdag al verhuizen? Dan wonen jullie dus echt samen? Ik vermoed dat Etosha & ik zeker niet de eersten zullen zijn

Spees: Rome klinkt erg leuk!
Isiss! En dan vooral over je opmerking naar Es. Haha!

B kent de stand van zaken absoluut. Maar ik weet dat hij op dit moment werkelijk alles als open mogelijkheid ziet. Hij vindt het heerlijk om nu te fantaseren over wat er eindelijk allemaal kan als hij hier is en we samen een leven gaan opbouwen. Wat mij betreft denkt hij alleen nu wel errug out of the box. En het engste is dat ik dan dus toch ga twijfelen: 'zou ik echt zijn gaan geloven dat ik het niet wil omdat het er gewoon op dat moment niet in zat?' 'Ja maar nee, ik wil het echt niet!'. 'Maar toch, je weet niet hoe het is... misschien is het stiekem toch wel leuk en zie je dat nu gewoon niet'. Etc. Ik laat het maar even zitten. Eerst maar eens zien dat het kerst wordt en dat hij hierheen komt. En dan maar eens zien. Bovendien ben ik dan ruim 37, dat vind ik ook wel erg oud.

Isiss, wel heel lief ook dat R je zo mist. Kan me wel voorstellen dat hij zo emotioneel is nu. Het is ook allemaal wel erg heftig. Wanneer komt hij weer terug?

Ik zat trouwens te balen vanavond. Heb vorige week een afspraak bij de dierenarts gemaakt om morgen de ukkies te laten steriliseren en castreren. Dus een thuiswerkdag geregeld (onder luid protest van secretaresses), vandaag een extra mandje gekocht, ze geen eten meer gegeven want ze moeten nuchter zijn voor de narcose, mezelf zenuwachtig gemaakt etc. En toen kwam ik vanavond thuis van werk en lag er een brief dat morgen niet door kan gaan maar dat het wel vandaag kon. Ja duh!!! Bel dan effe, stomme dozen! Dus nu werk ik morgen nodeloos thuis en heb ik drie hongerige katten wat nergens goed voor is (ja, ik kon nog wel bedenken dat ze nu dan mochten eten). Hopen dat het snel alsnog kan, anders zit ik hier straks met tig katten in plaats van drie.
Isiss, hoe gaat het nu in Marokko eigenlijk? Met de familie van de overledenen? Is er een vangnet of zo (financieel?). Nu ik dit type denk ik eigenlijk dat ik het antwoord al weet.

En oké, dan neem ik het babystokje wel over. Duurt hoor nog wel even, want eerst helemaal gesetteld zijn en getrouwd. Jaja, wij zijn erg traditioleel nu is het wachten op een huwelijksaanzoek. Twee vriendinnen zeiden vrijdag dat zij verwachten dat vriend mij binnen een jaar vraagt. Nu heb ik dat aan hem verteld en hij zegt nu het dan zeker NIET binnen een jaar te vragen. Wij waren trouwens zaterdag op het concert van Marco Bosato en dan zijn er toch veel mensen die via een smsje op een groot scherm iemand ten huwelijk vragen. Dat vind ik echt superstom.

Ik ga maar eens teruglezen. Er is vast nog heel veel waar ik op zou moeten reageren.

Rianne, leuk van die reizen. Costa Rica is idd heel mooi (heb ik dan gehoord, ben er nog noooit geweest).

Margh, die baas klinkt irritant, ik zou daar ook niet zo goed tegen kunnen denk ik, als hij zich laat bedienen. Ben je al aan het werk (op kantoor bedoel ik)?

Ine, de modeshow klinkt echt heel amateuristisch. En er kwam zomaar een bruiloft? Wordt dat in Oostenrijk niet van tevoren gereserveerd?
Etosha, goed bezig! Hahaha! Nou ja, nu heb je bijna alle shockmomenten gehad.. behalve Het Huwelijksaanzoek. ;)

Leuk!!!! Maak je niet druk, geniet er gewoon van zodra je weer een beetje bijgekomen bent van de eerste grote schrik. Moet wel om je lachen (nee, nee.. ik lach je zeker niet uit!!).

Spees, klinkt goed, jouw vakantie in Italie. Ik ben stapelgek op Italie, alleen is de Italiaanse mentaliteit niet altijd de meest prettige. Vooral in de drukkere toeristenplaatsen. Die mensen zijn gewoon toeristenmoe.

Gelukkig is je koffer wel goed aangekomen, uiteindelijk. Ookal kun je alles wel weer nieuw kopen, je eigen spullen zijn toch het prettigst.

De Trevi Fontein vond ik ook niet zo bijzonder. Het is er volgens mij altijd druk en iedereen waarschuwde de hele tijd voor zakkenrollers. Met als gevolg dat iedereen met zijn/haar tas in de armen om zich heen stond te kijken, zonder echt iets mee te krijgen van de Trevi Fontein.

Spaanse Trappen werden bij ons toen net opgeknapt en waren afgezet. Leuk dat je die opera hebt gezien! Ook al versta je er weinig van, het is toch een belevenis.

Rianne, ik herken wel wat je zegt. Als ik een tijdje weg ben geweest en ik kom weer thuis, moet ik ook echt weer een of twee dagen bijkomen. Dan denk ik, wat moest ik ook al weer hier??!!?! Kan ik niet gewoon terug naar NL??

Maar na die twee dagen is het weer oke en ben ik weer helemaal gewend aan het wonen hier. Volgens mij hoort het erbij en is dat heel normaal.

Voor altijd weer in NL wonen zou ook niet mijn keuze zijn, denk ik.. En mocht het er wel van komen, dan het liefst aan de kust of in Maastricht.

Es, leuk dat het allemaal bijna zover is!! Spannend ook! Is het mooi geworden?

En nee joh.. reserveren?? Waarom? Het cafe is toch open? Dat reserveren of in ieder geval vooraankondigen, handig zou zijn ivm extra hulp in de bediening, komt bij niemand op. Neuh, gewoon lekker spontaan. Ze hadden al gegeten en gefeest in een hut in de bergen, waar wel gereserveerd was, maar dit was eigenlijk een extra 'feestje' :S. Is hier echt heel normaal. En heel handig - not.

's Middags waren de vrouwen met de bruidegom ook al geweest. Het is hier traditie dat de bruidegom gestolen wordt door de vrouwen en de bruid door de mannen. Dan gaan ze ergens in een cafe zitten drinken, champagne, schnaps, bier, wijn, wodka, jaegermeister, flugerl.. De getuige moet zijn/haar bruid cq bruidegom opzoeken en betaalt uiteindelijk de rekening, die meestal tussen de 100 en 300 euro ligt.

Verjaardagsfeestjes of bedrijfsuitjes kunnen ook soms ineens op de stoep staan.. Heb je ineens een groep van 20 mensen aan je tafeltjes :S.. in je eentje..

Ik moet maar eens boodschappen gaan doen..
Ho wacht stop!

Cadi!

Gefeliciteerd!!!
Cadi is jarig, jarig, jarig!

Gefeliciteerd!

(suf ook, krijg ik al een bericht van hyves, vergeet ik het nog... dank je Etosha)
Cadi gefeliciteerd!!!!

Rianne, nee ik ook niet, de eerste keer dat ik hoorde dat afgestudeerden beginnen met een salaris tussen de 1000 en 1200 euro viel ik van mijn stoel. Maar ik moet even rectificeren, na gister nog gepraat te hebben zijn we het toch eens geworden over een aanzienlijk hoger bedrag dan die 900 euro, 1350. Nog steeds niet je van het, maar wel dusdanig dat het mijn financiele gepieker even stopt. Als je regelmatig op Cuba gaat reizen wil ik een deal met je sluiten, dat je af en toe spulletjes of geld oid meeneemt. Vanuit hier is dat nl. vrijwel niet te doen, ontzettend duur, etc. Maar daar hebben we het dan nog wel over. (geen drugs hoor )

Wat betreft koffers: dat is mij één keer gebeurt toen ik naar Guate vloog en een tussenstop had in de VS. Je mag op kosten van de luchtvaartmaatschappij eerste benodigdheden aanshaffen voor een maximum van 25 euro (tandenpasta, onderbroek, zeep, etc) en op kosten van je verzekering mag je voor 100 euro kleding enzo kopen. Dat is raar, want als je voor 100 euro in Amsterdam moet kopen kom je niet zo heel ver, maar voor 100 euro in Panama ga je helemaal los. Ik had dus geluk met de locatie .

Ine, die modeshow!!!! geweldig!!! En niets is zo vervelend als dat mensen zeggen dat je jaloers bent terwijl je dat niet bent, daar maak je iemand echt monddood mee!!! Kan me de frustratie goed voorstellen!!!

Ik ken alleen Fille en Es (die zijn wel héél leuk hoor ). Dat van die ooievaar was echt een vraag in de inburgeringstest, de rest heb ik erbij verzonnen (maar ik zou bij zon ooievaar dus wel aanbellen met een kleinigheidje, daar ga je - daarom herinner ik het mij).

Spees, klinkt heerlijk die vakantie!!!! Die opera ook!!!

In Rusland ben ik ook naar het theater geweest, ballet dan, met orkest, dat was ook een hele belevenis! Zoiets is echt prachtig als je het doet in het land van de opera (of het land van het ballet)

Je bent niet dom hoor, gewoon slecht geïntegreerd, maar hey daar ben je brabo voor toch (hoewel volgens mij maar iets van rond de helft van de mensen de toets zou halen, ik weet heel veel van wetten, cultuur, geschiedenis denk ik, en aangezien dat in mijn studie voor een deel terugkomt ga ik er maar vanuit dat ik meer weet dan de meesten, en ik haalde een 5 of een 6 dat weet ik niet meer). Die taaltest gaat trouwens wel echt via een computer, die kan jou toch nooit examineren?! Deze werkt ook nog niet optimaal heb ik begrepen, maar ze hebben hem toch vast ingevoerd. Ik weet niet of jullie ooit een buitenlander hebben horen worstelen met ui, eu, u en uu, sch, ng, e op het eind, en andere lastige klanken, maar vraag me af hoe je zoiets nou in een computer kan stoppen. (overigens vraag ik me ook af of zo´n computer de verschillende uitspraken van bv. PAUL van een Amsterdammer, iemand uit het gooi, uit het oosten of uit het zuiden kan herkennen en dan ook goedrekent)

Etosha: . En, sta jij daar ook voor open? Hebben jullie het daar echt nog nooit over gehad....?

quote:Etosha gaat aan de kids Ik begin meteen met breien.

En Isiss gaat vast ook nog overstag, dus ik moet nog meer breien. Ach ja heb ik wat te doen als ik straks niet meer studeer.

Audientie bij de paus, dat zou ik nou wel willen! Toen ik in Rome was wel gezegend door een nonneke maar dat is toch niet hetzelfde

En leuk, ik hoop dat hij je snel vraagt . De charme van dat scherm gaat er voor mij vooral af als er meer dan één persoon gebruik van maakt, gewoon via sms ofzo. Maar dat publieke vind ik niet persé stom, een aanzoek achter een vliegtuig aan vind ik bv. wel leuk! Maar gewoon met zijn tweetjes op de bank ook, het maakt eigenlijk niet uit, het hele idee van dat iemand jou en aanzoek doet is al zo superromantisch.

Ben gister begonnen op kantoor, werk alleen middags tot ik ingewerkt ben. Gaat ook helemaal niet volgens een plan ofzo, gewoon meekijken, maar soit. Die baas is gewoon zo, nu ook nog (bv. geef me dit en dat aan, of ook, maak de prullenbak even leeg, gelukkig niet alleen tegen mij ). Volgens vriend is het idd zo dat en hier hierarchischer is, ik hoop dat ik een manier kan vinden om er niet gek van te worden (gelukkig zal hij weinig op kantoor zijn dat scheelt )
Rianne, je bent wel op de hoogte dat alle niet essentiele reizen naar bepaalde gebieden in Guate afgeraden worden? (en ik lees net dat andere gebieden te maken hebben met vette overstromingen vanwege orkaanseizoen)
Daar hebben we het al heel vaak over gehad, Marg. Maar ik wilde niet en hij wilde niet per se. We hebben altijd gezegd: mocht het per ongeluk zo zijn, dan maken we er iets prachtigs van. Maar we gaan het niet opzoeken en doen wel moeite om het te voorkomen.

Of dat een standpunt was van hem omdat er op dat moment ook echt geen optie was om er samen iets van te maken, weet ik niet. Ik heb ook wel het idee dat hij nu opeens alles als mogelijk ziet. En het zou ook nog best een grap kunnen zijn.

Maar ik vind het niet echt een onderwerp voor aan de telefoon dus daar hebben we het in december wel eens over. Nog 54 nachtjes!
Cadi, gefeliciteerd!! (f)
Cadi, gefeliciteerd!!

Margh, ben toch blij dat t niet aan mij ligt.. Ook ik zou trouwens langsgaan met iets kleins voor die baby, ben nu vast meteen gezakt.

Vervelend dat je baas nog steeds zo is, maar idd.. bazen zijn vaak niet veel op kantoor Wanneer ben je ingewerkt? En wat moet je precies 'leren' dan?

Bedankt voor die info over die koffers, had zelf idd ook iets soortgelijk gevonden en inmiddels een brief geschreven naar Lufthansa om eerste noodzakelijke uitgaven terug te claimen.

Etosha: mocht er ooit toch een babytje komen, dan ga ik accuut leren breien voor je.. 54 nachtjes klinkt helemaal niet meer zo lang!

Ine: wat apart van die bruiloft! Misschien ben ik wel te hollands om dat te begrijpen, zou zelfs op een dinsdagavond al reserveren als ik met huisgenootjes in de stad wil gaan eten..

Knuffel aan iedereen!
miss.speeseend wijzigde dit bericht op 22-10-2008 08:30
Reden: veeeeeel te lang verhaal, en na een nacht goed slapen ook opeens niet meer zo belangrijk (ook al negeert m'n moeder me nog wel..)
% gewijzigd
quote:Margaretha2 schreef op 21 oktober 2008 @ 14:39:

Rianne, je bent wel op de hoogte dat alle niet essentiele reizen naar bepaalde gebieden in Guate afgeraden worden? (en ik lees net dat andere gebieden te maken hebben met vette overstromingen vanwege orkaanseizoen)

Ik weet het Marg. Op zich valt het wel mee, tuurlijk, overstromingen zijn heel erg voor de lokale bevolking maar voor de toeristen valt het wel mee. Gister kon er bijna nergens gereisd worden, maar vandaag zijn alle wegen weer open. De regen is weer gestopt. Hopelijk valt het de komende weken mee met de regen. En ook hier in Mexico. Nu al een aantal weken hier ook regen...

Cadi: Feliz cumpleaños!!!
voor de felicitaties. Achterlijk drukke dag. Ben afgelebberd door mensen waarvan je denkt: uh, liever niet. Maar ook door mannen waarvan je denkt doe maar meer.....

Heerlijk verwend door de kindjes en indirect ook door ex want wij kopen altijd kadootjes met de kinderen voor elkaar. Alleen vind ik voor 'n kind 10 euro voldoende en hij had nu parfum gekocht van 75 euro, die wil vast wat van mij.....kannie lang wachten

Maar goed, de dag is weer voorbij en ik pffft, heb mij gevleid op mijn kussentje en lees met rode konen nog even mijn topics door.

Ine, lekker wijf, je weet het ook altijd zo heerlijk te vertellen. En aaaah, zolang zonder zoon. Echt hoor, ik ben wat dat betreft een miet. En wat balen van dat nieuwe wicht in de bar. Ik kan er ook niet tegen hoor als collega's horkerig tegen klanten doen, maar dat ze zeggen dat jij jaloers ofzo bent....tssk. Ik neem aan dat je alleen het beste wilt voor de klanten.

Etosha, voor de eerste bekentenis en voor de tweede Je hangt eraan.....Die B. kindjes groot maken. Maak je ze dan gelijk al groot? Is wel zo handig!

Marg, zou mooi zijn als je tzt een combi baan hebt!

En die inburgeringscursus is zoooo dom. Ik heb een stukje van A zijn cursus gelezen maar werd er niet vrolijk van. De DVD heb ik niet gezien want daar had ik geen tijd meer voor. Die schuiven we straks door naar Kman.

Lm, ben je nog steeds in NL? Ben benieuwd waar je dan uithangt. Volgens mij was het bij jou dat ik iets van de Randstad zag?

Isiss, hoelang blijft R nu in M? Bellen jullie dan veel of niet?

Ik ga mijn mandje opzoeken. Ben gesloopt na vandaag.

Spees, hee leuk Rome, mijn moeder zit er nu. Wel balen van je koffer, helaas herkenbaar alleen de mijne deed er een week over, leuk met 'n klein kind! Was dit nou de eerste vakantie met J?
Cadi, gefeliciteerd! Oh en ik vind je een schatje. Dat kwam aan het begin van het bijlezen bij me boven en ik vind het toch even belangrijk om te zeggen.

Isiss, gecondoleerd en wat naar zeg. Vervelend maar toch ook fijn dat je R. zo mist als hij weg is. En dat je toch de kleine voordelen (verse pasta eten) wel weet te waarderen! Dat waardeer ik dan weer in een mens.

Etosha, jeej. En geheel menselijk, die reactie. Komt allemaal goed!

Deedee, wat naar allemaal zeg. Veel sterkte. Ik hoop dat jullie elkaar snel kunnen zien.

Ik vind trouwens ook niet dat als je van elkaar houdt het wel goed komt. Genoeg relaties slagen niet, ookal houden mensen heel veel van elkaar. De wereld is niet perfect, liefde overwint niet alles en praktische bezwaren zijn helaas geen uit te wissen factor. Zo, geen blijde boodschap van mij vandaag.

Marg, goed dat je de baan hebt. Heel netjes dat je open kaart gespeeld hebt. Ik vond het niet nodig. Ik neem aan dat jij ook een proeftijd hebt, dus jij hebt ook geen honderd procent zekerheid. En er staat ook nergens in je contract: 'ik zweer op mijn moeder dat ik hier een jaar blijf'. Zij hebben je cv gezien, ze weten dat je echt wel iets beters zou willen hebben en zij nemen heel bewust het risico. Wel goed dat je de baan hebt. Je kan wel neerkijken op het salaris en de werkzaamheden, maar je hebt zelf al geschreven dat werkgevers werkervaring heel belangrijk vinden, dus iets afslaan en gokken op iets beters lijkt me dan niet het meest verstandige. Je leert er ongetwijfeld genoeg. Al is het maar iets over de Spaanse hierarchie op het werk of over wat je niet wilt doen (bier brengen aan je baas bijvoorbeeld, wat een onzin). Gelukkig heb je je salaris al omhoog weten te krikken en in het ergste geval kan je altijd nog stoppen.

Ohja, Jooles, nog gefeliciteerd (heel erg te laat) en wat een stom mailtje van Chinees. Echt belachelijk.
Fille is terug!!! Leuk!!!

Ik wil even meedelen dat ik HELEMAAL gestoord wordt van de regen. Het regent nu al meer dan een maand. En dan echt de hele dag en de hele nacht. Soms, als het meezat is het een keer 5 minuten droog. Maar verder echt alleen maar regen. Zo stom. Maar vooral dat alles in mijn huis schimmelt. Kussen onder het schimmel. Matras. Gordijnen. Halve garderobe beschimmelt. Maar ook tafel met schimmel. Koelkast met schimmel. Kast met schimmel. Ben het zo zat! Bah. Ik heb zon nodig!!!
Goedemorgen!

RP: regen? zo lang al? Ergens had ik in mijn (naieve) hoofd zitten dat t bij jou toch nooit zoveel regende (als in: idee van veel zon, strand enz..) maar wel dus Hoop dat het snel opklaart!

Cadi: Een week! Jeetje.. Vond 3 dagen echt al ontzettend irritant (maar vooral ook omdat ik niet wist of ie uberhaupt terugkwam) Dit was idd de eerste 'echte' vakantie met J. We zijn al wel eens wat weekendjes (1 a 2 nachtjes) ergens heen geweest, maar nooit 'zo' lang. Grappig dat je moeder nu ook in Rome is, dat hoor ik de laatste dagen van heel veel mensen.. Hoop dat het OV wel weer functioneert daar, want J. zei dat t OV en wat vliegveldpersoneel staakte precies de dag nadat wij weggingen..
Eh Rianne wil jij wel even zorgen dat de regen gestopt is als wij over 10 dagen die kant op komen?

K.U.T zeg alles beschimmeld.

Ik vind Cadi ook een schatje en Fille ook. Vertel eens hoe was Maroc?
Een hele snelle! Moet vandaag allemaal Belangrijke Dingen regelen bij de gemeente en de bank en heb me eigenlijk een beetje verslapen..

Cadi!!! Van harte gegeliciteerd!!!!
quote:Miss Speeseend schreef op 22 oktober 2008 @ 08:39:

Grappig dat je moeder nu ook in Rome is, dat hoor ik de laatste dagen van heel veel mensen..

Iedereens moeder? Wat een hoop vrouwen van middelbare leeftijd zullen daar nu rondlopen dan.

Ik ben trouwens vorig jaar in Rome geweest en toen waren er ook stakingen in het ov. Van en naar vliegveld geen problemen gehad, in de stad hebben we wat vindingrijker dan normaal moeten zijn zo nu en dan maar uiteindelijk viel het reuze mee. Die staken dan ook aan de lopende band trouwens.

Maroc was erg leuk. Mooi land, veel gezien, leuke dingen gedaan, met vriendin was ook leuk. Ik ben wat minder enthousiast over mijn Marokkaanse medemens moet ik zeggen (goh wat genuanceerd gezegd). En nu de rest van de week nog vrij en ik heb nog niks in de planning. En ik wil die dagen niet verpesten met de gedachte: 'ikwilnietwerkenikwilnietwerkenikwilnietwerken'.

Es, superleuk dat je al bijna gaat man! Ik vond Mexico en Guate zo leuk.

Euhl, schimmel!

Oh ik denk dat ik weet waar de muis van voor de vakantie gebleven is. Bij mijn huisgenoten boven.
quote:fille schreef op 22 oktober 2008 @ 12:02:

[...]

Iedereens moeder? Wat een hoop vrouwen van middelbare leeftijd zullen daar nu rondlopen dan.

Ik vond mezelf ook al zo jong daar

Maar idd, iedereens moeder, krijg de indruk dat vaders niet zo graag naar Rome gaan ofzo..

Maroc lijkt me ook leuk! Heb je foto's (AK?)? Fijn dat t ook met vriendin leuk was, zoiets kan natuurlijk ook altijd tegenvallen.. *spreekt uit eigen ervaring*

Waarom ben je trouwens over je Marokkaanse medemens iets minder enthousiast? Ben erg benieuwd, want Maroc staat ook erg hoog op mijn lijstje van landen-waar-ik-heen-wil-als-ik-in-juni-afgestudeerd-ben-en-ook-nog-geld-overheb..

Geniet nog even van je vakantie!!
Mijn ouders zitten nu ook in Rome. Volgens mij kunnen zij daar wel een meeting organiseren van ouders van longdistancers.
Ze hadden een bus moeten huren met z'n allen.

De ironie wil dat ik ziek ben. Tweeëneenhalve week niks aan het handje en ik kom met diarree terug!

Dus Spees, ik kom er nog op terug. Even gebrek aan energie. En het ergste, ik had me zo verheugd op een Hollandsche maaltijd vanavond en nu zit ik misselijk te zijn.
Cadi nog gefeliciteerd!!!

Verder heb ik het heel erg druk. Dus alleen een hele kleine reactie. Ik ga echt proberen bij te lezen, maar vrees dat ik daar zondag pas tijd voor heb.

Etosha: wel spannend hoor allemaal!! Denk dat je nu ook wel met een ander gevoel daar heen gaat?! Kan me ook goed voorstellen dat het allemaal spannend, griezelig, onwennig en weet ik veel wat niet meer zal zijn. Je kijkt ergens onwijs naar uit maar als het dan zover is, is het toch wel heel dichtbij. Veel succes met alles regelen. Ik las dat jullie aan alle voorwaarde voldoen, hoe lang gaat het ongeveer duren voordat alles rond is? Ow ja vroeg met trouwens af wat B gaat doen als hij hier is? (qua werk)

Rianne: Leuk van die reizen!! Ik wil ooit nog is naar Costa Rica. (alleen gaat afrika voorlopig voor)

Voor de rest is hoop zondag meer te kunnen beantwoorden!!! (ga het echt proberen)

Over die inburgeringstest. Ik heb destijds de pilot gemaakt. Nou ik mocht net naar Nederland komen. Ik was het met heel veel van de antwoorden niet eens. Vooral wat volgens hun de 'nederlandse' gewoonte moest zijn. Ik weet niet of ze de test nog aangepast hebben. De pilot ging echt nergens over.

Kleine update wat mezelf betreft :

Afgelopen weken weer heerlijk contact gehad. Nu moet ik helaas weer afkicken want hij is vandaag vertrokken naar Nairobi. Het slechte nieuws is echter dat hij nu tot 17 december in Kenia en Tanzania blijft. We hebben nu dus geen enkele kans meer om elkaar te zien. Al hadden we daar ook al niet meer op gerekend. Het is wel balen, maar ja het is niet anders. Hij heeft wel beloofd iets voor me achter te laten dus ben benieuwd!!! We gaan nu maar uitkijken naar de volgende mogelijkheid. Voorlopig gaat alles errrug goed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven