Clean 9 detox
donderdag 28 januari 2016 om 10:51
Het goede van zo'n kuur kan zijn dat je even uit je routine raakt van slechte eetgewoonten.
Het slechte is dat je lichaam praktisch gaat vasten, waarbij het tot ketogenese overgaat.
Normaal is je lijf sterk genoeg om dit enige tijd zonder permanente schade te ondergaan maar jij wou gezonder worden zeg je.
Het slechte is dat je lichaam praktisch gaat vasten, waarbij het tot ketogenese overgaat.
Normaal is je lijf sterk genoeg om dit enige tijd zonder permanente schade te ondergaan maar jij wou gezonder worden zeg je.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
donderdag 28 januari 2016 om 10:58
Je kan wel een dag zo'n kuur doen hoor, als je dat wil. Je lichaam heeft (als je voorheen goed gebunkerd hebt) voor meer dan een dag suikers in de vorm van glycogeen in voorraad. Op de weegschaal word je dan even lichter maar dat is vooral vochtverlies. Zodra je gaat eten zit dat er weer aan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
donderdag 28 januari 2016 om 11:58
Detox is onnodig, er is nog nooit een chirurg geweest die tijdens een operatie opgehoopte troep of slakken of wat dan ook heeft gevonden die met een detox kuurtje verdwenen zouden zijn. Veel van die detox programma's bevatten wel het een of ander dat laxerend werkt (zeewier supplementen maar ook grote hoeveelheden rauwe groente en fruit zorgen voor diarree) waardoor mensen denken dat het ook echt wat doet. Helaas verlies je vooral vocht en juist een groot deel van de gezonde dingen die je binnen krijgt maar dus niet opgenomen worden. Zoals Retrostar zegt is het voor sommige misschien een goede manier om slechte gewoonte te doorbreken maar als je vervolgens op oude voet verder gaat kun je het net zo goed laten. Voor sommige heeft het effect tussen de oren, het gevoel dat ze het vol kunnen houden en "goed" bezig zijn voor hun lijf geeft mensen een fijn gevoel.
donderdag 28 januari 2016 om 12:44
je weet vast zelf prima wat je valkuilen zijn. Bij mij is het alcohol. Mijn manier van 'detoxen' is heel bewust alcoholvrije periodes inlassen. Niet omdat ik ongezond ben, of onfit of dik. Gewoon om te checken of ik het alcoholgebruik onder controle heb en ach het voelt wel even lekker. Maar daar heb ik geen poeders bij nodig oid
donderdag 28 januari 2016 om 13:05
Ik heb het gevolgd. Ik voelde me super fit erna, maar niet geheel onlogisch aangezien je geen slechte dingen eet. Maar langzaamaan verval je toch in je oude patronen. Wel drink ik Door de C9 geen cola meer en ga ik wat bewuster met suiker om. Helaas had ik gigantische honger in de weken na het programma, waardoor ik uiteindelijk ben aangekomen. Ik raad het programma niet af maar ook niet echt aan. Ik ken wel mensen die er echt super goede ervaringen mee hebben.
donderdag 28 januari 2016 om 13:10
Als je echt wilt 'detoxen' van bijvoorbeeld suiker of slechte gewoontes, pak het stapje voor stapje aan. Begin eerst met bijvoorbeeld frisdrank te schrappen. Daarna het koekje bij de thee. Daarna de suiker in de thee. Minstens 3 keer in de week vers koken. Ik noem maar wat. Maar als je in 1 keer al je slechte gewoontes wilt veranderen, dan moet je wel zorgen voor een groot doorzettingsvermogen. Want anders ga je dat niet volhouden.
donderdag 28 januari 2016 om 13:39
Het is voornamelijk onzin, dat detoxen. Maar, je portemonnee wordt er inderdaad veel lichter van. Je verliest wat vocht, gevolgd door extra vettoename wanneer je er mee gestopt bent.
Het is veel verstandiger om eens echt bij te houden wat je eet en te beginnen met het schrappen van veel van die toegevoegde suikers. Frisdrank en "vruchtensappen" als eerste. Het hongergevoel is tegen te gaan door vezelrijk en eiwit rijk voedsel te kiezen.
Het is veel verstandiger om eens echt bij te houden wat je eet en te beginnen met het schrappen van veel van die toegevoegde suikers. Frisdrank en "vruchtensappen" als eerste. Het hongergevoel is tegen te gaan door vezelrijk en eiwit rijk voedsel te kiezen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
donderdag 28 januari 2016 om 19:02
Ontgiften is op zich prima; weet niet of dat in de vorm van zo'n speciaal kuurtje moet. Belangrijk is wel om zuiver te eten. Daarnaast kan je met hulp van bepaalde kruiden of bijvoorbeeld aloe vera ontgiften. Daarbij doet aloe vera nog meer in je lichaam, als voedingsstoffen toevoegen en weefsels helpen herstellen. Er zijn nog wel meer middelen om te ontgiften, zoals msm. http://www.ahealthylife.nl/18-voordelen ... -vera-sap/
donderdag 28 januari 2016 om 19:05
quote:Knipogie schreef op 28 januari 2016 @ 19:02:
Ontgiften is op zich prima; weet niet of dat in de vorm van zo'n speciaal kuurtje moet. Belangrijk is wel om zuiver te eten. Daarnaast kan je met hulp van bepaalde kruiden of bijvoorbeeld aloe vera ontgiften. Daarbij doet aloe vera nog meer in je lichaam, als voedingsstoffen toevoegen en weefsels helpen herstellen. Er zijn nog wel meer middelen om te ontgiften, zoals msm. http://www.ahealthylife.nl/18-voordelen ... era-sap/Er is werkelijk geen enkele reden om aan te nemen, dat ontgiften kan, of bestaat.
Ontgiften is op zich prima; weet niet of dat in de vorm van zo'n speciaal kuurtje moet. Belangrijk is wel om zuiver te eten. Daarnaast kan je met hulp van bepaalde kruiden of bijvoorbeeld aloe vera ontgiften. Daarbij doet aloe vera nog meer in je lichaam, als voedingsstoffen toevoegen en weefsels helpen herstellen. Er zijn nog wel meer middelen om te ontgiften, zoals msm. http://www.ahealthylife.nl/18-voordelen ... era-sap/Er is werkelijk geen enkele reden om aan te nemen, dat ontgiften kan, of bestaat.
donderdag 28 januari 2016 om 19:06
quote:Knipogie schreef op 28 januari 2016 @ 19:02:
Ontgiften is op zich prima; weet niet of dat in de vorm van zo'n speciaal kuurtje moet. Belangrijk is wel om zuiver te eten. Daarnaast kan je met hulp van bepaalde kruiden of bijvoorbeeld aloe vera ontgiften. Daarbij doet aloe vera nog meer in je lichaam, als voedingsstoffen toevoegen en weefsels helpen herstellen. Er zijn nog wel meer middelen om te ontgiften, zoals msm. http://www.ahealthylife.nl/18-voordelen ... ap/Koekoek
Ontgiften is op zich prima; weet niet of dat in de vorm van zo'n speciaal kuurtje moet. Belangrijk is wel om zuiver te eten. Daarnaast kan je met hulp van bepaalde kruiden of bijvoorbeeld aloe vera ontgiften. Daarbij doet aloe vera nog meer in je lichaam, als voedingsstoffen toevoegen en weefsels helpen herstellen. Er zijn nog wel meer middelen om te ontgiften, zoals msm. http://www.ahealthylife.nl/18-voordelen ... ap/Koekoek
vrijdag 29 januari 2016 om 11:06
vrijdag 29 januari 2016 om 15:08
Als je gezonder wilt leven zou ik de tips van Noelle85 opvolgen Zo ben ik zelf ook bezig, met als resultaat geen frisdrank meer (behalve bij uit eten of een feestje), geen suiker mee in thee en yoghurt, geen eetbuien meer, kleinere porties, meer structuur in beweging. En dat ging niet in 1 dag allemaal goed, maar wel als je telkens een stapje extra toevoegt dat weer bijdraagt aan een gezondere levensstijl. Meestal wordt iets een gewoonte als je het 3-4 weken volhoudt.