Discussiegroepje voor academici en/of gymnasiasten

20-10-2008 16:01 1802 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn al veel groepjes (voor singles, voor moeders, etc.), maar volgens mij is er nog geen discussiegroepje dat speciaal is opgezet voor mensen met een duidelijk intellectueel profiel.

Gespreksonderwerpen: vrij, maar gezien de aard van de topic liggen onderwerpen als politiek, wetenschap, filosofie, levensbeshouwing, kunst, cultuur, economie en het daten op sites voor hoogopgeleiden voor de hand.

N.B. De afbakening van de doelgroep is niet elitair of buitensluitend bedoeld, maar geeft slechts iets gemeenschappelijks, net zoals dat het geval is voor de klets-topics voor singles of alleenstaande ouders.
Zamirah, ben jij dan zijn Echo?
quote:Zamirah schreef op 22 oktober 2008 @ 14:15:

[afbeelding]Heel treffend inderdaad :-)
En Vent is Apollo.
quote:JWvB schreef op 22 oktober 2008 @ 14:14:[...]

Opvallend dat jij dat durft te zeggen. Iets met potten en ketels, splinters en balken...

JWvB, weet je zeker dat je niet mij bent? Ik had precies hetzelfde in mijn schermpje staan..

Mijn diagnose: zware verveling met grote hoeveelheid narcisme.
quote:juliee schreef op 22 oktober 2008 @ 14:13:

[...]

Of denk je dat deze woestijnbewoners denken aan bijv. een mooier interieur als volgende stap in hun evolutionaire ontwikkeling?Ooooh, ik raad jullie aan om 'The Gods must be crazy' te bekijken. Woestijnlingen die per abuis een coca flesje uit de hemel geschonken krijgen, zien in een coca cola flesje allemaal gebruiksmogelijkheden. Helaas hebben ze normaal gesproken van alles een overvloed, nu moeten ze delen. Echt een komische film!
@Zam, wat voor kunstwerk is dat?
Narcissus Carlice. Maar van wie, sja, dan moet je bij Zam zijn. Of bij 'eigenschappen' van het plaatje kijken denk ik
@ Livre

Als Geleerd voor de spiegel staat te onaneren oreren ouwehoeren, ziet hij echt geen speelvauten.
quote:Digitalis schreef op 22 oktober 2008 @ 14:17:

Zamirah, ben jij dan zijn Echo?Dat is het! Hij is hier op zoek naar zijn Echo!
quote:Digitalis schreef op 22 oktober 2008 @ 14:17:

En Vent is Apollo.Zijn we toch nog met de klassieken bezig.
quote:didi schreef op 22 oktober 2008 @ 14:21:

@ Livre

Als Geleerd voor de spiegel staat te onaneren oreren ouwehoeren, ziet hij echt geen speelvauten.

Onaneren. Zo'n prachtwoord!

Maar zo tragisch, dat verhaal van Onan. Heb dat altijd bijzonder onrechtvaardig gevonden van de Heer.
quote:Carlice schreef op 22 oktober 2008 @ 14:20:

@Zam, wat voor kunstwerk is dat?Narcissus, van Michelangelo Carravaggio, 1598
En met de klassieken bezig is zo waardevol!
quote:heejhallo schreef op 22 oktober 2008 @ 14:13:

[...]

Moest even opzoeken wat autopoiese is.....:)

Ik ben er ook niet over uit, sinds kort weer begonnen met lezen (door omstandigheden tijden niet meer gedaan) en zit er nog midden in nu.

De autopoiesetheorie laat transformaties zien die intern ontstaan, i.p.v. de suggestie te wekken dat het zich aanpast aan de omgeving. Neemt niet weg dat beide alternatieven mogelijk zijn.

Maar goed, ik moet mij er ook nog meer in verdiepen.
quote:Livre schreef op 22 oktober 2008 @ 14:25:

En met de klassieken bezig is zo waardevol! Het schept vooral zo'n band, zo'n groepsgevoel... echt thuiskomen hier!
Zijn er hier eigenlijk classici op het topic?
quote:Digitalis schreef op 22 oktober 2008 @ 14:24:

[...]

Onaneren. Zo'n prachtwoord!

Maar zo tragisch, dat verhaal van Onan. Heb dat altijd bijzonder onrechtvaardig gevonden van de Heer.

Wwat was het ook alweer met Onan, iets met zijn broer en zijn schoonzus?

* Gaat direct naar Wikipedia en verheugt zich nog weer even in het feit dat meerderen hier een Bible belt opvoeding hebben gehad*
Echt klaar thuiskomen hier....
quote:MissMara schreef op 22 oktober 2008 @ 14:25:

[...]

Het schept vooral zo'n band, zo'n groepsgevoel... echt thuiskomen hier! ik voel me helemaal warm & fuzzy inside.....of heb ik gewoon teveel gelunched?
Apollo!? Is dat een compliment, of een of andere afwijking / verwijzing waar ik geen weet van heb ?
quote:Livre schreef op 22 oktober 2008 @ 14:26:

Zijn er hier eigenlijk classici op het topic?Infojunk, maar die is er niet.
quote:Livre schreef op 22 oktober 2008 @ 14:19:

[...]

JWvB, weet je zeker dat je niet mij bent? Ik had precies hetzelfde in mijn schermpje staan..

En met ons waarschijnlijk vele anderen. Om maar bij MissMara aan te sluiten:

quote:MissMara schreef op 22 oktober 2008 @ 14:25:

Het schept vooral zo'n band, zo'n groepsgevoel... echt thuiskomen hier!
Mmmh.. mijn academisch inzicht roept dat Geleerd met name gaat reageren op de laatste post van Zamirah (14.28)
quote:heejhallo schreef op 22 oktober 2008 @ 14:28:

[...]

ik voel me helemaal warm & fuzzy inside.....of heb ik gewoon teveel gelunched?

*heeft ook een oerdegelijke Bijbels geïnspireerde opvoeding 'genoten' maar verheugt zich dagelijks in het wegzakken van bijbelkennis*
O leuk, is Infojunk classicus? Is dat een vrouw? Misschien hebben we wel samen gestudeerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven