zwanger worden
donderdag 28 januari 2016 om 10:27
Hallo allemaal...
Mijn vriend en ik bijna 8 maanden bezig om zwanger te raken. Helaas nog niet met een positieve uitslag. Inmiddels al ruim anderhalfjaar niet meer aan de pil.
Voor een tijdje terug zijn wij naar de huisarts geweest omdat mijn ongesteldheid ook niet normaal is soms 1x per 3 maand of per 2 maand. Hiervoor zijn we doorgestuurd naar het ziekenhuis om mijn baarmoeder te laten onderzoeken. Hier was gelukkig niks mee aan de hand. Gelukkig positief nieuws, opgelucht hopen dat het snel raak is. Inmiddels zijn we 3 maanden verder en mag onze wens helaas nog niet in vervulling gaan.
Ook heb ik ovulatietesten gedaan, hier komt bij mij niks uit of er ovulatie plaats vindt.
Ideeën wat we er nu mee kunnen gaan doen. Weet dat we nog geen jaar bezig zijn maar het is nu een beetje en en voor mijn gevoel.
Iemand toevallig iets soortgelijks mee gemaakt? Tips zijn welkom ☺
Mijn vriend en ik bijna 8 maanden bezig om zwanger te raken. Helaas nog niet met een positieve uitslag. Inmiddels al ruim anderhalfjaar niet meer aan de pil.
Voor een tijdje terug zijn wij naar de huisarts geweest omdat mijn ongesteldheid ook niet normaal is soms 1x per 3 maand of per 2 maand. Hiervoor zijn we doorgestuurd naar het ziekenhuis om mijn baarmoeder te laten onderzoeken. Hier was gelukkig niks mee aan de hand. Gelukkig positief nieuws, opgelucht hopen dat het snel raak is. Inmiddels zijn we 3 maanden verder en mag onze wens helaas nog niet in vervulling gaan.
Ook heb ik ovulatietesten gedaan, hier komt bij mij niks uit of er ovulatie plaats vindt.
Ideeën wat we er nu mee kunnen gaan doen. Weet dat we nog geen jaar bezig zijn maar het is nu een beetje en en voor mijn gevoel.
Iemand toevallig iets soortgelijks mee gemaakt? Tips zijn welkom ☺
donderdag 28 januari 2016 om 10:33
donderdag 28 januari 2016 om 10:35
Zijn je eierstokken en het sperma van je man ook onderzocht? Ik denk dat het belangrijk is om medische oorzaken uit te sluiten en om jullie leefstijl onder de loep te nemen (alcoholgebruik, rookgedrag, gezonde voeding, voldoende beweging, een gezond gewicht bereiken indien nodig). Er zijn veel verschillende factoren die de vruchtbaarheid beïnvloeden, ook die van je partner.
donderdag 28 januari 2016 om 10:46
Dank je wel voor jullie reactie.
Wat vervelend wished, hopelijk komt er wat meer uit bij jullie ik het onderzoek. Hiervoor gaan jullie niet speciaal naar een kliniek? Heb jij ook ovulatietesten gedaan of temperatuur opmeten van jezelf?
Ze hebben bij mij mijn baarmoeder en eierstokken nagekeken met een echo. Dit duurde 5 min en toen waren we klaar. Hier bleek niks meer aan de hand te zijn. Zaak van mijn vriend is niet gecontroleerd.
Ben bang als we nu naar de dokter gaan ze zegt ja je moet het eerst een jaar proberen..
@ meaki, alleen bij mij is het gecontroleerd. Wij zijn beiden nog jong rond de 25.
Letten overal maar ook niet te, wil het heel graag naar probeer er geen obsessie van te maken ☺
Wat vervelend wished, hopelijk komt er wat meer uit bij jullie ik het onderzoek. Hiervoor gaan jullie niet speciaal naar een kliniek? Heb jij ook ovulatietesten gedaan of temperatuur opmeten van jezelf?
Ze hebben bij mij mijn baarmoeder en eierstokken nagekeken met een echo. Dit duurde 5 min en toen waren we klaar. Hier bleek niks meer aan de hand te zijn. Zaak van mijn vriend is niet gecontroleerd.
Ben bang als we nu naar de dokter gaan ze zegt ja je moet het eerst een jaar proberen..
@ meaki, alleen bij mij is het gecontroleerd. Wij zijn beiden nog jong rond de 25.
Letten overal maar ook niet te, wil het heel graag naar probeer er geen obsessie van te maken ☺
donderdag 28 januari 2016 om 10:58
donderdag 28 januari 2016 om 11:00
Babywens: wij hebben ook acht maanden moeten wachten voor het lukte. Ik ben toen naar de huisarts gegaan om na te vragen of de temperatuurmethode iets voor ons was en ze bood toen al aan om ons door te sturen, i.v.m. de wachtlijsten. Gelukkig voor ons was het diezelfde maand ineens wel raak Maar vragen staat vrij hoor, ik dacht ook dat we het minstens een jaar moesten proberen maar daar deed de HA niet moeilijk over.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
donderdag 28 januari 2016 om 11:02
Ik ben destijds ook eerder naar de huisarts gegaan omdat mijn menstruatie erg onregelmatig was en er een zelfde geschiedenis bij mijn moeder was. Op verdenking pcos doorgestuurd naar zkh, mijn partner werd toen meteen meegenomen in de onderzoeken.
Hoe gebruik je je ovulatietesten? Iedere dag rond zelfde tijd?
Hoe gebruik je je ovulatietesten? Iedere dag rond zelfde tijd?
donderdag 28 januari 2016 om 11:12
Ik ben ook eerder naar de dokter gegaan wegens heel onregelmatig ongesteld en kinderwens en kreeg bij de dokter een echo waaruit een pco beeld bleek ben toen ook gelijk doorverwezen naar het ziekenhuis waar uit de bloedtest bleek dat ik nooit een eisprong had. Kon gelijk starten met de behandeling en negen maanden later zwanger van de eerste. Nu 18 weken zwanger
where ever you go, go with your heart
donderdag 28 januari 2016 om 11:12
donderdag 28 januari 2016 om 11:15
Ik zou toch weer contact opnemen met je huisarts/gynaecoloog TO, je hebt namelijk een prima reden: onregelmatig ongesteld. Het lijkt me wel erg belangrijk om te weten of je überhaupt een eisprong hebt. Mocht dat niet het geval zijn, dan kun je proberen tot je een ons weegt. Ik wens jullie heel veel succes en op een goede afloop!
donderdag 28 januari 2016 om 11:21
@l0tu5, wat vervelend allemaal. Hopen dat jullie snel positief bericht krijgen. Na hoeveel maanden zijn jullie naar de HA gegaan?
Wat goed skwawa dat ze snel door pakten en goed om te lezen dat je nu in blijde verwachting bent, Gefeliciteerd!! Op na mooie maanden en hopelijk kan je genieten van je zwangerschap.
Na hoeveel maanden heb je doorgepakt om naar de dokter te gaan?
Wat goed skwawa dat ze snel door pakten en goed om te lezen dat je nu in blijde verwachting bent, Gefeliciteerd!! Op na mooie maanden en hopelijk kan je genieten van je zwangerschap.
Na hoeveel maanden heb je doorgepakt om naar de dokter te gaan?
donderdag 28 januari 2016 om 11:44
Hier ook onregelmatige cyclys. Na 6 maanden al naar de huisarts gegaan. Deze stuurde me toen meteen door naar het ziekenhuis. Sinds die tijd zitten we daar in het traject. Echo gehad. Zaad man onderzocht. Mijn bloedwaardes onderzocht week na ovulatie. Ik zou eigenlijk ook nog bloedonderzoeken moeten krijgen als ik menstrueer maar de eerste keer was ik zwanger wat een miskraam werd. Daarna afgesproken om met clomid te beginnen om cyclussen te verkorten en weer bloedonderzoek maar ik was weer meteen zwanger hoe raar kan het lopen.
ik zou toch gewoon weer naar de dokter gaan. Wij waren ook nog geen jaar bezig meer ik kreeg gewoon meteen alle onderzoeken. ben je naar gyneacoloog gestuurd of echt naar de afdeling voortplanting?
ik zou toch gewoon weer naar de dokter gaan. Wij waren ook nog geen jaar bezig meer ik kreeg gewoon meteen alle onderzoeken. ben je naar gyneacoloog gestuurd of echt naar de afdeling voortplanting?
donderdag 28 januari 2016 om 11:44
quote:babywens schreef op 28 januari 2016 @ 11:12:
Wat super voor jullie maechtje, Gefeliciteerd! !
Duren die maanden dan ook super lang hè, maar het lange wachten word nu beloond, wat fijn.
Hoe ver zijn jullie nou?
Goed om te horen dat jouw HA optijd doopakte en er geen probleem van maakte dat je nog geen jaar bezig bent.
Het duurt inderdaad superlang als je er middenin zit, terwijl acht maanden achteraf helemaal niet zo gek lang is natuurlijk (als het gemiddelde 3-6 maanden is). Nu 34+2 weken.
Ik hoop dat je ook snel antwoorden krijgt. Zeker gezien je onregelmatige menstruatie zou ik zeker nog een keer contact opnemen met de HA voor een doorverwijzing. Een echo zegt immers ook niet alles. En geduld hebben is zooooo moeilijk, als je zo graag wilt! Heel veel succes!
Wat super voor jullie maechtje, Gefeliciteerd! !
Duren die maanden dan ook super lang hè, maar het lange wachten word nu beloond, wat fijn.
Hoe ver zijn jullie nou?
Goed om te horen dat jouw HA optijd doopakte en er geen probleem van maakte dat je nog geen jaar bezig bent.
Het duurt inderdaad superlang als je er middenin zit, terwijl acht maanden achteraf helemaal niet zo gek lang is natuurlijk (als het gemiddelde 3-6 maanden is). Nu 34+2 weken.
Ik hoop dat je ook snel antwoorden krijgt. Zeker gezien je onregelmatige menstruatie zou ik zeker nog een keer contact opnemen met de HA voor een doorverwijzing. Een echo zegt immers ook niet alles. En geduld hebben is zooooo moeilijk, als je zo graag wilt! Heel veel succes!
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
donderdag 28 januari 2016 om 12:00
Wow wat een heavy verhaal 83angel.
En wat goed dat jullie er ook eigenlijk niet te lang mee hebben gewacht! Mag ik vragen hoe jouw mentruatie zat? Werd je het wel iedere maand..
Wel super fijn dat ze je direct serieus nemen om deze situatie. En nu komt jullie wens om vervulling als ik het goed lees?
Wij zijn doorgestuurd naar gynaecoloog.. die zag op dat moment niks bijzonders. Dokter gaf aan dat ik daarna anders tabletten kon krijgen om mijn menstruatie meer op gang te krijgen maar heb het hier niet zo mee.
Neem je advies mee en ga de dokter bellen. Dit geeft me moed
Nou echt wel meachtje! Wat fijn dat jullie jullie wondertje over max 8 weken in de armen mogen sluiten. Op na de mooiste weken samen.
Hoop dat ik inderdaad wel antwoord krijg.
En wat goed dat jullie er ook eigenlijk niet te lang mee hebben gewacht! Mag ik vragen hoe jouw mentruatie zat? Werd je het wel iedere maand..
Wel super fijn dat ze je direct serieus nemen om deze situatie. En nu komt jullie wens om vervulling als ik het goed lees?
Wij zijn doorgestuurd naar gynaecoloog.. die zag op dat moment niks bijzonders. Dokter gaf aan dat ik daarna anders tabletten kon krijgen om mijn menstruatie meer op gang te krijgen maar heb het hier niet zo mee.
Neem je advies mee en ga de dokter bellen. Dit geeft me moed
Nou echt wel meachtje! Wat fijn dat jullie jullie wondertje over max 8 weken in de armen mogen sluiten. Op na de mooiste weken samen.
Hoop dat ik inderdaad wel antwoord krijg.
donderdag 28 januari 2016 om 12:18
De zwangerwschap is nu nog heel pril en heb er door de miskraam nog weinig vertrouwen in. Even nog een paar moeilijke weken wachten.
Mijn menstruatie was vanaf puber zijnde 6 weken tot 2-3 maanden. Nadat het spiraaltje eruit gehaald was was hij heel even 31 dagen maar hij liep alweer op richting de 40 dagen en toen aan de bel getrokken.
misschien om doorverwijzing vragen naar afdeling voortplaning. Daar ben ik toen naar toe gestuurd en dan kijken ze alles meteen in 1 geheel.
Mijn menstruatie was vanaf puber zijnde 6 weken tot 2-3 maanden. Nadat het spiraaltje eruit gehaald was was hij heel even 31 dagen maar hij liep alweer op richting de 40 dagen en toen aan de bel getrokken.
misschien om doorverwijzing vragen naar afdeling voortplaning. Daar ben ik toen naar toe gestuurd en dan kijken ze alles meteen in 1 geheel.
donderdag 28 januari 2016 om 14:05
Nee die testen leveren echt niks op wished word je alleen naar gekker van. Ze zeggen vaak dat je dat eerst moet doen om door ge verwijzen. Neem aan dat ze jullie gewoon door verwijzen. Je hoort vaak dat ze na een jaar worden doorverwezen. Zou wel fijn zijn krijg je eindelijk duidelijkheid! Hopen op positief bericht en dat ze direct door gaam pakken ! Die weken/maanden duren dan zo lang