Lijf & Lijn alle pijlers

Hoe afvallen???

28-01-2016 19:38 41 berichten
Hoi allemaal,

Ik ben 1,87 en weeg nu 78 kilo. Ik zou heel graag weer rond de 70 willen wegen.

Ik ben momenteel voornamelijk niet blij met me buik, boven benen en muffintop.

Ik weet alleen niet hoe te beginnen. Ik werk 2 dagen per week als barvrouw dus loop op werk wel aardig.

Verder loop ik ongeveer 1 uur per dag met me hond.

Ik ben dus opzoek naar wat advies. Hoevaak per week sporten maar voornamelijk wat te eten.

Ik wil wel gezond eten dus niet echt light producten.

Iemand tips met wat wel en niet te eten en dingen waar ik op moet letten als ik eten koop in de winkel.
Alle reacties Link kopieren
quote:shalimara schreef op 28 januari 2016 @ 20:44:

Wat ik weet van een te streng dieet is dat wanneer je ermee stopt, de kilo's er weer aanvliegen. Ze gaan ook steeds hardnekkiger als vetreserves optreden die je nog minder snel verliest.

Dat klopt niet helemaal. Feit is wel dat zodra je afgevallen bent en weer gaat doen zoals je altijd al deed, je er weer uit gaat zien zoals je altijd al deed. Je kan gerust een crashdieet volgen om snel kilo's te verliezen, maar dan moet je dus wel zorgen dat je je spiermassa in stand houdt en na het afvallen blijft bewegen. Dus voldoende eiwitten eten en blijven bewegen, voor spieren geldt "Use it or lose it.".

Crash-dieet wel degelijk effectief

http://www.telegraaf.nl/e/25102655
You know how I know? Because I reeaally think so!
Grappig en toevallig dat dat artikel van vandaag is, nieuws dus!
quote:prik schreef op 28 januari 2016 @ 20:26:

[...]

Niet overdrijven. En daarbij heeft ze nog steeds een prima gezond gewicht. Er is geen enkele reden om te gaan diëten, daarmee helpt ze alleen maar haar metabolisme om zeep.

Ik zeg toch niet dat ze moet diëten?!

Ik zeg dat ze moet gaan sporten ( echt sporten, niet wandelen) en ik zeg dat ik het overdreven vind dat iemand hier zegt dat ze veel te weinig eet.

Die 86 kilo in een paar maanden verzin ik niet, dat zegt TO hier zelf letterlijk, daar help je inderdaad je metabolisme mee naar de getver, niet met haar huidige eetpatroon
quote:prik schreef op 28 januari 2016 @ 20:26:

[...]

Niet overdrijven. En daarbij heeft ze nog steeds een prima gezond gewicht. Er is geen enkele reden om te gaan diëten, daarmee helpt ze alleen maar haar metabolisme om zeep.Ach, als TO op een verantwoorde manier, langzaam die 7kg kwijt wil, is dat toch prima? Ze zakt dan niet onder een gezond gewicht oid.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 28 januari 2016 @ 20:53:

[...]

Dat klopt niet helemaal.

Crash-dieet wel degelijk effectief

http://www.telegraaf.nl/e/25102655

Je vertelt er niet bij wat er niet klopte. Dat artikel van de telegraaf ontkracht niet wat ik beweerde. Ik vind een kort dieet geen goed idee, maar een uitgebalanceerd dieet wat onderdeel is/wordt van je levensstijl wel.

Als je echt fanatiek sport, maakt het helemaal niet uit wat je eet, het verbranden doe je toch wel.
Je leest nergens iets over de betrouwbaarheid van het onderzoek in dit artikel. Als je een interventie- (crashdieet) en controlegroep ('gewoon' dieet) hebt, moeten die groepen bijvoorbeeld vergelijkbaar zijn qua leeftijd, geslacht, maar ook random ingedeeld zijn (dus niet alle gemotiveerden in groep 1). Zo kun je er niets mee. Als het onderzoek niet goed gedaan is, heb je niets aan de uitkomst.

Wat drink je op een dag, dus ook op je werk? Water is al zo veel beter dan frisdrank of alcohol.

Sporten zou moeten helpen en verder alles met mate.
Eens met lilalinda.

Niets mis met iets afvallen als je dat mooier vindt, ook met 6 kg minder heb je een gezond gewicht.

Afvallen = meer kcal verbranden dan je binnenkrijgt. Gezond afvallen = zorgen dat dekcal die je binnenkrijgt van gezonde producten komen. Daarvoor hoeft je dieet niet 100% biologisch, vers en verantwoord te zijn. Het gaat erom dat er een balans is. Als jij nou heel gelukkig wordt van cracottes, eet je lekker cracottes. Zorg gewoon dat je wel genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt.

TO, je zegt dat je je de laatste tijd hebt laten gaan. Wat bedoel je daarmee? Als dat de oorzaak van de extra kilo's is, weet je dus ook wat je moet doen om ze weer kwijt te raken.

Sporten is ook goed, heel gezond, maar overschat niet hoeveel je daarmee verbruikt.
This is an unacceptable timeline
http://m.trouw.nl/tr/m/nl ... lt-een-mens-niet-af.dhtml

Las ik vanmorgen..
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Geen tips, sorry maar we leren vraag want Wat is een muffintop?
Haha een muffintop zoek maar op in Google. Is het vet op de heupen :p
quote:jac-79 schreef op 28 januari 2016 @ 22:23:

Geen tips, sorry maar we leren vraag want Wat is een muffintop?wat boven je broekrand uitbolt
Hou je van fietsen?

Ga 2x per week spinnen, dan gebruik je (o.a.) de spieren in je onderrug.

Plaatselijk afvallen kan niet zegt men maar bij mij verdween het muffintopje

Hoelahoepen maakt je core ook strakker.
quote:vera78 schreef op 29 januari 2016 @ 09:22:

Hou je van fietsen?

Ga 2x per week spinnen, dan gebruik je (o.a.) de spieren in je onderrug.

een mens kan sporten wat hij wil, maar als je meer calorieën binnenkrijgt, dan verbruikt. Val je niks af, sterker nog: dan word je dikker.
Ik heb even je BMR laten bereken (google) obv 78 kilo (BMI van 22.3)

Is je huidige BMR bedraagt 1640 (dat is in totale rust, gewoon om in leven te blijven)

Wanneer je beweegt (normaal + 2x per week sport) heb je 2255 kilocalorieën nodig om op dit gewicht te blijven. Om jouw streefgewicht van 70 kilo te behalen, als je je inname beperkt tot 2016 kilocalorieën doe je er 279 dagen over om je streefgewicht te behalen.

Wanneer je op gewicht bent en deze wilt behouden heb je 2153 kilocalorieën nodig.
To,ik weet niet of je van natuur 70 kilo bij 1.87 weegt. Afvallen is niet per se nodig. Ik snap wel dat je het vervelend vind om een muffintop te hebben. Je kunt ook eerst proberen met sporten bepaalde probleemgebieden te bewerken. (Zie hier de tips van andere forummers)!
Metplezierafvallen schreef:
08-05-2018 21:41
Wellicht heb je iets aan onderstaande link, staat allerlei nuttige informatie omtrent voeding
https://metplezierafvallen.wordpress.com
Stop eens met spammen! Gestaft!
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven