Lijf & Lijn alle pijlers

Hoe afvallen???

28-01-2016 19:38 41 berichten
Hoi allemaal,

Ik ben 1,87 en weeg nu 78 kilo. Ik zou heel graag weer rond de 70 willen wegen.

Ik ben momenteel voornamelijk niet blij met me buik, boven benen en muffintop.

Ik weet alleen niet hoe te beginnen. Ik werk 2 dagen per week als barvrouw dus loop op werk wel aardig.

Verder loop ik ongeveer 1 uur per dag met me hond.

Ik ben dus opzoek naar wat advies. Hoevaak per week sporten maar voornamelijk wat te eten.

Ik wil wel gezond eten dus niet echt light producten.

Iemand tips met wat wel en niet te eten en dingen waar ik op moet letten als ik eten koop in de winkel.
Alle reacties Link kopieren
Wat eet je nu over het algemeen?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik ben net begonnen met Paleo, kijken wat dat doet, misschien wat voor jou?
Waarom wil je afvallen als je al een prachtig en gezond gewicht hebt?

Wat te eten? Eet gewoon gezond en onbewerkt: groente, fruit, eieren, yoghurt, volkorenbrood, zilvervliesrijst, volkorenpasta, gezonde vetten (plantaardige olie, noten, avocado). Geen pakjes en zakjes, matig met suiker, zout en alcohol.
Je werkt in de horeca. In dat vak is misschien ritme en regelmaat een issue?

Ritme en regelmaat zijn oa ook van belang bij een gezonde voeding.

Probeer op gezette tijden, ondanks jouw misschien onregelmatige werktijden, maaltijden en tussendoortjes te nemen.

En drink veel water en ongezoete thee.
Ik Ontbijt met Brinta met volle melk, middag eten zijn crackots met jonge kaas, avond eten is hello fresh 5 dagen per week. Dus dat is heel wisselend maar wel allemaal biologisch en niet uit pakjes.

Tussendoor eet ik appels, peren, granaatappel, kiwi, paprika.

En ik drink water of limonade.

Ik wil afvallen omdat ik momenteel heel erg last heb van vet op mijn heupen en daar stoor ik me aan als ik een mooi straks jurkje ofzo aan wil
Cracottes zijn een hap lucht. Eet gewoon brood, daar heb je meer aan.

Waarschijnlijk helpt afvallen niet eens tegen het vet op je heupen, dat is gewoon je bouw.
Ik lust echt absoluut geen brood. Ik krijg het gewoon niet weg. Zelfde met normalen crackers. Vandaar dat ik crackots neem en dan vaak 2 uur later een appeltje ofzo.

Het is opzich niet me bouw heb me afgelopen maanden beetje laten gaan en ben 6 kilo aangekomen.
Volgens mij eet je inderdaad te weinig.

en aan je niet te zware gewicht te zien denk ik dat je beter gericht kan gaan trainen op de (wat jij vind ) probleem gebieden
Ik zou per dag de 2000 cal. niet overschrijden (noteren en uitrekenen!) en af en toe een dag ertussen (nog) wat minder eten. Bijvoorbeeld drie slankdagen per week van 1400 calorieën. Dat kan een methode zijn. Het zal niet snel gaan maar zo leer je wat voor porties je ongeveer eet als je 2000 cal. per dag eet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Je eet heel weinig en je hebt een gezond gewicht. Plaatselijk afvallen kan trouwens niet. Ga terug normaal eten en probeer je lichaam te aanvaarden.
Life is short. Eat dessert first.
Ik zou niet gaan afvallen, maar Crossfit gaan doen in de sportschool om een beter figuur te krijgen.
Afvallen = calorien tellen. En heel eerlijk, alles tellen. Ook de boter op je brood. Ook de sapjes. Je krijgt vast meer binnen dan je denkt. Brinta met volle melk is al een flinke hoeveelheid.

Bereken hoeveel calorien je nodig hebt (internet is je vriend) en ga daar onder zitten.
quote:winneh schreef op 28 januari 2016 @ 19:53:

Volgens mij eet je inderdaad te weinig.

en aan je niet te zware gewicht te zien denk ik dat je beter gericht kan gaan trainen op de (wat jij vind ) probleem gebieden

Dat denk ik ook.

quote:lautjje16 schreef op 28 januari 2016 @ 19:51:

crackots

Kots?

Dat je geen enkele soort brood lust lijkt me eerlijk gezegd maar aanstellerij.
Appeltje op zich niet verkeerd maar als je de vetverbranding aan wil zetten kan je beter geen losse koolhydraten eten dus misschien beter in bakkie yoghurt. Limonade niet zo geweldig voor de bloedsuikerschommelingen. Voor de lunch is het inderdaad lastig als je niet zo'n broodfan bent. Valt bij mij ook niet zo geweldig. Je zou andere opties kunnen overwegen. Een gevulde maaltijdsalade bijvoorbeeld of een omelet.

http://jessevandervelde.c ... vet-verbranding-weer-aan/

Verder kan oestrogeendominantie spelen als je vet op je heupen opslaat.
Ga sporten.

Echt sporten.

Een uur lopen met de hond valt daar niet onder en je werk al helemaal niet. Crossfit is inderdaad een goede optie.

Ik vind helemaal niet dat je te weinig eet, je ontbijt is vol en vezelrijk, avond eten is prima gezond en afwisselend. Voor je lunch zou ik wel een alternatief zoeken, aan die crackers heeft je lichaam niets. Tussendoor fruit, rauwe groenten, noten of kwark (dat laatste zeker als je nu echt gaat sporten)
quote:Dragisa schreef op 28 januari 2016 @ 20:13:

Ga sporten.

Echt sporten.

Een uur lopen met de hond valt daar niet onder en je werk al helemaal niet. Crossfit is inderdaad een goede optie.

Ik vind helemaal niet dat je te weinig eet, je ontbijt is vol en vezelrijk, avond eten is prima gezond en afwisselend. Voor je lunch zou ik wel een alternatief zoeken, aan die crackers heeft je lichaam niets. Tussendoor fruit, rauwe groenten, noten of kwark (dat laatste zeker als je nu echt gaat sporten)Je vindt niet dat ze te weinig eet, maar toch heeft haar lichaam niets aan die cracottes? Ze eet dus te weinig. Cracottes zijn geen goede lunch.
quote:doornroosje9 schreef op 28 januari 2016 @ 20:00:

Je eet heel weinig en je hebt een gezond gewicht. Plaatselijk afvallen kan trouwens niet. Ga terug normaal eten en probeer je lichaam te aanvaarden.

Waarom moet je een muffintop (= vetrol) maar accepteren als je daar met een goede training gewoon wat aan kan doen? Buikvet is gevaarlijk, ook als je een gezond gewicht hebt. Je vetpercentage zegt meer dan gewicht.

Ze eet trouwens ook niet heel weinig. Ze eet prima op haar lunch na, die kan voedzamer.
quote:doornroosje9 schreef op 28 januari 2016 @ 20:15:

[...]

Je vindt niet dat ze te weinig eet, maar toch heeft haar lichaam niets aan die cracottes? Ze eet dus te weinig. Cracottes zijn geen goede lunch.

Hoeveelheden hebben toch niets voedzaamheid te maken? Een cracotte heeft nul voedingswaarde, dat bedoel ik.

En jij zegt VEEL te weinig. Daarmee insinueer je dat ze zowat om moet komen van de honger terwijl ze ruim ontbijt, goed dineert en tussendoortjes eet. Ze is 8 kilo aangekomen, dat komt niet door de lucht die ze inademt.

TO moet gewoon bewegen.
quote:Dragisa schreef op 28 januari 2016 @ 20:22:

Ze is 8 kilo aangekomenNiet overdrijven. En daarbij heeft ze nog steeds een prima gezond gewicht. Er is geen enkele reden om te gaan diëten, daarmee helpt ze alleen maar haar metabolisme om zeep.
Sporten, helemaal mee eens. Afvallen, niet mee eens. Met dit voedingspatroon help je idd je metabolisme om zeep.
Als je aankomt is de kans groot dat er veel meer kcal binnenkomen dan er verbrand worden, als er geen sprake is van ziekte of bijwerkingen van medicijnen. Meten is weten, dus kcal gaan tellen en je eten afwegen. En dan ook alles, ook de dressing over de sla, oliën en vetten die je gebruikt, etc. MyFitnessPal is hiervoor best een handige app, maar er zijn er meer.

Als je niet van brood houdt en het echt niet lust, kan paleo inderdaad wel iets voor je zijn. In elk geval levert 'paleo' en 'ontbijt/lunch/diner' een hoop smaakvolle en voedzame suggesties op in Google. Maar dan geldt nog steeds dat je eerst een beeld moet hebben van wat je daadwerkelijk binnenkrijgt.

En serieuze krachttraining als je de boel strakker wil krijgen, niet van die laffe fitnessapparaten. Wandelen is goed voor je gezondheid, maar zet niet veel zoden aan de dijk om af te vallen, laat staan strak te worden. Met een wandeling van een uur verbrand je misschien 200 kcal.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik ben helemaal happy met het koolhydraatarm dieet.

Makkelijk vol te houden, veel variatie en geen hongergevoel.
Cracottes en volkorenbrood zijn allebei prima. In volkorenbrood zit veel meer vocht, dat is de belangrijkste reden waarom het per 100 gr (veel) minder calorieën bevat. Je kan er dus minder van eten dan als je volkorenbrood zou nemen.

Succes verder, en gewoon een keus maken en doen!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wat ik weet van een te streng dieet is dat wanneer je ermee stopt, de kilo's er weer aanvliegen. Ze gaan ook steeds hardnekkiger als vetreserves optreden die je nog minder snel verliest. Fruit en fruitsappen bevatten ook veel suikers, kom je ook van aan als je daar te veel van eet of drinkt, helaas. Dus belangrijke peilers voor een gezond gewicht zijn: een gezonde, evenwichtige levensstijl. Slaap voldoende!! Afkicken van suikers, maar overdrijf hierin niet, het leven mag best wat smaak hebben, drink voldoende water, ja 2 lt, blijf bewegen (maar dat zit wel snor in de horeca) Zorg dat je dieet vol te houden is, zodat je niet in het weekend jezelf moet troosten met ongezonde snacks. Bouw dit rustig op, rustig aan dan breekt het lijntje niet. Ik herhaal, geen dieet tot je op het gewenste gewicht bent, maar maak er een dieet van waar je oud mee kunt worden, waar je vrolijk van wordt en blijft. Men verwart dorst ook vaak met honger. Neem een glas water wanneer je eigenlijk wilt snacken. Die snack loopt niet weg. Voor sport geldt hetzelfde, zoek iets wat bij je past en wat je jezelf over 10 nog ziet doen. Als jij hiervoor de discipline kunt opbrengen ben je binnen een jaar de Hollandse Victoria's Angel.
anoniem_272853 wijzigde dit bericht op 28-01-2016 20:55
Reden: Ik vergat iets.
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven