Is hij een gevaar?

28-01-2016 23:29 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Even in het kort, ik ken iemand waarvan ik denk dat hij een tbser is. Hij gaat 3 dagen in de week naar een ander stad, waarbij hij zegt dat hij er behandelingen krijgt, sessies, praat groepjes enzovoort. Hij zegt dat hij er vrijwillig heen gaat voor zijn agressifiteit onder de hand te houden. Daarnaast loopt hij ook bij aantal dokters van de ggd, die halen alles uit hem van het verleden er zit veel woede in hem dat weet ik. Hij heeft wel een gedreigt, mij of iemand wat aan te doen en dat er bij hem de bom zal ontploffen binnenkort...

Hij heeft wel eens geZegt dat hij ontoerekensvatbaar is???

Ik heb uitgezocht of hij een tbsr is maar weet niet wat.. Want als hij dat is dan moet hij iets vreselijks gedaan hebben toch????

Hoort deze topic onder gezondheid of zit het goed?
Klinkt niet als iemand die ik zou willen gaan vertrouwen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Als je tbs-er bent loop je als het goed is niet vrij rond.
Je kan ook niet met hem omgaan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Honeymoonquiz schreef op 28 januari 2016 @ 23:32:

Als je tbs-er bent loop je als het goed is niet vrij rond.Tbs met voorwaarden, dan is dat wel mogelijk.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 januari 2016 @ 23:33:

Je kan ook niet met hem omgaan.Dat ligt ingewikkelt want we zijn aan elkaar verbonden
Ik zou uit zijn buurt blijven

En als je je zorgen maakt dat hij echt gevaarlijk wordt: wijkagent.
quote:Rianlief schreef op 28 januari 2016 @ 23:36:

[...]

Tbs met voorwaarden, dan is dat wel mogelijk.Waarom wil je dat zo graag weten, is het voor jou van belang?
Blijf van hem weg.
quote:Rianlief schreef op 28 januari 2016 @ 23:37:

[...]

Dat ligt ingewikkelt want we zijn aan elkaar verbondenHoe dan? Zit je met handboeien aan hem vast?
Dat kun je niet opzoeken, of iemand tbs-er is of is geweest, volgens mij. Ik zou met een boog om hem heen lopen, als ik dacht dat hij tbs-er kan zijn geweest. Niet zo moeilijk, toch? Of kun je niet om hem heen? Er zijn nu wel meer mensen die geen hulp krijgen die instabiel zijn, hij krijgt tenminste hulp. Ja toch? Het is wel zo dat je tegenwoordig netjes alsjeblieft en dankjewel moet zeggen om hulp te krijgen, dus ja, hoe lang hij blijft gaan, is de vraag. Je moet echt geholpen willen worden zelf. Daar maak ik me wel eens zorgen om want sommige mensen kunnen dat gewoon niet. Vooral de gevaarlijkere types kunnen dat dus niet.

Maar ja, wat doe je eraan? Goed nadenken op welke partij je gaat stemmen, als het weer mag, want wat mij betreft moeten er een aantal maatregelen van de regering teruggedraaid worden.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-

[...]

Dat ligt ingewikkelt want we zijn aan elkaar verbondenHoe?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

[...]

Dat ligt ingewikkelt want we zijn aan elkaar verbondenAhhhh. Soulmates?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hoe zijn jullie met elkaar verbonden, is hij familie? Die kun je ook niet zien he, als je wil. Of is hij je partner? In beide gevallen, als je denkt dat je veiligheid in het geding is, kun je Veilig Thuis bellen of hun site checken.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
quote:blueeyes*3 schreef op 28 januari 2016 @ 23:38:

Ik zou uit zijn buurt blijven

En als je je zorgen maakt dat hij echt gevaarlijk wordt: wijkagent.Ons contact is nu goed het is net een knipperlicht relatie, hij wordt snel boos en maakt om de kleinste dingen ruzie, hij kleineerd. Maar kan ook heel normaal en lief zijn. Ik denk soms dat hij me aan het lijntje houd, grenzen heb ik aangegeven maar tis nu maar wachtten wanneer hij weer boos wordt, hij in 1 week..
Ik mis een beetje waarom iemand die bij de GGZ loopt een TBS'er zou zijn. Hele volksstammen die een abonnement op de psychiater en intensieve therapieën hebben.

Je enige reden is dat hij zei ontoerekeningsvatbaar te zijn?
Met iemand die je bedreigd zou ik sowieso alle banden verbreken, tbs-er of niet.
quote:Rianlief schreef op 28 januari 2016 @ 23:43:

[...]

Ons contact is nu goed het is net een knipperlicht relatie, hij wordt snel boos en maakt om de kleinste dingen ruzie, hij kleineerd. Maar kan ook heel normaal en lief zijn. Ik denk soms dat hij me aan het lijntje houd, grenzen heb ik aangegeven maar tis nu maar wachtten wanneer hij weer boos wordt, hij in 1 week..Als je je grenzen hebt aangegeven hoef je niet te wachten. Kies voor je veiligheid, wegwezen. Nu.
quote:SpringDing schreef op 28 januari 2016 @ 23:44:

Ik mis een beetje waarom iemand die bij de GGZ loopt een TBS'er zou zijn. Hele volksstammen die een abonnement op de psychiater en intensieve therapieën hebben.

Je enige reden is dat hij zei ontoerekeningsvatbaar te zijn?

Ja, zijn er nog andere aanwijzingen?

En knipperlichtrelatie?! Heb jij die met hem?
quote:Enn schreef op 28 januari 2016 @ 23:40:

[...]

Hoe?We hebben een kind,
quote:Rianlief schreef op 28 januari 2016 @ 23:46:

[...]

We hebben een kind,Maar je weet verder niets over zijn verleden?
quote:Rianlief schreef op 28 januari 2016 @ 23:46:

[...]

We hebben een kind,Ja, je loopt gevaar, en je kind ook. Zoek hulp.
Ga in therapie!
Is het nog van belang of hij TBS heeft (gehad) of niet?

Iemand die veel woede in zich heeft, jou en anderen bedreigt, dreigt met een bom en zichzelf ontoerekeningsvatbaar noemt moet je niet in je omgeving willen!

En als het niet je Siamese tweelingbroer is kunnen banden altijd verbroken worden. Of in ieder geval tot een minimum beperkt.
quote:[Rianlief schreef op 28 januari 2016 @ 23:46[/message]:

[...]

We hebben een kind,

Halleluja!!

btw, als hij TBSer is of oud TBSer was de reclassering wel bij je langs geweest.
wij slapen nooit.
Er is al een heleboel uit de hand gelopen waarbij ik mezelf afvraag wat ik nog bij hem doe.. Maar ik had vragen en hoop daar antwoorden op te krijgen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven